Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?

Vierailija
24.07.2016 |

Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.

Kommentit (2495)

Vierailija
581/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä pääset nyt vähän jäljille siitä miten asiallista tuo keskustelusi on. 

Nyt en kyllä ymmärtänyt.

Mulle on haluttu täällä kertoa, että oman mielipiteen tai preferenssin kertominen ei ole arvostelua tai loukkaavaa. Jos näin on, mikset voisi mennä transihmisille kertomaan nämä näkemyksesi. Se tuntui susta huonolta idealta. Miksi? 

En ole sama kirjoittaja, mutta jos transsukupuolinen ihminen kysyisi minulta miksen ole hänestä kiinnostunut niin hyvin voisin kertoa. Olen lesbolle antanut pakit kertomalla, että "not into women", eikä kukaan loukkaantunut. Samalla lailla kertoisin, että kysyjä ei ole tyyppiäni ja jos sitä pitää vielä tarkentaa niin kertoisin mistä kenkä puristaa.

Vierailija
582/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Preferenssi pwrustuu johonkin ja ne perustelut ilmeisesti koetaan "vihaamisena" ja syrjimisenä koska ne kyseenalaistavat kenties sen miten transnainen "pitäisi" nähdä ja kokea.

Kiitos tästä kitetytyksestä. Samasta asiasta on juurikin kysymys kun se jota palstalla kutsutaan inceliksi kysyy miksei hän kelpaa 'tavallisille naisille'. Sitten kun tavalliset naiset vastaavat omasta näkökulmastaan kysymykseen, on vastaus pinnallisuutta, syrjintää tai jopa ihan suoria valheita. Mikään perustelu ei kelpaa, koska mies on päättänyt, että se, ettei hän ole löytänyt kumppanikseen tavallisen söpöä tyttöä on tavallisen söpöjen tyttöjen vika. Heidän pitää siis muuttua ja piste."

En ole ihan tuollaista keskustelua lukenut, mutta se erohan tuossa on, että incel on jo lähtökohtaisesti erilainen nimitys kuin transnainen. Eli incel on haukkumanimi. 

Se mitä olen muualta lu

641: vastasikohan hän varsinaisesti transihmisille vai hänelle kuka heidän puolestaan täällä mesoaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. sukupuolestaan sekaisin olevan miehen?

En.

Vierailija
584/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi kenenkään tran sun kanssa

Vierailija
585/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bi naisena haluan et mies on mies ja nainen on nainen enkä mitään siltä väliltä olevaa jolle asia on kuitenkin jatkuva puheenaihe enkä jaksa kuunnella kuinka elämä on vaikeeta. Sit jos muutos on valmis ja tyyppi on kiva niin sit ei haittaa/kiinnosta mitä se on joskus ollut. 

Vierailija
586/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärtänyt.

Mulle on haluttu täällä kertoa, että oman mielipiteen tai preferenssin kertominen ei ole arvostelua tai loukkaavaa. Jos näin on, mikset voisi mennä transihmisille kertomaan nämä näkemyksesi. Se tuntui susta huonolta idealta. Miksi? 

Miksi ketään transihmistä kiinnostaisi minun mielipiteeni hänestä tai ketään muutakaan, jota en koe seksuaalisessa mielessä viehättäväksi. 

Mutta nyt ymmärrän kysymyksesi eli ajatuksesi ilmeisesti on, ettei itsekseenkään voisi ajatella jotain negatiivista jostain toisesta ihmisestä. Pitäisi siis olla jonkinlainen sisäinen ajatuspoliisi vahtimassa poliittista oikeaoppisuutta ja hyviä tapoja. Epäilen kyllä vahvasti, ettet itsekään tuohon pysty, vaikka muilta vaadit.

Preferensseihin sisältyvä erittely on usein aivan tiedostamatonta eli en esimerkiksi koskaan ole ajatellut sitä miksi en pidä transnaista seksuaalisesti viehättävänä. Ketjussa perustelin sen ensimmäistä kertaa: siksi, etten koe naisen ulkoisia ulkonäköpiirteitä kiihottavina varsinkaan, jos ne yhdistyvät mieheen. 

Vierailija
587/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käynyt alakerran leikkauksessa niin joo, jos ei niin ei t. lesbo

Vierailija
588/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuo voisi kai jotenkin päteä, jos keskustelisit täällä transihmisten kanssa. Mutta, kun heitä ei täällä hyvin todennäköisesti juuri ole, niin et voi vastausten perusteella päätellä mitään transihmisistä. "

Se mitä kirjoitin, pätee kaikkiin ihmisiin. Transihmiset eivät ole ainoita, joilla on vaikeuksia kyseisten asioiden kanssa. Ja tämä ketjuhan ei ole osoitettu transihmisille, vaan kysyttiin naisilta voisiko seurustella transnaisen kanssa. Transnaisia ap ei luultavasti tuossa tarkoittanut.

Vierailija
589/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärtänyt.

En ole sama kirjoittaja, mutta jos transsukupuolinen ihminen kysyisi minulta miksen ole hänestä kiinnostunut niin hyvin voisin kertoa. Olen lesbolle antanut pakit kertomalla, että "not into women", eikä kukaan loukkaantunut. Samalla lailla kertoisin, että kysyjä ei ole tyyppiäni ja jos sitä pitää vielä tarkentaa niin kertoisin mistä kenkä puristaa.

Jep. Miksiköhän sitten hän, jolle

Jos vaikka sen vuoksi, ettei ole ollut tilaisuutta. Olisi kai vähän outoa mennä kelle tahansa avautumaan kutsumatta, että en ole sinusta kiinnostunut ja tässä syyt.

Vierailija
590/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole sama kirjoittaja, mutta jos transsukupuolinen ihminen kysyisi minulta miksen ole hänestä kiinnostunut niin hyvin voisin kertoa. Olen lesbolle antanut pakit kertomalla, että "not into women", eikä kukaan loukkaantunut. Samalla lailla kertoisin, että kysyjä ei ole tyyppiäni ja jos sitä pitää vielä tarkentaa niin kertoisin mistä kenkä puristaa"

Minä olen se kirjoittaja ja jos kysymys esitetään noin, niin vastaisin samaan tyyliin. Että sori, olen kiinnostunut ainoastaan heteromiehistä.

Vierailija
591/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En jaksa muuta vastata kuin, että pidän hauskana, että pidät nettifoorumille kirjoittelua "itsekseen miettimisenä". Eipä ketään varmaan häiritsisi jos oikeasti vaan itseksesi miettisit. "

Omia ajatuksia ja mielipiteitä on vähän vaikea muiden kanssa miettiä niin kauan kun kloonaaminen ei ole mahdollista, niistä kirjoittaminen on sitten toisten kanssa keskustelua, jos joku niihin tarttuu kuten sinä olet tehnyt. Siihen asti ne olivat vain pari riviä muiden vastaavien joukossa.

Vierailija
592/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"täällä puhuttiin ihan että trans ujen näkeminen aiheuttaa fyysistä vastenmielisyyttä"

Häh? Näinköhän jokaista edes ulkoapäin transsukupuoliseksi tunnistaisi..

Mutta kyllä, äidiltä leikattiin syövän vuoksi rinta ja jäljelle jäänyt arpi ja toispuoleisuus sai hänen lapsenlapsensa itkemään saunassa. Äiti halusikin korjauksen rintaan, mutta käy silti tänä päivänä uimapuku päällä saunassa, koska rinta ei paljaana ole aidon näköinen. Tämä nyt on vaan tosiasia, leikkausarpi oli suorastaan vähän inhoa herättävän näköinen ja implantti näyttää luonnottomalle. Ei se äidistä yhtään huonompaa tai vastenmielisempää silti tee.

viitattiin nimenomaan niihin trans uihin j

Ei mua kiinnosta tuollaiset sepustukset. Fakta nyt vain on se, että ikä ei kerro mitään rintojen koosta. Typerää ilmaista, että iäkkäällä on isot rinnat.

Vierailija
593/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä ymmärtänyt.

Miksi ketään transihmistä kiinnostaisi minun mielipiteeni hänestä tai ketään muutakaan, jota en koe seksuaalisessa mielessä viehättäväksi. 

Mutta nyt ymmärrän kysymyksesi eli ajatuksesi ilmeisesti on, ettei itsekseenkään voisi ajatella jotain negatiivista jostain toisesta ihmisestä. Pitäisi siis olla jonkinlainen sisäinen ajatuspoliisi vahtimassa poliittista oikeaoppisuutta ja hyviä tapoja. Epäilen kyllä vahvasti, ettet itsekään tuohon pysty, vaikka mu

Sama. Piti ihan miettiä että miksi en olisi pitänyt jotain näkemääni transmiestä seksuaalisesti haluttavana. Kropan malli on sellainen joka löytyy kyllä myös monelta mieheltä, esim joiltain entisiltä ja nykyisiltä työkavereilta, eikä ole minun pala kakkua. Samoin kasvoissa on sellaista puberteetti-ikäisen miehenalun piirrettä, itse olen aina pitänyt oikein maskuliinisista miehistä. Mutta kuten aiemmin jo kirjoitin, Johnny Deppeilläkin on aina ollut ihailijansa, eli ei jääne minun kiinnostuksestani kiinni tuo.

Transnaisesta en osaa edes sanoa. En ole koskaan pitänyt minkäänlaista naista kiinnostavana niin en nyt osaa eritellä miksi juuri transnainen ei kiihota.

Sitten taas se henkinen puoli... mulla on ollut sellainen satumainen onni, että kaikki kaksi pitkäaikaista suhdettani on olleet todella tasapainoisen ihmisen kanssa. Mulla ei ole edes ystävää jolla olisi ollut mielenterveyden haasteita. Isä oli sanalla sanoen epätasapainoinen vanhempi ja puoliso traumojensa vuoksi. En kyllä hakemalla lähtisi hakemaan vaikeuksia. Minua vähän hermostuttaisi, että noinkohan on jotain kriisiä tai episodia edessä.

Vierailija
594/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Olen l.

Nieletkö?

Vierailija
595/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaana silloinen miesystäväni tuli kaapista ulos transnaisena. Jatkoimme jonkin aikaa seurustelua, mutta totesin sitten että hän oli minulle nainen enkä heterona halua olla naisen kanssa. Tiemme erkanivat, mutta molemmat olemme löytäneet uudet kumppanit. Olen iloinen hänen puolesta.

Transmiehen kanssa voisin ehkä seurustella, mutta en osaa sanoa ilman sen kokemista.

20 vuotta sitten transsukupuolisia arvioitiin olevan maassa 300. Pieni osa tästä määrästä oli saanut jonkinlaisia hoitoja. Nyt 20 vuotta myöhemmin arvio on 6000 transsukupuolista. Korjausleikkauksia on tehty alle kymmenestä vuosittaisesta tämän päivän jopa 60:een. Eli Suomessa on ehkä viitisen sataa sukupuolensa leikkauksella muuttanutta. Siihen nähden yllättävän moni keskustelija tuntee jopa useita transsukupuolisia. Esiintyvyys väestötasolla on alle promille, leikattuja 1 kymmentätuhatta kohti.

Samaa mietin, että keksitty juttu. Sitä paitsi nämä kumppanin "naistuntemukset", joita ei vain voi millään enää tukahduttaa, aiheuttavat usein paljon surua ja draamaa suhteessa. Transin par afilia vain on alkanut olla sitä luokkaa, että vaimo on saatava suostuteltua mukaan niihin omiin peleihin. Yleensä vaimo kokee, että par afilia on hallitsevampi, kuin intiimi suhde puolisoon (ja näinhän se onkin) ja siitä oikeutetusti nyreä. Nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä myötätunto on kuitenkin per von puolella ja vaimo tuomitaan yksiselitteisesti ymmärtämättömäksi ja terfiksi. Nämä ulostulot sitä paitsi osuvat usein vaimon raskauteen tai tyttären murrosikään. Ehkä joku muukin vastaava naisjuttu saattaa laukaista narsistin naistunteen, en tiedä. 

Vierailija
596/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaana silloinen miesystäväni tuli kaapista ulos transnaisena. Jatkoimme jonkin aikaa seurustelua, mutta totesin sitten että hän oli minulle nainen enkä heterona halua olla naisen kanssa. Tiemme erkanivat, mutta molemmat olemme löytäneet uudet kumppanit. Olen iloinen hänen puolesta.

Transmiehen kanssa voisin ehkä seurustella, mutta en osaa sanoa ilman sen kokemista.

20 vuotta sitten transsukupuolisia arvioitiin olevan maassa 300. Pieni osa tästä määrästä oli saanut jonkinlaisia hoitoja. Nyt 20 vuotta myöhemmin arvio on 6000 transsukupuolista. Korjausleikkauksia on tehty alle kymmenestä vuosittaisesta tämän päivän jopa 60:een. Eli Suomessa on ehkä viitisen sataa sukupuolensa leikkauksella muuttanutta. Siihen nähden yllättävän moni keskustelija tuntee jopa useita transsukupuolisia. Esiintyvyys väestötasolla on alle

Kun olet noin vihainen niin eikö olisi vain yksinkertaisinta erota?

Vierailija
597/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"täällä puhuttiin ihan että trans ujen näkeminen aiheuttaa fyysistä vastenmielisyyttä"

Häh? Näinköhän jokaista edes ulkoapäin transsukupuoliseksi tunnistaisi..

Mutta kyllä, äidiltä leikattiin syövän vuoksi rinta ja jäljelle jäänyt arpi ja toispuoleisuus sai hänen lapsenlapsensa itkemään saunassa. Äiti halusikin korjauksen rintaan, mutta käy silti tänä päivänä uimapuku päällä saunassa, koska rinta ei paljaana ole aidon näköinen. Tämä nyt on vaan tosiasia, leikkausarpi oli suorastaan vähän inhoa herättävän näköinen ja implantti näyttää luonnottomalle. Ei se äidistä yhtään huonompaa tai vastenmielisempää silti tee.

viitattiin nimenomaan niihin trans uihin jotka näyttää trans uilta. eli että "miehellä" on rinnat, tai "naisella" parta

ja joo, use

Niin? Äidillä oli melko isot rinnat, iäkäs kun jo oli. Harvassa oli se vastaantulija joka ei olisi toistakin kertaa vilkaissut kun äiti kulki ennen rintarekonstruktiota vaikkapa Prisman käytävää. Hänen ulkomuotonsa oli havaittavasti poikkeava.

onko keskiverto oikeistokonservatiivi oikeasti siis tällainen, että arvioi jokaista vastaantulijaa  vain seksin tai seksuaalisen haluttavuuden kautta

Vierailija
598/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut naisista. Olen hetero.

Transnainen on transidentifioituva biologinen mies. Lisäksi suurin osa transnaisista pitää peniksensä ja on kiinnostunut naisista seksuaalisesti.

kun transnainen sanoo olevansa kiinnostunut naisista, sinä luupäisyytesi vuoksi tulkitset tämän koskevan vain cis-naisia, vaikka ylensä trans-naiset pariutuvat juuri keskenään

Miksi transnaiset sitten ahdistelevat lesboja, eivätkä usko eitä?

vit tu sää oot tyhmä

Vierailija
599/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi enemmistön pitää sietää yhtään enempää moittimista kohdistuen heidän sisäsyntyisiin tarpeisiinsa ja preferensseihinsä kuin vähemmistönkään?

Minä en moiti, enkä edes mieti yhtään kenenkään preferenssejä. Kaikilla saa olla omansa. Kyseenalaistan tämän koko keskustelun tarpeellisuutta. Tiesithän ettei ole kansalaisvelvollisuus osallistua vauvapalstan typeriin aloituksiin ja ruotia ihmisryhmiä koska joku on keksinyt sellaisen aloituksen tehdä. Jatkakaa ihmeessä, mutta teki mieli kertoa, miltä se vaikuttaa ihmisestä, joka ei ymmärrä, eikä oikein arvosta moista harrastusta. 

Olen eri, mutta minun mielestäni on erittäin tärkeä ruotia tätä kyseistä ihmisryhmää. Kyseessä on sek si, mikäs muukaan, mutta meidän pitää kuitenkin kaikkien teeskennellä, että kyse on oikeasti jostain ihan muusta, kuten "dysforiasta", tai "väärään kehoon syntymisestä". Meiltä edellytetään loputtomasti myötätuntoa ja ymmärrystä, vaikka käytännössä meiltä edellytetään transnaisen sek siaktiin osallisumista validoimalla hänen "naiseutensa". Se on yököttävää. Minä en ymmärrä tätä kyseistä para filiaa, ja minua henkilökohtaisesti oksettaa olla samassa tilassa henkilön kanssa, jonka elämä on täysin kietoutunut tämän per version ympärille. En käsitä, että meidän pitää verovaroista tukea näitä henkilöitä muuten kuin psykoterapian keinoin. 

Vierailija
600/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa oletetaan ettei transihmisille löydy mistään kumppania. Kuitenkin tuntemistani transihmisistä suurin osa on pitkissä parisuhteista. Joten ei se täällä Helsingissä ainakaan vaikuta olevan hirveän vaikeaa.

ylläri ettei jonkun incelin spammi perustu mihinkään todellisuuteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi