Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella transnaisen kanssa?

Vierailija
24.07.2016 |

Oletetaan, että alakerrassa on kalusto tallessa ja yläkertaan on muodustuneet rinnat.

Kommentit (2495)

Vierailija
561/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartun tuohon esteettiseen tai korjaavaan kirurgiaan sen verran, että olisi todellakin vastuullista käydä asiasta laajempaakin yhteiskunnallista keskustelua. Mikään esteettinen (tai korjaava) hoito ei voi markkinoida itseään elämänlaatua varmasti parantavana. Tuntemani lastenlääkäri kertoo jopa huulihalkiokorjauksen saaneiden usein katuvan leikkausta ja masentuvan tuloksesta. Itse tunnen kolme ystävää läheisesti, jotka ovat hankkineet rintaimplantit ja samalla kaksi jotka nyt 15 v myöhemmin katuvat operaatiota.

Transpolin tarjoamista hoidoista on todettu niiden osoittautuneen elämänlaatua yleisesti parantaviksi suurimman osan hoitoja vastaanottaneiden osalta. Toisaalta juuri leikkaushoidon tuloksiin kertoo palstan päivystävä transasianainen itsekin suuren osan pettyneen. Jos ihminen itse on saanut ulkoisesti näkyvän korjaavan toimenpiteen, eikä ole sen tuloksiin tyytyväinen, niin miten voi odottaa muiden ihmisten pitävän sitä fyysistä viehättävyyttään lisänneenä operaationa? Jokaisen aikuisen pitää koeta erottamaan se mitä minä itse sisälläni tunnen ja miten ympäröivät ihmiset tunteeseen, tai yleensä minuun, vastaavat. Mietin että onko dysforian keskiössä kuinka usein ylipäätään sellainen narsistinen oman itsen yletön tarkkailu ja omaan itseen käpertyminen? Vai miksi niin usein tuntuu unohtuvan se toisen ihmisen erityisyys niin ikään omana yksilönään, jolla on omat toiveet, itseisarvo omasta elämästäänja valinnoistaan vastaavana ihmisenä?

Vierailija
562/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi enemmistön pitää sietää yhtään enempää moittimista kohdistuen heidän sisäsyntyisiin tarpeisiinsa ja preferensseihinsä kuin vähemmistönkään?

Minä en moiti, enkä edes mieti yhtään kenenkään preferenssejä. Kaikilla saa olla omansa. Kyseenalaistan tämän koko keskustelun tarpeellisuutta. Tiesithän ettei ole kansalaisvelvollisuus osallistua vauvapalstan typeriin aloituksiin ja ruotia ihmisryhmiä koska joku on keksinyt sellaisen aloituksen tehdä. Jatkakaa ihmeessä, mutta teki mieli kertoa, miltä se vaikuttaa ihmisestä, joka ei ymmärrä, eikä oikein arvosta moista harrastusta. 

Olen eri, mutta kyllähän sinä itsehän täällä istut muita arvostelemassa vaikka voisit hyvin pysyä poissa ketjusta jonka aihetta pidät arveluttavana.

Olet ihan oikeassa ja yleensä pysynkin. Miks

Se että kertoo oman mielipiteensä ei ole arvostelua. Preferenssi pwrustuu johonkin ja ne perustelut ilmeisesti koetaan "vihaamisena" ja syrjimisenä koska ne kyseenalaistavat kenties sen miten transnainen "pitäisi" nähdä ja kokea. Mutta homma ei mene niin kenenkään muunkaan kohdalla. Preferenssi ei edes ole tahdonalainen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tartun tuohon esteettiseen tai korjaavaan kirurgiaan sen verran, että olisi todellakin vastuullista käydä asiasta laajempaakin yhteiskunnallista keskustelua. Mikään esteettinen (tai korjaava) hoito ei voi markkinoida itseään elämänlaatua varmasti parantavana. Tuntemani lastenlääkäri kertoo jopa huulihalkiokorjauksen saaneiden usein katuvan leikkausta ja masentuvan tuloksesta. Itse tunnen kolme ystävää läheisesti, jotka ovat hankkineet rintaimplantit ja samalla kaksi jotka nyt 15 v myöhemmin katuvat operaatiota.

Transpolin tarjoamista hoidoista on todettu niiden osoittautuneen elämänlaatua yleisesti parantaviksi suurimman osan hoitoja vastaanottaneiden osalta. Toisaalta juuri leikkaushoidon tuloksiin kertoo palstan päivystävä transasianainen itsekin suuren osan pettyneen. Jos ihminen itse on saanut ulkoisesti näkyvän korjaavan toimenpiteen, eikä ole sen tuloksiin tyytyväinen, niin miten voi odottaa muiden ihmisten pitävän sitä fyysistä viehätt

Jännää tämä että haluat teoretisoida ja pohdiskella motiiveja tuntemattahenkilökohtaisesti ainoatakasn, jota asia koskee. Se on todella ylemmyydentuntoista.

En ole itse trans mutta tunnen joitakin ja heidän omaisiaan, yksi heistä (ei hoitoja) on jo mullan alla ja perheellä on ollut vuosia kannettavanaan valtava suru.

Vierailija
564/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi enemmistön pitää sietää yhtään enempää moittimista kohdistuen heidän sisäsyntyisiin tarpeisiinsa ja preferensseihinsä kuin vähemmistönkään?

Minä en moiti, enkä edes mieti yhtään kenenkään preferenssejä. Kaikilla saa olla omansa. Kyseenalaistan tämän koko keskustelun tarpeellisuutta. Tiesithän ettei ole kansalaisvelvollisuus osallistua vauvapalstan typeriin aloituksiin ja ruotia ihmisryhmiä koska joku on keksinyt sellaisen aloituksen tehdä. Jatkakaa ihmeessä, mutta teki mieli kertoa, miltä se vaikuttaa ihmisestä, joka ei ymmärrä, eikä oikein arvosta moista harrastusta. 

Olen eri, mutta kyllähän sinä itsehän täällä istut muita arvostelemassa vaikka voisit hyvin pysyä poissa ketjusta jonka aihetta pidät arveluttavana.

Preferenssi pwrustuu johonkin ja ne perustelut ilmeisesti koetaan "vihaamisena" ja syrjimisenä koska ne kyseenalaistavat kenties sen miten transnainen "pitäisi" nähdä ja kokea.

Kiitos tästä kitetytyksestä. Samasta asiasta on juurikin kysymys kun se jota palstalla kutsutaan inceliksi kysyy miksei hän kelpaa 'tavallisille naisille'. Sitten kun tavalliset naiset vastaavat omasta näkökulmastaan kysymykseen, on vastaus pinnallisuutta, syrjintää tai jopa ihan suoria valheita. Mikään perustelu ei kelpaa, koska mies on päättänyt, että se, ettei hän ole löytänyt kumppanikseen tavallisen söpöä tyttöä on tavallisen söpöjen tyttöjen vika. Heidän pitää siis muuttua ja piste.

Vierailija
565/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transpolin tarjoamista hoidoista on todettu niiden osoittautuneen elämänlaatua yleisesti parantaviksi suurimman osan hoitoja vastaanottaneiden osalta. Toisaalta juuri leikkaushoidon tuloksiin kertoo palstan päivystävä transasianainen itsekin suuren osan pettyneen. Jos ihminen itse on saanut ulkoisesti näkyvän korjaavan toimenpiteen, eikä ole sen tuloksiin tyytyväinen, niin miten voi odotta

617: no kun tunnet, niin kerro sinä. Miksi henkilö sitten ei halua hyväksyä sitä, ettei toinen henkilö halua häntä romanttisesti tai seksuaalisesti?

Miksi minun ei ole yhtään vaikeaa hyväksyä sitä, että minun BMI26 tarkoittaa sitä, ettei osa miehistä halua minua, ei romanttisesti, ei seksuaalisesti, ei halua edes antaa mahdollisuutta tutustua josko vaikka luonteellani heidät vallottaisin. Kun ei maistu, niin ei maistu ja sillä selvä.

Ja kun seuraavaksi sanot, että kyllähän hyväksyy, niin sitten minä kysyn seuraavaksi, että ketä sinä sitten kuvittelet täällä puolustavasi? Ehkä kuvainnollisesti sitä hieman pulskaa keski-ikäistä naista joka itse kyllä oikein hyvin hyväksyy sen, että joku kolmas ajattelee että "emmä tuota plösöä"?

Vierailija
566/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kertoo oman mielipiteensä ei ole arvostelua. Preferenssi pwrustuu johonkin ja ne perustelut ilmeisesti koetaan "vihaamisena" ja syrjimisenä koska ne kyseenalaistavat kenties sen miten transnainen "pitäisi" nähdä ja kokea. Mutta homma ei mene niin kenenkään muunkaan kohdalla. Preferenssi ei edes ole tahdonalainen asia.

No ei varmasti olekaan ja monethan on laittaneet ihan kivoja viestejä tyylin kyllä voisin ja joku perustelu tai en voisi ja joku asiallinen perustelu sillekin. Kritiikkini kohdistuukin kaikkeen siihen muuhun ulkonäön, viehättävyyden, kehojen, hoitojen ynnä muiden usein aika asiattomaankin ruotimiseen, jonka keskustelijat jostain syystä kokevat tarpeelliseksi. Olisi ihan yhtä sivistymätöntä kohdistuessaan johonkin toiseen ihmisryhmään. 

Come on.. mä en esim tiedä oikein mitään transsukupuolisten todellisuudesta, mut musta on ihan relevantti perustelu esim että jos se penis ei hoitojen takia erektoidu tai sillä ei halua penetroida niin miksi ehdoin tahdoin lähteä heteronaisena sellaiseen suhteeseen. Mikä edes olis se asiallinen perustelu jos ei fysiologiset faktat..?

Vierailija
567/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi. Ahdisteluväitteet, puheet jostain älyttömistä (oikeassa elämässä lähes olemattomista) preferenssivaatimuksista, oksennnusemojit, "Miksi kukaan haluaisi transin", keinotekoinen viritelmä, sekasikiö... Niin eihän nämä mielipiteet hyvänen aika ole loukkaavia, eikä yhtään lietsovia.

Preferenssit on ok. Vihapuhe ei. Se ehkä oli pointti. 

puheet jostain älyttömistä (oikeassa elämässä lähes olemattomista) preferenssivaatimuksista,

kuten? Sinäkö sen päätät mikä on älytön preferenssivaatimus?

Vierailija
568/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen biseksuaali, pidän miehistä miehinä ja naisista naisina. En sekaannu mielenvikaisiin itseään silpoviin ihmisiin jotka eivät ymmärrä normi biologiaa.

Vierailija
569/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoimassani viestissä vaadittiin ettei transihmisten ohitse saisi mielipdettään kertoa. Omituista.

Niin, miksi sinun pitäisi sitten omaa mielipidettäsi heiltä kysellä, jos kerrat voisit ihan vaan itse kertoa sen. Ehkä se oli vähän hassu ajatus. Mutta tuossahan on ideaa, että keskuskustelisit oikeasti transihmisten kanssa, etkä ruotisi asioita heidän ohitseen jossain vastenmielisessä netin öyhökulmauksessa. 

Ehdotatko sinä siis minulle, että minun pitäisi mennä transnaisten kanssa ruotimaan sitä miksi en pidä heitä seksuaalisesti puoleensavetävinä? Mitä ihmettä? Eikö tuo ajatus sinusta ole mitenkään erikoinen?

Vierailija
570/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti olekaan ja monethan on laittaneet ihan kivoja viestejä tyylin kyllä voisin ja joku perustelu tai en voisi ja joku asiallinen perustelu sillekin. Kritiikkini kohdistuukin kaikkeen siihen muuhun ulkonäön, viehättävyyden, kehojen, hoitojen ynnä muiden usein aika asiattomaankin ruotimiseen, jonka keskustelijat jostain syystä kokevat tarpeelliseksi. Olisi ihan yhtä sivistymätöntä kohdistuessaan johonkin toiseen ihmisryhmään. 

Come on.. mä en esim tiedä oikein mitään transsuku

Mua haittaa se, että oman mielipahan ja pettymyksen ehkäisemiseksi vaaditaan toisilta sitä ja tätä.

Vierailija
571/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi. Ahdisteluväitteet, puheet jostain älyttömistä (oikeassa elämässä lähes olemattomista) preferenssivaatimuksista, oksennnusemojit, "Miksi kukaan haluaisi transin", keinotekoinen viritelmä, sekasikiö... Niin eihän nämä mielipiteet hyvänen aika ole loukkaavia, eikä yhtään lietsovia.

Preferenssit on ok. Vihapuhe ei. Se ehkä oli pointti. 

Tuosta olemme samaa mieltä. Paitsi ehkä siitä, jos joku on kokenut ahdistelua, niin mielestäni on luonnollista, että hän sen jälkeen vieroksuu transnaisia. Se on mielestäni luonnollista (itse en ole kokenut transnaisten taholta ahdistelua).

Vierailija
572/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Preferenssi pwrustuu johonkin ja ne perustelut ilmeisesti koetaan "vihaamisena" ja syrjimisenä koska ne kyseenalaistavat kenties sen miten transnainen "pitäisi" nähdä ja kokea.

Kiitos tästä kitetytyksestä. Samasta asiasta on juurikin kysymys kun se jota palstalla kutsutaan inceliksi kysyy miksei hän kelpaa 'tavallisille naisille'. Sitten kun tavalliset naiset vastaavat omasta näkökulmastaan kysymykseen, on vastaus pinnallisuutta, syrjintää tai jopa ihan suoria valheita. Mikään perustelu ei kelpaa, koska mies on päättänyt, että se, ettei hän ole löytänyt kumppanikseen tavallisen söpöä tyttöä on tavallisen söpöjen tyttöjen vika. Heidän pitää siis muuttua ja piste."

En ole ihan tuollaista keskustelua lukenut, mutta se erohan tuossa on, että incel on jo lähtökohtaisesti erilainen nimitys kuin transnainen. Eli incel on haukkumanimi. 

Se mitä olen muualta lukenut incel-kulttuurista sisältää kyllä aivan saman mekanismin kuin tässä ketjussa esillä olleen eli se, että muut eivät pidä minusta tai en pärjää elämässä on muiden vika, syrjintää jne. Ja se on tietenkin puolustusmekanismi vielä vaikeammille asioille kuten sille, että pitäisi pysyä realiteeteissa eikä etsiä syyllisiä - ei edes omasta itsestä. 

Itsensä hyväksyvää ihmistä ei ole helppo horjuttaa eikä edes vihaaminen horjuta häntä liiaksi, saati se, että joku yököttelee häntä tai hänen elämäänsä. Yököttelijä rakentaa silloin omaa puolustustaan eikä sillä ole mitään tekemistä kohteen kanssa.

Vierailija
573/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoimassani viestissä vaadittiin ettei transihmisten ohitse saisi mielipdettään kertoa. Omituista.

Niin, miksi sinun pitäisi sitten omaa mielipidettäsi heiltä kysellä, jos kerrat voisit ihan vaan itse kertoa sen. Ehkä se oli vähän hassu ajatus. Mutta tuossahan on ideaa, että keskuskustelisit oikeasti transihmisten kanssa, etkä ruotisi asioita heidän ohitseen jossain vastenmielisessä netin öyhökulmauksessa. 

Ehdotatko sinä siis minulle, että minun pitäisi mennä transnaisten kanssa ruotimaan sitä miksi en pidä heitä seksuaalisesti puoleensavetävinä? Mitä ihmettä? Eikö tuo ajatus sinusta ole mitenkään erikoinen?

Niin ehkä pääset nyt vähän jäljille siitä miten asiallista tuo keskustelusi on. 

Nyt en kyllä ymmärtänyt. 

Vierailija
574/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta puuttu transsukupuolisten ääni kokonaan. 

Transnainen, pystyisitkö seurustelemaan naisen kanssa jolla on yhä penis ja halu se myös säilyttää?

Transnainen, transmies, pystyisitkö seurustelemaan naisen kanssa, jolta on poistettu toinen tai molemmat rinnat?

Transnainen, pystyisitkö seurustelemaan muunsukupuolisen kanssa, jolta puuttuu kaikki sukupuoleen viittaavat elimet?

Vierailija
575/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN. Nillä on miehen seksitarpeet.

Vierailija
576/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa oletetaan ettei transihmisille löydy mistään kumppania. Kuitenkin tuntemistani transihmisistä suurin osa on pitkissä parisuhteista. Joten ei se täällä Helsingissä ainakaan vaikuta olevan hirveän vaikeaa.

Vierailija
577/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lebot hyljeksivät transnaisia

Vierailija
578/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Olen l.

Vierailija
579/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Olen heteronainen ja viehätyn heteromiehistä, jotka ovat miehisiä kaikilta osiltaan.

Vierailija
580/2495 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa oletetaan ettei transihmisille löydy mistään kumppania. Kuitenkin tuntemistani transihmisistä suurin osa on pitkissä parisuhteista. Joten ei se täällä Helsingissä ainakaan vaikuta olevan hirveän vaikeaa.

Hyvä, asiahan on sitten kunnossa. Ihan suotta pahoittaa mieltä yksittäisten heteroiden mies/naisihanteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi