Kyllä taas ärsyttää stadin asunnot...
Tiedän, että tekijöitä on paljon ja varmaan menee joskus arpapeliksikin, mutta taas ihmetyttää tämäkin tilanne. Oltiin siitä asti, kun aloin odottaa esikoistamme kiireellisten listalla ja haussa oli kolmio tämän meidän kaksion tilalle. No ei saatu. Sitten kun tulin uudestaan raskaaksi meidän tila muuttui erittäin kiireelliseksi. Nyt meille on syntymässä syyskuussa tämä toinen lapsemme eikä vieläkään mitään. Tähän 50 neliön kaksioon yhdellä pienellä makkarilla ja mitättömän kokosella vaatehuoneella (ainut säilytystila, ei vaatekaappeja) pitäisi sitten mahtua neljän ihmisen tavarat uimapuvuista talvitakkeihin. Ja vielä yksi lasten sänky. Tuo meidän makkari on kymmenen neliön luokkaa, joten melkein mahdottomuus, eikä yhtään ylimäärästä tavaraa ole nytkään.
Nyt sitten kuulin mieheltä, kuinka hänen tuttava pari oli saanut kolmion, vaikka heidän ESIKOINEN syntyy vasta loppuvuodesta/alkuvuodesta 2017.
Eli me ei saada nelisteen kolmiota, mutta he saavat kahdestaan jo ennen kuin lapsi edes syntyy. Todella epäreilua minusta.
Kommentit (173)
Ap. sulla ja perheelläsi on edullinen katto päänpäällä ette todellakaan ole kiireellisin hakija. Häpeäisit että edes kehtaat valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ne asunnot menee hörhöille? Oletatko van?
No kyllähän kaikki tietää niitten kämppien asukit... Ap miksette vuokraa jostain muualta? Vuokrat toki kovempia, mutta pääsisitte ehkä vähän kivempaan naapurustoon. Teillä kuitenkin on ilmeisesti maksukykyä ja saisitte varmaan asumistukeakin lasten kanssa.
No näin kyllä jossain kohtaa tehtävä. Ajateltiin nyt pysyä siellä listoilla ainakin vauvan syntymään. Sitten on varmaan pakko ottaa jostain muualta. Asumistukea saadaan nytkin tähän ylihintaiseen kaksion luukkuun :D
Ap
Paljonko teillä siis on vuokra siinä nykyisessä Stadin asuntojen kaksiossa?
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu jonossa varmaan kolme vuotta, haen yksin yksiötä taikka kaksiota. Avioero juuri, asun sis exmiehen armosta hänen luonaan (ei tää mitään herkkua ole), työmatkani on reilu 100 km päivä, työskentelen Helsingissä josta olen myös kotoisin, niin ja olen hakemassa velkajärjestelyyn. Ei ole kuulunut asuntoa ei. Olen monen monta kertaa miettinyt kuka saa ja miten saa asunnon Helsingin kaupungilta?
Jos olet kirjoilla muualla kuin Helsingissä niin ei sinulla ole mitään mahdollisuuksia kaupungin asuntoon. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ne asunnot menee hörhöille? Oletatko van?
No kyllähän kaikki tietää niitten kämppien asukit... Ap miksette vuokraa jostain muualta? Vuokrat toki kovempia, mutta pääsisitte ehkä vähän kivempaan naapurustoon. Teillä kuitenkin on ilmeisesti maksukykyä ja saisitte varmaan asumistukeakin lasten kanssa.
No näin kyllä jossain kohtaa tehtävä. Ajateltiin nyt pysyä siellä listoilla ainakin vauvan syntymään. Sitten on varmaan pakko ottaa jostain muualta. Asumistukea saadaan nytkin tähän ylihintaiseen kaksion luukkuun :D
ApPaljonko teillä siis on vuokra siinä nykyisessä Stadin asuntojen kaksiossa?
Ei meillä ole mitään stadinasuntoa!:( oiskin. Tässä on vuokra ~1100€ + 18€ vesi per nuppi.
Jos meillä olis 700€ stadin kaksio niin en valittas!
Ei vuokralle kannata ottaa nykyisessä yt-suomessa työssäkäyviä. Kun maksukyky lakkaa, alkaa ongelmat. Paras vuokralainen on sossun ylöspitämä ja mieluiten holhouksessa oleva ihminen.
Vuokra tulee ajallaan ja kämpän saa aina tiptop kuntoon yhteiskunnan piikkiin, kun vuokralainen vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ap. sulla ja perheelläsi on edullinen katto päänpäällä ette todellakaan ole kiireellisin hakija. Häpeäisit että edes kehtaat valittaa.
Meidät on luokiteltu kiireellisiksi. Minä en sitä päättänyt. Mutta mieti nyt itsekin 50 neliötä ja neljä asukasta, vaikka kaksi onkin lapsia. Kirjoitinkin jo kommentin, missä kerroin vuokramme suurinpiirtein, ei ole halvasta kyse.
Suosittelen jotain muuta kuin Stadin asuntoa. Jos olisin töissä, tai siis niitä löytäsin, viivana lähdemme tästä muualle, mieluiten asumisoikeusasuntoon. Asumme Stadilla vain työttömyyteni takia. Asunnot huonoilla paikoilla ja tukiasuntoja sijoiteltu tavallisten sekaan, joten ikinä et tiedä naapuristasi. Luulin aiemmin että Stadilla asuu ihan normaalia porukkaa, nyt ajattelen toisin enkä ikinä ostaisi asuntoa Stadin asuntojen naapurista. Hyviä asuntoja joissa normaalia porukkaa on n. 5% asuntokannasta, alueilla joihin ei ikinä edes vaihdon kautta pääse. Asumme nyt Malmilla ja olemme yrittäneet päästä lapsiystävällisemmälle alueelle kun täällä ruiskuja pihalla jne mutta emme ole saaneet kahteen vuoteen vaihtoa. Joten ap, jos olette työssäkäyviä, älkää muuttako Stadille, menkää mielummin esim. asumisoikeusasuntoon.
Terveisin eräs joka on koko illan taas kuunnellut alakerran naapurin ölinää kun on viikon putki päällä, lapsi välillä kyselee "kuka setä puhuu". Katsotaan joutuuko taas soittamaan poliisit paikalle vai saisiko ensi yönä nukkua
Olen yhden lapsen yksinhuoltaja ja asun stadin asunnossa. Halusimme muuttaa miesystäväni kanssa yhteen ja laitoin stadille hakemuksen kolmiosta. Asun pojan kanssa tällä hetkellä kaksiossa. Sain viikossa kolmion Kalasatamasta :)
Miten maahanmuuttajilla on varaa maksaa kaupunginasuntonsa vuokra? Toihin lahtee vain harva ja perheet valtavia. Ihmeteltiin tata Katajanokalla asuessamme missa oli paljon naita sosiaaliasuntoja. Meidan kovanrahantalosta lahdettiin aamulla poikkeuksetta toihin tai opiskelemaan.
Tuttu asui Lapinlahdenkadulla omassa velkaisessa asunnossaan kahta tyota tehden. Viereen vanhaan Jugend-taloon saneerattiin asuntoja kaupungin vuokra-asunnoiksi. Asukkaat olivat etupaassa somaleita joilla myos talon alakerrassa ilmainen kerho/kahvila. Talon edessa aina paljon somaleita tupakalla autojensa vieressa. Nain siis muutama vuosi sitten.
Tuttu ns. kyrpiintyi tahan tilanteeseen joka olikin kohtuuton ja myi velkaisen asuntonsa ja muutti Viroon jossa tekee nyt etatoita eika hanen tarvitse enaa elattaa ketaan. Sai mielenrauhan ja oikeudenmukaisen kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät on luokiteltu kiireellisiksi. Minä en sitä päättänyt. Mutta mieti nyt itsekin 50 neliötä ja neljä asukasta, vaikka kaksi onkin lapsia. Kirjoitinkin jo kommentin, missä kerroin vuokramme suurinpiirtein, ei ole halvasta kyse.
Aloituksessa kyllä kerroit että olette kolmen hengen perhe. Vaikka toinen lapsi on tulossa niin pienten lasten kanssa pärjäätte ihan hyvin kaksiossa. Jos eläisitte kahden murrosikäisen kanssa ymmärtäisin ärtymyksesi paremmin. Ette nytkään pysty maksamaan asuntonne vuokraa ilman kelan apua ja haet vain kalliimpaa asuntoa yhteiskunnan maksettavaksi, ei mitään järkeä.
Jaa
Loiset saa asuntoja ja lisääntyy holtittomasti.
Tossa jakohommassa ei olekkaan mitään järkeä. Mekin ollaan oltu monesti jonossa. Kiireellisessäkin pari kertaa. Ei saatu asuntoa.
Ja meki asuttiin yli puolivuotta 46 neliöisessä kaksiossa. En kyllä yhtään valittanut, meillä sentään oli koti ja ihan kivannäköinenkin vaikkei suuri ollutkaan. Lopulta muutettiin vvo:lle, vuokra asumistuen jälkeen aika sama mitä olis Stadin asunnoilla. Kaikki järjestyy aina jotenkin, vaikkei noita asuntoja kaikille tarvitsijoille riitäkkään.
Tsemppiä asunnon hakuun!:)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanonpa vielä sen, että ollaan ihan kunnollisia työssäkäyviä molemmat, minä ja mies. Maksamme vuokramme itse ja luottotiedot on kunnossa. Ei eläimiä tai tupakointia. Ihme hörhöille näyttäs menevän kaikki nuo kämpät.
Ap
Olen vakuuttunut, että Stadin asunnoilla on käytössä joku luonnefiltteri, joka suodattaa kaltaisesi p*skanpuhujat pois. Onneksi ette saaneet asuntoa.
Me asuimme lapsena kaupungin asunnossa ja kaikki naapurit oli ihan asiallisia ihmisiä. Siskoni asuu aika uudessa Stadin asunnossa, siinä talossa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa kenenkään kanssa. Kaikki työssäkäyviä, useat korkeakoulutettuja, kivoja ihmisiä. Et sopisi joukkoon ollenkaan.
Stadin asunnot siis jakelevat asuntoja hyvintoimeentuleville jotka ei osaa laskea että montako kakaraa on mahdollisuus majoittaa nykyiseen asuntoon?
Ei mikään ihme ettei siellä riitä muille (kuten asunnottomille) asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kyllä kerroit että olette kolmen hengen perhe. Vaikka toinen lapsi on tulossa niin pienten lasten kanssa pärjäätte ihan hyvin kaksiossa. Jos eläisitte kahden murrosikäisen kanssa ymmärtäisin ärtymyksesi paremmin. Ette nytkään pysty maksamaan asuntonne vuokraa ilman kelan apua ja haet vain kalliimpaa asuntoa yhteiskunnan maksettavaksi, ei mitään järkeä.
Me haetaan nimenomaan halvempaa! Jos saataisiin vaikka tonnilla kolmio jossa on vedet mukana, niin se olisi jo lottovoitto täällä helsingissä!
Meillä on nyt kaksio 1100€+vedet ja saadaan asumistukea alle 100€... Jos saisimme vaikka 200€ halvemman, niin eipä tarttis kelan tukihakemuksiin kuluttaa aikaa. Lue ketjua ennen kuin tulet pätemään:(
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu jonossa varmaan kolme vuotta, haen yksin yksiötä taikka kaksiota. Avioero juuri, asun sis exmiehen armosta hänen luonaan (ei tää mitään herkkua ole), työmatkani on reilu 100 km päivä, työskentelen Helsingissä josta olen myös kotoisin, niin ja olen hakemassa velkajärjestelyyn. Ei ole kuulunut asuntoa ei. Olen monen monta kertaa miettinyt kuka saa ja miten saa asunnon Helsingin kaupungilta?
Jos olet kirjoilla muualla kuin Helsingissä niin ei sinulla ole mitään mahdollisuuksia kaupungin asuntoon. Sorry.
Ei muuten pidä paikkaansa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanonpa vielä sen, että ollaan ihan kunnollisia työssäkäyviä molemmat, minä ja mies. Maksamme vuokramme itse ja luottotiedot on kunnossa. Ei eläimiä tai tupakointia. Ihme hörhöille näyttäs menevän kaikki nuo kämpät.
ApOlen vakuuttunut, että Stadin asunnoilla on käytössä joku luonnefiltteri, joka suodattaa kaltaisesi p*skanpuhujat pois. Onneksi ette saaneet asuntoa.
Me asuimme lapsena kaupungin asunnossa ja kaikki naapurit oli ihan asiallisia ihmisiä. Siskoni asuu aika uudessa Stadin asunnossa, siinä talossa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa kenenkään kanssa. Kaikki työssäkäyviä, useat korkeakoulutettuja, kivoja ihmisiä. Et sopisi joukkoon ollenkaan.
Minäkin asuin lapsena kaupungin asunnossa perheeni kanssa, oli vähän villi meno ainakin sillon 89-90 vaihteessa, joten tiedän kyllä mistä puhun. Asuttiin mellunmäessä, silloin uusissa taloissa. Sinä olet kyllä ihme sairas kun nautit muiden epäonnesta ja toivot vielä sellaista lisää. Kiva, että siskollasi on käynyt hyvä tuuri kämpän suhteen!
Ap
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlen vakuuttunut, että Stadin asunnoilla on käytössä joku luonnefiltteri, joka suodattaa kaltaisesi p*skanpuhujat pois. Onneksi ette saaneet asuntoa.
Mene helnykki nyt jo perseeseen täältä palstalta :D oli asia mikä vaan, niin sulla on AINA mukamas joku omakohtanen kokemus? Höpöhöpö. Missä talossa siskosi asuu, kun siellä on VAIN korkeakoulutettuja? Minäkin taidan hakea stadin kämppää sieltä.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene helnykki nyt jo perseeseen täältä palstalta :D oli asia mikä vaan, niin sulla on AINA mukamas joku omakohtanen kokemus? Höpöhöpö. Missä talossa siskosi asuu, kun siellä on VAIN korkeakoulutettuja? Minäkin taidan hakea stadin kämppää sieltä.
Et pääsisi. Korkeakoulussa opiskellut osaisi lukea.
Ja olen myös aina ollut avoin siitä, että siskoni asuu Stadin asunnossa. Niistä kun on keskustelu ennenkin palstalla... Et ole tullut ajatelleeksi, että entä jos... olisi vaikka sellainen mahdollisuus, että osallistuisin keskusteluihin jotka kiinnostavat minua jollain lailla?