Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
No hitsi, luulin et tää on joku horoskooppiketju!
Itse olen kaksonen ja pystyn kyllä samaistua kaksosiin liitettyyn vapauden kaipuuseen ja sitoutumiskammoon mutta esim kaveri joka on kans kaksonen on aina ollut parisuhteessa ja oikein elää suhteen kautta 😄
Vierailija kirjoitti:
Näissä on kyllä pakko olla JOTAIN perää, koska esim. kaikki tuntemani leijonat ovat noita hieman itserakkauteen taipuvaisia esiintyjätyyppejä, jotka haluavat olla huomion keskipisteenä. Ja lähipiirissäni on 5 leijonaa! Itse olen ap:n tavoin vaakanainen ja tunnistin kyllä itseni aloituksen kuvauksesta: päätökset vaikeita ja estetiikka tärkeää. Olen myös lukenut, että vaa'at ovat sosiaalisesti ja psykologisesti taitavia, seurallisia, miellyttäviä ja flirttailevia - allekirjoitan täysin. Paras kaverini on neitsyt ja hän todellakin on kaikesta stressaava kontrollifriikki. Neitsyen hyvinä puolina voisi mainita äärirehellisyyden ja korkean moraalin!
Kun luin ap:n kuvauksen itsestään huonona päätöksentekijänä ja esteetikkona, mieleen tuli heti kaksi tällaista ihmistä. Toinen on kalat ja toinen rapu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen alapeukuttaa ITSE RAAMATTUA VASTAAN? Mieti vielä kerran tekemisiäsi ja rukoile anteeksiantoa.
Ei mulla ainakaan ole mitään Raamattua vastaan,alapeukutan sille kahelille,joka väärinkäyttää Raamattua selittääkseen omaa ahdasmielisyyttään.Oikeassa kristinuskossa on kyse armosta,anteeksiantamisesta ja lähimmäisen rakkaudesta.Nämä "tuomitsen kaikki toisinajattelijat helvettiin"-tyypit ovat aika pahasti hakoteillä,ehkä heidän pitäisi itse lukea Raamattua ihan ajatuksen kanssa,erityisesti Jeesuksen opetuksia Uudesta Testamentista.
Olemme Raamattupiirissämme lukeneet Raamattua ja keskustelleet eri aiheista varmasti enemmän kuin sinä koskaan tulet tekemään joten en olisi yhtä ylimielinen kuin sinä kertomaan, mitä Raamattu meille milloinkin kertoo. Sinun "oikeaa kristinuskoasi" ei ole olemassa vaan se on joko eksytystä tai vesitystä. Pohja on aivan toisaalla, totisesti. Amen.
Mene sinä helvettiin siitä pätemästä, saatana.
T. Jumala
mikä siinä oinaassa oikein pelottaa. eikös oinaat ole kaikkein luotettavampia ja varmasti kannattaa syvempiäkin tuttavuuksia ja jopa avioonkin asti mennä,mutta oinasta ei saa kusettaa millään muotoa,tai on entinen ystävä. tämänkun muistaa pärjää oinaiden kanssa. ja oinas sanoo kuin asiat on. kaikki ei vain kestä kuulla totuutta. hankalia me ei olla enempää kuin muut. mistä sellainen kammo oinaita kohtaan
Olen skorppari ja joo jotkut kuvaukset sopii itselleni, mutta ei kaikki. Olen seksuaalinen ja mustasukkainen, jokseenkin omistushaluinen. Suutun harvoin ja loukkauksia on hyvin vaikea unohtaa. Olen rauhallinen ja herkkä. 19.11. Syntynyt
Itse olen Neitsyt enkä semmoista OCD/perfektionismia lukuunottamatta ollenkaan merkille tyypillinen - päinvastoin olen hyvin avoin, en kritisoi ihmisiä herkästi, en jaksa inttää vastaan vaan mieluummin poistun tilanteesta, en ole pikkutarkka himosiivoaja. Olen syntynyt n. 3 viikkoa myöhässä, laskettu aika oli reippaasti Leijonan puolella - myös monet ystäväni ovat ensin luulleet minua leijonaksi luonteeni puolesta, tosin itserakas en ole mutta huomionhakuinen ja ulospäinsuuntautunut kyllä.
eksät (miehet) on olleet rapu, neitsyt ja kalat. Ravun kanssa otettiin kovasti yhteen. Kalat on mahtava tyyppi, mutta ei parisuhdemateriaalia (ainoa tuntemani kalat-nainen on hyvin hankala, ilkeä ja kateellinen ihminen). Neitsytmies oli hyvin tyypillinen lajinsa edustaja :D nyt olen alkanut tapailla härkämiestä, hyvin alkutekijöissään vielä. Saa nähdä! 😂
Kuinkahan moni menettäisi ammatillisen uskottavuutensa siinä paikassa, kun alkaisi töissä horista horoskooppimerkeistä ja totuudenmukaisesti niiden merkityksestä ratkaisuja tehdessä? YT-listan kärkipaikka olisi varma ja se olisi aivan oikein. Työttömänä olisi aikaa toteuttaa astrologisia harrastuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni menettäisi ammatillisen uskottavuutensa siinä paikassa, kun alkaisi töissä horista horoskooppimerkeistä ja totuudenmukaisesti niiden merkityksestä ratkaisuja tehdessä? YT-listan kärkipaikka olisi varma ja se olisi aivan oikein. Työttömänä olisi aikaa toteuttaa astrologisia harrastuksiaan.
Omituinen kommentti.Jos vaikka lukee iltalehdestä päivähoroskoopin,ei siinä montaa minuuttia päivästä mene työssäkäyvälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen kommentti.Jos vaikka lukee iltalehdestä päivähoroskoopin,ei siinä montaa minuuttia päivästä mene työssäkäyvälläkään.
oinasko kauhea ihminen kirjoitti:
mikä siinä oinaassa oikein pelottaa. eikös oinaat ole kaikkein luotettavampia ja varmasti kannattaa syvempiäkin tuttavuuksia ja jopa avioonkin asti mennä,mutta oinasta ei saa kusettaa millään muotoa,tai on entinen ystävä. tämänkun muistaa pärjää oinaiden kanssa. ja oinas sanoo kuin asiat on. kaikki ei vain kestä kuulla totuutta. hankalia me ei olla enempää kuin muut. mistä sellainen kammo oinaita kohtaan
Ei kai kukaan ole sanonut,että pelkäisi oinaita,minua ainakin ärsyttää muissa oinaissa lähinnä se,että ovat aina suuna päänä,juurikin sanovat "niin kuin asia on",eli on vahvoja mielipiteitä vähän kaikesta ja niitä ilmaistaan usein ja kovaan ääneen(luultavasti olen itse yhtä ärsyttävä samasta syystä).
Toisaalta oinaat voivat olla myös hyvällä tavalla itsevarmoja ja tosiaan sanovat mitä ajattelevat,eivät yritä olla mieliksi tai kieroile.
Vierailija kirjoitti:
Olen Kaksoset:
Pidättyväinen ja sisäänpäinkääntynyt introvertti, pikkutarkka ja itsepäinen, herkkä. Aina myöhässä. En pidä yllätyksistä tai muutoksista. En ole seksuaalinen enkä osaa flirtata.Nousumerkkini on Skorpioni, et ei sekään osu. Missä vika.
Ei missään. Horoskoopit täyttä huuhaajätettä.
Neitsyillä on usein mainio hiukan kuiva huumorintaju. Ovat ironian tajuisia ja älykkäitä. Hyviä ystäviä ja lämpimiä ihmisiä.
Kalat on tunteellinen ja herkkä. Usein myös hyvin taiteellinen. Rakkaussuhteessa ailahteleva, muttei käy aika pitkäksi.
Kaksonen on hurmaava ja tuntuu, että olette niiin samanlaisia. Kunnes tajuat että kaikista muistakin tuntuu hänen kanssaan samalta. Luova, utelias, jatkuvasti muuttuva. Loistava kommunikoimaan.
Härkä on vakaa ja todellinen hedonisti. Hyvä seuraihminen ja hänen kanssaan on helppo olla. Suuttuu harvoin, mutta suuttuessaan todella räjähtää.
Vierailija kirjoitti:
Muuten sovin neitsyyden kuvaukseen, mutta oon inttäjän vastakohta: en koskaan vaivaudu mihinkään juupas eipäs väittelyyn. Enkä näin ollen koe mitään tarvetta julistaa olevani oikeassa, järki ja totuus voittaa ilman mesoamistakin. Muuten neitsyille tyypillisesti olen herkkä, tarkka ja tunnollinen. Vihaan sotkua ja turhaa roinaa, koti onkin tosi pelkistetty. Autan mielelläni muita ja kaiken minkä teen, teen huolella. Analysoin paljon ja huolehdin liikaa. Monia ihmisiä varmasti ärsyttää mun järkiperäisyys ja seurausten puntarointi. Ärsyynnyn suunnattomasti piikikkäistä sählääjistä, jotka unohtavat aina kaiken ja tulevat aina myöhässä.
Tunnistaako kukaan muu neitsyt itseään tästä? :D
Mun avomieheni on neitsyt ja kuvaus osuu hyvin...
Koti pitää olla tiptop, laittautuu huolellisesti ulkonäköään (vaatteet ja hiukset) ärsyntyy jos kaveri on myöhässä, mutta avomieheni jankkaa mun kanssa pitkään kunnes saa sanottuu viimeisen sanansa 🤭 ja silloin kun avomieheni suuttuu ni pitää miettii tarkkaa mitä sanoo (no enpä osaa puhuu kauniisti)
Ja mä oon itseilkimys skorpioni... 😙 silti meidän parisuhde on ihana ja molemmat luotetaan toisiimme ja mielummin tämän herran kaa seurustelen
Ei mulla ainakaan ole mitään Raamattua vastaan,alapeukutan sille kahelille,joka väärinkäyttää Raamattua selittääkseen omaa ahdasmielisyyttään.Oikeassa kristinuskossa on kyse armosta,anteeksiantamisesta ja lähimmäisen rakkaudesta.Nämä "tuomitsen kaikki toisinajattelijat helvettiin"-tyypit ovat aika pahasti hakoteillä,ehkä heidän pitäisi itse lukea Raamattua ihan ajatuksen kanssa,erityisesti Jeesuksen opetuksia Uudesta Testamentista.