Oletko toiveammatissasi ja työssäsi?
En. Olen sairaanhoitaja. Haluaisin olla hyvä kielissä ja kauppatieteidenmaisteri. Olla töissä suuressa kansainvälisessä yrityksessä
Kommentit (13)
Mulla ei ole toiveammattia eikä työtä. En pidä nykyisestä työstäni it-alalla koodarina, mutta kun en vielä nelikymppisenäkään tiedä, mitä sitten haluaisin isona tehdä. En ole koskaan tiennyt.
En ole, mutta yritän tehdä työni niin hyvin että tuntuu siltä.
Astronautti minusta piti tulla. Nyt ei mikään muu viittaa siihen paitsi uniformu.
En todellakaan. Toiveammatti olis joku kotieläinpihan pitäjä tai koiran kasvattaja
Vihdoin nelikymppisenä opiskelin unelma-ammattiini, mutta valitettavasti en ole saanut töitä.
Olen, mutta tulevat yt:t huolestuttavat. Jos joutuisin kilometritehtaalle, niin en varmasti pääsisi samoihin tai edes yhtä hyviin hommiin. Ikää alkaa olla sen verran paljon, ei kuitenkaan riittävästi eläkkeelle.
En tiedä mikä olisi mun juttu 100%.
En todellakaan ja tuntuu oikeasti absurdilta, että jotkut väittää kuinka työn/ammatin perusteella voisi päätellä ihmisestä jotain.
Ei siitä voi päätellä mitään muuta kuin sen, että ihminen on oikeasti aikuinen, vastuuntuntoinen ja kokee velvollisuudekseen elättää itse itsensä.
Olen ja en. Lapsuuden haaveammatissa, jossa työn sisältö aukeni vasta töissä.
Tekisin tätä työtä hieman eri tavalla (laadukkaammin), mutta se vaatisi suuria investointeja, alan käytäntöjen muutosta ja maksuvalmiita ja -halukkaita asiakkaita.
Nyt perheenäitinä työn merkitys on vähentynyt ja painoarvo on enemmän palkassa, turvallisuudessa ja vapaa-ajassa.
Ei minulla ole ollut toiveammattia. Olenkin ajautunut ammatista toiseen, mutta en ollut työttömänä.
Olen.