Horoskooppimerkkien luonteenpiirteiden stereotypiat
Tehdäänkö lauantain ratoksi tällainen leikkimielinen ketju, missä pistetään yleisimpiä käsityksiä eri horoskooppimerkkien edustajien luonteenpiirteistä. Itse olen vaakanainen, ja olisi hauska kuulla ihmisten käsityksiä millaisia vaakanaiset ovat. Ja en ota horoskooppeja niin kauhean vakavasti, mutta tällaisten pohtiminen on ihan hauskaa. Muistetaan toki yksilölliset erot. :)
Itse allekirjoitan ainakin sen, etten osaa tehdä päätöksiä ja vitkuttelen niiden kanssa viimeiseen asti. Mietin aina asioiden molemmat puolet ja vertailen perusteellisesti. Esteettisyys ja harmonia on tärkeää, esimerkiksi juuri vaate- tai sisustustyylissä.
Olisi kiva kuulla myös muista merkeistä, esimerkiksi omasta mielestäni kauriit ovat usein vaikeita ihmisiä. Tai itselläni on ollut vaikeuksia tulla toimeen jostain syystä kauriin aikoina syntyneiden kanssa. :D
Oletteko myös onnistuneet arvaamaan livenä jonkun uuden tuttavuuden kohdalla tämän horoskooppimerkin? Itse pystyn, en nyt joka kerta, mutta aika usein arvaamaan oikein suurin piirtein ainakin vuodenajan, jollen kuukaudenkin, jolloin henkilö on syntynyt.
Kommentit (383)
Huomaan tässä ketjussa horoskooppien luonnekuvauksia täysin pelkistä kommenteista!!! ;D
Ah ihana kalat ei reagoi mihinkään,onko sinkku kaloja ;P ?
Leijona nainen on myös ihana,miksei skorpionikin :P
Terveisin. Mies kaksonen
Ap kuvailit niiiiiiin minua.
T. Toinen vaakanainen
Ps. Vihaan tätä piirrettä itsessäni, en esimerkiksi osta enää karkkia ollenkaan koska voisin pähkäillä maailman tappiin asti minkä pussin valitsisin.
Ei vesimiehet ole niin kylmiä, kuin kuvaillaan, usein vähän outoja ja omissa ajatuksissaan. Tämä vesimies on rakkaussurujen takia itkenyt useamman kerran silmät päästään. Suhteessa kyllä haluan sen ystävän ja rakastetun samassa henkilössä. Seurustelusuhteen voin aloittaa kaveruudella, tunteet tulee sitten mukaan, jos tulevat. Usein on käynyt niin, että tykästyn henkilöön, joka ei tunne samoin ja päinvastoin. Mutta kyllä niitä romattisiakin tunteita löytyy. Mulla on venusmerkki kaloissa, liekö vaikuttaa asiaan.
Olen härkä ja tunnistan itseni monesta piirteestä. Olen itsepäinen, sytyn hitaasti ja nautin esteettisistä asioista ja hyvästä ruoasta. Olen todella pitkäpinnainen ja hyvä kuuntelija. Skorppareita,jousimiehiä, oinaita ja vaakoja ei pahemmin ole lähipiirissäni.
Olen vaakanainen, leijona nousumerkkissä ja kuussa. Olen hyvin tyylitajuinen, ja pidän huolta ulkonäöstäni. Tykkään esteettisistä asioista, ja sisustaminen on lähellä sydäntäni.
Olen vahva persoona, ja voimakas luonteinen. Hiukan myös ailahteva. Usein ihmiset luottavat minuun, ja olen hyvä keskustelemaan. Saan kavereita aina kun vain haluan, sillä olen monesti kuullut, että olen hauskaa ja rentoa seuraa. Olen harrastanut 14 vuotta tanssimista, ja laulamista, pidän esiintymisestä ja olla esillä. Koulussa en ole koskaan ollut huippu oppilas, koska kärsin ajoittain laiskuudesta. Joskus myös vaakamainen piirteeni sottaisuus tulee esiin, ja vihaan sitä, että en vain osaa korjata jälkiäni.. :D Olen myös kauhea jaarittelemaan asioita, ja kärsin välillä siitä, etten tarpeeksi luota itseeni. Välillä kuitenkin olen todella itsevarma, ehkä vähän liiankin. Huonoja puoliani ovat myös itsekeskeisyys ja dramaattisuus. Olen myös todella kilpailunhaluinen, ja haluan aina voittaa kun on vain mahdollista. Ihastutan ja vihastutan ihmisiä vuorotellen.
Mieheni on jousimies, ja nousumerkki vaa'assa. Sovimme hyvin yhteen. Hän tasapainottaa kiivasta luonnettani. :D
- Nainen 23
Olen skorpioni, todella seksuaalinen mutta uskollinen. Lisäksi pitkävihainen ja kostonhimoinen :D
Vierailija kirjoitti:
Olen skorpioni, todella seksuaalinen mutta uskollinen. Lisäksi pitkävihainen ja kostonhimoinen :D
Näköjään olet vielä ylpeä ikävistä luonteenpiirteistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen kalat. Viihdyn omissa ajatuksissani, olen kiinnostunut musiikista ja kirjallisuudesta ja kaiketi olen jollain tapaa luova. Ainakin harrastan kirjoittamista ja säveltämistä. Seurassa olen usein vähän ulkopuolinen. Sen sijaan päädyn helposti kuuntelemaan toisten murheita. Lisäksi olen ylenpalttisen herkkä ja reagoin moniin asioihin tarpeettoman voimakkaasti ja tavoilla, joita en itsekään aina ymmärrä tai osaa ennakoida.
Tunnistan tästä omat luonteenpiirteeni, mutta olen skorpioni :-) Mutta kai näissä horoskooppijutuissa jotain täytyy olla: hyvin usein tunnistan toisen skorpionin, vaikka muista ihmisistä en osaa arvata, mitä merkkiä he edustavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään olet vielä ylpeä ikävistä luonteenpiirteistäsi.
Kokemukseni mukaan skorpionit ovat usein myös huumorintajuisia ja itseironisia :-)
Neitsyitä: Greta Garbo, Sophia Loren ja minä.
Hyvin viehättäviä naisia !
Vierailija kirjoitti:
Heh, seiska. Minäkin tunnen monta skorpparia ja kaikkia yhdistää vahva seksuaalisuus. Tuntemani miesskorpparit juoksee muiden naisten perässä siitä huolimatta, että ovat naimisissa. Naisskorpparit uskollisia, miesskorpparit pettäjiä?
Seurustelin skorpparimienhen kans, alko olee kaverini kanssa selkäni takan, todella niillä on jo nainen
tiedossa kenen kimppuun iskee jos sen jättää ja vielä varanainen.
Olen kauris. Johtajatyyppiä niin kun Pressamme Tarja Halonen, kauris hänkin.
Eniten ystävänipiirissä on toisia kauriita ja neitsyitä. Kekkonen, Irwin Goodmankin olivat neitsyitä.
Myös muutama Leijona ja niiden kodit oitää olla aina Tip Top ja vaatteet.
Kaksosista ja jousimiehistä ei ole oikein kokemuksia, syntyykö ehkä niissä kuussa vähemmän lapsia.
Joku kyseli Oinaiden hyviä puolia. Ovat voimakkaita, energisiä, päämäärätietoisia ja tykkäävät laittaa asioita alulle. Monet tuntemani yrittäjät ovat Oinaita.
Kaksonen täällä, usein olen lukenut meidän olevan tuuliviirejä ja tämän kyllä allekirjoitan täysin. :D Olen myös erittäin empaattinen, viihdyn yksikseni kuin seurassa ja olen erittäin kärsimätön: kaiken minkä voi tehdä huomenna voi tehdä myös tänään! Rakastan siivoamista.
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinä tieteen kaikkivoipaisuutta melko tosikkomaisesti puolustava soturi. Mikä mahtaa olla oma horoskooppimerkkisi?
No mutta, sunhan pitäisi se tietää, kun horoskooppeja ilmeisesti harrastat. Olettehan te ilmiömäisiä ihmistuntijoita ;D. Ja älä ala puhua nousevista merkeistä pliiiiiis...
Eikäkun, noin toellaan, täällä kans yks jota horoskooppiuskonto vähän ketuttaa (niin kuin kaikki uskonnot), syy on siihen yksinkertainen: harrastan intohimoisesti astronomiaa eli tähtitiedettä ja olen nainen, ja vielä tänäkin päivänä on ihmisiä, jotka yhdistävät sen jotenkin automaattisesti horoskooppeihin. Ei saatana.
Mut ei kait se oli horoskooppeilijoiden vika, vaan yleissivistyksen puutteen. Hauskaa hömppäähän tuo on ja jos se saa ihmiset edes hetkeksi oikeasti pohtimaan omia hyviä ja huonoja puoliaan, niin mikäs...positiivistahan se on. Saman toki ajaisi metodi, jossa luetellaan vain ominaisuuksia ja sitten tsekataan, osuuko niistä mikään edes lähelle. Tosin se ei varmaan olisi yhtä hauskaa ja siitä puuttuisi ilmeisesti se mystinen ulottuvuus, jota uskonnot ihmisille tarjoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen jousimies on?
Oman kokemukseni mukaan: vähän sellainen hyväuskoinen hölmö. Ei halua pahaa kenellekään eikä konflikteja, mutta yrittäessään miellytää kaikkia tulee loukanneeksi monia. Taloudenpito usein retuperällä, ei pidä rutiineista.
Vähän sellainen huithapeli, mutta kuitenkin omaa hyvän tuurin niin että asiat lopulta aina järjestyvät.
No eipä enemmän voisi metsään mennä. Olen itse jousimies, samoin siskon mies, paras ystäväni ja muutama läheinen kollega työpaikalta ja meitä yhdistää kyllä nimenomaan aivan järkyttävä epäluuloisuus kaikkia/kaikkea kohtaan, tiukkapipoisuus KAIKISSA asioissa mukaan lukien siis myös raha ja rutiinien suhteen olemme lähes autistisen tarkkoja. Lisäksi pidämme liikkumisesta, mikä on kai sellainen usein mainittu jousimiehen piirre.
Itse olen myös hyvin yksikseni viihtyvä, paras ystäväni taas huomattavasti sosiaalisempi. Minäkin olen kyllä sosiaalisesti taitava ja hauskaa seuraa, mutta väsyn ihmisiin herkästi ja kaipaan paljon yksin oloa. Matkustamisesta on oikein piittaa, kun siinä juuri rikkoutuu nuo rakastamani rutiinit. Tykkään arjesta enemmän kuin lomasta. Olen myös hyvin itsepäinen ja mustavalkoinen ihminen. Jos suutun johonkin ihmiseen oikein kovasti, katkaisen välini häneen totaalisesti ja sitten ei kyllä enää oikein mikään auta. Näin on käynyt äitini ja lapsuuden ystäväni kanssa.
Nrolle 23: ei toimi tai voi toimiakin. Itsellä ei toiminut itse herkkis ja kiltti kalat, mies väkivaltainen, mustasukkainen ja juoppo skopu. Parhaat ystäväni ovat tosin skorppareita (naisia) ja yksi kalanainen.
Lehdessä taannoin mielestään fiksu nainen hakee mieluisaa miestä-vaan ei saa olla:Kalat, Krapu ja Skorpioni.Mitä mieltä olette?
Sinä horoskooppeihin uskova - tiesitkö, että sporalogiassa luonteenpiirteet määräytyvät sen mukaan, missä asennossa Helsingin raitiovaunut ovat olleet syntymähetkelläsi?
Luonnettasi eivät siis mielestäsi määritä geeniperimäsi, kasvatuksesi ja ympäristö millään tavalla, vaan se, missä asennossa planeetat ovat olleet sillä hetkellä kun synnyit ratkaisee kaiken. Miksei sitten myös sporien asento ole yhtä ratkaisevaa luonteesi kannalta.
"Olen Kalat, ja jokainen täällä jaettu luonnekuvaus on kyllä osunut oikeaan. Muutamia lisätäkseni:
- Olen sosiaalinen, mutta väsyn helposti ihmisiin. Jos vietän viikonlopun tiiviisti ihmisten seurassa, saatan yhtäkkiä vain vaipua omiin maailmoihini ja käyttäytyä hieman töykeästi. Tarvitsen paljon omaa aikaa.
- Luen ihmisiä hyvin. Ymmärrän heitä ilman, että kenenkään täytyy kertoa minulle tunteistaan. Tästä syystä pystyn manipuloimaan ihmisiä helposti ja esimerkiksi ohjailemaan keskustelun sellaisille raiteille kun itse haluan.
- Olen hyvä kuuntelija, mutta vaivaan ihmisiä harvoin omilla ongelmillani. Minun on vaikea myöntää epäonnistumisia muille, ja saatan pitää kulisseja pystyssä niin pitkään kuin pystyn.
- Suutun todella harvoin. Riitatilanteessa käyttäydyn rauhallisesti, ja yritän selvittää asiat puhumalla, tarkastelemalla näkökulmaa molempien kantilta. Toisaalta, en kuitenkaan ole kenenkään kynnysmatto, ja jos minua loukataan tarpeeksi, olen todella paha suustani ja onnistun aina iskemään heikkoon kohtaan.
"
Tämä on kuin minä,ihan täysin. Oletko kenties syntytynyt maaliskuun alkupuolella?