Vihaan ihmistä joka sai mut aloittamaan suonensisäisten huumeiden käytön
Tai en vihaa, mutta mitä liikkuu ihmisen päässä joka haluaa tehdä niin toiselle?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin tuollaisia ruikuttajia, kenellä ei ole mitään vastuuta omista tekemisistään.
Itse olet säälittävä ruikuttaja, etkä selvästikään aina ota vastuuta teoistasi. Muuten et väheksyen säälisi aloittajaa ja kaltaisiaan, vaan tuntisit myötätuntoa.
Miksi tuntisin myötätuntoa? Ihminen, joka on painostanut ap:n ottamaan eka piikin on ehkä myös painostettu ottamaan eka piikki, joka puolestaan on painostettu ottamaan eka piikki. Näethän ettei kenelläkään ole vastuuta piikityksistään. Kätevää, eikö? Myötätuntoa vaan kaikille, niin perkeleeesti eikä itsekuria ja vastuunottamista.
Niin. Etkö näe, että se myötätunto katkaisisi ketjun?
Jos et, olet sokea. Myötätunnon antaminen ei tarkoita vastuun poisottamista toiselta hänestä itsestään. Mutta, koska sulle on vähän pienemmällä lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin tuollaisia ruikuttajia, kenellä ei ole mitään vastuuta omista tekemisistään.
Itse olet säälittävä ruikuttaja, etkä selvästikään aina ota vastuuta teoistasi. Muuten et väheksyen säälisi aloittajaa ja kaltaisiaan, vaan tuntisit myötätuntoa.
Heh ai myötätuntoa narkeille? Jotka syyttää omista ongelmistaan (lue oma luonteen heikkous) muita?
Ööö, ei. Silloinhan vaan pahimmillaan annan heille tekosyyn jatkaa käyttöä. Nyyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuntisin myötätuntoa? Ihminen, joka on painostanut ap:n ottamaan eka piikin on ehkä myös painostettu ottamaan eka piikki, joka puolestaan on painostettu ottamaan eka piikki. Näethän ettei kenelläkään ole vastuuta piikityksistään. Kätevää, eikö? Myötätuntoa vaan kaikille, niin perkeleeesti eikä itsekuria ja vastuunottamista.
Jos et, olet sokea. Myötätunnon antaminen ei tarkoita vastuun poisottamista toiselta hänestä itsestään. Mutta, koska sulle on vähän pienemmällä lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Sun höpöhöpö on niin raskasta luettavaa etten jaksanut ihan loppuun asti. Jotain narkkien puolustelua varmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh ai myötätuntoa narkeille? Jotka syyttää omista ongelmistaan (lue oma luonteen heikkous) muita?
Ööö, ei. Silloinhan vaan pahimmillaan annan heille tekosyyn jatkaa käyttöä. Nyyh!
Eihän myötätuntoisuus tarkoita sitä, etteikö edellyttäisi toiselta vastuussa olemista elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et, olet sokea. Myötätunnon antaminen ei tarkoita vastuun poisottamista toiselta hänestä itsestään. Mutta, koska sulle on vähän pienemmällä lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.Sun höpöhöpö on niin raskasta luettavaa etten jaksanut ihan loppuun asti. Jotain narkkien puolustelua varmaankin.
Sori, mutta nyt kuulostat itse ihan teiniltä.
ANTAKAA MULLE HUUMEITA JA SÄÄÄLIKÄÄ MUA! TÄÄ KAIKKI ON TOISTEN SYYTÄ, VIHATKAA NIITÄ, USKOKAA, KUN MINÄ SANON! EN AIO LOPETTAA HUUMEIDEN KÄYTTÖÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA, SE ON PARASTA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongelmaisilla on yksi yhteinen piirre. Ongelmat ovat aina jonkun toisen tai olosuhteiden syytä. Ap sinä itse olet itsestäsi vastuussa, eikä muut.
Mitä se vastuussaoleminen auttaa tässä asiassa, voisitteko nyt vihdoin kertoa? Sanoa, että hakee apua ei oikein ole mikään vastaus, koska täytyyhän sen avun olla sellaista joka sitten auttaa. Eihän sitä ole muuten mitään erityisempää mieltä hakea.
Anteeksi, luulin että ymmärrät mitä vastuunkantaminen on. Lapsesta vastaa ja huolehtii vanhemmat, mutta aikuiset kantaa itse vastuun teoistaan ja ylipäätänsä itsestään, eli huolehtivat itse itsestään. Ja koska olet itse vastuussa itsestäsi ja valinnoistasi, et voi syyttää toisia niistä. Apua voi tietenkin hakea, mutta silloin ei haeta ketään joka ratkaisee ongelmasi ja kantaa vastuun sinusta vaan tukea ja apua sinulle, jotta sinä onnistut vastaamaan ja huolehtimaan itsestäsi. Ammatti auttajat eivät ratko ongelmiasi vaan auttavat sinua ratkomaan ne. Loppujen lopuksi sinä itse olet elämäsi keskipiste ja voit vaikuttaa elämääsi paljon enemmän kuin kukaan muu. Usko itseesi. Ei se helppoa ole, mutta vastaa teoistasi ja pidä huolta itsestäsi. Päätä itse elämästäsi ja tee hyviä päätöksiä, jotka vaikuttavat elämääsi positiivisesti. Se on vaikeaa ja sen oppimiseen kannattaa hakea tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et, olet sokea. Myötätunnon antaminen ei tarkoita vastuun poisottamista toiselta hänestä itsestään. Mutta, koska sulle on vähän pienemmällä lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.Sun höpöhöpö on niin raskasta luettavaa etten jaksanut ihan loppuun asti. Jotain narkkien puolustelua varmaankin.
:D HUUTONAURUA! :D Menehän täti paapomaan narkkeja kadulle, ota lompakko mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän myötätuntoisuus tarkoita sitä, etteikö edellyttäisi toiselta vastuussa olemista elämästään.
No tämä arvon ap ja hän itse puolustajan roolissa (joka ei tietenkään ole IKINÄ käyttänyt huumeita) antavat itsestään juuri niin klassisen narkin kuvan, joka vain vahvistaa mun stereotypiaa narkkareista - syy on aina jossain muualla kuin itsessä.
Mulla on myötätunnolleni parempiakin kohteita, sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mä haluaisin lahdata kaikki jotka tässä ketjussa syyttää aloittajaa! Teidän pitäisi olla niin heikoilla joskus, että astutte miinaan, ettekä pääse omin voimin pois ettekä löydä auttajaa joka tietäisi ja ymmärtäisi, miksi te kaaduitte! Silloin tietäisitte, mitä tuska on.
Pahaa ei koskaan pidä toivoa toisille. Se vain lisää entisestään omaa pahaa oloa :( Toivon sinulle ap kaikkea hyvää koko sydämestäni. Olet arvokas ihminen ♡
No mikä oikeus näillä aloittajaa syyllistävillä ihmisillä on levittää pahaa oloa muihin tässä ketjussa, häh? Tasan levitän sen heille takaisin. Enkä ole ap.
Aloittajaa voi syyllistää, koska aloittaja on syyllinen omaan tilanteeseensa, ainakin aloituksessa mainittuun.
Eihän varmasti ole, eihän hän edes halunnut aloittaa huumeitten käyttöä! Joku ylipuhui hänet siihen, kun hän oli heikoimmillaan! Tapa ittes tätä maapalloa saatuttamasta, will you?
Samalla logiikalla Charless Mansonin "opetuslapset" olivat syyttömiä murhiin. Ei todellakaan.
Samalla logiikalla: Auschwitzista selviytyneet ja sen jälkeen masentuneet ja itsemurhan tehneet olivat itse syyllisiä masennukseensa. Pitikö se keskitysleirissä oleminen nyt niin henkilökohtaisesti ottaa? Ihme mielensäpahoittajia.
Samalla logiikalla kaikki Hitlerin seuraajanatsit, jotka ylläpitivät keskitysleirijärjestelmää olivat syyttömiä miljoonien ihmisten murhiin. Ja varmaan se Hitlerikin oli syytön, koska kotiolot olivat kurjat ja joku painosti ensimmäiseen maailmansotaan.
Eli koska natsit olivat moraalisesti väärässä, se tarkoittaa että myös heidän uhrinsa, jotka masentuivat tai alkoivat käyttää päihteitä, saavat syyttää vaan itseään. Ja Vietnamin sodassa kamakoukkuun jääneet 19-vuotiaat jenkit, mitäs läksitte, lällätislää.
Ei nyt jenkit tietenkään, koska jenkit on ihania ja sota on cool juttu, mutta kaikki muut ketkä vetää on kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongelmaisilla on yksi yhteinen piirre. Ongelmat ovat aina jonkun toisen tai olosuhteiden syytä. Ap sinä itse olet itsestäsi vastuussa, eikä muut.
Mitä se vastuussaoleminen auttaa tässä asiassa, voisitteko nyt vihdoin kertoa? Sanoa, että hakee apua ei oikein ole mikään vastaus, koska täytyyhän sen avun olla sellaista joka sitten auttaa. Eihän sitä ole muuten mitään erityisempää mieltä hakea.
Anteeksi, luulin että ymmärrät mitä vastuunkantaminen on. Lapsesta vastaa ja huolehtii vanhemmat, mutta aikuiset kantaa itse vastuun teoistaan ja ylipäätänsä itsestään, eli huolehtivat itse itsestään. Ja koska olet itse vastuussa itsestäsi ja valinnoistasi, et voi syyttää toisia niistä. Apua voi tietenkin hakea, mutta silloin ei haeta ketään joka ratkaisee ongelmasi ja kantaa vastuun sinusta vaan tukea ja apua sinulle, jotta sinä onnistut vastaamaan ja huolehtimaan itsestäsi. Ammatti auttajat eivät ratko ongelmiasi vaan auttavat sinua ratkomaan ne. Loppujen lopuksi sinä itse olet elämäsi keskipiste ja voit vaikuttaa elämääsi paljon enemmän kuin kukaan muu. Usko itseesi. Ei se helppoa ole, mutta vastaa teoistasi ja pidä huolta itsestäsi. Päätä itse elämästäsi ja tee hyviä päätöksiä, jotka vaikuttavat elämääsi positiivisesti. Se on vaikeaa ja sen oppimiseen kannattaa hakea tukea.
Mutta jos se on ongelma, joka johtuu vanhemmista ja jota hekään eivät ole osanneet ratkaista, niin miten se olisi sen lapsen vastuulla aikuisenakaan? En oikeasti ymmärrä miten voit väittää niin. Sehän on täysin epäloogista. Ja kyllä ammattiauttajat auttavat ongelmissa, eivätkä vain niin, että minä itse ratkon ne. Jos he eivät osaa auttaa, miten minäkään voisin saada heiltä apua? Voisitko kertoa?
Ja puheesi siitä, miten ihminen itse on oman elämänsä keskipiste. Ei se kaikilla vain ole niin, vaan osaa ei ole siihen tuettu laisinkaan, vaan heidän elämänsä keskipiste on aina ollut joku muu, ehkä se sairas aikuinen, eli narsistivanhempi itse. Miten lapsi voi aikuisena yhtäkkiä saada ne taidot, joita kukaan ei ole hänelle opettanut ja joita ei voi saada itse ellei joku anna niitä? Eli mitn arvostaa itseä, ellei joku arvosta sinua ensin? Miten rakastaa itseä, ellei joku rakasta sinua ensin? Miten nostaa itse itsensä hiuksista suosta, jos ainoa mitä auttaja tekee, on tsemppaa vieressä tekemättä mitään? Sellainen tilanne on monilla, joita sinäkin syytät syylliseksi omiin ongelmiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D HUUTONAURUA! :D Menehän täti paapomaan narkkeja kadulle, ota lompakko mukaan.
Teinikommentointisi vain pahenee :X
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä arvon ap ja hän itse puolustajan roolissa (joka ei tietenkään ole IKINÄ käyttänyt huumeita) antavat itsestään juuri niin klassisen narkin kuvan, joka vain vahvistaa mun stereotypiaa narkkareista - syy on aina jossain muualla kuin itsessä.
Mulla on myötätunnolleni parempiakin kohteita, sori.
Mä EN ole narkkari. Valehtelet ja petät itseäsi pitääksesi korttitalosi pystyssä, kun haluat kuvitella niin. Ota nyt vastuusi tästä keskustelusta ja ole esittämättä omia mielikuvitukseesi perustuvia väittämiä, joiden pohjalta keskustelet sitten, jotta sinä saat säilyttää illuusiosi itsestäsi ja maailmastasi. Herranen aika sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin sun reppanan mielipide kiinnostaisi minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin sun reppanan mielipide kiinnostaisi minua.
Kerroinkin sen muille, en sulle.
Kun laitatte lapsillenne kotiintuloajat,
klo 21.00 viimeistään alle 18-vuotiaille,
niin ei tarvi omien narkkilapisen
valheita ja vihaa ja syytöksiä sietää.
Toki voi lasten antaa tehdä mitä haluaa ja lapsen hautajaisissa sitten herätä.
Onkohan ap:lla peiliä? Jos ei, hanki semmoinen, ei maksa monta euroa, koita säästää huumerahoista. Kurkkaa sinne, ja elämä helpottaa -> sun ei enää tartte pohtia tätä syyllisyyskysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap:lla peiliä? Jos ei, hanki semmoinen, ei maksa monta euroa, koita säästää huumerahoista. Kurkkaa sinne, ja elämä helpottaa -> sun ei enää tartte pohtia tätä syyllisyyskysymystä.
Eihän ap sitä miettinyt, vaan purki vihaansa sitä henkilöä kohtaan. Mutta aika monella on näköjään vaikeuksia ymmärtää tätä eroa... Viha on täysin oikeutettua, vaikka onkin itse vastuussa asiasta. Mutta sinä asetut sen piikin tarjoajana puolelle että jos se olisitkin heikolla hetkelläsi sinä, niin ettei vain tule paha mieli, kun sinua vihattaisiin.
En ole ap, enkä hänen sivupersoonansa, enkä ole käyttänyt koskaan huumeita. Mutta samankaltaisia ongelmia voi olla ilmankin, joihin samaistua.