Vihaan ihmistä joka sai mut aloittamaan suonensisäisten huumeiden käytön
Tai en vihaa, mutta mitä liikkuu ihmisen päässä joka haluaa tehdä niin toiselle?
Kommentit (212)
Aivan ihmeellistä ajattelua, että heikoilla olleen ihmisen, joka tarttuu vielä huumeisiinkin muiden "kannustamana" pitäisi siitäkin syyttää itseään, "että kyllä se auttaa pääsemään kuiville". Daa? Minusta se näyttää tavalta, jolla vajota vielä alemmas.
Naisen logiikkaa puhtaimmillaan: Kaikki aina jonkun toisen syy.
Onko etunimesi muuten Jessikka?
Vierailija kirjoitti:
Naisen logiikkaa puhtaimmillaan: Kaikki aina jonkun toisen syy.
Onko etunimesi muuten Jessikka?
Ootko sä Nikko-Petteri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en aloittanut piikittämään, vaan hän muhun. Ei nyt täysin väkisin, mutta ei kauheasti kysynytkään. Ap
Mä ymmärrän sua ihan hyvin, vaikkei huumemaailma olekaan tuttu, mutta heikoilla oleminen on ja se, miten ihmiset sinua voivat hyväksikäyttää. Älä välitä näistä tekopyhistä sinua syyttävistä ja haukkuvista farisealaisista, heillä on itsellään samoja ongelmia muttei niin vakavina ja lällättävät heti, kun joku uskaltaa sanoa ääneen pahan olonsa sellaista. Toivon, että saat apua ja älä koskaan syytä itseäsi, se ei ollut sinun vikasi. Itsesyytökset ovat este paranemiselle monesti ja sitä nämä haukkujat eivät ymmärrä. He ovat niin tyhmiä tai oikeamin sanottuna elämää kokemattomia.
Harvemmin ihmiselle väkisin huumeita annetaan. Aloittaminen ei ehkä ollut sinun ideasi, mutta lopettamisen viivyttely on ihan juuri sinusta kiinni. Ja mitä tulee mukamas kokemattomuuteen niin alkoholistin elämää sivusta seuranneena ja itsekin alkoholiperäisen haimatulehduksen kärsineenä voin sanoa että pahinta mitä voi itselleen tehdä on syyttää omista ongelmista muita. Se tarkoittaa yleensä että ei kyetä ottamaan vastuuta itsestä.
Sinäkään et ymmärrä yhtään mitään, jos lopettamisen viivyttely on sinulle vain ap:stä kiinni. Miksi se olisi, luuletko, että hän haluaa käyttää niitä?
Olen kuule alkoholistin omaisena käyttänyt kaikki saatavilla olevat keinot auttamiseksi, mutta vaikka apua tarjotaan niin ei se mitään auta, jos autettava ei itse tahdo. Kun se tahto löytyy niin silloin voi puhua itsestään vastuunottamisesta. Mikä tässä on niin vaikea sinun ymmärtää?
"Kun se tahto löytyy" niin. Ei kai se ole ihmisestä itsestään kiinni, miten SÄ et sitä tajua? Pitää saada jokin kokemus tai asia, jonka avulla se tahto löytyy. Ei sitä ihminen itse päätä. Eihän meillä kukaan kuolisi muuten viinaan. Aivan kuin uskoontulo. Et sä sitä itse päätä. Se on lahja ja jokin vaikuttaa sen syntymiseen. Uskon itse, että miehesi ei ole kohdannut asiaa, joka häntä auttaisi. Ei sekään ole mitenkään miehesi vika. Ihme syyllistämistä.
Ehkä ei kannattaisi kommentoida, jos ei edes ymmärrä lukemaansa. Sanoinko jossain että olen nainen ja omaiseni on mies? Olen mies ja se omainen on minun isäni. Ja kyllä ihminen itse päättää koska hän on valmis ottamaan vastuun itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mä haluaisin lahdata kaikki jotka tässä ketjussa syyttää aloittajaa! Teidän pitäisi olla niin heikoilla joskus, että astutte miinaan, ettekä pääse omin voimin pois ettekä löydä auttajaa joka tietäisi ja ymmärtäisi, miksi te kaaduitte! Silloin tietäisitte, mitä tuska on.
Pahaa ei koskaan pidä toivoa toisille. Se vain lisää entisestään omaa pahaa oloa :( Toivon sinulle ap kaikkea hyvää koko sydämestäni. Olet arvokas ihminen ♡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en aloittanut piikittämään, vaan hän muhun. Ei nyt täysin väkisin, mutta ei kauheasti kysynytkään. Ap
Mä ymmärrän sua ihan hyvin, vaikkei huumemaailma olekaan tuttu, mutta heikoilla oleminen on ja se, miten ihmiset sinua voivat hyväksikäyttää. Älä välitä näistä tekopyhistä sinua syyttävistä ja haukkuvista farisealaisista, heillä on itsellään samoja ongelmia muttei niin vakavina ja lällättävät heti, kun joku uskaltaa sanoa ääneen pahan olonsa sellaista. Toivon, että saat apua ja älä koskaan syytä itseäsi, se ei ollut sinun vikasi. Itsesyytökset ovat este paranemiselle monesti ja sitä nämä haukkujat eivät ymmärrä. He ovat niin tyhmiä tai oikeamin sanottuna elämää kokemattomia.
Harvemmin ihmiselle väkisin huumeita annetaan. Aloittaminen ei ehkä ollut sinun ideasi, mutta lopettamisen viivyttely on ihan juuri sinusta kiinni. Ja mitä tulee mukamas kokemattomuuteen niin alkoholistin elämää sivusta seuranneena ja itsekin alkoholiperäisen haimatulehduksen kärsineenä voin sanoa että pahinta mitä voi itselleen tehdä on syyttää omista ongelmista muita. Se tarkoittaa yleensä että ei kyetä ottamaan vastuuta itsestä.
Sinäkään et ymmärrä yhtään mitään, jos lopettamisen viivyttely on sinulle vain ap:stä kiinni. Miksi se olisi, luuletko, että hän haluaa käyttää niitä?
Olen kuule alkoholistin omaisena käyttänyt kaikki saatavilla olevat keinot auttamiseksi, mutta vaikka apua tarjotaan niin ei se mitään auta, jos autettava ei itse tahdo. Kun se tahto löytyy niin silloin voi puhua itsestään vastuunottamisesta. Mikä tässä on niin vaikea sinun ymmärtää?
"Kun se tahto löytyy" niin. Ei kai se ole ihmisestä itsestään kiinni, miten SÄ et sitä tajua? Pitää saada jokin kokemus tai asia, jonka avulla se tahto löytyy. Ei sitä ihminen itse päätä. Eihän meillä kukaan kuolisi muuten viinaan. Aivan kuin uskoontulo. Et sä sitä itse päätä. Se on lahja ja jokin vaikuttaa sen syntymiseen. Uskon itse, että miehesi ei ole kohdannut asiaa, joka häntä auttaisi. Ei sekään ole mitenkään miehesi vika. Ihme syyllistämistä.
Ehkä ei kannattaisi kommentoida, jos ei edes ymmärrä lukemaansa. Sanoinko jossain että olen nainen ja omaiseni on mies? Olen mies ja se omainen on minun isäni. Ja kyllä ihminen itse päättää koska hän on valmis ottamaan vastuun itsestään.
Ei se niin mene, oli läheisesi nyt kuka tahansa, että hän valitsee ymmärtää saada apua, vaan apu joko auttaa tai se ei auta, se on niin yksinkertaista. Isäsi ei vain ole kohdannut sitä kohtaa parantavaa asiaa, josta hänen juomisensa johtuu. Käytti oma isänikin alkoholia liikaa enkä mä tiedä miksi. Varmaan jos sen olisi joku tiennyt ja voinut sanoa, että siihen murheeseen tai ongelmaan on olemassa apu niin hänkin olisi voinut hakea sitä apua eikä juoda. Mutta kun sitä ei tiedetty, niin valintana on juominen. Ei siinä vastuusta ole kysymys. Jos olo ilman alkoholia on juovalle pahempi kuin sen kanssa niin miksei hän joisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetti mä haluaisin lahdata kaikki jotka tässä ketjussa syyttää aloittajaa! Teidän pitäisi olla niin heikoilla joskus, että astutte miinaan, ettekä pääse omin voimin pois ettekä löydä auttajaa joka tietäisi ja ymmärtäisi, miksi te kaaduitte! Silloin tietäisitte, mitä tuska on.
Pahaa ei koskaan pidä toivoa toisille. Se vain lisää entisestään omaa pahaa oloa :( Toivon sinulle ap kaikkea hyvää koko sydämestäni. Olet arvokas ihminen ♡
No mikä oikeus näillä aloittajaa syyllistävillä ihmisillä on levittää pahaa oloa muihin tässä ketjussa, häh? Tasan levitän sen heille takaisin. Enkä ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä oikeus näillä aloittajaa syyllistävillä ihmisillä on levittää pahaa oloa muihin tässä ketjussa, häh? Tasan levitän sen heille takaisin. Enkä ole ap.
Relax!!! Sua ahdistaa nyt jotkut ihan muut jutut, kuin tää ketju. Mene itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran mulkkuja nuo "kriittisten" vastaukset että kohta rupeaa itsekin tekemään mieli narkata.
Kriittisten vastaukset olivat aluksikin tylyjä, mutta asiallisia. Oma valintahan pään sekoittaminen on, tekee sen sitten millä aineilla ntahansa. Mutta kun takaisin tulee paskaa kakaramaisella asenteella, samaa voi olettaa saavansa vastauksenakin, mihin kriitikot eivät kuitenkaan suurimmalta osalta ainakaan heti lähteneet. Kaikkea en ole vielä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Relax!!! Sua ahdistaa nyt jotkut ihan muut jutut, kuin tää ketju. Mene itseesi.
Miten niin relax? Avasin tämän ketjun ja haluaisin keskustella aloittajan kanssa siitä, miten hän saisi uskoa itseensä ja pääsisi eteenpäin, niin ketjun valtaavat jotkin aloittajaa haukkuvat syyllistäjät. Vähempikin vituttais ja aika rankasti. Ei mulla ole mitään syytä relax.
Aina vika toisissa, katso peiliin.
Ja miksi jatkoit, olisit jättänyt kertaan.
Jos jatkat edelleen, lopeta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaa voi syyllistää, koska aloittaja on syyllinen omaan tilanteeseensa, ainakin aloituksessa mainittuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran mulkkuja nuo "kriittisten" vastaukset että kohta rupeaa itsekin tekemään mieli narkata.
Kriittisten vastaukset olivat aluksikin tylyjä, mutta asiallisia. Oma valintahan pään sekoittaminen on, tekee sen sitten millä aineilla ntahansa. Mutta kun takaisin tulee paskaa kakaramaisella asenteella, samaa voi olettaa saavansa vastauksenakin, mihin kriitikot eivät kuitenkaan suurimmalta osalta ainakaan heti lähteneet. Kaikkea en ole vielä lukenut.
Mitä sä luulet tylyydellä kettän autettavan? Pelkkää paskanpuhumista moinen tylyys. Hyi olkoon, millaiset luuserit mahtavatkaan siellä tylyttää, yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heillä olekaan. Ihminen joka lyö lyötyä voi huonosti. Siksi hän käyttäytyy niin. Ihmisten kenellä on hyvä olla itsensä kanssa ei tunne tarvetta olla ilkeä muille. Eli he kärsivät jo rangaistustaan päänsä sisällä. Ei sinun pidä ottaa heidän pahaa oloa harteillesi. Sinulla tuntuu sitä olevan jo tarpeeksi :(
Olen pahoillani puolestasi että olet kokenut kovia ja kuten kirjoitin, todella toivon sinulle kaikkea hyvää. Olet oman elämäsi tärkein ihminen.
Tässä ketjussa tulee kyllä hyvin ilmi mikä erottaa päihderiippuvaiseksi ihmistyypin tavallisesta. Surullista, ei voi muuta sanoa.
T. Yksi, jonka mielestä huumeiden käyttö ja huumeiden käytön aloittaminen on jokaisen OMA valinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaa voi syyllistää, koska aloittaja on syyllinen omaan tilanteeseensa, ainakin aloituksessa mainittuun.
Eihän varmasti ole, eihän hän edes halunnut aloittaa huumeitten käyttöä! Joku ylipuhui hänet siihen, kun hän oli heikoimmillaan! Tapa ittes tätä maapalloa saatuttamasta, will you?
"Ketäs muuta tässä pitäisi syyttää kuin aloittajaa? Yllyttäjääkö? Ellei väkisin ole kamaa työnnetty suoneen, niin valinta on yhä edelleen aloittajan oma."
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Miten yritit estää?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tulee kyllä hyvin ilmi mikä erottaa päihderiippuvaiseksi ihmistyypin tavallisesta. Surullista, ei voi muuta sanoa.
T. Yksi, jonka mielestä huumeiden käyttö ja huumeiden käytön aloittaminen on jokaisen OMA valinta
Sulla on ollit sellainen elämä, että et ole joutunut olemaan heikoilla ja samalla joku olisi hyväksikäyttänyt sinua. Sun logiikalla siis persettään jakeleva alle 15-vee on itse vastuussa kun antaa pedofiilille, jos asiassa on lapsen suostumus?