Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ihmistä joka sai mut aloittamaan suonensisäisten huumeiden käytön

Vierailija
23.07.2016 |

Tai en vihaa, mutta mitä liikkuu ihmisen päässä joka haluaa tehdä niin toiselle?

Kommentit (212)

Vierailija
41/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en aloittanut piikittämään, vaan hän muhun. Ei nyt täysin väkisin, mutta ei kauheasti kysynytkään. Ap

Mä ymmärrän sua ihan hyvin, vaikkei huumemaailma olekaan tuttu, mutta heikoilla oleminen on ja se, miten ihmiset sinua voivat hyväksikäyttää. Älä välitä näistä tekopyhistä sinua syyttävistä ja haukkuvista farisealaisista, heillä on itsellään samoja ongelmia muttei niin vakavina ja lällättävät heti, kun joku uskaltaa sanoa ääneen pahan olonsa sellaista. Toivon, että saat apua ja älä koskaan syytä itseäsi, se ei ollut sinun vikasi. Itsesyytökset ovat este paranemiselle monesti ja sitä nämä haukkujat eivät ymmärrä. He ovat niin tyhmiä tai oikeamin sanottuna elämää kokemattomia.

Harvemmin ihmiselle väkisin huumeita annetaan. Aloittaminen ei ehkä ollut sinun ideasi, mutta lopettamisen viivyttely on ihan juuri sinusta kiinni. Ja mitä tulee mukamas kokemattomuuteen niin alkoholistin elämää sivusta seuranneena ja itsekin alkoholiperäisen haimatulehduksen kärsineenä voin sanoa että pahinta mitä voi itselleen tehdä on syyttää omista ongelmista muita. Se tarkoittaa yleensä että ei kyetä ottamaan vastuuta itsestä.

Sinäkään et ymmärrä yhtään mitään, jos lopettamisen viivyttely on sinulle vain ap:stä kiinni. Miksi se olisi, luuletko, että hän haluaa käyttää niitä?

Vierailija
42/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaa rauhassa, mutta et pääse eteenpäin ennen kuin otat itse vastuun itsestäsi ja elämästäsi. Tämä on vähän kuin koulukiusattujen kanssa, kiusaajien vihaaminen ja syyttäminen kaikesta, mikä elämässä on mennyt pieleen voi olla oikeutettua, mutta mitä se ratkaisee? Eivät he voisi tehdä tehtyä tekemättömäksi vaikka haluaisivat. Sinä olet nyt tuossa tilanteessa ja vain sinä voit vaikuttaa siihen, onko tilanne pysyvä.

Millälailla se vastuunottaminen auttaa eroon huumeista, kerropa? Sehän on fyysinen ja henkinen riippuvuus, niin millaista vastuuta otetaan, että huumekoukusta pääsee irti? Et taida edes tietää mistä puhut. Syyt voivat olla aivan muualla kuin huumeissa ja millä ap ne ratkoo ILMAN APUA? Mitä se auttaa että on vastuullinen jos ne ongelmat ei ratkea, jos kukaan ei osaa auttaa? Saatana että sullekin ois kirveellä töitä, kun oot niin tyhmä! Meillä ei olis ensimmäistäkään ongelmaaa, jos kaikki vastuuotolla, vaikeatkin kokemukset, ratkeaisivat! Niillä kahdella ei ole mitään tekemistä edes keskenään. Apua pitää saada, siinä ei oma VASTUUNOTTO ole mikään pointti! Sitä voi olla, mutta mistä apu ja kuka auttaa!? Ratkaisu ei ole huume pois, jos on paha olla ilman edelleen, tajuatko?? Ja ei, en ole ikinä käyttänyt huumeita.

No mistäs sun aggressios sitten johtuu??

Siitä kun olen elänyt kaltaistesi tyhmien muiden syyllistäjien kanssa uhrina ikäni. Ja te huudatte, että kanna vastuuta, vaikka monesti teidän kaltaisenne ovat ekana moittimassa, jos joku ei nuole teidän persettänne ja se olisi juuri sitä vastuunkantoa hänen elämälleen. Mutta ei. Kun pitää elää elämänsä teidän kaltaisillenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaa rauhassa, mutta et pääse eteenpäin ennen kuin otat itse vastuun itsestäsi ja elämästäsi. Tämä on vähän kuin koulukiusattujen kanssa, kiusaajien vihaaminen ja syyttäminen kaikesta, mikä elämässä on mennyt pieleen voi olla oikeutettua, mutta mitä se ratkaisee? Eivät he voisi tehdä tehtyä tekemättömäksi vaikka haluaisivat. Sinä olet nyt tuossa tilanteessa ja vain sinä voit vaikuttaa siihen, onko tilanne pysyvä.

Millälailla se vastuunottaminen auttaa eroon huumeista, kerropa? Sehän on fyysinen ja henkinen riippuvuus, niin millaista vastuuta otetaan, että huumekoukusta pääsee irti? Et taida edes tietää mistä puhut. Syyt voivat olla aivan muualla kuin huumeissa ja millä ap ne ratkoo ILMAN APUA? Mitä se auttaa että on vastuullinen jos ne ongelmat ei ratkea, jos kukaan ei osaa auttaa? Saatana että sullekin ois kirveellä töitä, kun oot niin tyhmä! Meillä ei olis ensimmäistäkään ongelmaaa, jos kaikki vastuuotolla, vaikeatkin kokemukset, ratkeaisivat! Niillä kahdella ei ole mitään tekemistä edes keskenään. Apua pitää saada, siinä ei oma VASTUUNOTTO ole mikään pointti! Sitä voi olla, mutta mistä apu ja kuka auttaa!? Ratkaisu ei ole huume pois, jos on paha olla ilman edelleen, tajuatko?? Ja ei, en ole ikinä käyttänyt huumeita.

Koitas nyt vähän rauhoittua. Vastuunotto voi olla esim sitä, että hakee sitä APUA.

Vierailija
44/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä953 kirjoitti:

Oletteko sitä mieltä että on ihan ok yllyttää muita käyttämään suonensisäisiä huumeita, vaikka teidän lastanne? Sehän on vain oma päätös?

On muakin tässä elämäni varrella houkuteltu/yllytetty jos mihin, mutta itse päätän lähdenkö niihin mukaan. Huumeitakin on joskus tarjottu, mutta ei toista kertaa ainakaan saman henkilön toimesta. Teen hyvin selväksi mitä mieltä olen huumeista ja niiden käyttäjistä.

Vierailija
45/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitas nyt vähän rauhoittua. Vastuunotto voi olla esim sitä, että hakee sitä APUA.

Älä koita minua neuvoa mä huudan jos huvittaa. Ja mistä tiedät, ettei ap ole hakenut apua?? Luuletko sä, että apu aina auttaa?

Vierailija
46/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä953 kirjoitti:

Oletteko sitä mieltä että on ihan ok yllyttää muita käyttämään suonensisäisiä huumeita, vaikka teidän lastanne? Sehän on vain oma päätös?

On muakin tässä elämäni varrella houkuteltu/yllytetty jos mihin, mutta itse päätän lähdenkö niihin mukaan. Huumeitakin on joskus tarjottu, mutta ei toista kertaa ainakaan saman henkilön toimesta. Teen hyvin selväksi mitä mieltä olen huumeista ja niiden käyttäjistä.

Niin, SINÄ. Mutta osaatko ollenkaan asettua kenenkään muun asemaan? Et varmaan.

Vierailija
47/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi eikö tuo otsikko jo lerro, että ap kantaa vastuuta teostaan itse? "Sai minut käyttämään" eihän siinä väitetä mitään muuta.

Vierailija
48/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti mä haluaisin lahdata kaikki jotka tässä ketjussa syyttää aloittajaa! Teidän pitäisi olla niin heikoilla joskus, että astutte miinaan, ettekä pääse omin voimin pois ettekä löydä auttajaa joka tietäisi ja ymmärtäisi, miksi te kaaduitte! Silloin tietäisitte, mitä tuska on.

Vierailija
49/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en aloittanut piikittämään, vaan hän muhun. Ei nyt täysin väkisin, mutta ei kauheasti kysynytkään. Ap

Mä ymmärrän sua ihan hyvin, vaikkei huumemaailma olekaan tuttu, mutta heikoilla oleminen on ja se, miten ihmiset sinua voivat hyväksikäyttää. Älä välitä näistä tekopyhistä sinua syyttävistä ja haukkuvista farisealaisista, heillä on itsellään samoja ongelmia muttei niin vakavina ja lällättävät heti, kun joku uskaltaa sanoa ääneen pahan olonsa sellaista. Toivon, että saat apua ja älä koskaan syytä itseäsi, se ei ollut sinun vikasi. Itsesyytökset ovat este paranemiselle monesti ja sitä nämä haukkujat eivät ymmärrä. He ovat niin tyhmiä tai oikeamin sanottuna elämää kokemattomia.

Harvemmin ihmiselle väkisin huumeita annetaan. Aloittaminen ei ehkä ollut sinun ideasi, mutta lopettamisen viivyttely on ihan juuri sinusta kiinni. Ja mitä tulee mukamas kokemattomuuteen niin alkoholistin elämää sivusta seuranneena ja itsekin alkoholiperäisen haimatulehduksen kärsineenä voin sanoa että pahinta mitä voi itselleen tehdä on syyttää omista ongelmista muita. Se tarkoittaa yleensä että ei kyetä ottamaan vastuuta itsestä.

Sinäkään et ymmärrä yhtään mitään, jos lopettamisen viivyttely on sinulle vain ap:stä kiinni. Miksi se olisi, luuletko, että hän haluaa käyttää niitä?

Olen kuule alkoholistin omaisena käyttänyt kaikki saatavilla olevat keinot auttamiseksi, mutta vaikka apua tarjotaan niin ei se mitään auta, jos autettava ei itse tahdo. Kun se tahto löytyy niin silloin voi puhua itsestään vastuunottamisesta. Mikä tässä on niin vaikea sinun ymmärtää?

Vierailija
50/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä kun olen elänyt kaltaistesi tyhmien muiden syyllistäjien kanssa uhrina ikäni. Ja te huudatte, että kanna vastuuta, vaikka monesti teidän kaltaisenne ovat ekana moittimassa, jos joku ei nuole teidän persettänne ja se olisi juuri sitä vastuunkantoa hänen elämälleen. Mutta ei. Kun pitää elää elämänsä teidän kaltaisillenne.

Onko sulla jotain kokemusta siitä, että olisit onnistunut ratkaisemaan ongelmiasi? Ei siltä vaikuta, vaikutat aika ahdistuneelta. Siitä voisi päätellä, että sun neuvot ovat aika huonoja.

Vierailija
51/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C?

Vierailija
52/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin syy on muissa ja velatkin on saatavia, ei muutos ole mahdollista.

T. Päihderiippuvainen, joka on ollut raittiina 1v4kk

Se että sinun kohdallasi oli noin, ei tarkoita että se on niin kaikkien muiden kohdalla.

t. ei koskaan huumeita käyttänyt ja silti tiedän että syy ei aina ole itsessä

Pointti ei ole siinä, kenessä tai missä syy on. Sitä voi märehtiä loputtomiin, mutta se ei johda mihinkään. Eteenpään ei pääse, ennen kuin ottaa itse vastuun itsestään ja tulevaisuudestaan. Menneisyyttä ei voi muuttaa. En ole edellinen enkä päihderiippuvainen vaan ex masentunut, mutta tiedän tarkalleen, mitä hän tarkoittaa.

Onhan sun pointti, että syy on itsessä, jos väität että "vastuun ottamalla" kuka vaan pääsee eroon vaikka masennuksesta. Kaikki ei pääse masennuksesta eroon ikinä, eikä se ole kaikkien kohdalla oma syy.

Vierailija
53/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaas nyt iisisti, tämä on varmaan vakava asia ap:lle. AP, ,muista että lopettaminen on aina mahdollista. AINA! Mieti miksi olet koukussa, miksi mielesi on koukussa niihin?  Fyysinen koukku on helppo ymmärtää, ja siitä on helppo päästä eroon (menet vieroitukseen). Mutta ongelma on se mielen tasolla oleva koukku, jonka takia ehkä aloitat uudestaan vaikka haluisitkin lopettaa. Miksi käytät? Mitä se tuo sun elämään? Mikä sulta puuttuu? Rakkaus? Yhteys muihin ihmisiin? Sisältöä elämään? Henkinen yhteys? Huumeet ei tuo henkistä yhteyttä, ne antaa hetkeksi sen kuvan että tuo, mutta se on illuusio. Ja vie sun elämän huonoon suuntaan. Ymmärrä se, ja ymmärrä miksi käytät, ja päätä lopettaa. Kaikki on mahdollista. Kaikki se päätösvalta on sulla, kuinka heikko koetkaan olevasi. Se ON mahdollista. Usko siihen, ja kaikki muuttuu hyväksi. Paljon rakkautta ja tsemppiä sulle!! Hae apua ja tukea, yksin voi olla mahdotonta lopettaa! Et ole huono ihminen!

Vierailija
54/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti mä haluaisin lahdata kaikki jotka tässä ketjussa syyttää aloittajaa! Teidän pitäisi olla niin heikoilla joskus, että astutte miinaan, ettekä pääse omin voimin pois ettekä löydä auttajaa joka tietäisi ja ymmärtäisi, miksi te kaaduitte! Silloin tietäisitte, mitä tuska on.[/quote

Ketäs muuta tässä pitäisi syyttää kuin aloittajaa? Yllyttäjääkö? Ellei väkisin ole kamaa työnnetty suoneen, niin valinta on yhä edelleen aloittajan oma.

Vierailija
55/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin syy on muissa ja velatkin on saatavia, ei muutos ole mahdollista.

Se että sinun kohdallasi oli noin, ei tarkoita että se on niin kaikkien muiden kohdalla.

Pointti ei ole siinä, kenessä tai missä syy on. Sitä voi märehtiä loputtomiin, mutta se ei johda mihinkään. Eteenpään ei pääse, ennen kuin ottaa itse vastuun itsestään ja tulevaisuudestaan. Menneisyyttä ei voi muuttaa. En ole edellinen enkä päihderiippuvainen vaan ex masentunut, mutta tiedän tarkalleen, mitä hän tarkoittaa.

Onhan sun pointti, että syy on itsessä, jos väität että "vastuun ottamalla" kuka vaan pääsee eroon vaikka masennuksesta. Kaikki ei pääse masennuksesta eroon ikinä, eikä se ole kaikkien kohdalla oma syy.

Eikä ole. Kaikki ei tosiaan pääse irti masennuksesta eikä huumeista, mutta ei ole kovin hedelmällistä miettiä, kenen syy se on. Kannattaa ylipäätään yrittää lopettaa se syyttely, sekä itsen että muitten. Ratkaisevaa on aina vaan se, mitä tästä hetkestä eteenpäin.

Vierailija
56/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuule alkoholistin omaisena käyttänyt kaikki saatavilla olevat keinot auttamiseksi, mutta vaikka apua tarjotaan niin ei se mitään auta, jos autettava ei itse tahdo. Kun se tahto löytyy niin silloin voi puhua itsestään vastuunottamisesta. Mikä tässä on niin vaikea sinun ymmärtää?

"Kun se tahto löytyy" niin. Ei kai se ole ihmisestä itsestään kiinni, miten SÄ et sitä tajua? Pitää saada jokin kokemus tai asia, jonka avulla se tahto löytyy. Ei sitä ihminen itse päätä. Eihän meillä kukaan kuolisi muuten viinaan. Aivan kuin uskoontulo. Et sä sitä itse päätä. Se on lahja ja jokin vaikuttaa sen syntymiseen. Uskon itse, että miehesi ei ole kohdannut asiaa, joka häntä auttaisi. Ei sekään ole mitenkään miehesi vika. Ihme syyllistämistä.

Vierailija
57/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä953 kirjoitti:

Koitappa astua toisen saappaisiin niin ehkä ymmärrät että asiat eivät ole näin yksinkertaisia. Mieti miltä tuntuisi olla yksinäinen, koulukiusattu, huonoitsetuntoinen teini rikkinäisestä perheestä. Ei ystäviä, ei vanhempien rakkautta tai hyvää roolimallia, pelkkää yksinäisyyttä ja pahaa oloa. Mieti miltä tästä teinistä tuntuisi jos joku sanoisi välittävänsä ja tarjoaisi aikaansa sekä ystävyytään. Tämä ihminen vakuuttaisi haluavansa hyvää ja kertoisi ymmärtävänsä tuskasi. Tutustuisit uusiin jännittäviin piireihin ja olisit valmis tekemään mitä vain että kuuluisit joukkoon. Luulet että kukaan muu ei välitä sinusta eikä millään ole mitään väliä kunhan vain saisit tuntea itsesi onnelliseksi edes hetken verran.

Vierailija
58/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain kokemusta siitä, että olisit onnistunut ratkaisemaan ongelmiasi? Ei siltä vaikuta, vaikutat aika ahdistuneelta. Siitä voisi päätellä, että sun neuvot ovat aika huonoja.

Ei niitä tietyllä tasolla itse ratkaistakaan, sitähän mä just sanoin. Apua siinä tarvitaan ja te ette anna sitä, hoette vain, että ota itse vastuu. Vastuunotto ei tarkoita ongelmien selviämistä tai selvittämistä yksin.

Vierailija
59/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Kaikki ei tosiaan pääse irti masennuksesta eikä huumeista, mutta ei ole kovin hedelmällistä miettiä, kenen syy se on. Kannattaa ylipäätään yrittää lopettaa se syyttely, sekä itsen että muitten. Ratkaisevaa on aina vaan se, mitä tästä hetkestä eteenpäin.

Vähän vaikea sitä on olla miettimättä jos 90% jengistä hokee joka puolella että se on oma syy. Vastuun ottamisen toistelu on epäsuoraa syyttelyä sekin: "tuolla on ongelmia, koska ei ole ottanut vastuuta".

Vierailija
60/212 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on minusta eteenpäin menoa, että syy vieritetään sinne minne se kuuluu, eli muille jos niin on. Vastuu oli silti itsellä, mutta syy oli muissa. En ole ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan