Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko valittaa! Työpaikan rikkaat asiakkaat!

Vierailija
21.07.2016 |

Olen töissä varsin varakkaan asuinalueen pikku päivittäistavara kaupassa. Ennen olin ns. normaalin asuinalueen kaupassa ja ero on suuri. Ihmiset ovat pääsääntöisesti ystävällisempiä täällä, mutta että mua ärsyttää olla köyhä kaupankassa kun katsoo näiden ihmisten ostoksia, vaatteita, autoja joilla ajavat pihaan jne.
Siis todellakin syö ihmistä istua palvelemassa heitä kun tietää ettei ikinä itse pysty tuhlaamaan samalla tavalla.
Istun nyt tauolla ja oli pakko tulla valittamaan!! Tilanteen saattoi laukaista se että tässä käynyt asiakkaana todella hyvännäköinen jätkä, jonka kanssa oon aina jutellut kun käynyt tässä. Ja nyt äsken se tuli jonkun tytön kanssa ja olivat niin rakastuneen näköisiä. Tytolla kallis laukku olalla ja kalliit vaatteet muutenkin. Ostivat kalliita tuotteita ja puhuivat viettävänsä kivan illan ja illalla poreammetta ja saunaa... Olin todellakin kai kuvitellut kemian meidän välillä koska mies puhui ihan samalla tavalla ystävällisesti minulle kuin aikasemminkin ja samoin tyttöystäväkin. Oli siis ollut vain mukava...
En jaksa enää olla köyhä:(

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi. Mullakin kaveri porukassa ollut kiikarissa yksi jätkä joka on rikas Westend poika, ei mua sen rahat kiinnosta vaan olin oikeasti kiinnostunut kyseisestä jätkästä, mutta tietenkin se on just joku aika sitten löytänyt tytön joka tulee meidän illan istujaisiin chanelin laukun kanssa jne. Ja just ärsyttää että tää tyttö on super mukava ja ystävällinen... Olisi helpompi vain vihata tyttöä jos olisi joku hirveä käytöksinen pissis.

Eli kai ne rikkaat vaan pariutuu rikkaiden kanssa...

Vierailija
22/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten he elivät elämänsä loppuun asti eläen yli omien varojensa.

Sitähän sinä toivot, mutta näin tuskin koskaan käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten he elivät elämänsä loppuun asti eläen yli omien varojensa.

Sitähän sinä toivot, mutta näin tuskin koskaan käy. 

77% elää ja loput on kuten ap.

Vierailija
24/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen asunut rikkailla asuinalueilla, niiden alueiden lähikaupoissa ei ikinä käyty autolla. Ei siellä ollut parkkipaikkoja yms. Autolla lähdettiin ehkä joskus johkin hypermarkettiin kauemmas...

Tätä samaa myös ihmettelin. En vauraammalla alueella työskennellessäni nähnyt koskaan kenenkään asiakkaan autoa.

3

Vierailija
25/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä poikani valittaa. Hän on varakas ja saanut kasvatuksen, jonka mukaan kaikille ollaan ystävällisiä. Ongelmana on se, että kaupan kassatytöt ja vaikka kuntosalin työntekijät kuvittelevat normaalin aikuisen kohteliaisuuden ja small talkin olevan jotain muuta kuin hyvää käytöstä. Jos kassalla hymyilee ja toivottaa hyvää päivänjatkoa, niin facebookissa tulee aika pian kaveripyyntö.

Varmasti. Onko jokin julkisuuden henkilö vai mistä ne kassatytöt muka löytää äijän Facebookista?

Vierailija
26/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen asunut rikkailla asuinalueilla, niiden alueiden lähikaupoissa ei ikinä käyty autolla. Ei siellä ollut parkkipaikkoja yms. Autolla lähdettiin ehkä joskus johkin hypermarkettiin kauemmas...

Tätä samaa myös ihmettelin. En vauraammalla alueella työskennellessäni nähnyt koskaan kenenkään asiakkaan autoa.

3

Kyllä ainakin Westendin k-kaupan piha täynnä toinen toistaan kivempia autoja.

Että ei tähän ap:n tapaukseen tarvita kuin yksi kauppa jossa niitä autoja on vaikka missään muissa ei autoja olisikaan.

Vierailija
27/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa mua häiritsee että luulette tietävänne ihmisestä jotain, koska sillä on Celinen veska ja pupukengät.. Voi plaah. Saati Chanelin laukku. :D

Te olette pinnallisia kun määrittelette ihmisen noin...

Noh, tällä teorialla jokaisen pitäisi ostaa merkkilaukku (vaikka visalla siwan kassat huom!) koska se on yhtä kuin mukava ja ystävällinen nainen.

Vierailija
28/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä poikani valittaa. Hän on varakas ja saanut kasvatuksen, jonka mukaan kaikille ollaan ystävällisiä. Ongelmana on se, että kaupan kassatytöt ja vaikka kuntosalin työntekijät kuvittelevat normaalin aikuisen kohteliaisuuden ja small talkin olevan jotain muuta kuin hyvää käytöstä. Jos kassalla hymyilee ja toivottaa hyvää päivänjatkoa, niin facebookissa tulee aika pian kaveripyyntö.

Varmasti. Onko jokin julkisuuden henkilö vai mistä ne kassatytöt muka löytää äijän Facebookista?

Minä en ole julkisuuden henkilö ja vähän aikaa sitten yllätyin, kun lähikaupan  kassaneiti puhutteli mua nimeltä. En nimittäin ole esitellyt itseäni hänelle, vaikka usein ko kaupassa asioinkin. 

Vierailija
29/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo juuri kannustaa opiskelemaan ja tavoittelemaan ns. parempaa.

Työtön maisteri tässä hei. Kuutisen vuotta opintoja takana, työttömyyttä edessä. 

Tämän takia kannattaa syntyä rikkaaseen sukuun!

Vierailija
30/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on samalta paikkakunnalta ja joku tuttu tietää tai tämä on tuttujen kaverilistoilla. Yksi mun kaupan myyjistä on ainakin löytänyt meidän asiakkaita Tinderistä. Tietysti jos kaupassa jostain syystä joutuu todistamaan henkilöllisyytensä niin silloinkin tulee henkilöllisyys tietoon, mutta kaikkien asiakkaiden kohdalla näinkään ei ole. Musta tosin olisi hyvin tökeröä laittaa facebook-kaveripyyntöä, jos joku asiakas olisi tiedetty vain sen vuoksi, että hänen olisi pitänyt todistaa henkilöllisyytensä jossain tilanteessa kaupassa.

3

Vierailija
31/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole julkisuuden henkilö ja vähän aikaa sitten yllätyin, kun lähikaupan  kassaneiti puhutteli mua nimeltä. En nimittäin ole esitellyt itseäni hänelle, vaikka usein ko kaupassa asioinkin. 

Ihmettelen, millainen tilanne on sellainen, että lähikaupassa jotakuta asiakasta puhuteltaisiin nimeltä. Olen ollut vuosia kaupassa töissä, enkä keksi tällaista tilannetta - edes siinä tapauksessa että asiakkaan nimi todella olisi tiedossa.

3

Vierailija
32/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa mua häiritsee että luulette tietävänne ihmisestä jotain, koska sillä on Celinen veska ja pupukengät.. Voi plaah. Saati Chanelin laukku. :D

Te olette pinnallisia kun määrittelette ihmisen noin...

Noh, tällä teorialla jokaisen pitäisi ostaa merkkilaukku (vaikka visalla siwan kassat huom!) koska se on yhtä kuin mukava ja ystävällinen nainen.

No jos joku ajaa kalliilla citymaasturilla kaupan pihaan varakkaalla alueella, päällä siistit (kalliin) näköiset vaatteet, tiettävästi varsin uusi varakas poikaystävä, kalliita asusteita ja kaupasta ostetaan kalliita tuotteita niin voi siitä aikalailla päätellä että henkilöllä x on varallisuutta keskiverto kansalaista enemmän.

Niin kun sanottu ne oikeasti rikkaat yleensä (ei aina) löytävät myös samasta yhteiskuntaluokasta puolison. Tällöin ei tarvitse pelätä että toinen käyttää hyväksi ja arvotkin ovat varsin samat. He myös ostelevat kalliimpia tuotteita siinä missä keskiluokkainen shoppailee turhaa tavaraa H&M:stä. 

Että kyllä olet oikeassa jos noin mustavalkoisesti lukee tekstiä mutta varmasti kummassakin tapauksessa joihin viittaat on myös viitteitä varallisuudesta jotka eivät tule ilmi lyhyissä keskutelupalsta viesteissä. 

33/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui Porvoossa.

Mutta on totta, että vauraammalla alueella asiakkaat olivat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä. Vauraammalla alueella ihmiset ostivat myös ihan tavallista ruokaa, myös eineksiä. Toki moni katsomatta ensin, mikä on halvinta. Kaikki vauraamman asuinalueen ihmiset eivät pukeutuneet erityisen kalliin näköisesti, monet aika tavallisesti.

No ei sillä tytöllä mikään Chanelin asu suoraan catwalkilta ollut mutta tunnistin laukun Celinen laukuksi ja mekko näytti kalliilta mutta rento, kengät olivat Marc Jacobsin hiiri kengät. Autona heillä oli ja on miehellä aiemminkin ollut iso katumaasturi. Ja ei, ei läheskään kaikki pukeudu näin täällä. Todella normaaleja asuja ja ostoksia myös, mutta heillä tuntui olevan spessu "treffi-ilta" tms joten ostokset vielä korostivat meidän välistä eroa (itselläni ei olisi varaa ikinä). Ja kyllä toi parkkipaikka aika hyvältä näyttää auto valikoiman suhteen yleensäkkin. AP

Siis minkälaisiin tuotteisiin itselläsi ei olisi ikinä varaa? Ruokakaupasta? 

Vierailija
34/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, millainen tilanne on sellainen, että lähikaupassa jotakuta asiakasta puhuteltaisiin nimeltä. Olen ollut vuosia kaupassa töissä, enkä keksi tällaista tilannetta - edes siinä tapauksessa että asiakkaan nimi todella olisi tiedossa.

3

Tilanne oli sellainen, että unohdin pakata kassiini yhden ostoksista ja kun lähdin kohti ovea, kassaneiti huudahti "Rouva "Nieminen", unohditte tämän!". 

Vierailija
35/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, älä välitä. Niillä on kaikki muut asiat huonommin, niillä on vaan sitä rahaa. Ei saa valittaa, vaan olla tyytyväinen siihen, mitä on... Älä ole huomaavinasi, elele vain omaa pikku elämääsi...

Olet tehnyt kovan havainnon. Joillain on varaa elellä mukavasti, olla ihania kaikille. Tiedän, vaikka olen viettänyt vain keskiluokkaisen mukavaa elämää omassa lapsuudenkodissani. Oltiin kivoja kaikille, takaan sen.

Nyt olen elänyt akateemista, keskiluokkaista kivaa elämää tähän myöhäiseen keski-ikään asti. Ollaankin työttömiä, ei ole varaa siihen eikä tähän. Tunnelma kiristyy. Ei aina jaksa hymyillä kassalle. Sori!

Tässä vaan funtsii, että toisilla yhä on... Ja toisilla ei... Onkos tässä nyt kaikki ihan oikein? Ja mitä pitäis tehdä??

Vierailija
36/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui Porvoossa.

Mutta on totta, että vauraammalla alueella asiakkaat olivat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä. Vauraammalla alueella ihmiset ostivat myös ihan tavallista ruokaa, myös eineksiä. Toki moni katsomatta ensin, mikä on halvinta. Kaikki vauraamman asuinalueen ihmiset eivät pukeutuneet erityisen kalliin näköisesti, monet aika tavallisesti.

No ei sillä tytöllä mikään Chanelin asu suoraan catwalkilta ollut mutta tunnistin laukun Celinen laukuksi ja mekko näytti kalliilta mutta rento, kengät olivat Marc Jacobsin hiiri kengät. Autona heillä oli ja on miehellä aiemminkin ollut iso katumaasturi. Ja ei, ei läheskään kaikki pukeudu näin täällä. Todella normaaleja asuja ja ostoksia myös, mutta heillä tuntui olevan spessu "treffi-ilta" tms joten ostokset vielä korostivat meidän välistä eroa (itselläni ei olisi varaa ikinä). Ja kyllä toi parkkipaikka aika hyvältä näyttää auto valikoiman suhteen yleensäkkin. AP

Siis minkälaisiin tuotteisiin itselläsi ei olisi ikinä varaa? Ruokakaupasta? 

Totta kai mulla olisi niihin silloin tällöin yksittäin kaikkeen varaa, mutta tarkoitin että ihan vaan tollen torstai illan kunniaksi vähän tehään ruokaa ja lasku on lähellä 200e. AP

Vierailija
37/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni K-kauppa vai kenties Siwa 😂 Millainen tuotevalikoima mahtaakaan olla?

Vierailija
38/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.... Itkettää. Kaiken lisäks köyhä 16 v ja läski (176, 70) laihdutettavaa.

Vierailija
39/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, älä välitä. Niillä on kaikki muut asiat huonommin, niillä on vaan sitä rahaa. Ei saa valittaa, vaan olla tyytyväinen siihen, mitä on... Älä ole huomaavinasi, elele vain omaa pikku elämääsi...

Olet tehnyt kovan havainnon. Joillain on varaa elellä mukavasti, olla ihania kaikille. Tiedän, vaikka olen viettänyt vain keskiluokkaisen mukavaa elämää omassa lapsuudenkodissani. Oltiin kivoja kaikille, takaan sen.

Nyt olen elänyt akateemista, keskiluokkaista kivaa elämää tähän myöhäiseen keski-ikään asti. Ollaankin työttömiä, ei ole varaa siihen eikä tähän. Tunnelma kiristyy. Ei aina jaksa hymyillä kassalle. Sori!

Tässä vaan funtsii, että toisilla yhä on... Ja toisilla ei... Onkos tässä nyt kaikki ihan oikein? Ja mitä pitäis tehdä??

Kyllä niitä onnellisia rikkaita on varmasti enemmän kuin onnellisia köyhiä! 

Miksi aina oletetaan että kun on rahaa niin muu elämä potkisi päähän.

Me voidaan tehdä ihan mitä me vaan halutaan rahallisesti ja se karsii monia muita ongelmia. Parisuhde toimii paremmin kun ei riidellä rahasta, on varaa hoitajiin niin saa levättyä, voidaan matkustella minne halutaan jne. Totta kai meillä on myös ongelmia mihin raha ei liity, mutta ei niitä oo yhtään sen enempää kuin köyhilläkään.

Vierailija
40/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni K-kauppa vai kenties Siwa 😂 Millainen tuotevalikoima mahtaakaan olla?

Itse käyn Westendin K-kaupassa ja siellä ainakin pieneksi kaupaksi mahtava valikoima ja ihan mitä vaan tuotteita saa tilattua.