Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko valittaa! Työpaikan rikkaat asiakkaat!

Vierailija
21.07.2016 |

Olen töissä varsin varakkaan asuinalueen pikku päivittäistavara kaupassa. Ennen olin ns. normaalin asuinalueen kaupassa ja ero on suuri. Ihmiset ovat pääsääntöisesti ystävällisempiä täällä, mutta että mua ärsyttää olla köyhä kaupankassa kun katsoo näiden ihmisten ostoksia, vaatteita, autoja joilla ajavat pihaan jne.
Siis todellakin syö ihmistä istua palvelemassa heitä kun tietää ettei ikinä itse pysty tuhlaamaan samalla tavalla.
Istun nyt tauolla ja oli pakko tulla valittamaan!! Tilanteen saattoi laukaista se että tässä käynyt asiakkaana todella hyvännäköinen jätkä, jonka kanssa oon aina jutellut kun käynyt tässä. Ja nyt äsken se tuli jonkun tytön kanssa ja olivat niin rakastuneen näköisiä. Tytolla kallis laukku olalla ja kalliit vaatteet muutenkin. Ostivat kalliita tuotteita ja puhuivat viettävänsä kivan illan ja illalla poreammetta ja saunaa... Olin todellakin kai kuvitellut kemian meidän välillä koska mies puhui ihan samalla tavalla ystävällisesti minulle kuin aikasemminkin ja samoin tyttöystäväkin. Oli siis ollut vain mukava...
En jaksa enää olla köyhä:(

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä poikani valittaa. Hän on varakas ja saanut kasvatuksen, jonka mukaan kaikille ollaan ystävällisiä. Ongelmana on se, että kaupan kassatytöt ja vaikka kuntosalin työntekijät kuvittelevat normaalin aikuisen kohteliaisuuden ja small talkin olevan jotain muuta kuin hyvää käytöstä. Jos kassalla hymyilee ja toivottaa hyvää päivänjatkoa, niin facebookissa tulee aika pian kaveripyyntö.

Jaksuhaleja. On varmaan rankkaa, kun rahvas luulee, että poikasi voisi heistä joskus kiinnostua. 

Miltä sinusta itsestäsi tuntuu, kun lapsesi on rikas ja sinä itse et (oletan näin, koska mainitsit vain hänen rahansa)?

Vierailija
82/111 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä kuvitella, että ei ole kauheampaa kohtaloa kuin tehdä matalapalkkatyötä. Silti olla niin pinnallinen ja kiiltävän perään, että kykenee tunnistamaan jotain chanelin laukkuja ja hiirikenkiä :D Herrojen elkeet tarttuvat renkiin....

Itse olen varsin varakkaasta perheestä ja mieheni vielä varakkaammasta perheestä ja olemme tavanneet kun olimme nuorempana ruokakaupassa töissä. Että kyllä siellä kaupankassa voi olla muitakin kuin köyhiä ihmisiä! 

Kait nyt jo itse ymmärrät että JUURI tämä sinun kommentti VAHVISTAA juuri sen yhtälön josta AP aloituksessaan kertoi, ei suinkaan päinvastoin. Haloo....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä kuvitella, että ei ole kauheampaa kohtaloa kuin tehdä matalapalkkatyötä. Silti olla niin pinnallinen ja kiiltävän perään, että kykenee tunnistamaan jotain chanelin laukkuja ja hiirikenkiä :D Herrojen elkeet tarttuvat renkiin....[/quote]

Ja kun paljon tekee töitä on varaa vaikka hiirikenkiin.

Kohti laukkaa, merkkikauppaa

Se naisen epätoivoon ajaa

Kun toinen Villen korjaa

Keskeltä kassaruuhkan hiljaa

Kylmä silmä tuijottaa

Kun sushipakkaus kohoaa

-Heppu Epänormaali, Murheelisten kassaneitien maa-

Vierailija
84/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa mua häiritsee että luulette tietävänne ihmisestä jotain, koska sillä on Celinen veska ja pupukengät.. Voi plaah. Saati Chanelin laukku. :D

Te olette pinnallisia kun määrittelette ihmisen noin...

Noh, tällä teorialla jokaisen pitäisi ostaa merkkilaukku (vaikka visalla siwan kassat huom!) koska se on yhtä kuin mukava ja ystävällinen nainen.

No jos joku ajaa kalliilla citymaasturilla kaupan pihaan varakkaalla alueella, päällä siistit (kalliin) näköiset vaatteet, tiettävästi varsin uusi varakas poikaystävä, kalliita asusteita ja kaupasta ostetaan kalliita tuotteita niin voi siitä aikalailla päätellä että henkilöllä x on varallisuutta keskiverto kansalaista enemmän.

Niin kun sanottu ne oikeasti rikkaat yleensä (ei aina) löytävät myös samasta yhteiskuntaluokasta puolison. Tällöin ei tarvitse pelätä että toinen käyttää hyväksi ja arvotkin ovat varsin samat. He myös ostelevat kalliimpia tuotteita siinä missä keskiluokkainen shoppailee turhaa tavaraa H&M:stä. 

Että kyllä olet oikeassa jos noin mustavalkoisesti lukee tekstiä mutta varmasti kummassakin tapauksessa joihin viittaat on myös viitteitä varallisuudesta jotka eivät tule ilmi lyhyissä keskutelupalsta viesteissä. 

Turha tavara henkkamaukasta? Ei se laukku ostettuna sieltä ole yhtään sen turhempi kuin ostettuna luiskan liikkeestäkään. Itse asiassa luiskan liikkestä ostettu laukku on todnäk turhempi kuin henkkulista ostettu: luiskan laukun omistajalla on todnäk enemmän laukkuja.

Vierailija
85/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole tuommosta. Tai en mä ainkaan ole huomannut.

Tai sitten mä olen vaan niin itseäni täynnä, etten noteeraa tuommosia tyyppejä ollenkaan eikä käy yhtään kateeksi mikään. Mulla ei ole maasturia eikä luisvuittonia mutta en haluaisikaan. Olen älyttömän tyytyväinen omaan nahkaiseen merkittömään olkalaukkuuni ja volkkariini. Saan kaupasta sen verran nättejä tavaroita kuin haluankin ja enempää en edes halua. En haluasi poreammetta enkä kartanoa koska sitten mulla pitäisi olla siivoojakin ja taloudenhoitaja enkä mä tykkäisi jos kotona olisi vierita häsläämässä.

Pieni elämä on mainettaan parempaa!

Vierailija
86/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on. Olen itse ylemmän keskiluokan (suomen mittapuulla) perheestä, ja lapsena minulle taottiin päähän se että pitää olla mukava ja kiltti kaikille. Tämä onnistuikin ihan hyvin niin pitkään kun olin lapsi, ja hengailin muiden "hyväosaisten" parissa.

Nyt sitten aikuisena jokainen julli yrittää kusta silmään, hyväkäytöksisyyttä pidetään nössöytenä, homoutena, epämiehisyytenä ja you name it. Tähän mennessä vaikein asia mitä elämässä onkin joutunut opettelemaan on omien oikeuksiensa puolustaminen, härkäpäisyys ja välinpitämättömyys, sillä ehdottomasti suurin osa ihmisistä on liikkeellä kyynärpäätaktiikalla ja käytännössä kukaan ei olekaan oikeasti mukava ja luottamuksen arvoinen.

Vierailija
87/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisia tuttavaperheitäni asuu juuri tuollaisilla vaurailla alueilla. Yhdessä perheessä on vuosikausia taisteltu tyttären huumeongelman kanssa. Toisessa perheessä

rouva sairastui jo toisen kerran samaan sypään. Taitavat nyt esim. golfmatkat jäädä tekemättä. Eräässä vauraassa perheessä poika sai toisen hengen riistämisestä monen vuoden tuomion jne.

Uskon että jokainen heistä saattaisi antaa miljoonalla pois, jos pääsisivät eroon näistä ikävistä asioista. Sinä kaupan kassa, jonka ei tarvitse takaraivossaan kantaa tällaisia asioita, omistat melkoisen omaisuuden jo nyt. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

Itse olen onnellinen , kun voin vain loikoilla halvassa pihakeinussa lainakirjaa lukien vailla hirveitä ongelmia ja ilman suuria seteleitä.

Onko tosiaankin niin, että kateellisuus on ajanut sinut siihen tilanteeseen , että istuskelet pihakeinussasi ja luulet, tai siis tiedät, rikkailla olevan enemmän ja isompia ongelmia? Onko tämä joku haave, lue tekosyy, jolla saat itsesi tyytyväiseksi nykytilanteesi. 

Okei, olen itsekin käynyt läpi mm. avioeron, mutta saman tulo/elintason omaavilla tutuillani ei ole ongelmia sen enempää kuin yhteiskunta luokkaa alempana olevilla. Ehkä jopa päinvastoin, sillä tutkimusten mukaanhan suurin parisuhteen riitojen aiheuttaja on raha. Toki meilläkin rahasta on riidelty ehkä vain hieman erilaisista syistä kuin muissa perheissä.

Vaikka suvullamme on "vanhaa rahaa" jokainen meistä lapsista on tehnyt ison työn saavuttaakseen saman kasvualustan myös omille lapsilleen. Toivon ja uskon tämän ajatumallin iskostuvan myös omiin lapsiini.

Kun omaa tietyn taloudellisen turvan tai riippumattomuuden ei tarvitse enää siellä kaupan kassalla päteä tai ilkeillä. Voin ihan hyvin olla oma ystävällinen itseni.  Ihan yhtälailla palautan pullot kauppaan kuin muutkin ja jonotan kiltisti vuoroani kassalla.  Ja tuo piheys on osaltaan urbaanilegenda tai pätee ehkä niihin, jotka ovat itse rahansa tehneet ja pelkäävät sen yht´äkkiä loppuvan.

Ja vaikka olen kuinka ystävällinen tai hyväkäytöksinen lähikaupan kanssa tai kuntosalin asiakaspalvelija ei ole minua ulos pyytänyt saatika kotini ympärillä pörrännyt.

Ehkä en sitten ulkoiselta habitukseltani ole vain riittävän hyvännäköinen ;) 

Vierailija
88/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhä ei voisi olla ystävällinen kaupan kassoille yms.? Ja kaikki kaupan kassat (etenkin nuoret) eivät ole tyhmiä tai aio tehdä koko elämäänsä töitä kassalla vaan rahoittavat sillä esim. Opintojaan.

Jos harmittaa olla köyhä voi hankkia hyväpalkkaisen ammatin. Jos taas rahkeet eivät siihen riitä, niin ei kannata valittaa siitä että toiset ihmiset tekevät töitä ja ansaitsevat siitä enemmän rahaa kuin sinä.

Vierailija
89/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoho, vai luuli likka saavansa vanhempaa varakasta äijää, mutta ei saanutkaan =( voi voi

Vierailija
90/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa sinulle, että kävelen mielummin sateessa, kuin istun poreammeessa. Moni kakku päältä kaunis, mutta siihen se jääkin. Kauneus on katoavaista, mutta palvelualttius pysyy ja se on lahja sekin. Parempi, että kävelet kotiin ja kuuntelet mustarastaan laulua ja olet iloinen, että olet terve!

Mene lainaamaan Pretty Woman ja ajattele, että olemalla oma itsesi, istut vielä Porchen kyydissä  ja kaasutat ison katumaasturin ohi Christian Louboutin korkokengissä. Punaa huuliin ja menox...

Mukavaa kesää!

Vierailija
91/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma, kun luullaan, että rikkaat on tylyjä ja köyhät ystävällisiä. Pitkällä asiakaspalvelu-uralla olen huomannut, että varakkaampi keskiluokka ja rikkaat on hyvätapaisia ja mukavia asiakaspalvelijalle. Sen sijaan persaukisilla ei ole mitään käytöstapoja. Olen miettinyt, että huono-osaisuus varmaan liittyy siihen, että ollaan niin käytöstavattomia, ettei pärjätä sen takia maailmassa. Eivät osaa edes lapsiaan kasvattaa. Varakkaammat opettaa lapset aina tervehtimään asiakaspalvelussakin työskenteleviä, kiittämään, kieltävät riehumisen ja joka paikan lääppimisen jne. Sitten nämä köyhät öykkäröi, lapset ei osaa käyttäytyä, ovat röyhkeitä, lapset sotkee jne. Ja mistä tiedän ihmisten rahat. Sanotaanko, että työskentelen juuri työssä, jossa rahavarat ja tulot näkee...

Vierailija
92/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemit kirjoitti:

Voin kertoa sinulle, että kävelen mielummin sateessa, kuin istun poreammeessa. Moni kakku päältä kaunis, mutta siihen se jääkin. Kauneus on katoavaista, mutta palvelualttius pysyy ja se on lahja sekin. Parempi, että kävelet kotiin ja kuuntelet mustarastaan laulua ja olet iloinen, että olet terve!

Mene lainaamaan Pretty Woman ja ajattele, että olemalla oma itsesi, istut vielä Porchen kyydissä  ja kaasutat ison katumaasturin ohi Christian Louboutin korkokengissä. Punaa huuliin ja menox...

Mukavaa kesää!

Miten poreammeen omistaminen estää kävelemästä sateessa?

Vierailija
93/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma, kun luullaan, että rikkaat on tylyjä ja köyhät ystävällisiä. Pitkällä asiakaspalvelu-uralla olen huomannut, että varakkaampi keskiluokka ja rikkaat on hyvätapaisia ja mukavia asiakaspalvelijalle. Sen sijaan persaukisilla ei ole mitään käytöstapoja. Olen miettinyt, että huono-osaisuus varmaan liittyy siihen, että ollaan niin käytöstavattomia, ettei pärjätä sen takia maailmassa. Eivät osaa edes lapsiaan kasvattaa. Varakkaammat opettaa lapset aina tervehtimään asiakaspalvelussakin työskenteleviä, kiittämään, kieltävät riehumisen ja joka paikan lääppimisen jne. Sitten nämä köyhät öykkäröi, lapset ei osaa käyttäytyä, ovat röyhkeitä, lapset sotkee jne. Ja mistä tiedän ihmisten rahat. Sanotaanko, että työskentelen juuri työssä, jossa rahavarat ja tulot näkee...

Olen samaa mieltä. Mielestäni köyhyys ja rikkaus on tietyllä tapaa periytyvää. Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla ammentaa, vai miten se nyt meni? Vaikka kaikilla meistä on kuitenkin mahdollisuus tehdä mitä vain maassa jossa mm. koulutus on täysin ilmaista tai yrityksen perustaminen melkoisen helppoa.

Myös tämä perinteinen ajattelumaailma , että varakkaimmilla on vain kulissit yllä ja niiden takana vain onnettomuutta ja riitoja, pohjaa pelkästään kateuteen jolla yritetään sitä omaa kurjuutta ja köyhyyttä luoda paremmaksi, koska ei noilla saa hyvin mennä

"Ei se raha onnellisuutta tuo", no voin sanoa, että kyllä se tuo. Samalla tapaa se luo myös käytösmallia ja pohjaa pärjätä elämässä.

En missään nimessä koe olevani parempi kuin kukaan muukaan meistä, mutta harmittaa jos samanlailla käänteisesti minua pidetään pihinä, itserakkaana, huonokäytöksisenä tai epäkohteliaana taloudellisen tilanteeni takia. Minua saa ja pitää arvostella, mutta toisin päin asia ei vain sitten toimikaan niin.

Myös mukava kuulla kun ääneen pohditaan esim uuden auton jälkeen sitä koska tuonkin kupla puhkeaa ja totuus paljastuu, no ei se ihan pian ole puhkeamassa, mutta en minäkään päivittele saatko uudenvanhan autosi osamaksun nyt varmasti maksettua.

"En ymmärrä kuka laittaa noin paljon rahaa autoon" minä en taas ymmärrä kuka laittaa kaikki rahansa autoon.

Kateus se tuntuu vain kasvavan sukupolvittain.

Vierailija
94/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin palvelen rikkaita rauhallisella alueella, kuin pelkään väkivaltaa ja ryöstöjä levottomalla alueella. 

Vierailija
95/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kompata tätä. Itse olin opiskeluaikoina asiakaspalvelutehtävissä ympäri Espoota ja Helsinkiä. Ystävällisimmät ja iloisimmat asiakkaat olivat juurikin westendiläiset ja haukilahtelaiset, kun vastaavasti tylyimmät mulkut olivat Espoon keskustassa.

Vierailija
96/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sekoittako kateutta ja yhteiskunnan rakenteellista epätasapainoa. 

En ole koskaan ollut kateellinen kenellekään. Nyt valitan, kun minulta ja mieheltäni on menneet työpaikat, joita varten opiskelimme ja otimme aikoinaan isot lainat. En minä ole kateellinen. En halua mitään turhakkeita eikä minulla ole mitään näyttämisenhalua. Haluaisin vain elää niin, että saan asuntolainani ja laskut maksettua ja pystyn huoltamaan taloni ja itseni. 

Tämä on Suomessa ikuisuuskortti. "Kateus". Ei vain ole oikein, että jotkut yhä vaan käärivät ja piilottavat rahaa ja toiset putoilevat köyhyyteen.

Nekin, jotka yrittivät kovasti.

Vierailija
97/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 ja 95, juurihan tässä ketjussa todettiin, että rikkaitten on helppo hymyillä. Kun rahat vähenevät, astuvat huolet ja riidat esille. Pinna kiristyy.

Vierailija
98/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy näin köyhänä duunarina kompata tätä. Valitettavasti "omieni" piirissä paska ja tökerö käytös on liian yleistä, mistä olen aina kärsinyt. En esimerkiksi koskaan ole käsittänyt, miksi täytyy paskantaa omaan pesään. Kun asuin kaupungin vuokra-asunnossa, pihojen roskaaminen ja naapureiden häiriköinti oli todella yleistä. Jos joku yritti istuttaa pihalle kukkia, ne revittiin pois. Ketään ei tervehditty, paitsi kännissä tungettiin iholle. Lapset käyttäytyivät epämiellyttävästi ja nuorisoporukoita oli parempi väistää. Autoja pysäköitiin miten sattuu ja jos joku huomautti, seurauksena saattoi olla uhkailu tai kiusanteko. Siis täysin järjetöntä. Oli asukkaissa muutama järkeväkin, mutta tietysti he olivat hiljaa ja omissa oloissaan.

Sittemmin muutin radikaalisti kalliimpaan yksityiseen vuokra-asuntoon paremmalle (lue: varakkaammalle alueelle) ja kaikki muuttui kuin taikaiskusta: naapurit tervehtivät, lapset käyttäytyvät siivosti ja alueella järjestetään erilaisia tapahtumia. Esimerkiksi ravintolapäivä oli minulle ihan uusi juttu, ei entisellä alueella sellaisia järjestetty ja jos joku olisi yrittänyt, olisi sinne tunkenut joku häirikkö pilaamaan kaiken. Nyt tuntuu, että ihmisille voi jutellakin vilpittömästi. Vaikka palkastani menee nyt valtava siivu vuokraan, olen todella tyytyväinen.

Vierailija
99/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

91 ja 95, juurihan tässä ketjussa todettiin, että rikkaitten on helppo hymyillä. Kun rahat vähenevät, astuvat huolet ja riidat esille. Pinna kiristyy.

Tuskin se rahojen väheneminen kuitenkaan on kaupan kassan vika. 

Vierailija
100/111 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin oikeassa ja tämä on moneen kertaan tutkittu ja kaikkein mielenkiintoista noissa tutkimuksissa on se että jos tiput ylhäältä alas....niin sieltä ei olekkaan niin helppo nousta ylös...ei vaikka joskus itsekkin olisi jo ollut ylhäällä. Tutkimukset selittävät tätä juurikin kertomallasi tavalla eli alhaalla ollessa menee kaikki aika vaiva selviytymiseen ja siitä pienestäkin asiasta tappelemiseen joten entisistä rikkaistakin tulee pitkään köyhänä olleena juuri samanlaisia kuin kaikista muistakin köyhistä.

En tiedä Suomen tutkimuksista mutta USA:ssa oli tehty tällänen tutkimus