Pakko valittaa! Työpaikan rikkaat asiakkaat!
Olen töissä varsin varakkaan asuinalueen pikku päivittäistavara kaupassa. Ennen olin ns. normaalin asuinalueen kaupassa ja ero on suuri. Ihmiset ovat pääsääntöisesti ystävällisempiä täällä, mutta että mua ärsyttää olla köyhä kaupankassa kun katsoo näiden ihmisten ostoksia, vaatteita, autoja joilla ajavat pihaan jne.
Siis todellakin syö ihmistä istua palvelemassa heitä kun tietää ettei ikinä itse pysty tuhlaamaan samalla tavalla.
Istun nyt tauolla ja oli pakko tulla valittamaan!! Tilanteen saattoi laukaista se että tässä käynyt asiakkaana todella hyvännäköinen jätkä, jonka kanssa oon aina jutellut kun käynyt tässä. Ja nyt äsken se tuli jonkun tytön kanssa ja olivat niin rakastuneen näköisiä. Tytolla kallis laukku olalla ja kalliit vaatteet muutenkin. Ostivat kalliita tuotteita ja puhuivat viettävänsä kivan illan ja illalla poreammetta ja saunaa... Olin todellakin kai kuvitellut kemian meidän välillä koska mies puhui ihan samalla tavalla ystävällisesti minulle kuin aikasemminkin ja samoin tyttöystäväkin. Oli siis ollut vain mukava...
En jaksa enää olla köyhä:(
Kommentit (111)
Mitä ap on itse tehnyt oman taloudellisen tilanteensa parantamiseksi? Jos kaupan kassan palkkataso ei miellytä, niin keksi jotain muuta. Kyllä se vaan niin pitää olla, että jokainen vastaa itse omista tekemisistään.
Niin niin, sitä juuri tarkoitin, 39. Ei potki elämä kovasti päähän, jos on sitä pätäkkää. Kaiken saa järjestettyä.
Mutta vaikka elämme taloudellisesti kurjia aikoja, vain toisilla sitä rahnulia on, toisilla taas ei. Ajattelin lähinnä sellaista pientä tasausta...
35
Vierailija kirjoitti:
Siis minkälaisiin tuotteisiin itselläsi ei olisi ikinä varaa? Ruokakaupasta?
Jaa. Kyllä meidän lähikaupassa on tuotteita joita joskus haluttaisi ehkä kokeillakin mutta aina ne on jääneet hyllyyn kun grammahinta on sellanen että mielummin käyttää viimeiset pennosensa ihan tavallisiin ruokiin kuin näihin hintaviin erikoisuuksiin.
Terv. Aliarvostetun työn tekijä
Älkää suotta mainostelko kassalle opintoja! Saa edes jotain palkkaa työskennellessään kaupassa.
T. työtön akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä kuvitella, että ei ole kauheampaa kohtaloa kuin tehdä matalapalkkatyötä. Silti olla niin pinnallinen ja kiiltävän perään, että kykenee tunnistamaan jotain chanelin laukkuja ja hiirikenkiä :D Herrojen elkeet tarttuvat renkiin....
Itse olen varsin varakkaasta perheestä ja mieheni vielä varakkaammasta perheestä ja olemme tavanneet kun olimme nuorempana ruokakaupassa töissä. Että kyllä siellä kaupankassa voi olla muitakin kuin köyhiä ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui Porvoossa.
Mutta on totta, että vauraammalla alueella asiakkaat olivat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä. Vauraammalla alueella ihmiset ostivat myös ihan tavallista ruokaa, myös eineksiä. Toki moni katsomatta ensin, mikä on halvinta. Kaikki vauraamman asuinalueen ihmiset eivät pukeutuneet erityisen kalliin näköisesti, monet aika tavallisesti.
No ei sillä tytöllä mikään Chanelin asu suoraan catwalkilta ollut mutta tunnistin laukun Celinen laukuksi ja mekko näytti kalliilta mutta rento, kengät olivat Marc Jacobsin hiiri kengät. Autona heillä oli ja on miehellä aiemminkin ollut iso katumaasturi. Ja ei, ei läheskään kaikki pukeudu näin täällä. Todella normaaleja asuja ja ostoksia myös, mutta heillä tuntui olevan spessu "treffi-ilta" tms joten ostokset vielä korostivat meidän välistä eroa (itselläni ei olisi varaa ikinä). Ja kyllä toi parkkipaikka aika hyvältä näyttää auto valikoiman suhteen yleensäkkin. AP
Totta kai mulla olisi niihin silloin tällöin yksittäin kaikkeen varaa, mutta tarkoitin että ihan vaan tollen torstai illan kunniaksi vähän tehään ruokaa ja lasku on lähellä 200e. AP
No siis, minkä verran sinulla sitten maksaa perus date night -ruoat ja juomat?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui Porvoossa.
Mutta on totta, että vauraammalla alueella asiakkaat olivat hyvin kohteliaita ja ystävällisiä. Vauraammalla alueella ihmiset ostivat myös ihan tavallista ruokaa, myös eineksiä. Toki moni katsomatta ensin, mikä on halvinta. Kaikki vauraamman asuinalueen ihmiset eivät pukeutuneet erityisen kalliin näköisesti, monet aika tavallisesti.
No ei sillä tytöllä mikään Chanelin asu suoraan catwalkilta ollut mutta tunnistin laukun Celinen laukuksi ja mekko näytti kalliilta mutta rento, kengät olivat Marc Jacobsin hiiri kengät. Autona heillä oli ja on miehellä aiemminkin ollut iso katumaasturi. Ja ei, ei läheskään kaikki pukeudu näin täällä. Todella normaaleja asuja ja ostoksia myös, mutta heillä tuntui olevan spessu "treffi-ilta" tms joten ostokset vielä korostivat meidän välistä eroa (itselläni ei olisi varaa ikinä). Ja kyllä toi parkkipaikka aika hyvältä näyttää auto valikoiman suhteen yleensäkkin. AP
Totta kai mulla olisi niihin silloin tällöin yksittäin kaikkeen varaa, mutta tarkoitin että ihan vaan tollen torstai illan kunniaksi vähän tehään ruokaa ja lasku on lähellä 200e. AP
No eipä ole pahemmin ollut date night iltoja kun ei ole poikaystävää edes. Mutta ei varmaan edes 200e mene kuukauden ruokiin.
Hyvätuloisia tuttavaperheitäni asuu juuri tuollaisilla vaurailla alueilla. Yhdessä perheessä on vuosikausia taisteltu tyttären huumeongelman kanssa. Toisessa perheessä
rouva sairastui jo toisen kerran samaan sypään. Taitavat nyt esim. golfmatkat jäädä tekemättä. Eräässä vauraassa perheessä poika sai toisen hengen riistämisestä monen vuoden tuomion jne.
Uskon että jokainen heistä saattaisi antaa miljoonalla pois, jos pääsisivät eroon näistä ikävistä asioista. Sinä kaupan kassa, jonka ei tarvitse takaraivossaan kantaa tällaisia asioita, omistat melkoisen omaisuuden jo nyt. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.
Itse olen onnellinen , kun voin vain loikoilla halvassa pihakeinussa lainakirjaa lukien vailla hirveitä ongelmia ja ilman suuria seteleitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisia tuttavaperheitäni asuu juuri tuollaisilla vaurailla alueilla. Yhdessä perheessä on vuosikausia taisteltu tyttären huumeongelman kanssa. Toisessa perheessä
rouva sairastui jo toisen kerran samaan sypään. Taitavat nyt esim. golfmatkat jäädä tekemättä. Eräässä vauraassa perheessä poika sai toisen hengen riistämisestä monen vuoden tuomion jne.
Uskon että jokainen heistä saattaisi antaa miljoonalla pois, jos pääsisivät eroon näistä ikävistä asioista. Sinä kaupan kassa, jonka ei tarvitse takaraivossaan kantaa tällaisia asioita, omistat melkoisen omaisuuden jo nyt. Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.
Itse olen onnellinen , kun voin vain loikoilla halvassa pihakeinussa lainakirjaa lukien vailla hirveitä ongelmia ja ilman suuria seteleitä.
Ja näitä samaisia ongelmiahan ei ole ikinä köyhillä? Rikkaalla sentään varaa hakea kunnon apua huumeongelmiin, parempaa hoitoa syöpään ja hyvällä juristilla saa pienemmän tuomion.
Olisiko nyt vaan niin että samat ongelmat. Rikkailla vaan pienempi prosentti sortuu näihin ja sitten kun sortuu on ns helpommin hoidettavissa.
Toisaalta ymmärrän hyvinkin, mutta kannattaa aina muistaa että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui Porvoossa.
En mä ainakaan osta koskaan sisäfilepihvejä, kallista balsamicoa tai oliiviöljyä (halvinta ei kannata ostaa kuitenkaan) tai muita kalliimpia öljyjä, kallista juustoa. Ja siis toki normaalisti tienaava voi ostaa noita välillä, mutta esimerkiksi tuoreet yrtit on itselleni sellaisia, että kun niitä voi jäädä myös käyttämättä, ei tule ostettua kuin harvoin, koska pitää optimoida se, että se, mitä ostaa, tulee myös käytettyä.
Olen siis pienituloinen ja samassa maailmassa ei todellakaan eletä, ei.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ymmärrän hyvinkin, mutta kannattaa aina muistaa että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää
Entä jos onkin? Entä jos heillä on varaa ostaa mitä ikinä haluavat, matkustella minne ikinä haluavat ja ovat vielä onnellisen rakastuneita. Kyllä varmasti jossain vaiheessa heilläkin tulee alamäki vastaan mutta enkö silti saa olla kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä kuvitella, että ei ole kauheampaa kohtaloa kuin tehdä matalapalkkatyötä. Silti olla niin pinnallinen ja kiiltävän perään, että kykenee tunnistamaan jotain chanelin laukkuja ja hiirikenkiä :D Herrojen elkeet tarttuvat renkiin....
Itse olen varsin varakkaasta perheestä ja mieheni vielä varakkaammasta perheestä ja olemme tavanneet kun olimme nuorempana ruokakaupassa töissä. Että kyllä siellä kaupankassa voi olla muitakin kuin köyhiä ihmisiä!
Ja yllätäen juuri te sieltä kaupasta löysitte toisenne. Kyllä raha rahan tuntee.
Njääh... Periaatteessa ymmärrän aloittajaa, mutta en kuitenkaan. Minäkin olen ollut hyvätasoisten kanssa asiakaspalvelutekemisissä, enkä koskaan katkeroitunut siitä, että ostettiin parin sadan samppanjapullo ja mitä kaikkea. Jättivät usein hyvät tipitkin, kun homms sujui. Tai no perus 10%,mutta kyllä sekin hymyilyttää 500€ laskussa.
Toki kelpaisi mullekkin miljoonat, mutta en ole koskaan kuvitellut, että ystävällinen asiakas olisi muuta kuin ystävällinen. Tosin olen itse ollut usein samassa tilanteessa, kuin aloituksen mies, eli ystävällisyyttä ja silmiin saakka yltävää hymyä on tulkittu muuksi, kuin vain iloisuudeksi ja hyväksi oloksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oppia arvostamaan muuta kuin materiaa. Sen takia näitä itkuvirsikirjoituksia "köyhyydestä" on nykyään lehdet ja netti täynnä. Elämässä ei nähdä mitään muuta kuin kuluttaminen.
Tää muuten ei ole edes pelkästään köyhien ongelma. Tai siis itse tunnen muutamia erittäin varakkaita henkilöitä jotka haluavat olla jotakin muutakin kuin kävelevä lompakko rikkaasta suvusta ja yliopistotutkinto. Harrastavat sitten "rahvaan" kanssa jotain kestävyysjuoksua/triatlonia/hiihtoa tosissaan, että tuntisivat saavuttavansa täysin YKSIN jotain.
Suosittelen tuollaisia harrastuksia joissa vastuu on täysin itsellä kaikille. Sosiaaliekonomisesta luokasta riippumatta itsensä kehittäminen ja rajojen ylittäminen tuntuu erittäin hyvältä.
Tätä puolentoistatunnin puolimaratoniaikaa ei rahalla saa. Ja olen siitä todella ylpeä vaikka pienituloinen olenkin.
Vierailija kirjoitti:
...keskiluokkainen shoppailee turhaa tavaraa H&M:stä.
Heh, keskiluokkaiset eivät osta H&M:stä. Heillä on varaa ostaa laadukkaampia tuotteita muualta. H&M on alaluokkainen halpisketju.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä varsin varakkaan asuinalueen pikku päivittäistavara kaupassa. Ennen olin ns. normaalin asuinalueen kaupassa ja ero on suuri. Ihmiset ovat pääsääntöisesti ystävällisempiä täällä, mutta että mua ärsyttää olla köyhä kaupankassa kun katsoo näiden ihmisten ostoksia, vaatteita, autoja joilla ajavat pihaan jne.
Siis todellakin syö ihmistä istua palvelemassa heitä kun tietää ettei ikinä itse pysty tuhlaamaan samalla tavalla.
Istun nyt tauolla ja oli pakko tulla valittamaan!! Tilanteen saattoi laukaista se että tässä käynyt asiakkaana todella hyvännäköinen jätkä, jonka kanssa oon aina jutellut kun käynyt tässä. Ja nyt äsken se tuli jonkun tytön kanssa ja olivat niin rakastuneen näköisiä. Tytolla kallis laukku olalla ja kalliit vaatteet muutenkin. Ostivat kalliita tuotteita ja puhuivat viettävänsä kivan illan ja illalla poreammetta ja saunaa... Olin todellakin kai kuvitellut kemian meidän välillä koska mies puhui ihan samalla tavalla ystävällisesti minulle kuin aikasemminkin ja samoin tyttöystäväkin. Oli siis ollut vain mukava...
En jaksa enää olla köyhä:(
Jaa, mä kun luulin että rikkaat vihaavat kaikkia ei-rikkaita ja eivät halua olla köyhien kanssa missään tekemisissä? Eikös Kokoomusnuoret vaatineet laillista apartheidia köyhien ja rikkaiden välille?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui Porvoossa.
Heluna, tällaisten viestien takia sinua vihataan palstalla. Et ansaitse itse centtiäkään, silti otat hyvin superior asenteen raha-asioihin. Ap sentään ansaitsee oman elämisensä, sinä et, joten olet tavallaan köyhempi. Siksi kannattaisi olla nöyrä ja hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä poikani valittaa. Hän on varakas ja saanut kasvatuksen, jonka mukaan kaikille ollaan ystävällisiä. Ongelmana on se, että kaupan kassatytöt ja vaikka kuntosalin työntekijät kuvittelevat normaalin aikuisen kohteliaisuuden ja small talkin olevan jotain muuta kuin hyvää käytöstä. Jos kassalla hymyilee ja toivottaa hyvää päivänjatkoa, niin facebookissa tulee aika pian kaveripyyntö.
MIksi olet kasvattanut poikasi leimaamaan ihmisiä minkään ulkopuolisen tekijän vuoksi? Mitä jos hän joutuisi vaikkapa pysyvästi rullatuoliin, ja häntä kohdeltaisiin henkisesti kehitysvammaisena? Mitä jos kaupan tyttö opiskelee lääkiksessä? Ei ole koiraa karvoihin katsomista. Opin kohtelemaan muita kunnioittavasti ja samanarvoisesti jo grillimyyjänä lukiossa. Ja tyrmistyin vaikkpa siitä, etteivät investointipankissa kollegani toivottaneet huomenta siivoojille aamuisin. Terveisin ekonomi, joka on sen verran sivistynyt varakkuudest huolimatta että kohtelee jokaista samalla tavalla.