Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa tehdä dna-testin, koska lapsi näyttää tuttavalta

Vierailija
20.07.2016 |

Mulle käy hyvin, että tehdään. Mutta se, että mies kuvittelee A) että voisin tehdä lapsen jonkun randomin kanssa, ja B) vielä valehtelisin miehen lapsen oleva hänen. Se on todella törkeä loukkaus minua kohtaan, eikä siitä ole paluuta entiseen.
Mies siis luulee, että koska lapsi ei selkeästi muistuta meitä kumpaakaan, niin lapsi ei voi olla hänen. Lapsi muistuttaa hieman tuttavaamme. Koitin selittää, että joskus lapsi perii esimerkiksi isoäitinsä tai isoisoisänsä ulkonäön. Tätä hän ei ostanut eikä tajunnut (miten tyhmä voi olla?!).
Mitäköhän tuollainen testi maksaa?

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa, ettei se mies oikeastaan mitään testejä halua tehdä, koska sitten ilmenisi, että hän on kuin onkin isä, ja häneltä menisi syy valittaa asiasta. Jos todella epäilee isyyttään, miksi ihmeessä odottaa vuosia asian kanssa?

Vierailija
82/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä.  Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...

Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.

Voi mitä isänrakkautta. Tuntuu pahalta lastesi puolesta, jos alat oikeasti vielä eron jälkeen suhaamaan dna-testien kanssa. Ilmeisesti et ole läheinen lapsiesi kanssa, kun elatukseen osallistuminen niin ärsyttää.

Ja äitiähän ei asia hetkauta, koska lasten oikeus oikeaan biologiseen isäänsäkin on aika toisarvoinen äidin maineen ja kunnian rinnalla. Tärkeää ei ole myöskään isän oikeus päättää asiasta omilla ehdoillaan. Jos mies haluaisi vielä saada ihan omia biologisia jälkeläisiä, niin silläkään ei ole vissiin mitään väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, miksi ihmeessä ette tehneet testiä heti kun mies ilmaisi epäilyksensä? Miettikää nyt hetki oikeasti miehen kannalta asiaa. Jos tuo ajatus pälkähtää mieleen niin kyllähän se mietityttää koko loppuelämän. Kyllähän naisetkin epäilevät miestä pettämisestä vaikkapa miehen ylitöiden tai yhtäkkiä muuttuneen käytöksen takia, joka voi johtua vaikka väsymyksestä tai mieltä painavasta asiasta. Lapsi on jo 3, eikä testiä ole tehty vaikka mies on mitä ilmeisimmin jo vauva-aikana ilmaissut epäilyksensä. Tottakai asia jää vaivaamaan mieltä. Epäilisin itsekin. Helppo meidän naisten on tuosta loukkaantua kun me tiedämme aina 100% että lapsi on oma, mutta mies ei voi sitä ilman testiä koskaan samalla tavalla tietää.

Jatkan vielä, että oma isäni epäilee vielä tänäkin päivänä omaa isyyttään meihin. Se näkyi lapsuudessa ja varsinkin teini-iässä ja tulehdutti välejämme. Jos testit olisi tehty kun olin vielä vauva olisimme säästyneet monelta ikävältä - siitäkin huolimatta vaikka isä ei olisikaan ollut isäni. Ei olisi tarvinnut todistaa vuosikausien riitoja ennen eroa.

Vierailija
84/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy hyvin, että tehdään. Mutta se, että mies kuvittelee A) että voisin tehdä lapsen jonkun randomin kanssa, ja B) vielä valehtelisin miehen lapsen oleva hänen. Se on todella törkeä loukkaus minua kohtaan, eikä siitä ole paluuta entiseen.

Mies siis luulee, että koska lapsi ei selkeästi muistuta meitä kumpaakaan, niin lapsi ei voi olla hänen. Lapsi muistuttaa hieman tuttavaamme. Koitin selittää, että joskus lapsi perii esimerkiksi isoäitinsä tai isoisoisänsä ulkonäön. Tätä hän ei ostanut eikä tajunnut (miten tyhmä voi olla?!).

Joku syy sillä on epäillä, että olisit horoillut jonkun muun kanssa. Ei savua ilman tulta?

Vierailija
85/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin isyystestit heti lapsen synnyttyä. Eipä ole mitään sanottavaa kun on mustaa valkoisella. Mies sanoo ettei hän mitään epäillyt mutta koska entiset suhteet painoivat, tehtiin testit. Tosin lapsi oli isänsä näköinen että sen puolin turha homma mutta säästyinpähän turhalta länkytykseltä riitatilanteissa.

Vierailija
86/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtiin isyystestit heti lapsen synnyttyä. Eipä ole mitään sanottavaa kun on mustaa valkoisella. Mies sanoo ettei hän mitään epäillyt mutta koska entiset suhteet painoivat, tehtiin testit. Tosin lapsi oli isänsä näköinen että sen puolin turha homma mutta säästyinpähän turhalta länkytykseltä riitatilanteissa.

Niinpä. Niitä miehiä vissiin ei saa kuunnella, jotka sanovat että eivät arvanneet mitään, mutta jälkikäteen paljastui asioita, jotka asettivat isyyden kyseenalaiseksi. Tai jopa niitä joille vaimo on vasta vuosien jälkeen erotilanteessa huutanut, että "et ole muuten sen isä".

Miettikääpä naiset, jos jokainen petollinen kiero nainen olisi täysin itsestäänselvä tapaus, niin miten ihmeessä miehiäkin hyväksikäytetään niin paljon? Voisiko kuitenkin olla, että moni mies ei tajuakaan olevansa yhdessä kieron huijarin kanssa?

Vierailija
87/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuttava nais- vai miespuolinen?

Vierailija
88/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä.  Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...

Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.

Voi mitä isänrakkautta. Tuntuu pahalta lastesi puolesta, jos alat oikeasti vielä eron jälkeen suhaamaan dna-testien kanssa. Ilmeisesti et ole läheinen lapsiesi kanssa, kun elatukseen osallistuminen niin ärsyttää.

En oletakaan naisen ymmärtävän asiaa. Hän kun voi aina olla varma siitä, että on äiti jos lapsi on luonnollisella menetelmällä saatettu alulle.

Tiedoksesi sinulle, että olen läheinen lasteni kanssa ja he viettävät aikaa mielelläni luonani. Rakastan lapsiani ja varmasti rakastaisin heitä edelleen jos paljastuisi että en ole heidän biologinen isänsä. Mutta elatukseen laitan rajan kun on erottu. En halua maksaa entisen puolison ja jonkun toisen miehen lapsen elatusta.

Vierailija
89/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tilanteessa kannattaa testi tehdä, ei jää sitten epäselvyyttä asiasta. Miten suhteelle sitten käy, se on teistä kiinni, pystyttekö vielä löytämään molemminpuolisen luottamuksen ja halun olla yhdessä.

Vierailija
90/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kerran epäilee, ettei ole lapsen isä jostainhan tämä johtuu? Ei mun ystäväpiirissä ole koskaan mitään testejä kukaan vaatinu. Mutta ei ole pettämisiäkään. Ap varmaan vähän "horoillu" ehkä aikasemmin ja miehelle epäilys jäänyt. Mä en vois edes kuvitella et mun mies vastis jotain testejä.

Johtuu siitä, ettei lapsi näytä lainkaan isältään. Mieti nyt itsekin, eikö sinua alkaisi samassa tilanteessa yhtään epäilyttää? Nämä ovat kuitenkin todella isoja asioita, niin pienikin epävarmuus voi vuosien aikana kasvaa sietämättömäksi

Itse olen adoptiolapsi, ja jo teini-ikäisenä tarve tietää taustoistani kasvoi aivan mielettömäksi. Tiesin kyllä, että mikään ei tule muuttumaan tai asialla ei todellisuudessa ole merkitystä, mutta halusin kuitenkin selvittää, mitä vanhemmilleni tapahtui. Sen jälkeen asia ei ole mietityttänyt. Luulisin, että isyyttä vähänkään epäilevällä on samanlainen fiilis.

Vierailija
91/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa, ettei se mies oikeastaan mitään testejä halua tehdä, koska sitten ilmenisi, että hän on kuin onkin isä, ja häneltä menisi syy valittaa asiasta. Jos todella epäilee isyyttään, miksi ihmeessä odottaa vuosia asian kanssa?

Jos miestä pelottaa tulos? Tai pelkää naisen reaktiota? Tai jos on vaan laiska.

Vierailija
92/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Se nyt vielä puuttuisi, että mies epäilisi toista naista lapsen isäksi.

Vierailija
93/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miestä pelottaa tulos? Tai pelkää naisen reaktiota? Tai jos on vaan laiska.

Voihan se olla, mutta ei silti auta hautoa asiaa vuodesta toiseen ja esittää syytöksiä, jotka lopulta heijastuvat lapseen tavalla tai toisella.

Vierailija
94/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, miksi ihmeessä ette tehneet testiä heti kun mies ilmaisi epäilyksensä? Miettikää nyt hetki oikeasti miehen kannalta asiaa. Jos tuo ajatus pälkähtää mieleen niin kyllähän se mietityttää koko loppuelämän. Kyllähän naisetkin epäilevät miestä pettämisestä vaikkapa miehen ylitöiden tai yhtäkkiä muuttuneen käytöksen takia, joka voi johtua vaikka väsymyksestä tai mieltä painavasta asiasta. Lapsi on jo 3, eikä testiä ole tehty vaikka mies on mitä ilmeisimmin jo vauva-aikana ilmaissut epäilyksensä. Tottakai asia jää vaivaamaan mieltä. Epäilisin itsekin. Helppo meidän naisten on tuosta loukkaantua kun me tiedämme aina 100% että lapsi on oma, mutta mies ei voi sitä ilman testiä koskaan samalla tavalla tietää.

Olisi pitänyt tehdä. En arvannut, että asiasta tulisi tällainen vuosikausien show. Alusti asti sanoin, että mulle sopii testin tekeminen. Olen odottanut, että mies tekee testin halutessaan. Jatkuvasti on valittanut ja tänään sitten taas tokaisi, että ihan oikeasti haluaa tehdä testin. En usko, että saa sitä edelleenkään aikaan. Joten parempi, että itse otan nyt ohjat käsiin. Ap

Vierailija
95/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettäkää testi. Suostuuko myös tuo epäilyksenalainen tuttava testiin?  Kun tulos on selvillä, niin sitten uusi mietintä. Vähän rupesi haiskahtamaan, että olette kenties molemmat hypelleet aisojen yli.

Vierailija
96/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sinun ap tarvitse olla nolona ollenkaan missään testissä? Testissähän otetaan näytteet lapsesta ja miehestä eli ei sinusta laisinkaan. :)

Yleensä kaikista kolmesta otetaan näytteet. Äiti, isä lapsi. Testin voi tehdä myös ilman äidin näytettä, mutta yleisesti se otetaan myös äidiltä. Ainakib silloin kun pari ei ole avioliitossa jolloin lastenvalvojan kautta tehty testi on ilmainen.

Emme ole avioliitossa. Onko ilmainen, vaikka isä on tunnustanut lapsen ja lapsi on 3v? Ap

Vierailija
97/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Se nyt vielä puuttuisi, että mies epäilisi toista naista lapsen isäksi.

:DDDDD

Vierailija
98/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi varata samalla itselleen ajan sukupuolitesteihin. Ethän sinäkään voi olla varma, etteikö mies olisi käynyt vieraissa.

Mies voi varata samalla itselleen ajan sukupuolitesteihin. Ethän sinäkään voi olla varma, että mies on oikeasti mies.

Vierailija
99/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettäkää testi. Suostuuko myös tuo epäilyksenalainen tuttava testiin?  Kun tulos on selvillä, niin sitten uusi mietintä. Vähän rupesi haiskahtamaan, että olette kenties molemmat hypelleet aisojen yli.

Ei varmaan kannatta tuttavia pyytää testattavaksi, ennen kuin on todistettu, että nykyinen isä ei ole oikea isä.

Vierailija
100/200 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen elämä jo pilattu. Millainen isä tuo on kolmen vuoden ajan ollut lapselle, jota ei pidä omana lapsenaan.

En osaa sanoa, onko asia vaikuttanut. Mies siis huolehtii kyllä lapsesta ja rakastaa. Mutta häntä ärsyttää rahan meno. Hän sanoo, että aikoo vaatia tuttavalta kaikki lapseen tuhlatut rahat. Siis hän oikeasti uskoo, että lapsi on tuttavan. Ap

Miettiikö mies eroa, mutta haluaa varmistaa, että ei tarvitse maksaa elareita. Eron jälkeen kun sinun ei tarvitse suostua siihen, että isyys tutkitaan kuten ei nytkään, mutta olet varmaan helpommin suostuteltavissa nytten. Vai oletteko edes naimisissa.

Sitä en ymmärrä miksi jotkut ihmiset eivät halua tutustua perusasioihin liittyen hedelmöittymiseen, raskauteen ja lisääntymiseen. Jos lukisi hieman tietoa aiheesta, niin ei olisi miehellä tällaista pakkomieltä kyseenalaistaa isyyttään.

Mitäs sitten kun testi osoittaa miehen olevan isä? Sanooko, että testi on virheellinen tai että pitää toistaa? Poistaako epäilyjä mikään maailman testi? Enemmän teidän pitäisi saada kuntoon suhteen luottamuspuoli. On lapsellekin todella haitalista jos oma isä syyttää toista miestä lapsen isäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi