Mies haluaa tehdä dna-testin, koska lapsi näyttää tuttavalta
Mulle käy hyvin, että tehdään. Mutta se, että mies kuvittelee A) että voisin tehdä lapsen jonkun randomin kanssa, ja B) vielä valehtelisin miehen lapsen oleva hänen. Se on todella törkeä loukkaus minua kohtaan, eikä siitä ole paluuta entiseen.
Mies siis luulee, että koska lapsi ei selkeästi muistuta meitä kumpaakaan, niin lapsi ei voi olla hänen. Lapsi muistuttaa hieman tuttavaamme. Koitin selittää, että joskus lapsi perii esimerkiksi isoäitinsä tai isoisoisänsä ulkonäön. Tätä hän ei ostanut eikä tajunnut (miten tyhmä voi olla?!).
Mitäköhän tuollainen testi maksaa?
Kommentit (200)
Taas mammojen älymystö paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloimme hyvin nuorena seurustelemaan (15v) ja silloin kieltämättä tuli mokailtua. Puolin ja toisin siis. Mutta pari vuotta ennen raskautta kaikki oli ok sekä sen jälkeen. Ap
Eli pettämisiä ollut puolin ja toisin nuorena? Valitettavasti usein nuo asiat jäävät kaivamaan, mutta älkää tehkö siitä liian isoa numeroa, vaan puhukaa reilusti asioista ja tunteistanne. Sano, että pidät miehen epäilyjä epäluottamuksen osoituksena, mutta tehkää isyystesti, niin loppuu se kitinä ja samalla sitten passitat ukon täydellisiin sukupuolitautitesteihin ihan vain "varmuuden vuoksi".
Olkaa avoimia ja puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Jokainen vastoinkäyminen suhteessa ei ole eropapereiden kirjoittamisen aihe. Toki asia on iso, mutta aika pienellä vaivalla mies saisi mielenrauhan. Yleensä lapsissa on edes jotain vanhempiensa piirteitä ja joitakin isejä kyllä saattaa hämmentää, jos lapsi ei näytäkään yhtään itseltä. Taustalla teidän nuoruuden mokailunne ja sitten jos vielä kuullut legendaa kuinka paljastunut miten jonkun kaverin kaverin lapsi ei ollutkaan oma, niin helposti alkaa epäillä.
Naisten pitää päästä egostaan yli. Jos nainen on pettänyt ennenkin ja mies haluaa sen takia testit, niin älkää nyt jumalauta tehkö siitä jotain kostojuttua, että "passita ukko sukupuolitautitesteihin perään". Voi vittu sentään. Tässä on kyse siitä, että mies varmistaa ettei käytä 18:aa vuotta toisen lapseen, ei mistään naisten kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Taas mammojen älymystö paikalla.
Kerro, mitä kohtaa et ymmärtänyt, niin selitän tiedon sinulle lyhyemmillä ja selkeämmillä sanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloimme hyvin nuorena seurustelemaan (15v) ja silloin kieltämättä tuli mokailtua. Puolin ja toisin siis. Mutta pari vuotta ennen raskautta kaikki oli ok sekä sen jälkeen. Ap
Eli pettämisiä ollut puolin ja toisin nuorena? Valitettavasti usein nuo asiat jäävät kaivamaan, mutta älkää tehkö siitä liian isoa numeroa, vaan puhukaa reilusti asioista ja tunteistanne. Sano, että pidät miehen epäilyjä epäluottamuksen osoituksena, mutta tehkää isyystesti, niin loppuu se kitinä ja samalla sitten passitat ukon täydellisiin sukupuolitautitesteihin ihan vain "varmuuden vuoksi".
Olkaa avoimia ja puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Jokainen vastoinkäyminen suhteessa ei ole eropapereiden kirjoittamisen aihe. Toki asia on iso, mutta aika pienellä vaivalla mies saisi mielenrauhan. Yleensä lapsissa on edes jotain vanhempiensa piirteitä ja joitakin isejä kyllä saattaa hämmentää, jos lapsi ei näytäkään yhtään itseltä. Taustalla teidän nuoruuden mokailunne ja sitten jos vielä kuullut legendaa kuinka paljastunut miten jonkun kaverin kaverin lapsi ei ollutkaan oma, niin helposti alkaa epäillä.
Naisten pitää päästä egostaan yli. Jos nainen on pettänyt ennenkin ja mies haluaa sen takia testit, niin älkää nyt jumalauta tehkö siitä jotain kostojuttua, että "passita ukko sukupuolitautitesteihin perään". Voi vittu sentään. Tässä on kyse siitä, että mies varmistaa ettei käytä 18:aa vuotta toisen lapseen, ei mistään naisten kiusaamisesta.
Mieskin petti, joten tietenkin testi.
No en kyllä tekisi netin kautta mitään testejä vaikka säästäisin jonkinverran rahaa. Ne eivät ole kuitenkaan yhtä tarkkoja kuin lääkärikeskuksissa/sairaaloissa paikan päällä tehtävät testit vaikka väittävätkin olevansa tarkkoja. Mitäpä jos tuollaisen tuloksena tuleekin tieto ettei lapsi ole isänsä kun ovat siellä kämmänneet tai testi ei olekaan tarkka? Tämä on nyt väärä paikka säästää ap. Mies saa soittaa minne soittaakin. Varata ajan. Ja käytte sitten testissä. Se ei kauaa kestä, ei ole noloa (paitsi miehelle jälkikäteen kun tajuaa mikä idiootti on ollut) ja ei maksa hirveän paljoa. Mieshän toki tämän saa maksaa kokonaisuudessaan joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on epäluottamuslause kyseessä. Jos miehen motiivi olisi ollut selvitää lapsen isyys, tai varmistaa siis omansa, niin siihen tarvitaan näyte lapselta ja isäehdokkaalta. Tämän olisi voinut tehdä ilman kolmen vuoden ääneenpohdintaa, että kukahan tuon isä mahtaa olla.
Ja tulosten tultua sitten käsitellä asiaa tuloksen mukaan.
Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä. Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...
Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.
Ei kai isyystestissä tarvita ap:ta ollenkaan paikalle? Eikö kyseessä nyt ole lapsen ja isän välisen suhteen varmistaminen joten riittänee että lapsesta ja isästä otetaan näytteet. Anna ap miehen siis ihan vapaasti noloilla testin kanssa ja varatkoon ajan mistä lystää. Sinua ei tähän tarvita.
Ja sitten testien jälkeen: Ups! Eikö se olekaan sinun lapsesi. Ei voi olla totta. En varmasti ole pettänyt. Olen varmaan unissani tehnyt jotain. :D
Ei kai sinun ap tarvitse olla nolona ollenkaan missään testissä? Testissähän otetaan näytteet lapsesta ja miehestä eli ei sinusta laisinkaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä. Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...
Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.
Se, että sovitaan heti alussa, että tehdään isyystesti, kun lapsi syntyy on aika eri asia kuin se, että kyykyttää toista kolme vuotta. Jos isyyden varmistaminen olisi päällimmäinen syy tehdä testi, se olisi tehty heti eikä isä heittäisi tuollaista juttua kolmea vuotta. Ottaa lapsen kainaloon ja teettää sen testin.
Jos olisin tuo ap:n mies ja asia olisi vaivannut jo 3 vuotta, olisin vaivihtaa tehnyt testin jo ajat sitten enkä edes puhunut puolisolle mitään epäilyistäni tai testistä. Kyllähän kotoa löytää lapsen ja puolison hiuksia ym. sieltä sun täältä ja hammasharjan voi napata sellaisen vaihdon yhteydessä. Jos tulos olisi ok, asiasta ei tarvitsisi enempää jauhaa ja jos taas ei olisi ok, niin sitten keskustelua kehiin. Mutta mies ei varmaan osaa ajatella näin pitkälle...
Ap:na suostuisin testiin, sanoisin kyllä että se on loukkaava ja kun ilmeisesti odotetunlainen tulos (mies on isä) saapuisi, niin sen jälkeen miettisin, että jatkanko vai en miehen kanssa...
Jos mies kerran epäilee, ettei ole lapsen isä jostainhan tämä johtuu? Ei mun ystäväpiirissä ole koskaan mitään testejä kukaan vaatinu. Mutta ei ole pettämisiäkään. Ap varmaan vähän "horoillu" ehkä aikasemmin ja miehelle epäilys jäänyt. Mä en vois edes kuvitella et mun mies vastis jotain testejä.
Mun mielestä on normaalia että mies haluaa dna testin. En näe siinä mitään ihmeellistä, kuten jo joku aikasemmin sanoi,moni mies, kasvattaa lapsia ominaan jotka on loppujen lopuksi paljastuneet jonkun toisen lapsiksi. Itse sanoin miehelleni molempien lapsien kohdalla että saa vapaasti tehdä dna testin enkä siitä loukkaannu. Vaikka kuinka olisi luottamusta, niin aina on se mahdollisuus että lapsi onkin jonkun toisen :) ihme vikinää taas naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse huomaan lapsessa miehen piirteitä, mutta on se totta, että lapsi muistuttaa enemmän tuttavaa. Meillä on toinenkin lapsi, ja häntä mies ei epäile, koska yhdennäköisyyttä on enemmän.
Mies sanoo, ettei välitä siitä mitä ajattelen tästä asiasta, vaan hän vaan haluaa saada selvyyden. Tavallaan ymmärrän, mutta en ole antanut syytä epäilyille eikä mies tunne minua jos kuvittelee tuollaista. Nuoruuden mokailut ei minun silmissä liity tähän mitenkään koska niistä on niin kauan aikaa ja olen muuttunut ja kasvanut. Miehellä tietysti voi olla jokin trauma jäänyt. Ap
Ehkä käytöksesi ei ole ollut aivan rehellistä. Ei tuollaiset epäilykset ihan tyhjästä synny, paitsi jos mies on ihan psykoottisen mustasukkainen ja jos hän olisi sellainen, niin et varmaan sellaisen kanssa olisikaan. Testeihin vaan niin asia selviää. Yleensä lapset kyllä ovat jomman kumman vanhemman näköisiä selkeästi ja etsimällä löytyy kummankin piirteitä.
Millasen miehen kanssa sä oot päättäny hankkia lapsen? Tarkoitan vaan, että oliko se jo ihan täys m*lkku ennen tätä syytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Olisin itse äitinä hyvin loukattu tuollaisesta ja pikimiten äijä testeihin sitten ja aika varmasti samalla myös pihalle. Siinähän saisi rypeä sitten kun itse petasikin.
Toisaalta mietityttää, että miten miehet voisivat tämän oikein hoitaa jos edes epäily on. Koska onhan tuo tosi loukkaus puolisoa kohtaan..
Eikö tuollaista testiä voisi vain tehdä salassa ja sitten tulosten selvittyä jatkaa elämää ja olla vain hyvin hiljaa, paitsi tietty jos tulos onkin nega. Silloin äiti ansaitseekin sen paskaryöpyn joka siitä seuraa.
Eniten kannatan kyllä tuota, että sairaalassa jo tehdään vastasyntyneille (kaikille) isyystesti jolloin asiassa ei ole nokan koputtamista kellään eikä miesten tarvitse painia tällaisten asioiden kanssa ollenkaan.
Sehän vasta loukkaus onkin, jos ja kun 17 vuotta myöhemmin selviää että lapsi ei olekaan miehen ja muija on jo vuosia aiemmin karannut jonkun päiväpanonsa kanssa jättäen miehen makselemaan elatusmaksuja. Itseasiassa isyystesti pitäisi säätää pakolliseksi niin ei jää mitään epäselvyyttä.
Onko joku tehnyt dna-testiä? Mitä kautta? Mikä olisi edullinen, mutta luotettava? Helpointa ja vähiten noloa olisi varmaan netin kautta tilata putkilot ja lähettää takaisin. Ap