Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa tehdä dna-testin, koska lapsi näyttää tuttavalta

Vierailija
20.07.2016 |

Mulle käy hyvin, että tehdään. Mutta se, että mies kuvittelee A) että voisin tehdä lapsen jonkun randomin kanssa, ja B) vielä valehtelisin miehen lapsen oleva hänen. Se on todella törkeä loukkaus minua kohtaan, eikä siitä ole paluuta entiseen.
Mies siis luulee, että koska lapsi ei selkeästi muistuta meitä kumpaakaan, niin lapsi ei voi olla hänen. Lapsi muistuttaa hieman tuttavaamme. Koitin selittää, että joskus lapsi perii esimerkiksi isoäitinsä tai isoisoisänsä ulkonäön. Tätä hän ei ostanut eikä tajunnut (miten tyhmä voi olla?!).
Mitäköhän tuollainen testi maksaa?

Kommentit (200)

Vierailija
181/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin jäytäisi jatkuva epävarmuus isyydestä. Se taatusti söisi myös sitä parisuhdetta. Vielä, jos naisella on pettämishistoriaa, kuten jossain viestissä mainittiin, sitä suuremmalla syyllä miehellä on perustetta olla epäluuloinen, ja samasta syystä naisen ei pidä olla niin neitsytmariaa tuossa asiassa.

Mutta miksi sitä isyystestiä ei tehty heti, kun lapsi syntyi? Miksi tunnusti lapsen ilman testiä?

On jopa ihan fiksua tehdä testi vaikkei mitään epäilisikään, eipähän tule sitten myöhemmin huonoinakaan aikoina vastaan. Se, että mies kolme vuotta asiasta vinkuu muttei tee asialle kuitenkaan mitään on jotain mitä-lienee-vallankäyttöä. Tekisi sen testin ja lopettaisi sen turhan volinan, nythän tämä testi on vaan tekosyy kyykyttää lapsen äitiä.

Vierailija
182/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäki haluan samantien testit koska tuossa kohtaa harva myöntää "et ole isä"

kurjalta tuntuu varmasti mutta epävarmuudessa ei ole kiva elää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä minäki haluan samantien testit koska tuossa kohtaa harva myöntää "et ole isä"

No ap:n mies eleli kolme vuotta oikein iloissaan epävarmuudessaan ja muistutteli ap:ta aina välillä asiasta. Se ei ole mitään isän hätää isyydestään vaan tahallista vittuilua äidille. 

Jos mies haluaa varmuuden niin hakekoon sen varmuutensa, ap antoi asialle siunauksensa jo silloin kun vauva syntyi. Vuosikausien urputus on ihan jotain muuta. 

Vierailija
184/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä.  Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...

Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.

Voi mitä isänrakkautta. Tuntuu pahalta lastesi puolesta, jos alat oikeasti vielä eron jälkeen suhaamaan dna-testien kanssa. Ilmeisesti et ole läheinen lapsiesi kanssa, kun elatukseen osallistuminen niin ärsyttää.

Vuoden isä, jep jep. Jos mun exä haluaisi tuollain irti elatuksen maksamisesta niin hänen pitäisi katsoa lastaan silmiin ja sanoa että en maksa elatusta koska en usko että olet minun. Sitten tehtäisi testi mutta hän ei enää ikinä näkisi lastaan ja lapsikin tietäisi syyn. Mies joka varmuudella on hänen isänsä on niin ison luokan kusipää että parempi elää ilman isää.

Sun tekstistä pääyellen on todennäköisempää että se lapsi on naapurin Pekan.

Ei mun naapurissa asu ketään Pekkaa

No Jorma sitten tai Tauno, tai Rauno.

Entä jos pidänkin Sirpasta 😉

Sirpa ei voi panna sinua paksuksi

Mutta me Sirpan kanssa juonittiin että olen vähän aikaan vale suhteessa miehen kanssa ja tulen raskaaksi, sitten jätän miehen ja kasvatan lapsen Sirpan kanssa. Mies ei saa olla isä kun ei edes halua.

Vierailija
185/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap:n mies eleli kolme vuotta oikein iloissaan epävarmuudessaan ja muistutteli ap:ta aina välillä asiasta. Se ei ole mitään isän hätää isyydestään vaan tahallista vittuilua äidille. 

Jos mies haluaa varmuuden niin hakekoon sen varmuutensa, ap antoi asialle siunauksensa jo silloin kun vauva syntyi. Vuosikausien urputus on ihan jotain muuta. 

Niin se urputus on sitä että mies ei ole tyytyväinen elämäänsä ja sen on ihan kaikkien muiden vika paitsi hänen oman kusipäisyytensä. "Voi kun lapset vie aikaa ja rahaa, toinen ei varmaan ole edes minun".

Vierailija
186/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen elämä jo pilattu. Millainen isä tuo on kolmen vuoden ajan ollut lapselle, jota ei pidä omana lapsenaan.

Kyllä elämän pilaamiseen tarvitaan jotain muuta kuin huono isä. Moni huonoisäinen on tämän maailman paras aikuinen nainen/mies!

Vierailija
187/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt se huutelu että naiset on hirviöitä ja eivät salli isyystestejä. Tännehän on lähes jokainen todennut suostuvansa ehdottomasti testiin, joskin se voisi tuntua loukkaavalta, jos ei olla ennen syntymää yhdessä sovittu että näin tehdään.

Ap:n tapauksessa mies on kolme vuotta valittanut ja syytellyt puolisoaan pettämisestä ja ettei lapsi ole hänen (jonka 3v lapsi muuten kuulee seinän läpi) eikä silti saa sitä testiä tehtyä. Ap on alusta asti suostunut testiin, mutta miehellä ei ole aikomustakaan tehdä testiä, koska tietää olevansa lapsen oikea isä ja testin jälkeen ei voi enää surkutella itseään ja syytellä ap:tä.

Ap olen samaa mieltä kanssasi, että nyt hoidat sen testin pois alta, niin loppuu tuo jauhaminen ja sitten istutte alas ja mietitte miksi mies haluaa tahallaan syytellä sinua.

Vierailija
188/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä melkein sama! Mies jankuttaa välillä ettei lapsi voi olla hänen, koska laskettu aika ei ollu tasan 9kk päässä hedelmöittymisestä (eli kun harrastimme seksiä) vaan hieman aiemmin. Huoh. Muiden kanssa en siis ole ollut.

Kuten sanoit, mies hoitakoon halutessaan dna-testit itse maksuineen ja vaivannäköineen. Mutta onhan tuo nyt helvetti kunnon epäluottamuksen osoitus! Tämän olen sanonut omallekin ja on vähentynyt joutava vinkuminen.

Tuollaisen epäluottamuksen jälkeen on vaikea jatkaa normaalia elämää.  Luletteko että pystytte siihen.  Tuo syvä loukkaus on koko ajan pinnan alla.  Ei ainakaan enää voi elää kuten ennen.

Ja ihan oikein: vaadi sukupuolitautitutkimus toiselta; syynä se että kun ei luota , on varmaan itse petänyt.

Vierailija
189/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä.  Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...

Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.

Ai, jos paljastuisikin ettet ole lapsien biologinen isä niin lopettaisit yhteydenpidon myös heihin? Oletan että he kuitenkin pitävät sinua isänään. Aika vähän tuntuu monille miehille sitten se todellinen vanhemmuus -hoiva ja rakkaus- merkitsevän. Hyvin surullista, varsinkin lapsille. Joka tapauksessa he ovat syyttömiä asioihin.

Vierailija
190/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, jos paljastuisikin ettet ole lapsien biologinen isä niin lopettaisit yhteydenpidon myös heihin? Oletan että he kuitenkin pitävät sinua isänään. Aika vähän tuntuu monille miehille sitten se todellinen vanhemmuus -hoiva ja rakkaus- merkitsevän. Hyvin surullista, varsinkin lapsille. Joka tapauksessa he ovat syyttömiä asioihin.

Tätäkään ongelmaa ei tarvitsisi pohdiskella jos se isyystesti tehtäisiin heti eikä vuosien päästä ja niin että se olisi pakollinen. Eri asia sitten jos mies luopuisi oikeudestaan tarkistuttaa isyytensä.

Vierailija
191/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asiassa ei ole mitään epäselvyyksiä, miksei testiä voisi tehdä? jos on niin ymmärrän "moraaliset" asiat, että ei tehdä.

Kyllä testi voidaan tehdä. Mutta en usko, että voin jatkaa yhteiseloa normaalisti enää sen jälkeen. Tai ainakin kestää jonkin aikaa, että pääsen asian yli. Ap

Ei tällaisissa testeissä ole mitään ongelmaa, jos on täysin puhtaat jauhot pussissa. Se koira älähtää...

Minä kyllä loukkaantuisin verisesti ja on täysin puhtaat jauhot pussissa, kiitos vain.

Vierailija
192/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, miksi ihmeessä ette tehneet testiä heti kun mies ilmaisi epäilyksensä? Miettikää nyt hetki oikeasti miehen kannalta asiaa. Jos tuo ajatus pälkähtää mieleen niin kyllähän se mietityttää koko loppuelämän. Kyllähän naisetkin epäilevät miestä pettämisestä vaikkapa miehen ylitöiden tai yhtäkkiä muuttuneen käytöksen takia, joka voi johtua vaikka väsymyksestä tai mieltä painavasta asiasta. Lapsi on jo 3, eikä testiä ole tehty vaikka mies on mitä ilmeisimmin jo vauva-aikana ilmaissut epäilyksensä. Tottakai asia jää vaivaamaan mieltä. Epäilisin itsekin. Helppo meidän naisten on tuosta loukkaantua kun me tiedämme aina 100% että lapsi on oma, mutta mies ei voi sitä ilman testiä koskaan samalla tavalla tietää.

Jatkan vielä, että oma isäni epäilee vielä tänäkin päivänä omaa isyyttään meihin. Se näkyi lapsuudessa ja varsinkin teini-iässä ja tulehdutti välejämme. Jos testit olisi tehty kun olin vielä vauva olisimme säästyneet monelta ikävältä - siitäkin huolimatta vaikka isä ei olisikaan ollut isäni. Ei olisi tarvinnut todistaa vuosikausien riitoja ennen eroa.

Tehän voisitte teettää testit nyt, saisitte asian selväksi. Minä tekisin näin.

Vierailija
193/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se vaan loukkaa jos ilman syytä epäiltäisiin pettämisestä ja valehtelemisesta näin isossa asiassa kuin kuka on lapsen isä! Itse olen ollut 100% uskollinen 25 vuotta ja jos mies alkaisi ilman syytä epäillä omaa isyyttä miedän lapsiin niin olisin kyllä ihmeissäni.

Ainakaan en kuuntelisi vuosikausia mitään syytöksiä vaan PAKOTTAISIN miehen toimimaan ja teettamään testit HETI!

Vierailija
194/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kannattaisin, että kaikille lapsille tehtäisiin dna testi, jolloin tämä ei olisi ongelma. Dna-testi on miehen oikeus. Ei sitä kannata stressata

Vierailija
195/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan puolet siitä testistä, jos videoit teidän reaktiot kun testitulokset tulevat ja lähetät minulle poste restanteen!!!

Vierailija
196/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi aina tietää, että lapsi on oma. Miehellä on aina peruste epäillä, ettei niin ole, koska eri lähteiden mukaan 5 - 20% lapsista isä on joku muu kuin äidin vaikinainen mies. Naisilla on tapana hermostua tästä asiasta, vaikka heidän pitäisi kyetä näkemään asia miehen kannalta. Niinpä dna-testit olisi hyvä saada pakollisiksi. Kun se tehtäisiin aina, naisen ei tarvitsisi suuttua siitä, että mies perää oikeuksiaan, ja ehkä se hiukan myös hiukan rajoittaisi naisten mahdollisuutta siihen hölmöilyyn, jonka nykyiset käytännöt ja jopa laki mahdollistavat. Se olisi tasa-arvoa.

Vierailija
197/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi aina tietää, että lapsi on oma. Miehellä on aina peruste epäillä, ettei niin ole, koska eri lähteiden mukaan 5 - 20% lapsista isä on joku muu kuin äidin vaikinainen mies. Naisilla on tapana hermostua tästä asiasta, vaikka heidän pitäisi kyetä näkemään asia miehen kannalta. Niinpä dna-testit olisi hyvä saada pakollisiksi. Kun se tehtäisiin aina, naisen ei tarvitsisi suuttua siitä, että mies perää oikeuksiaan, ja ehkä se hiukan myös hiukan rajoittaisi naisten mahdollisuutta siihen hölmöilyyn, jonka nykyiset käytännöt ja jopa laki mahdollistavat. Se olisi tasa-arvoa.

On se jännä miten et kuitenkaan halua kommentoida tätä nimenomaista tapausta jossa nainen olisi suostunut dna-testiin jo alusta asti, mutta mies vain roikuttaa tilannetta käyttääkseen sitä aseena naista vastaan... Sotiiko tämä sinun miespyhimys-agendaasi vastaan?

Vierailija
198/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä miten et kuitenkaan halua kommentoida tätä nimenomaista tapausta jossa nainen olisi suostunut dna-testiin jo alusta asti, mutta mies vain roikuttaa tilannetta käyttääkseen sitä aseena naista vastaan... Sotiiko tämä sinun miespyhimys-agendaasi vastaan?

Ihan sinun kiusaksesi ja miesten yhteisten etujen takia.

Vierailija
199/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo sama tyyppi, mutta pakollinen dna-testi olisi myös tuon tilanteen kannalta kätevä kun mies ei voisi kiristää naista tuollaisella.

Vierailija
200/200 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä melkein sama! Mies jankuttaa välillä ettei lapsi voi olla hänen, koska laskettu aika ei ollu tasan 9kk päässä hedelmöittymisestä (eli kun harrastimme seksiä) vaan hieman aiemmin. Huoh. Muiden kanssa en siis ole ollut.

Kuten sanoit, mies hoitakoon halutessaan dna-testit itse maksuineen ja vaivannäköineen. Mutta onhan tuo nyt helvetti kunnon epäluottamuksen osoitus! Tämän olen sanonut omallekin ja on vähentynyt joutava vinkuminen.

Eikö mies tiedä että ideaali raskaus on 9 ja puoli kk, täysiaikainen 38-42 vkoa ja että ennenaisestikin voi syntyä ihan käyrillä oleva lapsi (erikseen vielä keskoset). Eikö miehesi, joka on ollut kanssasi raskaana, tiedä perusasioita ja väittää 9 kk olevan raskauden kesto? Tsemppiä suhteeseen jossa olet itse paljon "terävämpi kynä"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi