Mies haluaa tehdä dna-testin, koska lapsi näyttää tuttavalta
Mulle käy hyvin, että tehdään. Mutta se, että mies kuvittelee A) että voisin tehdä lapsen jonkun randomin kanssa, ja B) vielä valehtelisin miehen lapsen oleva hänen. Se on todella törkeä loukkaus minua kohtaan, eikä siitä ole paluuta entiseen.
Mies siis luulee, että koska lapsi ei selkeästi muistuta meitä kumpaakaan, niin lapsi ei voi olla hänen. Lapsi muistuttaa hieman tuttavaamme. Koitin selittää, että joskus lapsi perii esimerkiksi isoäitinsä tai isoisoisänsä ulkonäön. Tätä hän ei ostanut eikä tajunnut (miten tyhmä voi olla?!).
Mitäköhän tuollainen testi maksaa?
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitää päästä egostaan yli. Jos nainen on pettänyt ennenkin ja mies haluaa sen takia testit, niin älkää nyt jumalauta tehkö siitä jotain kostojuttua, että "passita ukko sukupuolitautitesteihin perään". Voi vittu sentään. Tässä on kyse siitä, että mies varmistaa ettei käytä 18:aa vuotta toisen lapseen, ei mistään naisten kiusaamisesta.
Jos nyt rivien välistä luetaan niin olihan mieskin pettänyt ennenkin (ilmeisesti luottamuksen jos ei muuta)? Ja kaikille ihan vaan vinkiksi, että sukupuolitautitesteissä käyminen ei olisi pahitteeksi edes kerran elämässä, vaikka vieraita kumppaneita ei olisikaan ollut vuosiin. Taudit voivat olla oireettominakin pitkään ja hoitamattomina saattavat aiheuttaa ongelmia.
40
Eiköhän tuohon testaamiseen löydy jotakin lakikiemuroita, ainakin jos olette olleet naimisissa lapsen syntyessä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinun ap tarvitse olla nolona ollenkaan missään testissä? Testissähän otetaan näytteet lapsesta ja miehestä eli ei sinusta laisinkaan. :)
Yleensä kaikista kolmesta otetaan näytteet. Äiti, isä lapsi. Testin voi tehdä myös ilman äidin näytettä, mutta yleisesti se otetaan myös äidiltä. Ainakib silloin kun pari ei ole avioliitossa jolloin lastenvalvojan kautta tehty testi on ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sinun ap tarvitse olla nolona ollenkaan missään testissä? Testissähän otetaan näytteet lapsesta ja miehestä eli ei sinusta laisinkaan. :)
Yleensä kaikista kolmesta otetaan näytteet. Äiti, isä lapsi. Testin voi tehdä myös ilman äidin näytettä, mutta yleisesti se otetaan myös äidiltä. Ainakib silloin kun pari ei ole avioliitossa jolloin lastenvalvojan kautta tehty testi on ilmainen.
Muistuu tässä mieleen joku vuosi sitten tapaus, jossa Australiassa tehtiin testi kaikille äidille, lapselle ja miehelle, kun mies epäili ettei ole lapsen isä. Lapsi kun ei muistuttanut isäänsä. Selvisi ettei lapsi ollut kummankaan, ei äidin eikä isän. Lapsi oli vaihtunut synnytyssairaalassa.
Testiin meno ei ole noloa krllekään muulle kuin miehelle. Varaisin testiajan itse heille ja selittäisin oikein perusteellisesti, miksi sellainen pitää tehdä kun mies vaatii. Menisin vastasnotolle mikaan ja selittäisin homman siellä kovaan ääneen kaikille, jotka suostuvat kuuntelemaan. Kertoisin kaikille sukulaisille ja tutuillekin ja erityisesti sille miehen miespuoliselle kaverille ja hänen vaimolleen, että mies epäilee häntä isäksi. Helkutti, itseasiassa kutsuisin hänet mukaan testeihin, tarvitaanhan näyte häneltäkin.
Lasta pitää kyllä suojella eli älkää puhuko sen kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai isyystestissä tarvita ap:ta ollenkaan paikalle? Eikö kyseessä nyt ole lapsen ja isän välisen suhteen varmistaminen joten riittänee että lapsesta ja isästä otetaan näytteet. Anna ap miehen siis ihan vapaasti noloilla testin kanssa ja varatkoon ajan mistä lystää. Sinua ei tähän tarvita.
Itse hoidan varmaan asian, siis hankin putket ja otan näytteet ja lähetän, ehkä maksankin koko lystin. Mies ei ole saanut aikaiseksi vaikka lähes päivittäin valittaa. Päästään helpommalla jos nyt hoidan homman pois alta. Ap
Itsellä kävi vähän samalla tavalla mutta tiesin sen mahdollisuuden että lapsi voisi olla erään toisen.
Olimme eroamassa niin ex halusi varmuuden onko tyttö hänen vai ei. Niin kävi että ei ollut välit meni niin tyttööni kuin ex mieheen kuten myös omaan sukuuni.
Sain leiman otsaani joudui muuttaa pois.
Yksiinkään suvun juhliin en ole saanut kutsua enkä myöskään äitini hautajaisiin.
Enkä edes tiedä miten tytölläni menee. Joskus lähden käymään kotipaikallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiassa ei ole mitään epäselvyyksiä, miksei testiä voisi tehdä? jos on niin ymmärrän "moraaliset" asiat, että ei tehdä.
Kyllä testi voidaan tehdä. Mutta en usko, että voin jatkaa yhteiseloa normaalisti enää sen jälkeen. Tai ainakin kestää jonkin aikaa, että pääsen asian yli. Ap
Ei tällaisissa testeissä ole mitään ongelmaa, jos on täysin puhtaat jauhot pussissa. Se koira älähtää...
Vierailija kirjoitti:
"Itsestään ihminen viat löytää" eli on kyllä mahdollista, että miehesi pettää, kun "osaa" edes epäillä moista. Jos suostut tuollaiseen uskollisuuden vakuutteluun, niin mies saa maksaa.
Mutta mitä seuraavaksi? Oletko kimpassa sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen kanssa?
Minäkin osaisin tuollaista epäillä, ja en ole ikinä harrastanut pettämistä. Olen ollut parisuhteessa, kahdestikin, sellaisen naisen kanssa joka ei ollut niitä luotettavimpia. Tulin epäluuloiseksi noiden "pari"suhteiden seurauksena, lapsia ei onneksi ilmaantunut, toinen noista väitti olevansa raskaana mutta heti tuli "keskenmeno" kun hän vaihtoi miestä ns. lennosta. M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi teillä on? Pienellä ulkonäkö muuttuu vielä pitkään.
Älä ole huolissasi testin hinnasta tai missä sen voi teettää, miehesi pystyy hoitamaan ne. Vaadi vain sen verran, että et suostu mihinkään nettitesteihin.
Mies voi varata samalla itselleen ajan sukupuolitesteihin. Ethän sinäkään voi olla varma, etteikö mies olisi käynyt vieraissa.
Lapsi on 3v. Alusta asti mies on sanonut, ettei lapsi muistuta häntä ja kuulemma päivä päivältä muistuttaa vähemmän.
Ap
Eihän kaikki lapset muistutakaan selkeästi vanhempiaan... Minä olen ulkonäöltä lähes 100% äitini kopio, nenä on isältä samaten vaalea hiustenväri ja vaaleahko ihotyyppi. Veljessäni ei taas ole _mitään_ samaa kuin äidissämme, hän on täsmälleen isän suvun näköinen.
Toinen veljeni taas ei muistuta isää millään mittakaavalla, hän on aivan äidin kopio ja ihokin on tummempi kuin minulla ja toisella veljelläni (tämä näkyy etenkin kesällä, hän ruskettuu lähes pelkästään jo silloin jos sääennusteissa luvataan poutaa...). Hän ei siis ole tummaihoinen tms., mutta on ruskeahiuksinen ja -silmäinen kuten äitimme, isä taas "tyypillinen" sinisilmäinen blondi, suomalainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai isyystestissä tarvita ap:ta ollenkaan paikalle? Eikö kyseessä nyt ole lapsen ja isän välisen suhteen varmistaminen joten riittänee että lapsesta ja isästä otetaan näytteet. Anna ap miehen siis ihan vapaasti noloilla testin kanssa ja varatkoon ajan mistä lystää. Sinua ei tähän tarvita.
Itse hoidan varmaan asian, siis hankin putket ja otan näytteet ja lähetän, ehkä maksankin koko lystin. Mies ei ole saanut aikaiseksi vaikka lähes päivittäin valittaa. Päästään helpommalla jos nyt hoidan homman pois alta. Ap
Miksi lähtisit labraan todistamaan miehelle jotain, jonka tiedät? Tai tilaisit testit?
Sano miehelle, että käy testaamassa itsensä. Jos loukkaa, heitä epäilys hänen siittiöidensä hedelmöityskyvystä. Sano, että silloin vain sinun hedelmöityskyky on todistettu, epäileekö itseään impotentiksi.
dna-testi kannattaa tehdä aina vaikka ei epäilyksiä olisi. perushomma..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itsestään ihminen viat löytää" eli on kyllä mahdollista, että miehesi pettää, kun "osaa" edes epäillä moista. Jos suostut tuollaiseen uskollisuuden vakuutteluun, niin mies saa maksaa.
Mutta mitä seuraavaksi? Oletko kimpassa sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen kanssa?
Minäkin osaisin tuollaista epäillä, ja en ole ikinä harrastanut pettämistä. Olen ollut parisuhteessa, kahdestikin, sellaisen naisen kanssa joka ei ollut niitä luotettavimpia. Tulin epäluuloiseksi noiden "pari"suhteiden seurauksena, lapsia ei onneksi ilmaantunut, toinen noista väitti olevansa raskaana mutta heti tuli "keskenmeno" kun hän vaihtoi miestä ns. lennosta. M34
Jos testejä vaaditaan ilman mitään todisteita siitä, että nainen on vähintään makoillut exänsä sängyssä tms, niin vika on AINA MIEHESSÄ. Sillä ei ole mitään väliä onko nainen luonteeltaan umpikiero tai pohjattoman materialistinen hyväksikäyttäjä, se on aina suuri loukkaus jos mies teettää testit.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä siitä, että epäilyillään mies osoittaa sen, että hänen ajatusmaailmassaan pettäminen on todennäköinen vaihtoehto. Se tarkoittaa, että se on sitä myös hänelle itselleen, sillä luonnollisestikin hän elää siinä omassa ajatusmaailmassaan. Ei ihme, että omet loukkaantunut.
Mitä helvettiä? Ei todellakaan tarkoita tuollaista. Minä en ole ikinä pettänyt kun olen ollut parisuhteessa, koska olen vain yhden naisen kanssa kerrallaan. En voisi tehdä sellaista. Minua on kaksikin naisystävää pettänyt, mutta minä en ole lähtenyt samaan touhuun. Mutta minä voisin kyllä epäillä toista pettämisestä, vaikka itse en sellaista harrastakaan. Johtuu siitä, että minulla kokemuksia pettävistä naisista. M34
Vierailija kirjoitti:
dna-testi kannattaa tehdä aina vaikka ei epäilyksiä olisi. perushomma..
Miksi miehen tarvitsisi puhua sellaisesta lapsensa äidille toistuvasti eikä tee mitään testin eteen?
Turha sellaista on toistuvasti ehdottaa äidille. Äiti yleensä tietää asian ilman testiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä siitä, että epäilyillään mies osoittaa sen, että hänen ajatusmaailmassaan pettäminen on todennäköinen vaihtoehto. Se tarkoittaa, että se on sitä myös hänelle itselleen, sillä luonnollisestikin hän elää siinä omassa ajatusmaailmassaan. Ei ihme, että omet loukkaantunut.
Mitä helvettiä? Ei todellakaan tarkoita tuollaista. Minä en ole ikinä pettänyt kun olen ollut parisuhteessa, koska olen vain yhden naisen kanssa kerrallaan. En voisi tehdä sellaista. Minua on kaksikin naisystävää pettänyt, mutta minä en ole lähtenyt samaan touhuun. Mutta minä voisin kyllä epäillä toista pettämisestä, vaikka itse en sellaista harrastakaan. Johtuu siitä, että minulla kokemuksia pettävistä naisista. M34
Ei tällainen mahdu mammojen päähän, kun heidän maailmassaan miehet sikailevat ja naiset ovat uhreja. Jos kyse olisi siitä että nainen epäilee pettämistä ilman todisteita, niin heti mammat ottaisivat esille, että varmasti nainen on tullut petetyksi tai vähintään nähnyt kun äitiä, siskoa ja kavereita petetään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä mielipiteitä naisilta. Että pitäisi vaan luottaa. Nainenhan voi hetken huumassa mennä sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa ja tulla raskaaksi. Oma puoliso ei voi käytännössä mitenkään varmistaa isyyttään muuten kuin isyystestillä. Olen itse eronnut ja suhteesta paljastui sellaisia seikkoja, jotka ovat laittaneet miettimään isyystestien teettämistä lapsille. En halua elättää kenenkään muun lapsia, varsinkaan kun ei olle enää yhdessä entisen puolison kanssa. Pitäisi vissiin vaan luottaa eksän sanaan siitä että olen lasten isä...
Kannatan ehdottomasti isyystestien tekemistä rutiinitoimenpiteeksi lapsen syntymän yhteydessä.
Voi mitä isänrakkautta. Tuntuu pahalta lastesi puolesta, jos alat oikeasti vielä eron jälkeen suhaamaan dna-testien kanssa. Ilmeisesti et ole läheinen lapsiesi kanssa, kun elatukseen osallistuminen niin ärsyttää.
Äh, miksi ihmeessä ette tehneet testiä heti kun mies ilmaisi epäilyksensä? Miettikää nyt hetki oikeasti miehen kannalta asiaa. Jos tuo ajatus pälkähtää mieleen niin kyllähän se mietityttää koko loppuelämän. Kyllähän naisetkin epäilevät miestä pettämisestä vaikkapa miehen ylitöiden tai yhtäkkiä muuttuneen käytöksen takia, joka voi johtua vaikka väsymyksestä tai mieltä painavasta asiasta. Lapsi on jo 3, eikä testiä ole tehty vaikka mies on mitä ilmeisimmin jo vauva-aikana ilmaissut epäilyksensä. Tottakai asia jää vaivaamaan mieltä. Epäilisin itsekin. Helppo meidän naisten on tuosta loukkaantua kun me tiedämme aina 100% että lapsi on oma, mutta mies ei voi sitä ilman testiä koskaan samalla tavalla tietää.
Parasta mennä lääkärille testeihin. Mies muuten syyttää omatoimitestiä virheelliseksi, jos antaa tulokseksi hänen olevan isä.