Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva elokuussa 8 vko ja etelänreissu

Vierailija
19.07.2016 |

Olisi kova hinku lähteä Kreikkaan ja hoitajiakin olisi mukana. Vähän mietityttää, onko liian kuuma. Mutta huoneessa ilmastointi kyllä. Ja rintamaidolla vauva on.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on EI. Tuon ikäisen kanssa ei lähdetä ulkomaille. Ei ole saanut vielä kaikkia rokotuksiakaan. Ja mitä kaikkia muita tauteja maailmalla pyörii.

Vierailija
2/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi kyllä jaksanut vielä tuossa vaiheessa lähteä yhtään minnekään, mutta kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tossa vaiheessa jälkivuotoa, tissit suihkus maitoa ja kokoajan oli hiki. Ja silloin oli marraskuu Suomessa. Mua ei olis kirveelläään saanut minnekkään etelään hikoilemaan.

Vierailija
4/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niin nopeasti kaikki vaadittavat paperit vauvalle? kelakortissakin kestää...

No, itse en lähtisi. Mulla on ollut tuossa vaiheessa hinku ollut vain pötkötellä vauvan kanssa ja tutustua rauhassa. Odottaisin rauhassa syksympää.

Eikä olisi itselläkään kivaa maata jälkivuodoissa kuumassa ja kärvistellä maidon nousun kanssa

Vierailija
5/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sikäläiset vauvatkin pärjää siellä.. Toki pari päivää menee tiheässä imussa ennenkuin maitomäärä sopeutuu lisääntyneeseen nesteentarpeeseen. Tietysti täytyy suhtautua niin että päivän kuumat tunnit ollaan siellä hotellilla ja aamulla ja iltapäivällä voi olla rannalla.

Vierailija
6/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sikäläiset vauvatkin pärjää siellä.. Toki pari päivää menee tiheässä imussa ennenkuin maitomäärä sopeutuu lisääntyneeseen nesteentarpeeseen. Tietysti täytyy suhtautua niin että päivän kuumat tunnit ollaan siellä hotellilla ja aamulla ja iltapäivällä voi olla rannalla.

Kuumalla rannalla vastasyntyneen kanssa? Jälkivuodot biksuissa ja tissit turvonneina? Jep jep. Tuossa vaiheessa kun imettää, niin toinen tissi vuotaa maitoa. On se vaan niin ihanaa.

Vierailija
7/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh, mene ihmeessä, jos siltä tuntuu ja se sinua piristää. itse en olisi voinut kuvitellakaan meneväni tuon ikäisen vauvan kanssa mihinkään. mutta ajattele vain itseäsi ja vauvaasi ja mikä teille on mieluisinta. älä kuuntele muita :-)

Vierailija
8/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä vauvan kanssa kuukaudeksi ulkomaille. Lämmin kohde. Vauvani tosin on aavistuksen vanhempi kuin sinun.

Mutta kyllä vauvankin kanssa voi ihan hyvin lähteä. Kuinka monella oikeasti vielä elämää rajoittava jälkivuoto kaksi kuukautta synnytyksestä?

Vierailija
9/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ihan normaalissa kunnossa ollut jo heti 2vkoa synnyyksestä, mutta rokotusten puuttumisen takia en matkaisi. Me matkataan tuon ikäisen kanssa tämä kesä ihan kotosuomessa.

Vierailija
10/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lensimme Ranskaan ja edessämme oli kahden kuukauden ikäinen vauva. Hänen vanhempansa kertovat, että on jo lentänyt monta kertaa.

Vierailija
11/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olisin varmasti vetänyt itteni kaulakeinuun tommosesta reissusta :D Vauva oli itkuisimmillaan tuossa iässä, koliikki vaivasi, itsellä maito lensi sinne tänne, väsytti helvetisti. Vauva viihtyi vain sylissä ja siinäkin piti suurin osa ajasta hytkyttää tai tehdä jumalattoman syviä kyykkyjä 😂. Nyt naurattaa, silloin todella ei :D.

Vierailija
12/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin 3kkkk ikäisen kanssa. Jälkivuotoa ei ollut kun synnytin sektiolla ja en myöskään imettänyt :)

Vierailija
13/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne sikäläiset äidit asuvatkin kotona eikä hotellihuoneessa. On keittiöt, kylppärit, tutut paikat ympärillä, lääkärit, apteekit jne., kaupoissa tuttuja tavaroita, apu lähellä jne. Kuka haluaa majailla pelkässä hotellihuoneessa. Entä jos maitoa ei tulekaan riittävästi tai tulee yli äyräiden, vauvaa saa mahataudin tms.?

Vierailija
14/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa kreikassa on todella, todella kuuma. Eihän tuon ikäisellä lämmön säätely vielä toimi? Älä nyt hulluja puhu.

Vierailija
15/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin 3kkkk ikäisen kanssa. Jälkivuotoa ei ollut kun synnytin sektiolla ja en myöskään imettänyt :)

Yleensä tulee jälkivuotoa sektionkin jälkeen. Ja maidontulon estää vain lääkitys.

Vierailija
16/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös synnyttänyt sekstiolla kaksi kertaa ja kyllä oli jälkivuotoa. Imetin. En lähtenyt ulkomaille vauvan kanssa.

Vierailija
17/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtis alle 6kk ikäisen kanssa. Sitten voisin jo lähteä useammallekin matkalle :)

Vierailija
18/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, kaikki ei ole maitoa ja verta vuotavia zombeka 8vkon kuluttua synnytyksestä. Itse olin valmis kävelemään suoraan synnäristä kotiin, vauvakin oli helppo, nukkui öisin ja imetys oli superhelppoa. Olisin ollut valmis vaikka täyspäivätöihin.

Se mistä olisin huolissani on sairaudet ja etenkin puuttuva rokotussuoja.

Vierailija
19/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kellään ole jälkivuotoa tuossa vaiheessa. Oma vauva oli neljä viikkoa vanha, kun matkustin hänen kanssaan Tansaniaan, jossa mieheni oli kehitysyhteistyössä.

Kaikki meni hienosti ja seuraava lapsi syntyikin siellä.

Vierailija
20/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä nyt vaan ole ideana se, kun ei siitä lennosta tarvi maksaa kuin se joku 50e? Niin on ihan pakko raahata se vauva-parka sinne kuumuuteen kärventymään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi