Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva elokuussa 8 vko ja etelänreissu

Vierailija
19.07.2016 |

Olisi kova hinku lähteä Kreikkaan ja hoitajiakin olisi mukana. Vähän mietityttää, onko liian kuuma. Mutta huoneessa ilmastointi kyllä. Ja rintamaidolla vauva on.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Nyt valoja päälle, ja matkaatte sitten, kun vauva on isompi. Mikä helvetin hinku on hommata se vauva ja sitten ei osata rauhassa nauttia ja tutustua siihen? Jep, Kreikkaan elokuussa, kun on liki 40 lämmintä. Meinasitko ihan viedä rannalle ja sen babysi? Lasu pitäisi tuollaisesta tehdä.

Vierailija
22/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Nyt valoja päälle, ja matkaatte sitten, kun vauva on isompi. Mikä helvetin hinku on hommata se vauva ja sitten ei osata rauhassa nauttia ja tutustua siihen? Jep, Kreikkaan elokuussa, kun on liki 40 lämmintä. Meinasitko ihan viedä rannalle ja sen babysi? Lasu pitäisi tuollaisesta tehdä.

Aina tää sama kortti 'tutustua rauhassa vauvaan' saa mulle hymyn huulille :) Tasan ekaan tutustutaan, seuraavat vauvat vaan roikkuu jengin jatkona ja seurailee että mikä meininki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kellään ole jälkivuotoa tuossa vaiheessa. Oma vauva oli neljä viikkoa vanha, kun matkustin hänen kanssaan Tansaniaan, jossa mieheni oli kehitysyhteistyössä.

Kaikki meni hienosti ja seuraava lapsi syntyikin siellä.

Miksi alapeukkuja? Olisiko pitänyt jäädä Suomeen? Ihan turvallisesti olisin voinut sielläkin synnyttää.

Vierailija
24/116 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan sekopäitä! Viedä tuonikäinen levottomuuksien keskelle ja lähteä ylipäätään itsekään! Suomi on niin kaunis maa ja tänä kesänä ollut säidenkin puolesta ok, joten eikun turvalliseen kotimaahan reisssua suunnittelemaan. Kylpylät yms. suorastaan odottavat teitä ja samalla tuetaan kotimaan matkailua. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, että rahat pitää viedä ulkomaille?

Vierailija
25/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhkesi maitoallergia tuossa iässä ja vauva huusi,huusi,huusi. Keskellä pimeintä marraskuuta..mietin vauvan viemistä reisuunn, koska olisin mieluummin kuunnellut huutoa ja kävellyt sen kanssa lämpimässä,kuin marraskuussa suomessa. En rohjennut lähteä, mutta olimme keski-euroopassa kun vauva oli 5kk, kreikkaan lähdemme elokuussa,kun vauva on 8kk ja vuodenikäisenä hön pääsee karibialle.

Ei se lomailu samanlaista ole, mutta onnistuu kun mennään lapsen ehdoilla.

Vierailija
26/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa äitiysloma on 12vk ja se on palkaton. Ystäväni jäi äitiyslomalle kaksi viikkoa ennen synnytystä ja hänelllä oli siis 10 vk aikaa tutustua vauvaan ja käydä näyttämässä häntä sukulaisille.

Hyvin sujuivat pitkät lentomatkat.

Vierailija
27/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa äitiysloma on 12vk ja se on palkaton. Ystäväni jäi äitiyslomalle kaksi viikkoa ennen synnytystä ja hänelllä oli siis 10 vk aikaa tutustua vauvaan ja käydä näyttämässä häntä sukulaisille.

Hyvin sujuivat pitkät lentomatkat.

USA:n äitiysloma on sentään kaksi kertaa pidempi kuin 50-luvun Suomessa. Silloin se oli 6vk, josta 2vk ennen synnytystä. Vielä 70-luvulla äitiysvapaa oli 3kk.

Vierailija
28/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei Turkkiin tai Syyriaan.

Vierailija
29/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin 3kkkk ikäisen kanssa. Jälkivuotoa ei ollut kun synnytin sektiolla ja en myöskään imettänyt :)

Ja vauva oli koko loman ajan tallelokerossa.

Vierailija
30/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi lähteä, jos huvittaa. Viime kesänä oltiin Bulgariassa hienossa perhehotellissa, jossa oli useita pieniä vauvoja. Helppoa siellä on olla valmiissa ruokapöydässä. Joku toinen siivoaa ja kaikki ylimääräinen touhu jää pois. Meidän vauva oli jo 5 kk, mutta siellä oli lomalla alle 2 kk ikäisiäkin.

Vierailija
31/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään. Mutta kannattaako lähteä merta edemmäs kalaan, jos lähempääkin saa hinkuyskän?

Vierailija
32/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta, kaikki ei ole maitoa ja verta vuotavia zombeka 8vkon kuluttua synnytyksestä. Itse olin valmis kävelemään suoraan synnäristä kotiin, vauvakin oli helppo, nukkui öisin ja imetys oli superhelppoa. Olisin ollut valmis vaikka täyspäivätöihin.

Se mistä olisin huolissani on sairaudet ja etenkin puuttuva rokotussuoja.

Mitkä sairaudet? Onko Kreikassa sitten niin paljon sairauksia, joita vastaan vauva ei ole saanut rokotusta? Mainitsetko vielä nimeltä, mitä sairauksia tarkoitat!

Vierailija
33/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lomaillut 3 kk ikäisen kanssa. Mutta aiemmin kesällä, kun ei vielä ollut niin kuuma.

Ap:lle ehdottaisin, että matkustaisitte vasta syyskuussa kun on vähän viileämpää.

Me annoimme vauvalle vettä rintamaidon lisäksi. Lämpimässä voi vauvaakin janottaa. Vauva pitää suojata hyvin auringolta ja olriltava varjossa. Rannslla taisumme käydä vain kävelemässä. Auto myös vuokrattiin ja kierreltiin sillä.

Vierailija
34/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lomaillut 3 kk ikäisen kanssa. Mutta aiemmin kesällä, kun ei vielä ollut niin kuuma.

Ap:lle ehdottaisin, että matkustaisitte vasta syyskuussa kun on vähän viileämpää.

Me annoimme vauvalle vettä rintamaidon lisäksi. Lämpimässä voi vauvaakin janottaa. Vauva pitää suojata hyvin auringolta ja olriltava varjossa. Rannslla taisumme käydä vain kävelemässä. Auto myös vuokrattiin ja kierreltiin sillä.

Jos on loma elokuussa, niin silloin pitää lähteä elokuussa. Harvassa työpaikassa voi itse vapaasti lomastaan päättää tai vaihdella näin myöhään ajankohtia. Tässä vaiheessa heinäkuuta elokuun lomat on yleensä jo myyty. Vauva pitää matkustelusta. Äiti taas pitää siitä, ettei tarvitse huolehtia arjesta. Meillä on 3 lasta, jotka ovat kaikki olleet ekana kesänä ulkomailla (iät olleet 3-9 kk). Ovat olleet mukana rannalla myös, varjon alla. Vähän on laitettu pullosta vettä iholle viilennykseksi. Yksikään ei ole palanut auringossa eikä sairastunut reissussa.

Vierailija
35/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako niin nopeasti kaikki vaadittavat paperit vauvalle? kelakortissakin kestää...

No, itse en lähtisi. Mulla on ollut tuossa vaiheessa hinku ollut vain pötkötellä vauvan kanssa ja tutustua rauhassa. Odottaisin rauhassa syksympää.

Eikä olisi itselläkään kivaa maata jälkivuodoissa kuumassa ja kärvistellä maidon nousun kanssa

Vauva tarvitsee passin. Meillä juuri uusittiin passit, ja se vei alle 2 viikkoa. Kelakortilla siellä ei tee mitään. Jos otatte itsellenne matkavakuutuksen, alaikäinen lapsi on yleensä siinä mukana.

Vierailija
36/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmastointi on ihan varmasti se joka saa vauvan vilustumaan.

Mut mitäpäs jos odottaisit että vauva on lähemmäs puolivuotias...

Vierailija
37/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sikäläiset vauvatkin pärjää siellä.. Toki pari päivää menee tiheässä imussa ennenkuin maitomäärä sopeutuu lisääntyneeseen nesteentarpeeseen. Tietysti täytyy suhtautua niin että päivän kuumat tunnit ollaan siellä hotellilla ja aamulla ja iltapäivällä voi olla rannalla.

Ne sikäläiset äidit asuvatkin kotona eikä hotellihuoneessa. On keittiöt, kylppärit, tutut paikat ympärillä, lääkärit, apteekit jne., kaupoissa tuttuja tavaroita, apu lähellä jne. Kuka haluaa majailla pelkässä hotellihuoneessa. Entä jos maitoa ei tulekaan riittävästi tai tulee yli äyräiden, vauvaa saa mahataudin tms.?

Just. Meillä on 5-henkinen perhe, ja hotellit ovat yleensä aina hienompia kuin meidän koti. Kun ei kaikki varaa sitä 15 neliön murjua kaukana keskustasta! Viimeksi meillä oli 3 makuuhuonetta, olohuone ja pieni keittiönurkkaus. Vaikka itse syötiin täysihoidolla, jääkaappi ja astiasto olivat tarpeen juuri vauvan ruokkimisessa. Eikä se mitää haittaa, jos maitoa ei tule tarpeeksi. Meillä oli mukana Suomesta maidot. Siellä on apteekkeja joka toisessa kadunkulmassa. Lääkäriin pääsee myös helpommin kuin Suomessa, jos on matkavakuutus.

Vierailija
38/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin ensin, että vauva on 8 kk ja ihmettelin kovasti ensimmäisten vastausten jälkivuotoja sun muita :-D

Vierailija
39/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmastointi on ihan varmasti se joka saa vauvan vilustumaan.

Mut mitäpäs jos odottaisit että vauva on lähemmäs puolivuotias...

Ilmastointia voi säätää itse. En ole ollut yhdessäkään hotellissa, jossa ei olisi säädettävä ilmastointi. Ja arvaa mitä: sen saa kytkettyä vaikka pois päältä, jos ei tykkää viileästä, vaan haluaa nauttia 30 asteen sisälämpötilasta. Niin ihmeellistä on uusi tekniikka.

Vierailija
40/116 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin ensin, että vauva on 8 kk ja ihmettelin kovasti ensimmäisten vastausten jälkivuotoja sun muita :-D

Niin? Se on varmaan sinusta ollut hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi