Miesystävä on alkanut vänistä että juoksevien kulujen lisäksi minun pitäisi maksaa hänen omistusasunnostaan vuokraa koska "asunto kuluu"
Halusi siis itse että muutan tänne tai oli ainakin hyvin innoissaan asiasta. Hänhän hyötyy itsekin kun maksan puolet lämmityskuluista, jätemaksuista, vakuutuksista jne. En oikein osta tätä puhetta normaalin kulumisen hyvittämisestä parin vuoden asumisen takia. Eri asia olisi jos meinaisin asua täällä vuosikymmeniä, mutta aikomus on ostaa oma joko yksin tai yhdessä. Alkaa vähän tuntua, että yksin.
Kommentit (98)
Kun asutaan yhdessä niin kaikki kulut puoleksi
Ai että sinun pitäisi kerryttää miehesi omaisuutta maksamalla hänen lainaansa? Ne on juuri tuollaisia lompakkoloisia. Mies ei varmasti muistaisi maksaa edes veroja vuokrastasi.
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten lainan lyhennys? Miksi kukaan maksaisi puolet talosta, jota ei omista?
Laihduta niin vaatimuksetkin pienenee :D
Laske vaan kuinka monta kertaa availet ovia. Saranat kuluu. Suosittelen menemään aina yhtä aikaa miehen kanssa ovesta, ettet kuluta saranoita.
Että sellainen pihi rahanlypsäjä se ukko. Pthyi.
Etsi oma asunto asap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan jos on naimisissa ilman avioehtoa niin tämä on sopivaa, silloin asunto menee puoliksi erotessa.
Tosi ( mies) ystävä. Teillä ei varmaan ole mitään yhteistä tulevaisuutta suunnitteilla?
Muuttaisin pois. Nuukaa miestä pahempi on vain ahne ja nuuka mies.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta niin vaatimuksetkin pienenee :D
Kyllä juuri noin, ja seurravaksi voi ap. mennä sitten vaiika töihin.
Onneks mä omistan puolet tästä talosta.
Maksaako hän sinun tavaran höyläämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole yhteistä tulevaisuutta niin sitten muutetaan pois. Minä muutin mieheni taloon ja alusta asti kaikki maksettiin yhdessä ja nyt 32 v yhdessä. Omaisuus on yhteinen. Jos maksat puolet niin vaadit että omaisuus merkitään lain mukaan yhteiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska asuu siellä. Voi sitä vuokraksikin kutsua jos tuntuu paremmalta.
Ilmeisesti miehellä on omakotitalo, koska puhut jätemaksuista? Kai siinä on myös jokin saatanan kiinteistövero. Onko talo velaton, vai maksatko puolet lainanlyhennyksistäkin?
Jos kerrostalo, kai pulitat puolet vastikkeesta?
Entä ruoka, sähkö, netti, auto?
Muuta pois, niin talo kuluu vähemmän. Tuollaisen miehen kanssa et pääse yhteisymmärrykseen mahdolliseti tulevien yhteisten lastenkaan kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole yhteistä tulevaisuutta niin sitten muutetaan pois. Minä muutin mieheni taloon ja alusta asti kaikki maksettiin yhdessä ja nyt 32 v yhdessä. Omaisuus on yhteinen. Jos maksat puolet niin vaadit että omaisuus merkitään lain mukaan yhteiseksi.
Jos ostat puolet itsellesi mieheltä voit vaatia että merkitään omistus 50/50. Et ennen. Ihan rahalla ostat, et pillulla.
Evvk, sinä ,poikkis,omistusasunto,juoksevat kulut. Evvk. Lähden uimaan .
😂😂😂😂 Ei taas tätä samaa.