Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa matkustella monta kertaa vuodessa? Meillä ihan hyvät tulot, muttei silti mahdollisuutta reissata.

Vierailija
17.07.2016 |

Esimerkiksi ystäväperheemme, joilla suunnilleen samat tulot kuin meillä matkustelee 3-4 kertaa vuodessa ulkomaille. Perheenä vähintään pari kertaa ja kumpikin vanhemmista omien ystäviensä kanssa kerran. Tänä vuonna mm. Espanja, Kroatia, Lontoo, Florida. Eli ei ihan perus Tallinna/ruotsinlaiva settiä.

Meillä ei ole varaa lähteä yhtään mihinkään suomiloman lisäksi (viikko kesälomalla Suomessa kiertelyä).

Kertokaa miten teillä löytyy rahaa matkusteluun? Laitatteko lainalyhennyksen jäihin vai mitä? Otatte lainaa reissaamista varten??

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät itse ruokansa edullisista perusraaka-aineista, syövät ulkona harvoin, eivät biletä. Eivät tupakoi ja käytä päihteitä. Ostavat hyvälaatuisia vaatteita, jotka kestävät vuosikausia.

Vanhan sanonnan mukaan pitää syödä halvemmalla mihin on varaa, pukeutua varojensa mukaisesti ja asua hieman kalliimmassa paikassa mihin olisi varaa. Näin omaisuus karttuu.

Vierailija
62/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseehän omalla autollakin sinne Eurooppaan, vaikka Italiaan. Bensa, majoittuminen ja ruoka on halvempaa kuin Suomessa. Onhan se järkevää ostaa laadukaampia (=kalliimpia) vaatteita mutta lapsille joutuu muutenkin suht tiheään ostamaan vaatteita, eli entä jos vähäksi aikaa siirrätte vaateostoksenne halvempiin putiikkeihin tai ette peräti osta ollenkaan vaatteita hetkeen tai asioitte kirpputoreilla. Kyllä siitä muutaman euron saa säästätte. Entä onko teillä niitä vanhoja merkkivaatteita, joita voisi myydä tai jotakin muuta rahanarvoosta, nykyään niin paljon nettikirppiksiä ettei siinä ainakaan menetä mitään, kun ei paikan päälle tarvitse lähteä myymään.

Ei ole omaa autoa, (ei tarvitse), vaatteiden kuuluu näyttää fiksuilta enkä voi kulkea työvaatteet KappAhlista, joskaan en merkkivaatteitakaan saati laukkuja osta enkä käytä. Toki jotkin yksittäiset retkut voi olla vaikka Mangosta.

Kyse lienee siitä, että kituuttava arki ei kiinnosta, eikä jaksa nähdä vaivaa ja suunnittelua eikä ottaa riskejä halpojen matkojen eteen. Halpalennot usealla välilaskulla on riski.

Ajatus, että myisi jotain päästäkseen matkalle on säälittävä.

T. Se stressaantunut Kermaperse, joka joskus ihmettelee samaa kuin ap.

Sitten ei todellakaan tarvitse ihmetellä, että matkusteluun ei ole varaa. Jostain pitää välillä luopua saadakseen muuta tilalle. Eipä kai niitä työvaatteitakaan tarvitse joka kuukausi ostella. Noh, jokainen tavallaan. Itse olen shoppaillut vähemmän ja yrittänyt elää muutenkin säästeliäästi, 2 vko:a olin alkuvuodesta Väli-Amerikassa ja kohta lähden viikoksi Norjaan ja taas talvella muutamaksi viikoksi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priorisointia. Mies on keskituloinen opettaja, minulla ei ole tuloja. Matkustetaan kaikki koululomat. Tänä vuonna ollaan oltu Omanissa ja Intiassa. Nyt ollaan Italiassa ja Espanjassa koko kesä. Ei lapsia, lainoja, autoa tai lemmikkejä.

Kermaperse ihmettelee mitä itua olla "Italiassa ja Espanjassa" koko kesä? Logistisesti vaivalloista. Lennättekö vai ajatteko sen rundin autolla vain päästäksenne Italiasta Espanjaan, tai päinvastoin? Jos Italiaan menee niin kannattaisi suunnata Balkanille, se on trendikästä.

Vierailija
64/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kahdeksi viikoksi kuusivuotiaan kanssa reppureissaamaan ensi kuussa. Kustannukset tonnin pintaan. Tarkoitus on nähdä paikkoja, en ikinä ottaisi mitään viiden tähden all inclusive -pakettia. 

yh

Vierailija
65/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja minulla on varaa matkustaa, vaikka tulot yhteensä n. 1000 e kuussa ja mies about saman verran.

Vuokra on halpa eli 450 ja laskut joku 90 e. Syön halvasti, en ryyppää tai polta. Rahaa jää säästöön meillä vaikka kuinka paljon! Toki pienessä yksiössä asuminen ei ole kivaa, mutta ompa rahaa.

Vierailija
66/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä yhden isomman reissun (esim. Amerikkaan) ja yhden pienemmän (esim. neljän päivän kaupunkiloma Euroopassa, johon lentää naurettavan halvalla) joka vuosi, koska maksan vain oman matkani. On minullakin asuntolaina, mutta korkea koulutus, sen ansiosta hyvät tulot ja omasta valinnasta ei lapsia (ainakaan vielä).

Taloudellisesta näkökulmasta voisin matkustella paljon enemmänkin, mutta en halua kuitenkaan viettää kaikkia lomiani erossa koirastani. Nautin myös lomailusta ihan täällä Suomessa, joten aina ei todellakaan tarvitse lähteä ulkomaille, kun siihen on mahdollisuus. Lisäksi vihaan lentämistä :D mutta sen kestää, kun tietää, mitä lentomatkan päässä odottaa. 

Vierailija
67/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvasti voi matkustaa. Me esimerkiksi lennettiin halvalla Saksaan ja sieltä sitten Alankomaihin. Sieltä saa tehtyä päiväreissuja Belgiaan ja lopuksi bussilla Pariisiin, maksoi jiku 12 e lippu.

Vierailija
68/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka ei halunnut mitään halpoja paskalentoja välilaskuineen: lentoja löytää halvalla myös ilman välilaskuja, kun viitsii nähdä vaivaa. Itse olen viimeaikoina lentänyt vain suorilla lennoilla, koska olen etsinyt, vertaillut ja tutkaillut sitä, milloin ja millä lentoyhtiöllä olisi halvinta lentää. Sattumalta kaikki lennot ovat myös olleet Finnairilla, jossa plussana tulee myös se suomenkielinen miehistö, jos semmoinen asia on jollekin merkityksellinen. 

Vierailija
69/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ark oni todella ikävää, niin ehkä jotkut kaipaavat silloin kovasti pois Suomesta. Jos arki sen sijaan tuntuu aidosti kivalta pääosin, niin hinku jatkuville ulkomaanmatkoille on todennäköisesti pienempi.

Just joo. Aika tylsää jos elämä on pelkkää arkea, huoh.

Vierailija
70/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mökkiä eikä venettä, niihin menee paljon rahaa. Säästän matkoihin oikeastaan koko ajan, noin 500 euroa/kk . Matkustetaan kauas enkä halua asua missään yhden tähden hotellissa.

Vierailija
71/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseehän omalla autollakin sinne Eurooppaan, vaikka Italiaan. Bensa, majoittuminen ja ruoka on halvempaa kuin Suomessa. Onhan se järkevää ostaa laadukaampia (=kalliimpia) vaatteita mutta lapsille joutuu muutenkin suht tiheään ostamaan vaatteita, eli entä jos vähäksi aikaa siirrätte vaateostoksenne halvempiin putiikkeihin tai ette peräti osta ollenkaan vaatteita hetkeen tai asioitte kirpputoreilla. Kyllä siitä muutaman euron saa säästätte. Entä onko teillä niitä vanhoja merkkivaatteita, joita voisi myydä tai jotakin muuta rahanarvoosta, nykyään niin paljon nettikirppiksiä ettei siinä ainakaan menetä mitään, kun ei paikan päälle tarvitse lähteä myymään.

Ei ole omaa autoa, (ei tarvitse), vaatteiden kuuluu näyttää fiksuilta enkä voi kulkea työvaatteet KappAhlista, joskaan en merkkivaatteitakaan saati laukkuja osta enkä käytä. Toki jotkin yksittäiset retkut voi olla vaikka Mangosta.

Kyse lienee siitä, että kituuttava arki ei kiinnosta, eikä jaksa nähdä vaivaa ja suunnittelua eikä ottaa riskejä halpojen matkojen eteen. Halpalennot usealla välilaskulla on riski.

Ajatus, että myisi jotain päästäkseen matkalle on säälittävä.

T. Se stressaantunut Kermaperse, joka joskus ihmettelee samaa kuin ap.

Sitten ei todellakaan tarvitse ihmetellä, että matkusteluun ei ole varaa. Jostain pitää välillä luopua saadakseen muuta tilalle. Eipä kai niitä työvaatteitakaan tarvitse joka kuukausi ostella. Noh, jokainen tavallaan. Itse olen shoppaillut vähemmän ja yrittänyt elää muutenkin säästeliäästi, 2 vko:a olin alkuvuodesta Väli-Amerikassa ja kohta lähden viikoksi Norjaan ja taas talvella muutamaksi viikoksi pois.

Itse asiassa tarvitsee ostella vaatetta. Ihmisillä on erilaisia työnkuvia. En kylläkään osaa yhdistää vaatteiden ostelua mitenkään siihen, että en itse miellä, että minulla olisi varaa matkustella toisille mantereille monta kertaa vuodessa. Tosiasiallisesti minulla on, mutta pidän melkoista puskuria tililläni, jos perheelle tai itselleni sattuisi jotain.

Matkustelen jo työni puolesta paljon, ja olen asunut ja ollut töissä ulkomailla.

Kermaperse

Vierailija
72/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika Waltari kirjoitti Sinuhe egyptiläisen mutta ei käynyt koskaan Egyptissä. Matkustaa voi myös oman päänsä sisäpuolella, niin ajassa kuin paikassakin.

Ööh tääkö on sama asia kuin matkustaminen? Silmät kiinni ja kuvittele olevasi Singaporessa? Anna mä nauran. Egyptistä voi kirjoittaa opiskelemalla niiden historiaa ja kulttuuria, ei mielikuvitusmatkoilla.

Vierailija
73/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, joka ei halunnut mitään halpoja paskalentoja välilaskuineen: lentoja löytää halvalla myös ilman välilaskuja, kun viitsii nähdä vaivaa. Itse olen viimeaikoina lentänyt vain suorilla lennoilla, koska olen etsinyt, vertaillut ja tutkaillut sitä, milloin ja millä lentoyhtiöllä olisi halvinta lentää. Sattumalta kaikki lennot ovat myös olleet Finnairilla, jossa plussana tulee myös se suomenkielinen miehistö, jos semmoinen asia on jollekin merkityksellinen. 

Finnair on tosi hyvä yhtiö eikä mitenkään kallis.

Jenkkeihin länsirannikolle kannattaa lentää SAS:lla, vaihtokenttänä esim Tukholma, sieltä pääsee esim Los Angelesiin.

Vierailija
74/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta juuri eilen kysyttiin, miten meillä on varaa matkustella niin paljon. Mm. siksi, että meillä menee vuodessa 0 euroa alkoholiin ja tupakkaan, toisin kuin tällä kysyjällä.

Minä matkustan joka ilta kännissä johonkin.

Vierailija
75/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermaperse kysyy, saatko sinä lomaa töistä koska vain, riippuen siitä koska saa halvimman lennon. Tätä mä aina ihmettelen.

Vierailija
76/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olentäyspäiväinen opiskelija ja matkustan yleensä joka toinen vuosi Amerikkaan ja joka vuosi johonkin halvempaan kohteeseen vähintään kerran.

Se on valinta, joka on pois monesta muusta. Se tarkoittaa että kuljen kävellen oman paikkakunnan sisällä: En autolla, en bussilla enkä edes pyörällä. Se tarkoittaa viikosta ja kuukaudesta toiseen kaurapuuroa metsämustikoilla leivän ja leikkeleen sijaan, papuja lihan sijaan. Se tarkoittaa opiskelijabileistä kieltäytymistä ja päihteettömyyttä useimpina aikoina. Mutta kyllä reissaaminen on ihanaa!

Olen myös täysipäiväinen opiskelija ja lennän kaksi kertaa vuodessa joko Amerikkaan, Aasiaan tai Euroopan sisällä. Kuljen kotikaupungissa pyörällä, vuokra on ihan normaali enkä tingi ruuasta, syön vain luomua ja juuri sitä kallista ruokaa mitä haluan, ei tarvitse edes miettiä:)

Vierailija
77/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Priorisointia. Mies on keskituloinen opettaja, minulla ei ole tuloja. Matkustetaan kaikki koululomat. Tänä vuonna ollaan oltu Omanissa ja Intiassa. Nyt ollaan Italiassa ja Espanjassa koko kesä. Ei lapsia, lainoja, autoa tai lemmikkejä.

Kermaperse ihmettelee mitä itua olla "Italiassa ja Espanjassa" koko kesä? Logistisesti vaivalloista. Lennättekö vai ajatteko sen rundin autolla vain päästäksenne Italiasta Espanjaan, tai päinvastoin? Jos Italiaan menee niin kannattaisi suunnata Balkanille, se on trendikästä.

Lennetään Venetsiasta Barcelonaan. Ei ole meille vaivalloista. Viime kesä meni Balkanilla.

Vierailija
78/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ark oni todella ikävää, niin ehkä jotkut kaipaavat silloin kovasti pois Suomesta. Jos arki sen sijaan tuntuu aidosti kivalta pääosin, niin hinku jatkuville ulkomaanmatkoille on todennäköisesti pienempi.

Just joo. Aika tylsää jos elämä on pelkkää arkea, huoh.

Riippuu "arjesta" aika paljon... Kaikki eivät mene toimistolle joka päivä klo 8-16.

Vierailija
79/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika Waltari kirjoitti Sinuhe egyptiläisen mutta ei käynyt koskaan Egyptissä. Matkustaa voi myös oman päänsä sisäpuolella, niin ajassa kuin paikassakin.

Ööh tääkö on sama asia kuin matkustaminen? Silmät kiinni ja kuvittele olevasi Singaporessa? Anna mä nauran. Egyptistä voi kirjoittaa opiskelemalla niiden historiaa ja kulttuuria, ei mielikuvitusmatkoilla.

Kuviteltu! Näin se käy kun osaa!

Vierailija
80/152 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tarvetta autolle hyvien joukkoliikenneyhteyksien vuoksi, joten on rahaa matkustella. En maksa matkasta koskaan täyttä hintaa vaan seuraamme äkkilähtötarjouksia ja muita tarjouksia. Maksan matkan luottokortilla ja lyhennän sinne summaa kuukausittain. Viikko Rodoksella oli toukokuussa aikuiselta 320 e ja lapsesta 131e ihan ok hotellissa, joten ei paha. Auton huolto maksaisi enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä