Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka monta lättyä syötte kerralla

Vierailija
16.07.2016 |

Ostin marketin valmiita ohukaisia. Pakkaukseen ei oltu merkitty annoskokoa. Kysyisin kuinka monta lättyä te hoikat tai normaalipainoiset syötte kerralla, yhden vai kaksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 iso tai 2-3 pientä riittää hyvin tällaiselle hoikalle.

Vierailija
22/34 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettuja ei kannata missään tapauksessa ostaa kaupasta, vaan tehdä itse. Itsetehdyt on niin hyviä, että vain yhtä on miltei mahdoton syödä. Väkisinkin tulee ahmittua heti 2-3.

Taikina on mitä helpoin tehdä: 1 litra täysmaitoa, 5 dl vehnäjauhoja, 3 munaa ja 1 tl suolaa. Vatkaa kulhossa ensin munat ja senjälkeen sekoita muut aineet. Anna taikinan turvota tunnin ja sitten paistamaan. Lettujen kanssa sopii etenkin mansikka-, vadelma- ja omenahillo. Sekä vaniljajäätelö ja kermavaahto. Slurps!

Toinen vaihtoehto on tehdä täytettyjä lettuja:  Täytteeksi paistettua jauhelihaa, sipulia ja mausteita. Myös tomaattimurskaa tai tomaatteja voi lisätä. Vielä parempia täytetyistä letuista tulee, kun ripottelee päälle juustoraastetta ja kuorruttaa letut uunissa. Mmm!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M55 kirjoitti:

Lettuja ei kannata missään tapauksessa ostaa kaupasta, vaan tehdä itse. Itsetehdyt on niin hyviä, että vain yhtä on miltei mahdoton syödä. Väkisinkin tulee ahmittua heti 2-3.

Taikina on mitä helpoin tehdä: 1 litra täysmaitoa, 5 dl vehnäjauhoja, 3 munaa ja 1 tl suolaa. Vatkaa kulhossa ensin munat ja senjälkeen sekoita muut aineet. Anna taikinan turvota tunnin ja sitten paistamaan. Lettujen kanssa sopii etenkin mansikka-, vadelma- ja omenahillo. Sekä vaniljajäätelö ja kermavaahto. Slurps!

Toinen vaihtoehto on tehdä täytettyjä lettuja:  Täytteeksi paistettua jauhelihaa, sipulia ja mausteita. Myös tomaattimurskaa tai tomaatteja voi lisätä. Vielä parempia täytetyistä letuista tulee, kun ripottelee päälle juustoraastetta ja kuorruttaa letut uunissa. Mmm!

Suolaisia lettuja voisi kokeilla joskus, pitäisi varmaan pienentää annosta. Nuo makeat letut on varmaan liiankin hyviä ja ei viitsi yhdelle henkilölle kermavaahtoa vatkata ja jäätelöä ostaa kotiin kun niistä sitten jää paljon yli ja tarkoitushan oli nimenomaan syödä vain 1-2 lättyä kerralla.

Vierailija
24/34 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niitä kyllä 7-8 kerralla, herkkua! Ja mansikkahillon kera. Ne ovat siis tuollaisia isoja lettuja, 1,2 litraa maitoa + 6 dl vehnäjauhoja, niitä tulee yli 20 kpl tuosta taikinasta.

T. Lidl-mies.

Vierailija
25/34 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja yleensä päälle kymmenen, pieniä 1 1/2 pakettia.

Painan 45kg ja liikun aktiivisesti.

Vierailija
26/34 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan lettuja en ole koskaan syönyt, mutta itse pastettuja menee 3, 4 jos oiken hurjalla päällä olen.

Vierailija
27/34 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kymmenen räiskälettä söisin.

Vierailija
28/34 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee itse, niitä pitää syödä kolme. Jos ei jaksa, syö yhden tai kaksi.

Kaupan letut kuulostavat vähän pahanmakuisille, muovisille. Mikä merkki sellaisia myy? Tekisivät saman tien myös pannukakkuja.

Vierailija
29/34 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen söin 6 melko isoa lättyä sokerin ja hillon kanssa kerralla. Sen jälkeen en syönytkään mitään moneen tuntiin. Niin ja olen ylipainoinen.

Vierailija
30/34 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia paistinpannun kokoisia söisin helposti 6 kpl jos olisi vähänkään nälkä, jälkkäriksi varmaan 2 kpl. Olen normaalipainoinen, 165 cm nainen.

Vierailija
31/34 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 iso tai 2-3 pientä riittää hyvin tällaiselle hoikalle.

Hauskaa.

Ex-appeni, 160cm bambukeppi, veteli vähintään 10 isoa. Ja sokeria piti ripolella heti paiston jälkeen joka väliin ja vielä juuri ennen syömistä, että rouskuu hampaissa mukavasti.

Vierailija
32/34 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerralla(an).

33/34 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruoaksi jaksan syödä yhden lätyn ja olen siitäkin ihan ähkyssä. Muuten vaan herkutellessa menee 1-2 riippuen päällysteistä. 

Vierailija
34/34 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lätty???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi