kuinka monta lättyä syötte kerralla
Ostin marketin valmiita ohukaisia. Pakkaukseen ei oltu merkitty annoskokoa. Kysyisin kuinka monta lättyä te hoikat tai normaalipainoiset syötte kerralla, yhden vai kaksi?
Kommentit (34)
En yhtään, mutta lettuja menee useita.
Lettu on kenties maailmankaikkeuden helpoin pikaherkku valmistaa itsekin, miksi ihmeessä ostaa valmiina? Juuri paistettu on aina juuri paistettu.
Kaupan lettuja söisin vain yhden ja senkin kohteliaisuudesta, jos vieraana minulle sellaista tarjottaisiin. Kotitekoisia hyviä lettuja voin syödä 3-4, enemmänkin jos ovat minikokoisia.
Tämäpä minulle ajankohtainen kysely. Olen hoikka. Paistoin just isoja lättyjä. Söin varmaan neljä.
Yksi on riittävästi, kahdesta tulee jo ähky. En tunne ketään joka pystyisi syömään kolmea.
Onhan niitä kai super syöppöjä ja tosi läskejä ihmisiä jotka syövät pari kolmekin lettua kuin hujauksessa, laittavat päälle vielä SOKERIA.
Monesti jos ei ole tosi nälkä leikkaan lätystä sellaisen yksi neljäs osa segmentin.
Pureskelen sitä talttahampaillani kun samalla sometan.
Isoja 4 ja kaupan isoja lättyjä neljä. pienistä en tykkää. Ai niin joten yllä lievästi ylipainoinen, et varmaan siin kahdes kannattais pysyä.
Ehkä olettavat että yksi latty on yksi annos.
Vierailija kirjoitti:
Lettu on kenties maailmankaikkeuden helpoin pikaherkku valmistaa itsekin, miksi ihmeessä ostaa valmiina? Juuri paistettu on aina juuri paistettu.
Tällä hetkellä vain mikro käytössä.
600 gramman paketti jossa kymmenen lettua eli yksi painaa 60 grammaa. 100 grammassa 272 kcal. Ihan sillä kyselen kun minulla on ahmimishäiriö ja ennen olisin vetänyt tuon 600 gramman paketin kokonaan kerralla mutta yritän opetella syömään kuin normaalit ihmiset.
Kaupan paketista yksi tai kaksi kerralla. Riippuu muusta ruokailutilanteesta.
Neljä, itsetehtyjä. Kaks sokerilla ja kanelilla, kaks mansikkahillolla. Kaupan lättyjä en söisi yhtäkään. Painoindeksi 20.
14 lisää olevansa suursyömäri ja aktiiviliikkuja. Normaalipainoinen perusnainen syö yhden tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
600 gramman paketti jossa kymmenen lettua eli yksi painaa 60 grammaa. 100 grammassa 272 kcal. Ihan sillä kyselen kun minulla on ahmimishäiriö ja ennen olisin vetänyt tuon 600 gramman paketin kokonaan kerralla mutta yritän opetella syömään kuin normaalit ihmiset.
Noilla tiedoilla, kaksi on sopiva määrä.
Vierailija kirjoitti:
Neljä, itsetehtyjä. Kaks sokerilla ja kanelilla, kaks mansikkahillolla. Kaupan lättyjä en söisi yhtäkään. Painoindeksi 20.
Hoikka olet ja syöt laadukasta ruokaa, mutta joku toimintahäiriö aivoissa silti vaivaa, koska vastaat sellaista, mitä ei kysytty.
Yhden syön, jos se tulee jälkiruuaksi. Kaksi, jos kyseessä on välipala tai kevyt lounas tms. (silloin suolaisen päällysteen kanssa).
Joissakin pakkauksissa on todella typerästi ilmoitettu annoskoot. Esim. Maraboulla on sellaisia melko uusia suklaapatukoita sellaisessa kahden patukan pakkauksessa joka näyttää suklaalevyltä. Pakkaus painaa siis 90 grammaa ja yhden patukan paino on 45 grammaa. Ravintosisällössä yhdeksi annokseksi on kuitenkin imoitettu 25 grammaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi on riittävästi, kahdesta tulee jo ähky. En tunne ketään joka pystyisi syömään kolmea.
Onhan niitä kai super syöppöjä ja tosi läskejä ihmisiä jotka syövät pari kolmekin lettua kuin hujauksessa, laittavat päälle vielä SOKERIA.
Monesti jos ei ole tosi nälkä leikkaan lätystä sellaisen yksi neljäs osa segmentin.
Pureskelen sitä talttahampaillani kun samalla sometan.
Hahaa, kirjoitin just tuonne ylemmäs, että söin tuoreita isoja lättyjä vähintään neljä kappaletta. Ripottelin päälle sokeria. Olen tosi hoikka, bmi noin 18,5, vyötärö n. 60 cm ja lantio n. 90. Nyt tekee jo mieli viidettä ja taidankin tästä lähteä hakemaan.
sellaisia isoja vai? 1-2, kaupan hilloa tai mielluummin tuoreita marjoja päälle.