Pitääkö mielestäsi ylinopeutta ajavalle "antaa tietä"?
Jos itse ajan nopeusrajoituksen mukaista nopeutta (todellinen gps:n nopeus), niin en tee pienintäkään elettä, että jotenkin antaisin tietä jollekin idiootille joka pyrkii ohi.
Sitten eri asia on muuta liikennette hitaammin kulkeva, jolla on mielestäni velvollisuus helpottaa muiden ohittamista antamalla mahdollisuuksien mukaan tietä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, liikenteessähän pitää aina kouluttaa muita.
Kyllä! Minäkin ajan vaikka päin punaisia antaakseni takaani punaisia päin ajavalle tilaa. Kohtelias kun olen.
Me annettiin kerran, oltas muuten jääty kuorma-autojen jyräämäks.
Edelleenkään ei ketjusta löydy ainuttakaan syytä olla antamatta tietä. Itse vedän aina niin pitkälle pientareen puolelle kuin mahdollista ja annan vilkulla ohitusmerkin kun baana on auki.
No, jos olen motarilla ja ohitan hyvällä esim. 125km/h nopeudella toista autoa ja joku #$$@$/@! "Kaikkien autojen mittarit valehtelee vähitään 10km/h ja sit vielä sakkolisä +7km/h"- kuski tulee perään hinkuttamaan niin yleensä painan vähän lisää kaasua ja hoidan reippaamin ohitukseni. En halua ottaa sitä riskiä, että nää kaiken paremmin tietävät kuskit alkaa puikkelehtia ahtaista väleistä oikealta ohitellen, koska niimhän siinä käy, jos ne ei saa ajaa "paremmin kuin muut" siinä vasemmalla.
Ja kyllä olen niitä kuskeja, jotka kiroaa, kun ajetaan 50-70km/h nopeutta 80km/h alueella, mutta myös jos ajetaan reipasta ylinopeutta esim. koulujen lähellä. Ja suurimmat raivarit saan, kun motarilla joku urpo kiilaa mun turvaväliin. Todellisuudessa nää ohittelijat ei oo yhtään aikasemmin perillä ja itsekin ohitan vain hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa nää ohittelijat ei oo yhtään aikasemmin perillä ja itsekin ohitan vain hyvästä syystä.
Itse ohitan auton jonka saan kiinni -hänhän ajaa minua hitaammin.
Ja kyllä -olen aikaisemmin perillä tällöin.
Mikä siinä ohittamisessa niin ihmisiä riepoo?
Ei tietenkään tarvitse tai kuulu antaa. Näytän yleensä jarruvaloa, jos ei muuten tajua ottaa etäisyyttä/mennä ohi.