Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kuukautiskokemukset!

Vierailija
15.07.2016 |

Kerätään ketjuun ällöjä ja erikoisia sattumia liittyen tähän naisena olemisen ihanuuteen, kuukautisiin!

Omat pahimmat kokemukset liittyvät menkkaripuliin. Kerran asioin työpaikan vessassa, hirveä vuoto ja ripuli yhdistettynä kauheisiin menkkakipuihin. Tyhjensin itseni oikein antaumuksella ja siinä vaiheessa kun pönttö oli täynnä verta, paskaa ja kusta, tajusin, että paperia on koko loossissa vain arkin verran jäljellä. Käsisuihkuakaan ei ollut. Kuuntelin, ettei vessassa vaan ollut ketään muita, vedin vessan ja käytetyllä siteellä alapään roiskeita peitellen kompuroin housut kintuissa toiseen koppiin.

Kommentit (351)

Vierailija
221/351 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivat taajamajunassa, ei ollut mitään ravintolavaunua eikä sen pahemmin mukanakaan mitään. Riisuin sukat ja käytin niitä. Perillä kauppaan ostamaan alushousuja ja tamponeja :) Ei sinänsä ehkä mikään moka, mutta on huvittanut myöhemmin.

Vierailija
222/351 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö junan ravintolavaunussa kuukautissuojia? En ole tiennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/351 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
224/351 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkatarinat on kyllä naisten "armeijajuttuja" :D Ja tuntuu kurjalle lukea noista häväistyksi tulemisista (moitteet sotkemisesta yms) :( Etenkin toisten naisten pitäisi olla solidaarisia tässä asiassa.

Vierailija
225/351 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana töissä alkoi kesken tärkeän, monituntisen kokouksen kivut, mukana taisi olla joku 500 mg paracetamolia, joka ei mulla tee mitään. Yritin kestää pahenevan kivun kanssa istuma-asennossa, mutta hikoilin vaatteeni pariin kertaan läpi ja muistiinpanoista ei saanut enää mitään selvää. Rupesin todella pelkäämään että kohta oksennan, joten oli pakko viimein lähteä vessaan. Selvennyksenä, että olin "alhaisessa asemassa" tärkeiden ihmisten keskellä, minkä vuoksi en omien pomojen nähden halunnut poistua salista turhaan. Makasin, oksensin ja ripuloin vessassa ja lopulta pakotin itseni kävelemään takaisin kertomaan pomolle että nyt on pakko lähteä kotiin koska olen sairastunut. En siis tietenkään päässyt kotiin asti, vaan ihan siellä samassa vessassa makasin, oksensin ja ripuloin noin tunnin, kunnes pääsin taas jaloilleni.

Vierailija
226/351 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
227/351 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole mikään kamala kokemus mutta mua vaan niin saakelisti ärsyttää tämä kuukausittainen verisirkus. Taas viime yönä vuoto tuli läpi kahdesta yösiteestä, kaksista pikkuhousuista, yöhousuista, paksusta froteepyyhkeestä ja lakanasta patjaan asti. Tämä tapahtui neljän tunnin nukkumisen aikana. Heräsin (kuten yleensä herään aina) siihen tunteeseen kun verta hulahtaa enemmän. Jo sitä ennen oli tosin tullut tämä läpivuoto. Mua niin korpeaa tämä. Keskellä yötä noustava huuhtelemaan tahroja jotka ei edes lähteneet kokonaan pois kun muutaman tunnin päästä panin pyykkikoneen pyörimään. Olen nelikymppinen joten vuosikymmen ainakin on vielä tätä edessä (ja 30 vuotta takana).

Vierailija
228/351 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri muuttanut sijaisperheeseen, jossa ennestään jo asui 5 sijoitettua, suunnilleen minun ikäistä poikaa ja minä sillä hetkellä ainoana tyttönä. Olin näiden poikien kanssa ehtinyt tulla läheisiksi, sillä minulla itselläni oli 4 biologista veljeä, mutta meitä ei siihen hätään voitu sijoittaa samaan perheeseen. Olin muutenkin sellainen poikatyttö ( olen vieläkin ). Yhtenä yönä sitten menkat alkoi ja vuoto ei onneksi ollut kovin suuri. Nappasin vessasta salaa yhden sijaisäitini siteen ja piilotin roskat. Yö meni ihan ok, kivuista huolimatta. Aamulla sitten rohkenin ja kerroin "äidilleni", että nyt mulla alkoi menkat ja pyysin, ettei missään nimessä kerro muille. Hän lupasi olla hissun kissun. Kävivät sitten "isän" kanssa kaupoilla, ja toivat minulle sieltä ensimmäisen sidepakettini. Iltapäivällä sitten "äiti" pyysi kaikki kahvipöytään, oli leiponut puolukkapiirakan  ja koristellut pöydän oikeen koreaksi. Siinä sitten kahviteltiin ja  juhlittiin minun "naiseksi tulemista". Sain vielä poikkeuksellisesti istua pöydän päässä, juhlasankarihan olin....Ja olin tästä pitkään häpeissäni ja katkera, onneksi pojat osasi suhtautua ihan asiallisesti, pientä alkukiusimista lukuunottamatta.

Vierailija
229/351 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko antaa hurjat määrät respectiä kaikille, joilla on noin kivuliaat ja runsaat menkat. Kyllä nainen selviää mistä vaan!

Mulle on onneksi siunaantuneet varsin normaalit ja kivuttomat kuukautiset, mutta sain kyllä osani naiseuden tuskasta silloin, kun kroppa alkoi starttailla toimintojaan valkovuotoineen alakoulussa. Oli tosi hauskaa luokan kanssa luistellessa, kun yhtäkkiä tuntui kuin joku olisi puukolla tuikannut perseeseen ja alavatsaan, vihloi siis ihan helvetisti. Enhän mä silloin tajunnut yhdistää sitä oikein mihinkään, kun ei menkatkaan alkaneet enkä tiennyt kipuja voivan tulla muutenkin kuin vain kuukautisten yhteydessä.

Yritin siinä vaan kalpeaksi valahtaneena ja kivusta kangistuneena luistella eteenpäin... En olisi kertonut opettajalle mystisistä persekivuistani vaikka olisi aseella uhattu :D Onneksi noi "starttailukivut" ovat ainoita kokemuksia tähän mennessä.

Vierailija
230/351 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omani, siis ensimmäiset koskaan, alkoivat tyttökerhon uimahalliretkellä, kun olin 12-vuotias. Melkoisen nolo tilanne. Olin ehtinyt uida ja laittaa pikkupöksyt jalkaan, kun tajusin että ne on punaiset. En tiedä/muista yhtään, ehtikö altaaseen valua. Housut täynnä vessapaperia meni bussissa kotimatka, puolisen tuntia. 

Vierailija
231/351 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yhdellä kamalalla sukulaistädillä mökkeilemässä sisarusteni kanssa lapsuudessani. Mulla alkoi siis menkat 9- vuotiaana ja ne olivat TODELLA epäsäännölliset ja alkoivat kuin hanan olisi laittanut päälle. Nukuttiin pikkusiskoni kanssa sellaisella levitettävällä sohvalla, josta vain laskettiin selkänoja alas ja siitä muodostui parisänky. Noh, heräsin siihen että alushousuissa tuntuu läpi märältä ja nousin istumaan vain huomatakseni sellaisen kahvikupin tassin kokoisen veriläntin siinä lakanassa. Menin ihan hervottomaan paniikkiin (tämä oli ehkä kolmas kerta kun vuosin, ja edellisestä kerrasta oli vain hieman yli viikko eli siteitä minulla ei ollut mukana), ja koitin vetää lakanaa niin että läikkä olisi siirtynyt piiloon sohvan ja seinän väliin. Noh, onnistuinkin tässä puuhastelussa ja siskoni nukkui vieressä, ei edes herännyt. Piilotin veriset alushousuni alimmaiseksi roskapussiin, hain uudet alushousut ja tungin ne täyteen paperia. Tämän jälkeen palasin petiin, en tosin nukkunut sinä yönä enää vuotamiseltani. Aamulla olin kuin mitään ei olisi tapahtunut, ajattelin vielä piilottavani lakanan oman kassini pohjalle jottei kukaan saisi tietää pikku välikohtauksestani. Täti sitten pyysi minua laittamaan pedin kasaan ja otin lakanan pois vain nähdäkseni, että sama jäätävä läntti oli tottakai myös tuossa vaaleankeltaisessa sohvassa, keskellä selkänojaa. Halusin vain kuolla. Sain vielä tuolta tädiltä ihan järkyttävät haukut ja nuhteet, kun sohva oli pilalla, tottakai. Serkkupojat ja pari setääni toki tulivat myös kuuntelemaan tämän näytelmän ja serkkuni virnuilivat vittumaisen näköisinä. Ette voi kuvitella miltä oikeasti tuntui. Pahalta, äärettömän pahalta ja häväistyltä. :/ olin vaan oikeasti niin kakara, että todella kuvittelin että lakana oli suurin ongelmani.

Tuli paha mieli sun puolesta! Itselläni on 9-vuotias tyttö ja voin kuvitella miten paniikissa olisi tuollaisessa tilanteessa :(

Vierailija
232/351 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhein menkkakokemus on aivan järkyttävät kipukrampit. Minulla on aina kipuja mutta niistä selviää kun syö särkylääkettä kolmesti päivässä. Nuo kivut saivat minut ulvomaan, itkemään ja aivan hysteeriseksi. Kierin kylpyhuoneen kylmällä lattialla ja mies oli soittamassa ambulanssia. Kivut laantuivat kuitenkin tunnin aikana niin että pääsin sänkyyn. En voi ymmärtää miksi yhden kerran minulle on käynyt noin kamalat kivut että olisin ihan oikeasti sillä hetkellä halunnut kuolla.

Samanlainen kokemus minulla! Normaalisti menkkakivut mulla suht ok, selviää kun ottaa parina ensimmäisenä päivänä muutaman särkylääkkeen. Mutta sitten kerran pari vuotta sitten, voi hyvänen aika. Ironisesti tulin juuri apteekista ostamasta särkylääkettä, kun ne kivut iskivät. Kotitalon rappukäytävään astuttuani oli pakko istua portaille keräämään voimia, ja otin siinä samalla pari buranaa kuiviltaan. Raahauduin kotiini 4. kerrokseen puoliksi porraskaiteessa roikkuen, puoliksi kontaten.

Kotona rojahdin eteisen lattialle, josta konttasin vessaan hakemaan juotavaa huuhtoakseni särkylääkkeet alas. Makasin puoli tuntia vessassa vitivalkeana täristen ja kylmän hien peittämänä, hikoilin paitanikin kirjaimellisesti likomäräksi. Rukoilin kuolemaa. Mietin puolitosissani, missä kulmassa pitäisi iskeä pää patteriin, että saisin itseltäni tajun kankaalle edes viideksi minuutiksi. Lopulta kivut alkoivat hieman helpottaa, ja konttasin hitaasti makuuhuoneeseen ja könysin itseni sängylle. Kipukohtaus vei voimat niin pahasti, että nukahdin onneksi suht piakkoin. Parin tunnin päästä herätessäni kivut olivat laimenneet lähes olemattomiin.

Moiset kivut eivät ole toistuneet, joten tiedä mikä sitten oli homman nimi. Mutta yhä värisyttää tuota ajatellessa. En ole eläessäni ollut lähes tajuttomuuden partaalla pelkän kivun vuoksi.

Vierailija
233/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kaivaa tää ketju esiin, kun tänään jouduin pitkästä aikaa laittamaan tamponin. Normisti siis yösiteet päivälläkin käytössä, kun niin runsas vuoto.

Tännän siis laitoin tamponin ja pikkuhousunsuojan, kun menin fysioterapeutille. Sieltä duuniin kävellessä tunsin, että nyt petti ja pikkuhousunsuoja kastui. Duunissa heti vessaan, mutta oli tullut jo ohivuotoja ja housut veressä. Onneksi olin fiksuna tyttönä laittanut tummat housut.

Tamponin pois otto on aina yhtä kamalaa. Kyykin tänäänkin siinä pytyn päällä, ettei veret holahtais lattialle. Toisella kädellä kiskon verituppoa ulos ja toisessa on valmiina käsipaperi, että saan OB:n siihen ja samantien roskiin.

Joo, ei mennyt niinkuin Strömsössä. Sain kyllä suojan vaihdettua ja alapäänkin jotenkuten pyyhittyä, mutta kun nousin pytyltä niin vessa näytti kuin murhapaikalta. Pytty on sisältä veressä, istuinrengas on veressä, kannen sisäpuoli on veressä. Roskiksessa on verijälkiä, vessapaperitelineessä on veriset sormenjäljet, käsipaperiteline on veressä, seinässä mun pään korkeudella on jotain roiskeita (wtf?). Kädet on kyynärpäitä myöten veressä kuin olisin auttanut äsken lehmää poikimisessa.

Joo, tamponi on siisti ja varma vaihtoehto runsaampaankin vuotoon.

Vierailija
234/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yök. Tuleeko sieltä tosiaan jotain klimppejä??? Aina luullut että vaan verta tulee...

Joo, teelusikallisen kokoisia hyytymiä. Yyyyyyyhhhhh.Mutta vasta vanhemmiten.

Liittyisikö synnytykseen?

Vierailija
235/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mulla on välillä vuoto niin runsasta, että eihän tamponi tule kysymykseenkään. Siis miten sen voi muka edes laittaa, kun koko ajan lorisee? Ja jos onnistuu laittamaan, niin heti tulee läpi. Vähemmän vuodon kanssa kyllä voin käyttää, mutta aina siteen kanssa. En ikinä voisi luottaa pelkkään tamponiin, mistä sen voi tietää milloin se pettää. Olkaa onnellisia te, joilla ei ole näitä ongelmia. (Plus tietty vielä sietämättömät kivut)

Vierailija
236/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
237/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kuukausi nykyään. Vuodan kuiviin ja olen aneeminen. Töissäkin pakko olla vauvan vaipat housuissa. Kuukuppi on vaan vitsi, täyttyy vartissa ja kerran oli koko kupin kokoinen hyytymä siellä. Invalidisoi mut joka kk reiluksi viikoksi ja sattuu. Esim. mitään urheiluharrastusta tai yhtään pidempää automatkaa tms en voi kuukautisten aikana ajatellakaan.

Apuja en julkiselta saa kun en suostu ottamaan kierukkaa.

Kannattaisko investoida pari hunttia yksityiseen lekuriin? Saisit apua, elämäsi muuttuisi paremmaksi jne. Eihän se reilua ole, muttamutta.

Vierailija
238/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi yök. Tuleeko sieltä tosiaan jotain klimppejä??? Aina luullut että vaan verta tulee...

Tota... teelusikka ei riitä vielä mihinkään :D. Se on kuulkaa miehet aivan mahtava tunne kun tajuaa, että NYT on 30 sekuntia aikaa löytää lähin vessa! Upsista, myöhäistä on...

Vierailija
239/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen vela ja minulla on aina tullut klimppejä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tulee yhä.

Vierailija
240/351 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kauhein kokemus oli kun menkat alkoi. Keräsin rohkeutta kertoa äidille. Kun sain sanottua, äiti jäykistyi sohvassa, tuijotti suu tiukakti viivaksi puristettuna eteensä eikä sanonut sanaakaan. Lähdin pois ja menin kylppäriin itkemään häpeissäni ja pesemään käsin verisiä housujani. Jouduin ottamaan salaa siteitä äidin kaapista koska ei ollut rahaa ostaa omia enkä kehdannutkaan. Häpeäleima pysyi pitkään. Tunsin itseni likaiseksi. Olin pettänyt äidin kun kasvoin isoksi.

Arvatenkaan en ole äitini kanssa tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä