Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kuukautiskokemukset!

Vierailija
15.07.2016 |

Kerätään ketjuun ällöjä ja erikoisia sattumia liittyen tähän naisena olemisen ihanuuteen, kuukautisiin!

Omat pahimmat kokemukset liittyvät menkkaripuliin. Kerran asioin työpaikan vessassa, hirveä vuoto ja ripuli yhdistettynä kauheisiin menkkakipuihin. Tyhjensin itseni oikein antaumuksella ja siinä vaiheessa kun pönttö oli täynnä verta, paskaa ja kusta, tajusin, että paperia on koko loossissa vain arkin verran jäljellä. Käsisuihkuakaan ei ollut. Kuuntelin, ettei vessassa vaan ollut ketään muita, vedin vessan ja käytetyllä siteellä alapään roiskeita peitellen kompuroin housut kintuissa toiseen koppiin.

Kommentit (351)

Vierailija
201/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös jälkivuotokokemus just synnytyksen jälkeen. Mulla oli synnytys ollut edellisenä päivänä ja seuraavana aamuna huomasin, että se mun sairaala-asun (mekkotyylinen) takapuoleen oli yön aikana ilmestynyt iso veriläiskä. Yöllä oli tullut ohivuoto.

Mun oli pakko mennä hakemaan aamiaista se ylläni, koska muuten en olisi kerinnyt ruokaa saamaan. Siinä sitten jonossa seisoin vaikka kuinka monen muun tuoreen äidin kanssa ja varmaan kaikki näki mun verisen takamuksen. Mutta mä lohduttauduin sillä ajatuksella, että kait nyt tuoreet äidit ymmärtää.

No sitten syömisen jälkeen menin saman tien suihkuun ja heitin likaisen mekon likapyykkikoriin ja otin hyllystä uuden puhtaan puvun.

Vierailija
202/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä juttuja lukiessa (ja samalla kun housuissa tulvii, onneksi istun lattialla) tulee vaan mieleen, että onkohan kaikilla laihoilla ja "kauniilla" naisilla kaikissa tosi-TV -ohjelmissa menkat kokonaan loppuneet painonsa takia, vai kuinka kykenevät pukeutumaan mitä paljastavimpiin asuihin kun itsellä ainakin 1/4 kuukaudesta plus monia varopäiviä sen ympärillä menee visusti mustissa housuissa näiden niagarapäivien takia. Esim. Vanderpump Rulesissa Surin tarjoilijat saivat kerran sellaiset uudet työasut, jotka olivat muistaakseni lähinnä pieni huivi edessä ja juuri ja juuri kankut peittävä härpäke takana="mekko". Eipä tuollaisia tulisi mieleeni pukea edes topiksi, saati asuksi jossa joudut palvelemaan asiakkaita (kun kyse ei kai ole "sellaisesta" asiakaspalvelusta)

Sun kuukautiset kuulostavat melko runsailta. Jos on "normi"menkat, niin ei se vuoto niin runsasta ole etteikö voisi minarissa kulkea niinä päivinä kunhan vaan pitää huolen et on siteitä/tamponeja ym. tarpeeksi. Itse kuljin eilen valkoisessa kesämekossa ja oli kuukautisten toinen päivä.

Ja tsemppiä haluan kovasti toivottaa runsaista kuukautisista käsiville kanssasiskoille! Melkosia tarinoita täällä oli ja on ikävää miten voimakkaasti kuukautiset voivat elämään vaikuttaa negatiivisella tavalla.

Höh, miksi alapeukkuja? Enhän mä kirjoittanut että jotenkin kannattaisin minareita työasuiksi. Tuo, jolle vastasin, ihmetteli että onko sellaisella henkilöllä sitten menkat loppuneet kokonaan vai mikä on jos menkkapäivinä voi pukeuttua kuten muinakin päivinä. Vastasin (ja edelleen pysyn kannassani)  että jos on normaalit menkat niin ei pukeutumista tarvitse alkaa suunnitella sen kummemmin niiden mukaan. Välillä toki turvotuksen takia joku vähän kireämpi vaate ei meinaa sopia ja valkoiset tai vaaleat pikkuhousut vaihdan tummempiin menkkapäiviksi ohivuotojen varalta. 

Mustat housut suureksi osaksi kuukautta vaativat ja jatkuvia ohivuotoja aiheuttavat niagaramenkat ovat tavallista runsaammat. Hyvällä ystävälläni runsaat kuukautiset ovat aiheuttaneet anemian ja useita kertoja ikäviä ohivuotoja jos esim. ulkomailla matkustellessamme vessa ei olekaan ollut niin lähellä kuin luulimme. Koen syvää myötätuntoa tällaisia naisia kohtaan, joilla kuukautiset häiritsevät elämää merkittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalinta vuotoa on kenties verinen lima, joka ei imeydy siteeseen eikä täten anna varsinaisen vuodonkaan imeytyä. Mulla ei ole kovin runsaat menkat, vain pari kertaa menny tamponin yli, mutta saamarin kivuliaat ovat olleet. Hormoniehkäisy vähensi kipuja 50-80%.

Aiemmin mulla oli tolkuttoman kipeät menkat. Juuri tuo lonkan irti repiminen on hyvin ilmaistu. Kipu säteili polviin asti ja tärisin horkassa kylmää hikeä valuen. Joskus yläasteella lähdin kotiin kesken päivän kipujen vuoksi. Oli vielä kylmä räntäsadepäivä, joka pahensi kipuja ja kurjuutta entisestään. Nojasin kivuissa sillan kaiteeseen kun en meinannu pysyä pystyssä ja mietin silloin tosissani että hyppäänkö, niin kauheaa se oli. Oksentelin myös kuin joku paraskin känniläinen.

Lämpö on ainoa joka auttaa, jos en ole ottanut lääkettä tarpeeksi ajoissa. Kaksi isoa pyyhettä mukaan vuoraamaan selkä ja vatsa, sitten vaan niin kuumaa vettä kuin iho kestää. Onneksi ei tarvitse enää..

Sori tönkkö teksti, tulin justiinsa salilta ja oon ihan dille dong töööt.

Vierailija
204/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat siteillä vaelluksella. Ei vessaa tahi särkylääkkeitä ja hikinen ilma. No words needed...

Vierailija
205/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa elävästi mieleen kotikaupungin ala-asteen vessa! Minulla ja kaverilla oli menkat, olimme 11-vuotiaita joskus 70-luvun loppupuolella. Vessa oli sellainen "armeijatyyppinen" eli pöntöt rivissä vierekkäin, väliseinät ja se siinä. Vastakkaisella seinällä peilejä. Ja siinä vessassa tyttöjen piti vaihtaa siteet! En ymmärrä näin aikuisena miten tuo on ollut mahdollista.

....

Pakko kertoa kun tuli flash back vuosien  takaa tuosta pönttörivijutusta: kävin ala-astetta 80-luvulla, ja meillä oli ulkohuusit. Pieni kyläkoulu. Meikä oli ainoa tyttö jolla alkoi menkat 5-luokalla. Siellä oli 4 pönttöreikää millä likat kävi. Ei ollut mitään intimiteettisuojaa. Kuinkahan olen selvinnyt, muutenkin ihan kauhuissani menkkojen takia, en tosiaan puhunut asiasta luokkakavereille. Mihin olen käytetyt siteet laittanut entä miten olen saanut vaihdettua uudet? Käsisuihkuja ei ollut, kädet pestiin sitten koulun sisätiloissa. Nyt kun tätä kirjoitan niin arvaan ettei kukaan edes usko nykynuorista tätä, mutta ehkä ikäiseni uskovat. En tiedä onko enää missään ulkohuuseja. Oli kyllä tosi "hauskaa" käydä -30 asteen pakkasella menkoissa niissä pimeissä huuseissa. Oi niitä aikoja!

Edelleen käyn ulkohuuseissa mökillä, ja se kuuluu asiaan, mutta joskus kieltämättä tulee ala-aste-ajat mieleen kun olen jonkun toisen mökillä vieraana ja menkoissa ja huusista puuttuu roskis. Mihiskäs tunget ne käytetyt "rätit" - pönttöön et saa laittaa koska maatuvaa, eli taskuun hitonmoisen wc-paperitupingin avulla ja vähin äänin emännän roskiin sisälle. Ja toivot ettei kukaan huomaa. 

Vierailija
206/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet! Jos naisella ei ole kipuja ja hän pyytää niin antakaa munaa :)

Ei vaan antakaa just sillon, kun on niitä kipuja. Auttaa meinaan menkkakipuihin 100 kertaa paremmin kuin joku hel*etin suklaa tai viltti(??). Suklaa vaan turvottaa lisää, viltin pointtia en tajua ollenkaan, varsinkaan näin kesällä. Harmikseni nykyinen mieheni ei suostu menkkojen aikaan kuin suihkussa, enkä aina jaksa raahautua sinne asti, mikä toki on oma vikani.

Jos pystyt edes ajattelemaan yhdyntää "kivun aikana", sinulla ei ole kivuliaat kuukautiset. Kivuliaissa kuukautisissa et joko pysty ulostamaan kivun takia tai sitten ripuloit.

No minulla on erittäin kivuliaat kuukautiset ja seksi todellakin auttaa kipuihin. En tiedä miten sinulla, mutta itse en kuitenkaan ripuloi 24/7, eli paneminen onnistuu kyllä. Ihme leijumista muutenkin; "kyllä mun menkat on pahemmat ku sun menkat". Mutta joo, muuten kiva ketju, jatkakaa :)

Vierailija
207/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia kuukautisia monilla. Aivan järkyttävää, jos pitää kärsiä vuosikymmenet. Hakekaa ihmiset apuja, jos kärsitte. Itsellä ei muuta kamalaa ole ollut, kun järkyttävät kivun ensimmäisenä vuotopäivänä teinivuosina. Ne oli kuin synnytyssupistuskivut, mutta jatkuvat. Ei hellittäneet. Semmoiset 8 tuntia hirveää kouristusta, että tuskanhiki iholla, oksentelua ja ripulointia. Huh.

Ei mulle ainakaan mitään apua ole tullut siitä, että ole kertonut useammallekin lääkärille, että on todella runsaat kuukautiset ja kivut. Särkylääkkeet (burana, mutta yliannosteltuna) riittää pitämään mut työkykyisenä ja lääkärien mielestä se riittää. Rautakuuria lääkärit on määränneet, että kannattaa silloin tällöin ottaa.

Rajoittaa elämää, mutta tätä se naiseus sitten on, 11-vuotiaan mun huoleton elämä loppui, sen jälkeen menkat on aina vähän mielessä olleet (onks suojia mukana? Matkoille tai vaikka illanviettoon mennessä miettii, että kai siellä on kunnon vessoja?), oli menkat tai vaikka vasta tulossa olevat. Jopa riparin jätin käymättä, koska olis pitänyt ilmoittautua niin ajoissa, etten voinut tietää, onko silloin menkat.

Jep, mulla sama toi riparihomma, joten kävin päiväriparin.

Onnentytöt! Minä en olisi halunnut rippileirille muutenkaan mutta vanhemmat pakotti riparit käymään. No päiväriparille en päässyt kun asuttiin silloin niin skutsissa, että en olisi päässyt kulkemaan sieltä. Vanhemmat sanoivat etteivät lähde mua kuskaan joka ilta/vkl mihinkään istunnoille.  Että ei muuta kuin sinne leirille ilmoittautumaan. Leiri kesti 10 päivää silloin. Menkat siitä ajasta sen vajaan viikon. Ulkohuuskat olivat. En tykännyt. En tykännyt muutenkaan. Mutta tulihan käytyä. Erosin kirkosta 18 vuotta täytettyäni. Nyt olen 39v enkä ole takaisin liittynyt. OT, sori! 

Hyvä ketju!

Vierailija
208/351 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia kuukautisia monilla. Aivan järkyttävää, jos pitää kärsiä vuosikymmenet. Hakekaa ihmiset apuja, jos kärsitte. Itsellä ei muuta kamalaa ole ollut, kun järkyttävät kivun ensimmäisenä vuotopäivänä teinivuosina. Ne oli kuin synnytyssupistuskivut, mutta jatkuvat. Ei hellittäneet. Semmoiset 8 tuntia hirveää kouristusta, että tuskanhiki iholla, oksentelua ja ripulointia. Huh.

Ei mulle ainakaan mitään apua ole tullut siitä, että ole kertonut useammallekin lääkärille, että on todella runsaat kuukautiset ja kivut. Särkylääkkeet (burana, mutta yliannosteltuna) riittää pitämään mut työkykyisenä ja lääkärien mielestä se riittää. Rautakuuria lääkärit on määränneet, että kannattaa silloin tällöin ottaa.

Rajoittaa elämää, mutta tätä se naiseus sitten on, 11-vuotiaan mun huoleton elämä loppui, sen jälkeen menkat on aina vähän mielessä olleet (onks suojia mukana? Matkoille tai vaikka illanviettoon mennessä miettii, että kai siellä on kunnon vessoja?), oli menkat tai vaikka vasta tulossa olevat. Jopa riparin jätin käymättä, koska olis pitänyt ilmoittautua niin ajoissa, etten voinut tietää, onko silloin menkat.

Jep, mulla sama toi riparihomma, joten kävin päiväriparin.

Onnentytöt! Minä en olisi halunnut rippileirille muutenkaan mutta vanhemmat pakotti riparit käymään. No päiväriparille en päässyt kun asuttiin silloin niin skutsissa, että en olisi päässyt kulkemaan sieltä. Vanhemmat sanoivat etteivät lähde mua kuskaan joka ilta/vkl mihinkään istunnoille.  Että ei muuta kuin sinne leirille ilmoittautumaan. Leiri kesti 10 päivää silloin. Menkat siitä ajasta sen vajaan viikon. Ulkohuuskat olivat. En tykännyt. En tykännyt muutenkaan. Mutta tulihan käytyä. Erosin kirkosta 18 vuotta täytettyäni. Nyt olen 39v enkä ole takaisin liittynyt. OT, sori! 

Hyvä ketju!

Vierailija
209/351 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin syömään Primolut Nor -valmistetta kuukautisten siirtämiseen, koska en halunnut kärsiä niistä viikon vaellusreissulla. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes kuukautiset alkoivat siirtämisen jälkeen uudelleen. Vatsakipu oli sietämätöntä. Kramppasi niin, että oli pakko olla kippurassa ja tuntui kuin joku olisi tökkinyt puukolla sisäpuolelta. Istuin kotona alasti vessanpöntöllä, ripuloin pönttöön, oksensin lavuaariin ja veri valui jalkojen välistä kuin hanasta. Tätä kesti pari tuntia, joka tuntui loppuelämältä. Pääsin tuossa ajassa niin huonoon kuntoon, että jalat eivät kantaneet ja jouduin ryömimään vessasta ulos tärisevänä ja kylmässä hiessä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun minä siirsin kuukautisia.

Mutta teidän raukkojen kokemuksia kun lueskelee, tunnen pääseväni normaaliolosuhteissa helpolla. Minulla on tavattoman epäsäännölliset kuukautiset, mutta kolme päivää ennen kuukautisten alkamista alan kärsiä kuukautismigreenistä ja siitä tiedän varautua. Tuo migreeni onkin sitten kamalin osuus kuukautisissani ja saa minut joskus toimintakyvyttömäksi ja oksentamaan kivusta. Itse kuukautiset ovat onneksi niukat enkä valvo öitäni ohivuotojen pelossa. Tsemppiä teille Niagaran putouksista kärsijöille! Voin kuvitella, kuinka hirveää on, kun ei voi yhtään luottaa kuukautissuojiin, vaikka niitä käyttäisi useampaa kerrallaan.

Vierailija
210/351 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen kun eilisen päivän. Oli joulu 2003 me olimme kotonamme ihan kolmistaan vain ei mitään hämminkiä tai häslinkiä uunissa paistui soijakinkku ja tunsimme miten joulunsanoma laskeutui meidän kaikkien ylle. Taisimme hoilata siinä muutaman joululaulun kun nautimme Portugalilaista luomu punaviiniä AH miten ihanaa. Sitten kaikki muuttui kun salama taivaltaa alkoi lattialle valumaan verta! Verta valui kun sika olisi lahdattu mutta ei meillä sikaa ollut olimme vegaaneja ja kammoksuimme tuota näkyä! Verta oli kaikkialla ja sitä valui vaan! Sitten huomasimme meidän kääpiövillakoiran Dinspun juoksuajan alkaneen ja se veri tuli rakkaan lemmikkimme peräpäästä!  Paniikki levisi nopeasti kun koitimme pyyhkiä verta ja samalla kun pyyhdimme sitä levitimme sitä lisää! Raudan tuoksu leijaili kaikkialla peittäen soijakinkun tuoksun alleen. Sitten Makke eli Marko keksi ottaa talouspaperi rullan ja tunkea sen Dinspun takapäähän, samalla huutaen minulle " Tinsku TINSKU TIMPPA!!! TUO TEIPPIÄ! " No minä etsin paniikissa teippiä ja meinasin jo saada paniikkikohtauksen! Sitten kun tilanne meinasi levitä käsiin samoin kun talouspaperirulla Dinspun takapuoleen löysin rullan konttoriteippiä! Sitä läpinäkyvää ja heitin sen Maken käsiin ja toivoin, että talouspaperirullassa olisi vielä imukykyä jäljellä. No kaikki lopulta hyvin olimme kaikki veren peitossa ja väsyneitä. Ainut tappio oli palanut soijakinkku.

Mitä minä luin!?

Vierailija
211/351 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
212/351 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä, joka kirjoitit pitkän tarinan taistelustasi endometrioosin ja lapsettomuuden kanssa, olen todella pahoillani puolestasi<3

Kiitos! <3

Vierailija
213/351 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet! Jos naisella ei ole kipuja ja hän pyytää niin antakaa munaa :)

Ei vaan antakaa just sillon, kun on niitä kipuja. Auttaa meinaan menkkakipuihin 100 kertaa paremmin kuin joku hel*etin suklaa tai viltti(??). Suklaa vaan turvottaa lisää, viltin pointtia en tajua ollenkaan, varsinkaan näin kesällä. Harmikseni nykyinen mieheni ei suostu menkkojen aikaan kuin suihkussa, enkä aina jaksa raahautua sinne asti, mikä toki on oma vikani.

Jos pystyt edes ajattelemaan yhdyntää "kivun aikana", sinulla ei ole kivuliaat kuukautiset. Kivuliaissa kuukautisissa et joko pysty ulostamaan kivun takia tai sitten ripuloit.

Juuri näin!!!! Täysin utopistinen ajatus!

Vierailija
214/351 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
215/351 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
216/351 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä?

Vierailija
217/351 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös jälkivuotokokemus just synnytyksen jälkeen. Mulla oli synnytys ollut edellisenä päivänä ja seuraavana aamuna huomasin, että se mun sairaala-asun (mekkotyylinen) takapuoleen oli yön aikana ilmestynyt iso veriläiskä. Yöllä oli tullut ohivuoto.

Mun oli pakko mennä hakemaan aamiaista se ylläni, koska muuten en olisi kerinnyt ruokaa saamaan. Siinä sitten jonossa seisoin vaikka kuinka monen muun tuoreen äidin kanssa ja varmaan kaikki näki mun verisen takamuksen. Mutta mä lohduttauduin sillä ajatuksella, että kait nyt tuoreet äidit ymmärtää.

No sitten syömisen jälkeen menin saman tien suihkuun ja heitin likaisen mekon likapyykkikoriin ja otin hyllystä uuden puhtaan puvun.

siellä on ihan normaalia, että on japanin lippu persuksessa ! ei kukaan ihmettele :)

Vierailija
218/351 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
219/351 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
220/351 |