Onko sellaisia naisia jotka eivät pidä töissä käyntiä tärkeänä?
Oon työtön 24v mies. Kapasiteettini ei varmaankaan vain riitä korkeakoulu tutkintoihin tai en edes yrittänyt enkä mennyt lukioon. Mutta olen varma, että en olisi päässyt korkekouluun.
Kävin 3 vuoden amistutkinnon. En vain jaksa mennä töihin. En koe sen olevan sen arvoista, että teen jotain paska työtä, huonoissa oloissa enkä siitä juurikaan voittoa saa.
En pidä ammattia tai työtä tärkeänä arvona. Olen vain tyytyväinen, kun saan ajella auton romppelollani ja pystyn asumaan kaksiossani sekä saan viettää päivät niin kuin haluan.
En ole muutenkin sellainen tyyppi, että vaatisin niin kauheasti. Minulla oli vaikea lapsuus joka voi osittain aiheuttaa tämän.
Olen vain tyytyväinen, että saan elellä terveenä, vaapaana ja jotenkin pärjään taloudellisesti.
Mahtaako kaltaisiani naisia löytyä? Tuntuu, että kaikkilla ikäisilläni naisilla on ihan hirveästi haaveita elämästä ja menestymisestä. Itse taas olen vain tyytyväinen, että saan elellä rauhassa.
Onko kaltaisiani naisia siis?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, haluaisin tuollaista elämää. Eihän aikaa edes jää mihinkään muuhun jos käy töissä.
Mitennii ei jää? Itse teen ihan perus duunia yleensä 7h päivässä ja sen jälkeen kerkeän helposti käymään saman päivän aikana salilla, tallilla, näkemään kavereita ym. vapaa-ajan juttuja. Ja onhan viikossa kaksi vapaapäivääkin! Aika pitää vain käyttää tehokkaasti. Itse en kyllä katselisi kotona lorvijaa, koska luultavasti hän olisi muutenkin laiska ja itse en viihdy kovin kauaa paikallani. Mutta eiköhän jostain laiskoja lorvilijoitakin löydy, joilla ei ole elämässsä mitään saavutettavaa.
Minä teen perusduunia 8h/pv + työmatkat melkein 2h. Tarvitsen 9-10h unta yössä jotta töihin herääminen ei olisi hirveää, eli vapaa-aikaa minulle jää noin viisi tuntia. Se meneekin sitten kauppareissuihin, pyykkäämiseen, ruuan valmistukseen ja muuhun yhtä epämukavaan. Lisäksi nykyinen työelämä on tällaiselle introvertille sen verran kuluttavaa, että tarvitsen aikaa myös palautumiseen. Palkastani viedään veroa melkein kolmasosa, joten en koe jääväni tarpeeksi voitolle. Työ ei ole minulle henkisesti tärkeää, voisin paremmin ilman ja minulle jäisi aikaa sekä virtaa puuhata kaikkea kivaa mitä haluaisin.
Mulla kanssa työpäivä 8h, työmatkat molempiin suuntiin yhteensä noin 1.5h ja nukkumiseen tarvitsen 9-10 kuten edellinenkin vastaaja. Ei siinä tosiaan paljon aikaa jää muuhun.
Mulla vähän sama kuin AP:lla. Tosin sain perintöä sen verran että elän sillä. Kuitenkin lisänä iho-ongelmat jotka ovat hiljattain pahentuneet ja paniikkihäiriö jonka takia en paljon ikinä käy edes missään. Ketäpä tälläinen kiinnostaisi kun on ihan tavallisiakin miehiä tarjolla. :(
On, mutta hyvin vähän. Suurin osa naisista laskee miehen arvon rahassa ja materiaalisa, ts. jos sulla ei ole tarjota naiselle mahdollisuutta autoihin, omakotitaloihin, kesämökkeihin, etelän matkoihin ja sen lisäksi kaikkeen materiaaliseen pikkukivaan, harvaa naista kiinnostaa. Mies on suurimmalle osalle naisista rahantekoväline, jolla tavoitellaan ennen kaikkea materiaalista hyötyä.
Miten elätät itsesi, mistä saat rahaa? Töissä ei ole mielestäni pakko käydä, jos pystyy muuten kustantamaan elämisensä. Mutta sitä, että perusterve ihminen nostelee vain tukia, kun ei viitsi mennä töihin, en todellakaan hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Saat toki elellä rauhassa menemättä töihin, kunhan kustannat elämäsi itse. Sinulla on ilmeisesti perittyä varallisuutta?
Niin kauan kuin meillä on työttömiä jotka suunnilleen ulvovat öisin halusta päästä töihin, on pelkästään vain hyvä että osa tarjoituksella jättää työnhaun sikseen. Mikä tässä on niin vaikea tajuta? Ihme sadisteja suurin osa ihmisistä. Eihän siinä ole mitään järkeä pakottaa työhalutonta tyyppiä töihin, sillä tuloksella että työhalullinen joutuu/pysyy työttömänä.
Varmaan löytyy sellaisia naisia. Harva meistä kuitenkaan lopulta käy töissä vaan huvikseen, vaan nimenomaan sen itsensä elättämisen takia, ja jos sinulla on se puoli hoidettu perinnön tmv varallisuuden turvin niin mikäs siinä.
Mutta sitten on tietysti ihan toinen tilanne jos elelet tuolla ajatusmaailmalla yhteiskunnan, eli veronmaksajien varoilla. Silloinhan olisit vain itsekäs paskiainen ja harva täysjärkinen sellaista puolisoa haluaa.
Kunhan pystyy maksamaan puolet menoista (joihin lasken myös mahdollisten lasten elatuksen) niin minulle on aivan sama käykö töissä vai ei. Turha tosin sitten vinkua kun rahaa ei jää mihinkään ylimääräiseen.
Vaikka löytäisitkin jo huomenna sen naisen joka vähät välittää työssäkäynnistä niin ei se tarkoita täydellistä parisuhdetta. Ihmiset kun kuitenkin odottavat kumppaniltaan muutakin kuin pelkkää olemassaoloa. Arveletko olevasi hauskaa seuraa? Onko sinulla mielenkiintoisia puheenaiheita ja kiinnostuksenkohteita?
On heitä, mutta et löydä heitä Tinderistä, nuorten suosimista ravintoloista etkä juuri treffipalstoiltakaan. Tunnen useammankin tällaisen naisen ja yleensä heillä on taustalla sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja/tai ahdistuneisuutta, monesti koulukiusatun tausta. He eivät tunne olevansa itsekään kykeneviä opiskelemaan tai käymään töissä. Ainakaan sellaisissa töissä, joissa pitäisi olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Ja päinvastoin kuin jotkut palstamiehet väittävät, nämä naiset eivät todellakaan etsi mitään menestyvää miestä, koska sellaisen miehen mukana tulisi liikaa sosiaalista kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa ja siihen taas nämä naiset eivät ole kykeneviä. He kaipaavat rinnalleen itsensä kaltaista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka löytäisitkin jo huomenna sen naisen joka vähät välittää työssäkäynnistä niin ei se tarkoita täydellistä parisuhdetta. Ihmiset kun kuitenkin odottavat kumppaniltaan muutakin kuin pelkkää olemassaoloa. Arveletko olevasi hauskaa seuraa? Onko sinulla mielenkiintoisia puheenaiheita ja kiinnostuksenkohteita?
En oo AP, mutta turhapa mitään muuta on edes miettiä, kun pelkästään tuo työttömyys jo luo niin suuren kynnyksen ettei ikinä löydä ketään kuka sen ylittäisi.
Sehän on vain hyvä että joku haluaa elää elämänsä noin. Ei täällä töitä kuitenkaan kaikille riittää ja riittääpä paremmin niitä halukkaille. Takuulla löytyy naisia jotka ei haikaile menestyksen ja vaurauden perään.
Vierailija kirjoitti:
Miten elätät itsesi, mistä saat rahaa? Töissä ei ole mielestäni pakko käydä, jos pystyy muuten kustantamaan elämisensä. Mutta sitä, että perusterve ihminen nostelee vain tukia, kun ei viitsi mennä töihin, en todellakaan hyväksy.
Toisin sanoen rahaa pitää olla tarpeeksi, että nainen saa miehestä taloudellista hyötyä, muulla ei ole niin väliä. Jos rahaa ei muuten tarpeeksi tarpeeksi, niin sitten pitää mennä töihin, että rahaa on tarpeeksi naisen ostamiseen.
Ite oon sitä mieltä, että ei sil niin väliä, jos ei oo töissä, koska en itekään oo "normitöissä", mutta sohvalle ei saa vain jäädä makoilemaan, vaan sitten on toivottavasti rahaa harrastaa jotain mikä itseään miellyttää ja olla muutenkin toimelias esim. vapaaehtoistyön parissa (jos ei ole terveydellisiä esteitä siihen). Itse olen kuntouttavassa työtoiminnassa osittain elämäntilanteeni ja sairauteni takia, mutta myös sen takia, että nykyinen työpaikkani on niin mukava, että olen mieluummin siellä töissä kuin siivoan yksin niska limassa jotain paikkaa (työkaverini ovat todella mukavia ja virkistäviä). Oikeista töistä en luultavasti saisi sen enempää rahaa, koska sairauteni ja yksinhuoltajuuteni takia en luultavasti kykenisi kokopäivätöihin.
Vierailija kirjoitti:
Takuulla löytyy naisia jotka ei haikaile menestyksen ja vaurauden perään.
Kyllä niitä on hyvin vähän. Tuollaisen naisen löytäminen ei ole kovin todennäköistä kun miljoonassa on ehkä tusinan verran naisia, jotka eivät laske miehen arvoa työssä, rahassa ja materiaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen rahaa pitää olla tarpeeksi, että nainen saa miehestä taloudellista hyötyä, muulla ei ole niin väliä. Jos rahaa ei muuten tarpeeksi tarpeeksi, niin sitten pitää mennä töihin, että rahaa on tarpeeksi naisen ostamiseen.
Näinhän se on. Tosin sen rahan lisäksi pitää olla vielä pitkä ja komea.
Naiseuteen liittyy paljon yhteisöllisiä unelmia, kuten lasten hankinta, kiva koti, kohtuullinen elintaso, mahdollisuus matkustella jne.
Sen vuoksi moni nainen pitää tärkeänä, että mies käy töissä, koska keskiluokkainen unelma ei ole mahdollista ilman taloudellista panostusta. Tai onhan se tukien vuoksi mahdollista, mutta ei niilläkään koskaan pääse samaan kuin sillä, että 2 ihmistä käy säännöllisesti töissä.
Uskon, että on naisia, joille koulutus ei merkitse. Mutta usein sellaiset naiset ovat niitä, jotka ovat ehkä itsekin heikoista oloista lähtöisin, huono-osaisia jne. Sellaisia, joille ei ole annettu kotoa tiettyä mallia elämään. Keskivertonaisella on kuitenkin vahva sosiaalinen tarve keskiluokkaiseen elämäntapaan.
En pidä naisen työssä käyntiä välttämättömänä mutta kyllä miehen pitää käydä, että se voi elättää vaimon ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Kiva elättää toista tai köyhäillä toisen takia. Kaksinkertainen palkka pariskunnalla mahdollistaa vaikka mihin yhteiseen. Tukien varassa eläminen ei.
No, mitäs aktuaalista vittua se tämä on?! Suomessako? :D
Keskiluokka maksaa itse kaiken omasta pussistaan -tietenkin. Ja elää kädestä suuhun.
Monta kertaa tullut mieleen, että jospa vaan hypätään oravanpyörästä ja ryhditään elämäntapahipeiksi. Kukka napin läpeen ja silleen. Nyt ei pysty, kun tuli pari lasta tehtyä, pakko painaa pitkää päivää.
Ja elättää apta! Olen kade.
Olet ap oman elämäsi seppä. Kunhan itse tiedät, mitä teet. Aika on myös arvokasta, älä unohda sitä. Kirjoita kolme asiaa, mitä haluat eniten elämältä, ja ala miettiä, miten voisit ne asiat saada. Kymmenen askelta.