Auerin haastattelun liveseurantaketju
Hih alkaa ihan kohta!! Joko siellä ollaan valmiina? Minua jännittää.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi Vaalisto (toimittelija) Iltasanomat: Mikset pohdi sitä, miksi Auer ei kerro suoraan epäilyjään.
Siellähän se sanottiin jo haastattelussa että kunnialoukkaussyyte tulisi jos kertoisi. Eli Enbuske itse aloitti jotain että et voi kertoa kunnianloukkaussyytteen pelossa. Tms.
Niin. Kunnianloukkaussyyte tulee, jos kertoo perättömiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen auktoriteetti joillekin on esitutkintapöytäkirja? Sehän on Porin poliisin kootut näkemykset siitä miksi Auer on syyllinen, ja osa jutuista on ihan suoraan virheellisiksi todettu jo moneen kertaan. Esimerkiksi äänitutkijan tekemä litterointi joka on ihan päin seiniä osin.
Auerin omat ja vanhimman tyttären kuulustelukertomukset, (ja ei, en nyt tarkoita niitä 2009 kertomuksia, jotka hän myöhemmin perui) saivat minut uskomaan syyllisyyteen. Auer olisi varmaan jossain vaiheessa tuonut esiin, jos ne olisi olleet väärin litteroitu.
Tässä casessa on vääristelty tai oltu muuten vain tietämättömiä seuraavista ilmiöistä
- sokki, trauma, 75 h about kun alkaa mennä tajuntaan
- huoltajuuskiistat ja niiden yhteydessä ilmenevät insesti ja pahoinpitelyväitteet (insesti on harvinainen ilmiö)- lapsikaappaus ymsn(vljen perhe)
- viileä ja analyyttinen ei ole sama asia kuin tunteeton narsisti
- sotkuinen koti ei tee murhaajaa ja itseasiassa sotkuisia koteja on tosi paljon.
- hysteerinen itku ei ole merkki syyttömyydestä
- saatanpalvontaa esintyy aika vähän ja sekin nuorten keskuudessa eli ihan marginaali-ilmiö
- tunnustaminen ei ole sitä, että spekuloi omaa syyllisyyttään poliisien antamien väärine faktojen pohjalta
- tukahdettujen muistojenen palaaminen (lapset) on hyvin kiistanlainen ilmiö
- terapeutteja (lapset) ei yleensä käytetä todistajina muualla maailmassa
Siinäpä muutamia pohdittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
"kun sä olit silleen niinun kylmä .. mikset sä niinkun raivonnut niille poliiseille, mikset sä niinkun menny huutamaan niille poliiseille"
Eli. Naisen pitää olla sekava, epälooginen, hysteerinen, hullu ja raivoava. Muuten hän on syyllinen.
"sä et saa työpaikkaa" ja "sä oot nyt hylkiö" ja "miten sä voit kuvitella eläväs normaalia elämää"
Olen sanaton.
Erittäin hyvä kysymys. Toimittajahan kysyy juuri ne asiat, mitä yleisö haluaa tietää tai on ajatellut. Väitätkö, ettei tämä kysymys "miksi se on niin kylmä" ole tullut sinunkin mieleesi.
Toimittaja ei esittele haastattelussa omia ennakkoluulojaan, vaan haluaa ihmisen vastaamaan. Provosointi tai lapselliset kysymykset (usein parhaat ovat lapsellisia ja suoria) tuottavat usein tulosta.
Mitenköhän tyttären surman jälkeiset kertomukset saavat uskomaan Annelin syyllisyyteen 😃. Hovikin on niistä lausunut että tukevat kokonaisuudessaan Annelin kertomusta. Annelia haukkuvien ongelma on se että he eivät koskaan mieti mitä olisi pitänyt tapahtua jos Anneli olisi tehnyt teon. Silloin pystyisi paremmin havaitsemaan kuinka tytön kertomus todella on yhtäpitävä ulkopuolisen tunkeutujan kanssa.
Eikö tuo Auerin epäilty ollut se sama sekavasti käyttäytynyt mies, joka oli poliisilla jo kiinni jossain vaiheessa? Muistaakseni oli sukua jollekin kunnanvaltuutetulle, poliisille tms. Häneltä oli myös löytynyt puukko.
Siisteyden taso vaihtelee ihmisten siisteyskäsityksen mukaan. Meilläkin kotona esimerkiksi hella puhdistettiin vain muutaman kerran vuodessa. Eivätkä vanhempani olleet mt-ongelmaisia tai murhaajia.
Täälläkin taitaa pyöriä näitä Auer foliohattuja ja salaliittohörhöjä jotka tekevät jatkuvasti uusia keskusteluita tästä samasta aiheesta vaikka aikaisemmat poistetaan. Näitä näkyy muillakin foorumeilla ja jopa iltasanomien kommenteissa jutuissa jotka eivät mitenkään aiheeseen edes liity.
Toivottavasti tälläkin foorumilla moderaattorit tajuavat ajoissa poistaa näiden hörhöjen jatkuvat viestit kuten kaikilla muillakin foorumeilla joilla on asiansa osaava moderointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei tätä auerin "pääepäiltyä" jo esitellä julkisuudessa.
Bluffilta vaikuttaa.
Tekijä yrittää vieläkin kaikkensa ettei häntä vaan pidettäisi syyllisenä.
10 vuoden jälkeen yhtäkkiä tietää kuka murhaaja on?
Tai itse asiassa tietääkin koska oli ainoa aikuinen paikalla Jukan lisäksi..
No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen auktoriteetti joillekin on esitutkintapöytäkirja? Sehän on Porin poliisin kootut näkemykset siitä miksi Auer on syyllinen, ja osa jutuista on ihan suoraan virheellisiksi todettu jo moneen kertaan. Esimerkiksi äänitutkijan tekemä litterointi joka on ihan päin seiniä osin.
Auerin omat ja vanhimman tyttären kuulustelukertomukset, (ja ei, en nyt tarkoita niitä 2009 kertomuksia, jotka hän myöhemmin perui) saivat minut uskomaan syyllisyyteen. Auer olisi varmaan jossain vaiheessa tuonut esiin, jos ne olisi olleet väärin litteroitu.
No itse asiassa Auer ei ole tuonut esiin mutta kun Anneli kertoi tytölle muka surmanneensa isän, tyttö ihmetteli ihan oikein että miksi te sitten rikkositte sen ikkunan - kun kenenkään ei tarvinnut siitä sisälle tulla. Tämä oli kuitenkin litteroitu miksi SÄ rikoit sen ikkunan. Lisäksi poiisille sattui sellainen kämmi, että Annelin muistijälkitestin litteroinnista jätettiin pois neljä aika oleelista kysymystä joissa Anneli ei reagoinut poikkeavasti. Esim Oletko puhunut totta ja vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin taitaa pyöriä näitä Auer foliohattuja ja salaliittohörhöjä jotka tekevät jatkuvasti uusia keskusteluita tästä samasta aiheesta vaikka aikaisemmat poistetaan. Näitä näkyy muillakin foorumeilla ja jopa iltasanomien kommenteissa jutuissa jotka eivät mitenkään aiheeseen edes liity.
Toivottavasti tälläkin foorumilla moderaattorit tajuavat ajoissa poistaa näiden hörhöjen jatkuvat viestit kuten kaikilla muillakin foorumeilla joilla on asiansa osaava moderointi.
Minä olen Auerin puolesta puhunut mutta yhtäkään keskustelua en ole aloittanut pitkiin aikoihin. Mielestäni näissä ketjuissa mitä täällä on, on enemmistönä Annelin dissaajien ketjut, mistä et taida olla yhtään huolissasi.
Teatteria kirjoitti:
Olen itse aikamoinen"näyttelijä" ja tunnistan Annelin soitosta hätäkeskukseen epäaidon hädän. Haukkukaa niinpaljon kun haluatte,mutta näin on. Kyllä filmaaja filmaajan tuntee.
No samaa olen minä ajatellut,kun olen tuota hätäkeskuspuhelua kuunnellut. Hengästyminen on nopeasta pulssista,joka on taas pelko siitä meneekö tämä "näytelmä läpi" välillä on puhelun aikana "normi" ääni (unohtaa näytellä kauhuissaan olevaa)sitten taas palaa näytelmään. Toi on myös minulle tuttua. Meitä "näyttelijöitä" on näköjään muitakin. Huvittaa jälkeenpäin ,kun ihmiset menee lankaan. Sisällä kiehuu ja raivoaa,syke miljoonassa,mutta päällepäin pystyt olemaan ihan cool. Sanon vain,että kaikista ei tähän olisi. Vaatii pokkaa. Siitä pisteet Annelille.
Voisiko joku kertoa, että miten Anneli on käytännössä lavastanut Jukan murhan viidessä minuutissa tai miten on pitänyt ruumiin lämpimänä, jos murha on tehty muutama tunti aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Teatteria kirjoitti:
Olen itse aikamoinen"näyttelijä" ja tunnistan Annelin soitosta hätäkeskukseen epäaidon hädän. Haukkukaa niinpaljon kun haluatte,mutta näin on. Kyllä filmaaja filmaajan tuntee.
No samaa olen minä ajatellut,kun olen tuota hätäkeskuspuhelua kuunnellut. Hengästyminen on nopeasta pulssista,joka on taas pelko siitä meneekö tämä "näytelmä läpi" välillä on puhelun aikana "normi" ääni (unohtaa näytellä kauhuissaan olevaa)sitten taas palaa näytelmään. Toi on myös minulle tuttua. Meitä "näyttelijöitä" on näköjään muitakin. Huvittaa jälkeenpäin ,kun ihmiset menee lankaan. Sisällä kiehuu ja raivoaa,syke miljoonassa,mutta päällepäin pystyt olemaan ihan cool. Sanon vain,että kaikista ei tähän olisi. Vaatii pokkaa. Siitä pisteet Annelille.
Ihan kiva! Seuraavaksi voisit kertoa miten Anneli voi olla lyömässä Jukkaa takkahuoneessa yhdessä hetkessä ja siitä kahden sekunnin päästä onkin yhtäkkiä keittiössä talon toisella puolella. Kun olet tämän selittänyt, katsotaan onko sun kuvitelmilla itsestäsi ja muista yhtään mitään merkitystä tässä jutussa.
Jännää että tosta ei oo kauheesti puhuttu, että kuukausittain Jukan tililtä nostettiin n. 400€ kerrallaan, mikä selvisi Annelille vasta jälkeenpäin tutkimuksien yhteydessä. Mitäköhän Jukka puuhasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei tätä auerin "pääepäiltyä" jo esitellä julkisuudessa.
Bluffilta vaikuttaa.
Tekijä yrittää vieläkin kaikkensa ettei häntä vaan pidettäisi syyllisenä.
10 vuoden jälkeen yhtäkkiä tietää kuka murhaaja on?
Tai itse asiassa tietääkin koska oli ainoa aikuinen paikalla Jukan lisäksi..
On saanut koko esitutkintaaineiston aika myöhäisessä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, että miten Anneli on käytännössä lavastanut Jukan murhan viidessä minuutissa tai miten on pitänyt ruumiin lämpimänä, jos murha on tehty muutama tunti aiemmin?
Oliko lämmin kn löydettiin? Pystytäänhän tosiaan siitäkin päättelemään kuolinaika.
enbuske osoitti vaan typeryytensä tällä haastattelulla. Jo alku ei luvannut hyvää. "mennään elokuun 1., eikun syyskuun 1. eikun joukukuun 1.seen......"
olin että ootsä jätkä tosissas..????
kuka menee haastatteluun noin valmistautumattomana?
Vierailija kirjoitti:
lue tämä erittäin mielenkintoinen selostus, ja syistä miksi annelia epäillään:
https://www.edilex.fi/data/uutiset/auer.pdf
Anneli iski Jukkaa ensin puukottaen ja luuli tämän kuoleen, kun hän makasi tajuttomana. Silloin Anneli piilotti tekovälineet. Jukka tulikin myöhemmin tajuihinsa, jolloin Anneli soitti häkeen.,Ja sen aikana viimeisteli murhan, iskemällä kallon rikki.Sen jälkeen puukotti myös itseään.
ANNELI AUER on keskinäisen riidan jälkeen tappanut alla tarkemmin kuvatulla tavalla puolisonsa Jukka Landen. Landen palattua noin 23.00 aikaan työmatkalta on puolisoiden välille syntynyt jo aikaisernmista erimielisyyksistä johtu ya riita mistä on ollut seurauksena myös puolin ja toisin tapahtunut kiinnikäyminen. Riidan pahenturninen on johtanut takkapuiden ja keittiöveitsen käyttämiseen lyöntiaseina millä viimeksirnainitulla Jukka Lahti on myös sohaissut Aueria kerran rintaan aiheuttaen tälle vertavuotavan haavan. Auerin saatua jossain vaiheessa veitsen haltuunsa hän on Landen 2 käsivarsiin ja käsiin osuneiden lyöntien lisäksi lyönyt tätä veitsellä kaksi kertaa kylkeen ja kerran kainalon alueelle siten, että veitsen terä on joka lyönnillä ulottunut 11-20 cm syvyyteen vartalon sisään. Lyönneistä kylkeen ja kainalon alueille on aiheutunut Jukka Landelle runsaasti vertavuotavia haavoja ja toimintakyvyn menetys. Hän on todennäköisesti myös menettänyt tajuntansa, minkä johdosta Auer on luullut tappaneensa puolisonsa. Tämän jälkeen hän on ikkunan rikkomalla ja verisiä kengänjälkiä myös terassin oven ulkopuolelle tehden lavastanut tilanteen sellaiseksi, että asuntoon olisi ikkunan rikkoen tullut ulkopuolinen henkilö, joka olisi suorittanut Jukka Landelle yllä mainitun teon. Lahti ei kuitenkaan ollut Auerin edellisten lyöntien johdosta kuollut vaan tullut jossakin vaiheessa tajuihinsa alkaen voimakkaasti valittamaan. Estääkseen jalkeilla olleen lapsensa näkemästä teon loppuunsaattamista Auer on soittanut hätäkeskukseen ja soiton aikana käskenyt tämän jäädä puhelimeen mennen itse makuuhuoneeseen, missä hän on lyönyt lattialla maannutta Jukka Lahtea 2 kertaa jollakin painavalla esineellä kasvoihin ja päähän seurauksin, että tämä on kallon murskanneen iskun johdosta välittömästi kuollut. Tämän jälkeen Auer on palannut puhelimeen. Koska Auer on ensin aiheuttanut veitsellä useita vakavia ja kivuliaita vammoja Landelle ja apua hankkimatta antanut tämän kärsiä pidemmän aikaa ennen teon loppuunsaattamista ja koska Lahti on ollut puolustuskyvyttömässä tilassa on teko tapahtunut erittäin raa'alla ja julmalla tavalla
Mulla tuli tämä ekan kerran mieleen kun veli ilmoitti oikeuden istunnossa että oli outoa kun Jukka luki sinä vuonna joulun alla Tex Willereitä eikä Jerry Cottoneita kuten aikaisemmin oli tapana. Riiiiight...