Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kuolet, haluatko polttohautauksen vai hautauksen maahan arkussa? Miksi?

Vierailija
09.07.2016 |

Mä itse haluaisin polttohautauksen. Helpompi mun läheisille, ei olisi hautaa mitä pitäisi olla pitämässä kunnossa. En halua, että itsestäni jäisi joku kivipaasi pysyväksi muistoksi. Haluaisin, että muistot musta pysyisivät ihmisten mielissä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä ajattelemaan, ei ole mun päätös. Kuka sitten huolehtiikin niin sen mukaan menee mikä järkevintä ja millä tavoin haluaa muistella.

Vierailija
62/66 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut, että tuhkaus ja ripottelu sinne mikä nyt hyvältä rakkaista tuntuu. Ei hautapaikkaa kirkonmailta, se olisi vieras juttu.

Sitten voisi olla peijaiset (nyyttäreinä). Iloa, naurua, musiikkia, laulua, ihanaa ruokaa ja viini virratkoon! Ne olis mun näköset ainakin. Välillä saa vaikka kyynelehtiäkin, märistä oikein kunnolla.

He tekevät kuten haluavat. Ei mulle kiviä tarvii pystyttää, ellei se rakkaille itselleen tunnu tärkeeltä. En halua jatkaa sitä haudalla ravaamisen kulttuuria. Vainajia voi muistella paljon keskusteluissa ja ottaa sen oman hetkensä vaikka kuvien seurassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vittua se minua liikuttaa? On taas tylsästä aiheesta repäisty sivutolkulla juttua. Pääasia on, että perääni itkee mahdollisimman moni, etenkin eksät. Sitten he elävät elämänsä tunnontuskissaan oltuaan minulle paskoja, ja minä hymyilisin vittumaista hymyä, jos voisin. Pitäisikö lavastaa oma kuolema? Se voisi olla hyvä idea.

Vierailija
64/66 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkauksen. Olen kai katsonut Kill Billejä liian monta kertaa.  Ei kuoppaaminen ole muutenkaan nykyaikaa enää. 

Vierailija
65/66 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisestä jää juurikaan mitään tuhkaa. Luurangosta jää vähän kalkkituhkaa mutta pehmytkudokset katoavat taivaan tuuliin krematorion uunissa.

Se uurnassa oleva tuhka on pääasiassa ruumisarkusta jäänyttä puutuhkaa.

Minusta on hupaisaa kun ihmiset niin tohkeissaan suunnittelevat että mihin sen arkun jäännökset ripottelevat:)

Vierailija
66/66 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakavasti harkinnut ruumiini testamenttaamista lääketieteelle. Tämä onnistuu jos ei voi luovuttaa elimiä + ei tarvita ruumiinavausta. Luonnollisesti elinluovutus jos vain mahdollista.

Minusta saa ottaa ja säilöä myös kudosnäytteitä. Ei väliä vaikka esim. aivot päätyisivät lasipurkkiin pällisteltäväksi. Sitten kun minua on opiskelijat tarpeeksi leikelleet niin valtio maksaa jämien tuhkaamisen :)

(Jos en kelpaa lääketieteelle niin ruumiini saa hävittää halvimmalla mahdollisella tavalla -> tuhkaus)

Onko tuhkaus muka halvempaa kuin hautaus? Olen kaksia hautajaisia ollut järjestämässä ja kyllä niissä se tuhkaaminen oli huomattavasti kalliimpi.