Mistä huomasit että työkaveri on ihastunut sinuun?
Miten hän käyttäytyi? Miten sinä käyttäydyit? Minkälaisessa elämäntilanteessa olit, entä hän (sinkku/varattu)? Saiko tarina jatkoa? Entä mikä nyt on tilanne?
Kommentit (288)
Tuskin ne sen enempää ole ihastuneita, jollekin voisi pillu kelvata. Sen verran viitsivät yrittää.
Onko se ihastunut minuun? Mistä tiedät? En ole mitään huomannut. Minä niin odotan maanantaita!
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa ota omasta kollegastani selvää. Toisinaan hän vaikuttaa todella mukavalta, mutta sitten on juurikin tuota, että muiden ollessa samassa tilassa hän ei puhu minulle juuri mitään. Käymme parin viikon välein yhdessä lounaalla, mutten ole koskaan uskaltanut pyytää häntä vapaa-ajalla minnekään. Olemme olleet samassa työpaikassa 5 vuotta, mutta olen tuntenut hänet vasta viimeiset 2 vuotta ns. kunnolla, sillä hän ja minä teimme alkuun eri hommia.
Joskus hississä vain seisomme vastakkain ja katseemme kohtaavat, tuijotamme toisiamme silmiin muutaman sekunnin ja hymyilemme, sitten käännän katseeni ja hän havahtuu ja tekee samoin. Mutta kohta huomaamme katselevamme jälleen toisiamme.
Kehun häntä välillä ohimennen, vaikkapa söpöksi, komeaksi tai fiksuksi. Hän ei ole koskaan kommentoinut ulkonäköäni, mutta tapaani ajatella ja käsitellä asioita on kyllä.
Meillä on pikkujoulut ensi kuussa, ja jännitän, tapa
Voi olla ihastunut tai sitten ei. Ehkä hän vain aistii sinun ihastuksesi ja yrittää jarrutella sitä.
En minäkään juurikaan juttele ihastukselleni muiden nähden. Pelkään että muut aistivat meidän välisen kemian, joka mielestäni on molemminpuolista. Monesti tuollaisissa tilanteissa, joissa työkaverit huomaavat sutinaa, se on nainen joka leimataan vamp*ksi tai hor*ksi, enkä halua että hänestä ajatellaan niin. Se voi vaikeuttaa myös naisen urakehitystä.
Kahden kesken kyllä juttelen mielelläni hänen kanssaan ja hakeudun seuraan vaikka kahvitauolla. Samoin firman illanvietoissa olen hakeutunut seuraan. Ehkä teilläkin pikkujouluissa juttu etenee. Ainakin se on selvää, että jos pikkujouluissa mies ei hakeudu seuraasi tai viihdy seurassasi pitkään, et ole ykkönen hänen ajatuksissaan.
Naiskollegan ulkonäköä mieskollegan ei nykyisin kannata kommentoida. On niin monta tapaa, jolla se voidaan tulkita väärin. Sitä voidaan pitää seksistisenä, sovinistisena tai kollegan ammattitaidon vähättelynä. Pitää olla tosi tuttu nainen, että uskaltaa mitään kommentoida. Mä olen hyvin tuntemalleni naiskollegalleni sanonut, että oot käynyt kampaajalla, hienot uudet hiukset. Mutta muuta en ole uskaltanut ulkonäöstä kenellekään sanoa, varsinkaan ihastukselleni, vaikka hänen ulkonäössään riittäisi kehuttavaa.
Näin aamuyöstä suorastaan hekumallisen seksiunen työkaverista. Ja ihan vaan siksi kun eilen kohtasi katseet kotiinlähtiessä. Jäi taas ajatuksiini pyörimään. Sähköä on tuntunut välillämme jo vuosia. Tai ainakin omassa päässä...
Vierailija kirjoitti:
Se katse <3
Merkitsevät hymyt ja hyvä yhteinen energialataus kun ollaan lähekkäin.
Ajattelen tätä naista koko ajan, huh.
Kauanko tätä on jatkunut?
Lähetteli mukahauskoja viestejä täynnä hymiöitä. Tuli usein huoneeseeni tekemään tikusta asiaa ja jäi sitten kiehnäämään. Työpaikan juhlissa hakeutui minun seuraani, eikä jättänyt minua rauhaan ennen kuin sanoin lähteväni muualle. Olimme molemmat sinkkuja, mutta hän oli minua vanhempi, ruma ja ikävystyttävä yh. joten en lämmennyt. Nykyään asumme eri paikkakunnilla. Naisella on kuulemma miesystävä.
Vierailija kirjoitti:
Lähetteli mukahauskoja viestejä täynnä hymiöitä. Tuli usein huoneeseeni tekemään tikusta asiaa ja jäi sitten kiehnäämään. Työpaikan juhlissa hakeutui minun seuraani, eikä jättänyt minua rauhaan ennen kuin sanoin lähteväni muualle. Olimme molemmat sinkkuja, mutta hän oli minua vanhempi, ruma ja ikävystyttävä yh. joten en lämmennyt. Nykyään asumme eri paikkakunnilla. Naisella on kuulemma miesystävä.
Täydennän vielä että itse olen edelleen sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Se katse <3
Merkitsevät hymyt ja hyvä yhteinen energialataus kun ollaan lähekkäin.
Ajattelen tätä naista koko ajan, huh.
Kauanko olet ollut ihastunut ja oletko ajatellut tekeväsi asialle jotain?
Olen jo niin syvällä suossa ihastukseni kanssa, että en enää tiedä, mitä tekisin. Järki huutaa, että ei, ei oo järkevää. Mutta ne pitkät katseet, hymy.. Jotain maagista meidän välillä tapahtuu lähellä ollessa ja myös etäyhteydellä. Sellainen älyn ja jonkin ihan muun kuin älyn yhteenliittymä. Kehuja puolin ja toisin. On todella vaikea olla ajattelematta tätä ihmistä. Ihmettelen, jos ei tämä jo ulospäin muille näy..
Vierailija kirjoitti:
Olen jo niin syvällä suossa ihastukseni kanssa, että en enää tiedä, mitä tekisin. Järki huutaa, että ei, ei oo järkevää. Mutta ne pitkät katseet, hymy.. Jotain maagista meidän välillä tapahtuu lähellä ollessa ja myös etäyhteydellä. Sellainen älyn ja jonkin ihan muun kuin älyn yhteenliittymä. Kehuja puolin ja toisin. On todella vaikea olla ajattelematta tätä ihmistä. Ihmettelen, jos ei tämä jo ulospäin muille näy..
Olen ihan samassa tilanteessa. Ollaan molemmat varattuja ja ainakin pääsääntöisen onnellisissa liitoissa, joten järkiperusteita ihastukselle on vaikea löytää. Ajattelen häntä koko ajan, hymyilyttää, pää on pilvissä ja hetken päästä taas epätoivon suossa, kun tiedän, ettei tätä ihastusta voi viedä pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samassa tilanteessa. Ollaan molemmat varattuja ja ainakin pääsääntöisen onnellisissa liitoissa, joten järkiperusteita ihastukselle on vaikea löytää. Ajattelen häntä koko ajan, hymyilyttää, pää on pilvissä ja hetken päästä taas epätoivon suossa, kun tiedän, ettei tätä ihastusta voi viedä pidemmälle.
Ootko koskaan ajatellut ottavasi asian puheeksi ihastuksesi kanssa, tai onko tullut sellaisia tilanteita? Käyn itse koko ajan kamppailua sen kanssa, että ottaako puheeksi vai ei. Viimeksi tänään sitä pohdin hänet kohdatessani. En tiedä auttaisiko se laukaisemaan tämän tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan ajatellut ottavasi asian puheeksi ihast
No jos totta puhutaan, niin asia tuli puheeksi pikkujouluissa ja tunnustettiin molemmat ihastuksemme. Ja tuohan tietysti pahensi tilannetta ihan valtavasti, kun nyt ollaan yhdessä tuskailtu tätä tilannetta. Eli suosittelen, että älä kerro, vaan koita hillitä tunteesi, jos siis ette satu molemmat olemaan sinkkuja ja/tai työkaveruus ei suhdetta estä.
Halauksen lujuudesta ja sitä seuranneesta suudelmasta..
-mies-
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita vastaavassa tilanteessa olevia miehiä?
Tossa pöydälläni makaa reppu levällään
johtaja Tappurainen
Siitä viimeistään huomaa, kun jotenkin joudutaan aina sellaisiin tilanteisiin, missä ihmiset vitsailee meidän olevan pariskunta. Tätä on viime aikoina tapahtunut yhä enenevässä määrin, joten siitä olen päätellyt, että on alkanut näkyä ulospäin. Enkä ihmettele, on meistä tullut jo sen verran läheisiä.
Ehkä pitäis Sinun miettiä, oletko itse ihastunut työkaveriin ja miten pitkälle valmis menemään
'Kemia' ja 'sähkö' kuulostavat aika teknisiltä sanoilta.
Pitäisi keksiä uusi sana kuvaamaan ihmisten välistä tunnetta. Tai onhan niitä, kuten 'himo'..
Mä en kanssa ota omasta kollegastani selvää. Toisinaan hän vaikuttaa todella mukavalta, mutta sitten on juurikin tuota, että muiden ollessa samassa tilassa hän ei puhu minulle juuri mitään. Käymme parin viikon välein yhdessä lounaalla, mutten ole koskaan uskaltanut pyytää häntä vapaa-ajalla minnekään. Olemme olleet samassa työpaikassa 5 vuotta, mutta olen tuntenut hänet vasta viimeiset 2 vuotta ns. kunnolla, sillä hän ja minä teimme alkuun eri hommia.
Joskus hississä vain seisomme vastakkain ja katseemme kohtaavat, tuijotamme toisiamme silmiin muutaman sekunnin ja hymyilemme, sitten käännän katseeni ja hän havahtuu ja tekee samoin. Mutta kohta huomaamme katselevamme jälleen toisiamme.
Kehun häntä välillä ohimennen, vaikkapa söpöksi, komeaksi tai fiksuksi. Hän ei ole koskaan kommentoinut ulkonäköäni, mutta tapaani ajatella ja käsitellä asioita on kyllä.
Meillä on pikkujoulut ensi kuussa, ja jännitän, tapahtuuko jotakin. Yleensä humalassa ihmiset ovat vähän löperömpiä tunteidensa kanssa.