Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeuksia laihtua lääkityksen lopettamisen jälkeen

Vierailija
17.04.2026 |

Laihdutin viidessä kuukaudessa 20 raskauskiloa ketogeenisellä ruokavaliolla, paino tippui 4 kiloa kuussa tahdilla. Pysyin normaalipainoisena, kunnes sairastuin vakavasti ja sain kipulääkkeeksi triptylin. Parissa triptyl-vuodessa lihoin lähes 20 kiloa takaisin. Kyllä, triptylin aikana söin paljon karkkia ja muuta makeaa, mutta ei se yksistään tuota nousua selittänyt. Kun jätin Triptylin pois tammikuussa, ei paino lähtenyt laskuun. Sen huomasin, että ruokaan liittyvät mieliteot katosivat heti ja jätinkin sokeriset herkut kokonaan pois. Sokerin pois jättäminen ei laihduttanut kiloakaan. Nyt olen yrittänyt laihduttaa ketolla/VHH-ruokavaliolla, mutta paino ei ole pudonnut kuin 3 kiloa (mistä suurin osa on pelkkää nestettä) ja paino on lähinnä jumittanut paikoillaan. Ärsyttää ihan hirveästi, että triptyl-kilojen laihduttaminen on näin vaikeaa. Tiedän, että en ole lipsunut ruokavalion kanssa. Minulla on muutenkin stressiä ja hermosto on jo pitkään ollut ylikierroksilla.

Miten saisin laihtumista tehostettua ja kiloja pois?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää tulee, niin ei ne kilot hetkessä katoa

Vierailija
2/7 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nukkua pahemmin ja vähentää stressiä. Insuliiniresistenssiä kannattaa myös pohtia yhtenä syynä hitaalle laihtumiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin, puolessa vuodessa 8kg lisää vaikka söin alle 1500kcal.

Eikä pudonnut vaikka lopetin lääkkeet, tuosta on jo muutama vuosi. Paino putoaa vain vhh + 1000-1200 kcal päiväannoksella n 200g viikossa. 

Vierailija
4/7 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet voi sotkea kropan pitkäksi aikaa. Yritä olla kärsivällinen.

Vierailija
5/7 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen tilanne, lääkityksen aikana paino nousi ja lääkityksen loputtua paino ei millään tunnu lähtevän laskuun. Mutta yritän luottaa siihen että pitkässä juoksussa terveellinen ruokavalio ja liikunta kyllä vievät painon oikeaan suuntaan.

Vierailija
6/7 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnikkäästi vaan pidät kiinni uudesta ruokavaliosta. Tuloksia näkyy kyllä jossain vaiheessa.

Vierailija
7/7 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, miten aina sanotaan, ettei nuo lääkkeet vaikuta painoon ja sitten lopputulos on tuo. Tsemppiä kilojen karistamisen kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän