Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät hankkivat lapsia köyhyyteen?

Vierailija
07.07.2016 |

Ihmetyttää kerran toisensa jälkeen, miksi jotkut köyhät haluavat väkisin altistaa lapsen sille nöyryytykselle ja kärsimykselle, jota köyhä lapsuus on. Tietenkin tyhjän päälle voi pudota, mutta puhun nyt ihmisistä, jotka ovat köyhiä ilman valoisia tulevaisuudennäkymiä ja silti lisääntyvät. Minusta tuo on moraalisesti vielä kyseenalaisempaa kuin normaali lisääntyminen.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vauvakuumeillut jostain 18-vuotiaasta saakka ja olen köyhän perheen lapsi. SIKSI ei tullut mieleenkään, että hankkisin lapsia ennen kuin taloudellinen tilanne sallii. Olen myös ollut parisuhteessa jo 7 vuotta saman miehen kanssa, joka hänkin "kärsii" vauvakuumeesta. Silti, lapset ovat saaneet odottaa.

Valmistun yliopistosta jouluksi (olen 25v) ja ollaan miehen kanssa puhuttu, että lapsia voidaan alkaa yrittää siinä vuoden parin sisällä.

Jos taloudellinen tilanteenne ei parane aiotko jäädä vapaaehtoisesti lapsettomaksi? Jos jäät heti valmistuttuasi kotiin lapsia tekemään ei se ainakaan työnhakua helpota. Vai hankkiudutko raskaaksi heti kun työsuhteesi vakinaistetaan?

Vierailija
82/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on rikkaus. Köyhäkin voi onnistua kouluttamaan lapsensa hyvin ja tämä sitten huolehtii vanhemmistaan kun nämä ovat vanhoja. Mieti nyt vaikka Mika Häkkistä. Sen vanhemmilla kävi hyvä munkki kun niiden poika ponkaisi maailman maineeseen. Eli huonommin niiden käy, jotka jättävät vaan vanhuuden omaan varaansa. Jos ei itseä onnaa niin sitten ei ole lapsiakaan pitämässä huolta. Yhteiskunnan tukeenkin on Suomessa voinut luottaa vasta vähän aikaa ja kohtahan sekin viedään pois. Joten juurikin köyhien kannattaa hankkia paljon lapsia. Taas on ne ajat, että lapsia kannattaa hankkia varmuuden vuoksi.

En nyt sen paremmin tiedä, mutta luulisin, että vanhempien tulee sponssata rahallisesti paljonkin jotta lapsesta tulee maineikas formulakuski.

Vai menikö Häkkinen joku kaunis päivä ihan vaan kokeilemaan kaverin formula-auto ja totesi, että vitsi mä oon hyvä tässä, voisinki mennä kisoihin1

Siihen maailman aikaan tuollainen harrastus ei vielä ollut älyttömän kallis.

Niin, eli voiko siis nykyään köyhän perheen lapsesta tulla formula-tähti? Todennäköisesti ei, ellei vanhemmat tee kaikkensa saadakseen kustannettua lapselle treenausta jo pienestä pitäen.

Mutta yliopistoon voi vielä päästä. Tai muuten saada ammatin, jossa tienaa hyvin. Eli kyllä lapsien saaminen kannattaa. Nykynuorille sanoisinkin neuvoksi, että hankkikaa lapsia, että joku huolehtii teistä kun olette vanhoja. Eläkejärjestelmä kun varmaan puretaan tässä vähitellen.

Sosiaaliluokka on valitettavan periytyvää. Jos vanhemmat ovat köyhiä elämäntapatyöttömiä, joilta on käytynä vain peruskoulu, niin on epätodennäköistä että heidän jälkikasvustaan tulee yliopisto-opiskelijoita.

Mallin elämään saa kotoa, tosin se pienempi porukka onneksi näkee sen mallin sellaisena miten EI kannata tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on rikkaus. Köyhäkin voi onnistua kouluttamaan lapsensa hyvin ja tämä sitten huolehtii vanhemmistaan kun nämä ovat vanhoja. Mieti nyt vaikka Mika Häkkistä. Sen vanhemmilla kävi hyvä munkki kun niiden poika ponkaisi maailman maineeseen. Eli huonommin niiden käy, jotka jättävät vaan vanhuuden omaan varaansa. Jos ei itseä onnaa niin sitten ei ole lapsiakaan pitämässä huolta. Yhteiskunnan tukeenkin on Suomessa voinut luottaa vasta vähän aikaa ja kohtahan sekin viedään pois. Joten juurikin köyhien kannattaa hankkia paljon lapsia. Taas on ne ajat, että lapsia kannattaa hankkia varmuuden vuoksi.

En nyt sen paremmin tiedä, mutta luulisin, että vanhempien tulee sponssata rahallisesti paljonkin jotta lapsesta tulee maineikas formulakuski.

Vai menikö Häkkinen joku kaunis päivä ihan vaan kokeilemaan kaverin formula-auto ja totesi, että vitsi mä oon hyvä tässä, voisinki mennä kisoihin1

Niin, eli voiko siis nykyään köyhän perheen lapsesta tulla formula-tähti? Todennäköisesti ei, ellei vanhemmat tee kaikkensa saadakseen kustannettua lapselle treenausta jo pienestä pitäen.

Zlatan Ibramovich ja Makwan Amirkhani ovat köyhien perheiden lapsia. Michael Jacksonin lapsuus oli erittäin köyhä samoin monen muun kuuluisuuden.

Vierailija
84/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän elämä täynnä kärsimyksiä ja nöyryytystä? VAIN koska ei ole rahaa?

Mieluummin minä läsnäolevalle köyhälle lapsen soisin kun tunteettomalle työnarkomaanille, joka ei ole läsnä lapsen elämässä.

Se on jännä miten aina näissä keskusteluissa se köyhä vanhempi on empaattinen ja suorastaan tuleva pyhimys. Työssäkäyvä taas tunteeton työnarkomaani, jolle sopisi pirunsarvet päähän.

Vierailija
85/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kautta maailman historian ovat köyhät tehneet lapsia. Miltä maailma näyttäisi, jos vain rikkaat olisivat lisääntyneet?

No Afrikassa ainakin menisi kivemmin :)

Vierailija
86/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tässä nyt tarkoitetaan "köyhällä lapsuudella, joka on nöyryytystä ja kärsimystä"? Sitäkö ettei ole varaa hienoon puhelimeen, vaatteet ostetaan pääasiassa kirpparilta ja harrastuksina on korkeintaan ilmainen partio?

Sanoisin, että vanhempien henkinen köyhyys on vaarallisempaa kuin rahallinen köyhyys. Huono kasvatus, paljon poissaoloa, vähän rakkautta, riitelyä ja alkoholismia on paljon pahempi kohtalo lapselle kuin kirpparilta ostetut vaatteet.

Kirjoitin juuri yllä, 3 lasta, pienet tulot.

Vanhin lapsi sai puhelimen kun meni kouluun, nuorempien lasten kavereilla on.

Vielä lapset ovat tyytyväisiä siihen että käydään Lintsillä, kun on ilmaislaitteita ja voitin ( ihanaa !!!!! ) 10 laitelippua. Vanhin saa käyttää ne. Koska nuorin on vaunuissa, tulee eväät mukana.

Meillä ei mene Lintsillä euroakaan ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Mutta odotellaan5 v kun tilanne on toinen.

Joten tehdään nyt urakalla näitä laivalla tax free lapuilla, ilmaistapahtumiin, on tekemistä ja mistä kertoa kun muut lapset kertovat.

Iloisena tuon kollegalle viskipulloja ja hajuvesiä, koska silloin pääsen itse taaS 5 eurolla matkaan,

Vierailija
87/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zlatan Ibramovich ja Makwan Amirkhani ovat köyhien perheiden lapsia. Michael Jacksonin lapsuus oli erittäin köyhä samoin monen muun kuuluisuuden.

Ja tällä perusteella näytät yläpeukkua köyhien lapsien hankinnalle, koska monien miljoonien köyhien perheiden seasta muutamasta on tullut isotienestinen stara?

Käytänössä sama kuin laittaisit pärjäämien lottovoiton varaan.

Vierailija
88/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vauvakuumeillut jostain 18-vuotiaasta saakka ja olen köyhän perheen lapsi. SIKSI ei tullut mieleenkään, että hankkisin lapsia ennen kuin taloudellinen tilanne sallii. Olen myös ollut parisuhteessa jo 7 vuotta saman miehen kanssa, joka hänkin "kärsii" vauvakuumeesta. Silti, lapset ovat saaneet odottaa.

Valmistun yliopistosta jouluksi (olen 25v) ja ollaan miehen kanssa puhuttu, että lapsia voidaan alkaa yrittää siinä vuoden parin sisällä.

Jos taloudellinen tilanteenne ei parane aiotko jäädä vapaaehtoisesti lapsettomaksi? Jos jäät heti valmistuttuasi kotiin lapsia tekemään ei se ainakaan työnhakua helpota. Vai hankkiudutko raskaaksi heti kun työsuhteesi vakinaistetaan?

Jos kävisi niin ikävästi, etten tulevana lastentarhanopettajana (kasvatustieteen kandi) pk-seudulla työllistyisi (alueella ainakin 300 open vaje), niin varmaankin sitten lasten hankkiminen jäisi. Mieheni palkalla pärjäämme kahdestaan ihan hyvin, mutta se ei vain riitä lapsiperheen menoihin tarpeeksi hyvin.

En aio jäädä vuosikausiksi kotiin. Vanhempainvapaat tulemme jakamaan noin 50/50. Lapsen(lasten) ollessa 2-3v voimme tehdä esim. 6h päivää ja viedä lapset päiväkotiin. Meillä ei ole lapsia tai potentiaalisia lasten hankkijoita lähipiirissä, joten päiväkoti on muutenkin tärkeä vaihtoehto lasten sosiaalisten suhteiden näkökulmasta.

Vierailija
89/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsia, älkääkä urputtako tyhmiä! Parasta mitä suomalaiset nuoret voivat juurikin nyt tehdä on pykätä lapsia lisää. Lapset on tulevaisuuden voimavara, nimittäin suomalaiset lapset. Jos jätätte lasten teon vaan muslimien kontolle niin surkea vanhuus teillä on tiedossa. Luuletteko te, että ne teidän vaippoja vaihtaa? Ehei! Kaikkea muuta!

Ettekö muka näe mikä tätä maata odottaa jos ette ala vähän äkkiä tehdä lisää suomalaisia tänne?!

Vierailija
90/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepalilaiset ja muut aasialaiset, afrikkalaiset köyhät vanhemmat keräävät rahaa ja lähettävät lapsensa Suomeen opiskelemaan koska täällä on ILMAINEN koulutus kaikille. Heidän mielestäänheidän lapsillaan on parempi tulevaisuus Suomessa kuin kotimaassaan. Suomalaiset saavat valtiolta tukea opiskeluihinsa toisin kun nämä opiskelijat. Useimmat joutuvat tekemään töitä opiskelujensa ohella siivoojana eivätkä voi bilettää ja käydä baareissa samoin kuin suomalaiset opiskelijat. Siitä huolimatta suomalaiset kehtaavat valittaa kuinka köyhien ei kannata hankkia lapsia. Kannattaisi käydä Intiassa tai Nepalissa vierailulla paikallisissa slummeissa ja kysyä mitä mieltä ihmiset siellä ovat Suomen köyhistä.

Vierailija
91/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siksi, että lapsista saa rahaa. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän rahaa. Jos perheessä 2 työtöntä aikuista ja 5 lasta, ja elävät tuilla, niin tukien määrä on niin massiivinen, ettei töihin kannata enää mennä. Lasten avulla saa siis vähennettyä köyhyyttä. Eiväthän ne ihmiset lapsia ajattele, vaan itseään. Ja seuraava sukupolvi oppii saman. Mallistahan tässä opitaan itse kukin. Yrittäjyys "periytyy", ja samoin lusmuilu. Sossussa olen töissä, joten ihan mutulla en näin kommentoi. Yksi asiakas ihmetteli kerran, kuinka hän tienaa enemmän kuin minä, vaikka hän ei käy töissä. Kun selitin tätä suomalaisen järjestelmän kannustinloukkua, niin asiakas (ulkomaalainen nainen) lopetti siihen paikkaan kampaajakoulunsa. Ei ollut kuulemma mitään järkeä käydä sitä, kun voi olla kotonakin. Ja niinhän se onkin. Btw, tämän naisen tilille pamahti joka kuukausi reilusti toista tuhatta euroa pelkästään lapsilisinä. Siihen sitten vuokrat ja muut päälle. Ja rasisteille tiedoksi, että ihan samoin suomalaiset käyttävät järjestelmää hyödyksi, ja vielä pahemminkin, koska tuntevat systeemin. Tämä nainen ei tuntenut, vaan oli aikeissa hankkia ammatin ja mennä töihin.

Vierailija
92/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän elämä täynnä kärsimyksiä ja nöyryytystä? VAIN koska ei ole rahaa?

Mieluummin minä läsnäolevalle köyhälle lapsen soisin kun tunteettomalle työnarkomaanille, joka ei ole läsnä lapsen elämässä.

Se on jännä miten aina näissä keskusteluissa se köyhä vanhempi on empaattinen ja suorastaan tuleva pyhimys. Työssäkäyvä taas tunteeton työnarkomaani, jolle sopisi pirunsarvet päähän.

Kun kuitenkin tosiasia on tutkimusten mukaan, että niiden köyhien, työttömyydesta ja muista sosiaalisista ongelmista kärsivien kodeissa lapset voivat huonoiten. Siksihän halutaan pitää kiinni esim. subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta, että lapset saisivat hyvää terveellistä ruokaa ja jonkun aikuisen huolenpitoa. MIksi niihin ongelmaperheisiin tosissaan lisää lapsia tarvittaisiin, eikö esim. 1-2 lasta riittäisi?

Vierailija
93/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää lapsia, älkääkä urputtako tyhmiä! Parasta mitä suomalaiset nuoret voivat juurikin nyt tehdä on pykätä lapsia lisää. Lapset on tulevaisuuden voimavara, nimittäin suomalaiset lapset. Jos jätätte lasten teon vaan muslimien kontolle niin surkea vanhuus teillä on tiedossa. Luuletteko te, että ne teidän vaippoja vaihtaa? Ehei! Kaikkea muuta!

Ettekö muka näe mikä tätä maata odottaa jos ette ala vähän äkkiä tehdä lisää suomalaisia tänne?!

Ääliö. Ensinnäkin, muslimit OVAT suomalaisia, ainakin silloin jos he ovat tässä maassa syntyneet ja kasvaneet. Parasta, mitä maahanmuuttaja-muslimi voi tehdä, on laittaa lapsensa päiväkotiin viimeistään 3-vuotiaana oppimaan suomen kieltä ja tapoja.

Plus ainakin siskoni työpaikalla (vanhainkoti) on lukuisia muslimitaustaisia työntekijöitä. Niin miehiä kuin naisia! Missä ovat suomalaiset miehet, mielummin kotona työttömänä ryyppäämässä kuin rehellistä työtä tekemässä.

Vierailija
94/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku mä haluuuuun!! Plus eipähän tartte ees harkita kouluttautumista/työnhakua kun tasaisin väliajoin pukataa muksuja ulos. Ja sit valitetaan kun on vaikeeta ja tiukkaa, lasten isäkin pitkäaikaistyöttömänä, ei enää jaksa, sossut järkkää lapsenhoitoapua ja ostaa pyykinpesukoneen ym.. ja seuraavassa hetkessä ollaan taas raskaana. En tajua. Mut eipähän tartte mennä töihin!

Köyhät eivät opiskele? Missä ihmeen kuplassa elät?

Älä viitsi. Katsopa vaikka joulun alla jouluapua -järjestön sivuja, niin käsität mistä puhutaan.

Opiskelijathan usein köyhiä ovatkin. Opiskelen itsekin.

Opiskelu ihmisillä  on kuitenkin yleensä vain muutaman vuoden mittainen välivaihe nuorena ja moni siitäpaitsi saa silloin avustusta vanhemmiltaan. Sitten aletaan puhua oikeast köyhistä, kun ei ole ketään sukulaisiakaan joiden apuun voisi turvautua ja  työkykykin on terveydellisistä syistä  lopullisesti mennyt ja tulevaisuudessa ei loista mitään 'vihreää valoa' mihinkään suuntaan,on vain laskuja ja ulosottokirjeitä eikä enää yhtään mitään toivoa paremmasta.

Opiskelija taas  on muutaman vuoden päästä insinööri, tai sairaanhoitaja tai joka tapauksessa joku sellainen jota ei enää  voi luokitella mitenkään 'köyhäksi', vaan useimmiten pikemminkin hyvintoimeentulevaksi (tietysti edellyttäen,että onnistuu työllistymään,mutta ennemmin tai myöhemmin kaikki jotain opiskelleet yleensä onnistuvatkin.)

Vierailija
95/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kautta maailman historian ovat köyhät tehneet lapsia. Miltä maailma näyttäisi, jos vain rikkaat olisivat lisääntyneet?

No Afrikassa ainakin menisi kivemmin :)

Mistä rikkaat sais orjia plantaaseilleen jos ei köyhät lisääntyisi? Luuletko, että rikas alkaa toiselle rikkaalle maaorjaksi?

Entä täällä länsimaissa? Jos kaikki alle 2600e tienaavat ei enää tekis yhtään lasta niin kuka niiden hienompien ihmisten paskat siivois ja kuka toimis autokuskina? Kuka hoitais niitä sairaalassa? Kuka toimisi lapsenlikkana? Kerro toki miten yhteiskunta toimii, jos vain rikkaat tekee rikkaita mukuloita?

Vierailija
96/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku mä haluuuuun!! Plus eipähän tartte ees harkita kouluttautumista/työnhakua kun tasaisin väliajoin pukataa muksuja ulos. Ja sit valitetaan kun on vaikeeta ja tiukkaa, lasten isäkin pitkäaikaistyöttömänä, ei enää jaksa, sossut järkkää lapsenhoitoapua ja ostaa pyykinpesukoneen ym.. ja seuraavassa hetkessä ollaan taas raskaana. En tajua. Mut eipähän tartte mennä töihin!

Köyhät eivät opiskele? Missä ihmeen kuplassa elät?

Älä viitsi. Katsopa vaikka joulun alla jouluapua -järjestön sivuja, niin käsität mistä puhutaan.

Opiskelijathan usein köyhiä ovatkin. Opiskelen itsekin.

Opiskelu ihmisillä  on kuitenkin yleensä vain muutaman vuoden mittainen välivaihe nuorena ja moni siitäpaitsi saa silloin avustusta vanhemmiltaan. Sitten aletaan puhua oikeast köyhistä, kun ei ole ketään sukulaisiakaan joiden apuun voisi turvautua ja  työkykykin on terveydellisistä syistä  lopullisesti mennyt ja tulevaisuudessa ei loista mitään 'vihreää valoa' mihinkään suuntaan,on vain laskuja ja ulosottokirjeitä eikä enää yhtään mitään toivoa paremmasta.

Opiskelija taas  on muutaman vuoden päästä insinööri, tai sairaanhoitaja tai joka tapauksessa joku sellainen jota ei enää  voi luokitella mitenkään 'köyhäksi', vaan useimmiten pikemminkin hyvintoimeentulevaksi (tietysti edellyttäen,että onnistuu työllistymään,mutta ennemmin tai myöhemmin kaikki jotain opiskelleet yleensä onnistuvatkin.)

Jos olen työtön ja köyhä maisteri saanko tehdä lapsia? Akateemisten työttömien määrä nousee koko ajan ja ihmiset vaihtavat alaa koko ajan. Toisaalta moni työttömäksi jäänyt alkaa opiskelemaan hoitoalaa 40-50 vuotiaana, osa miehiä jotka jääneet työttömäksi oltuaan töissä 30 vuotta. Ei koulutus nykyään takaa tietä pois köyhyydestä.

Vierailija
97/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepalilaiset ja muut aasialaiset, afrikkalaiset köyhät vanhemmat keräävät rahaa ja lähettävät lapsensa Suomeen opiskelemaan koska täällä on ILMAINEN koulutus kaikille. Heidän mielestäänheidän lapsillaan on parempi tulevaisuus Suomessa kuin kotimaassaan. Suomalaiset saavat valtiolta tukea opiskeluihinsa toisin kun nämä opiskelijat. Useimmat joutuvat tekemään töitä opiskelujensa ohella siivoojana eivätkä voi bilettää ja käydä baareissa samoin kuin suomalaiset opiskelijat. Siitä huolimatta suomalaiset kehtaavat valittaa kuinka köyhien ei kannata hankkia lapsia. Kannattaisi käydä Intiassa tai Nepalissa vierailulla paikallisissa slummeissa ja kysyä mitä mieltä ihmiset siellä ovat Suomen köyhistä.

Surkea rinnastus. Vaikka intialaisissa ja nepalilaisissa slummeissa elääkin vähintään kymmenkertaisesti köyhempiä ihmisiä kuin Suomen köyhät, täytyy asiassa ottaa huomioon myös kahden totaalisen erilaisen yhteiskunnan elintasokustannusten välinen ero ja muut kulttuuriset tekijät.

Ihan turha jauhaa mistään Afrikan nälkää näkevistä lapsista, nepalilaisesta lapsityövoimasta tai intialaisista "kastittomista". Elämän realiteetit ovat Suomessa kaikin tavoin täysin erilaiset ja kyllä, meillä on täällä ihmisiä, joiden toimeentulo ei riitä takaamaan heille sellaista elintasoa, jota voidaan suomalaisessa kontekstissa pitää edes kohtuullisena.

Vierailija
98/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö. Ensinnäkin, muslimit OVAT suomalaisia, ainakin silloin jos he ovat tässä maassa syntyneet ja kasvaneet. Parasta, mitä maahanmuuttaja-muslimi voi tehdä, on laittaa lapsensa päiväkotiin viimeistään 3-vuotiaana oppimaan suomen kieltä ja tapoja.

Plus ainakin siskoni työpaikalla (vanhainkoti) on lukuisia muslimitaustaisia työntekijöitä. Niin miehiä kuin naisia! Missä ovat suomalaiset miehet, mielummin kotona työttömänä ryyppäämässä kuin rehellistä työtä tekemässä.

Ihan vapaa valinta mutta olenpahan varoittanut. Muslimit eivät nytkään ole töissä sankoin joukoin vaan mieluummin nostavat tukia ja elävät herroiksi sillä aikaa kun suomalaiset raatavat.

Vierailija
99/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuet lakkaavat niin ihmeitä tapahtuu ja köyhät eivät lisäännykään yhtä hanakasti.

Köyhät lisääntyvät eniten niissä maissa joissa ei ole mitään tukia.

Ne myös kuolee näissä maissa pois. Täällä on ehkäisy saatavilla, monissa köyhissä maissa ei.

Vierailija
100/141 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että rikkaudet tekevät sinut jotenkin onnelliseksi? Köyhässä lapsuudessa ei ole mitään epämiellyttävää. Arvostaapahan enemmän menestystään näin aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän