Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo kadonnut Vesa Riihiluoma oli Eurooppa 3:n laulaja (nykyisin psykiatri)

Vierailija
07.07.2016 |

Moniko muistaa bändin?

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielinen uskovaisuus ei ainakaan ole kannustavana tekijänä mielenterveyden pysymiseen. Omassa suvussani oli vähän yli kaksikymppinen nuorimies, joka ampui itsensä ahdistuksissaan. Hänen äitinsä ja äidinisänsä olivat hartaita rukoilevaisia ja poika sai koko ikänsä kuulla sitten kaikenlaista synnintuntoa julistettavan. Ylioppilaaksi kirjoitti, mutta opiskelut eivät sujuneet ja mielisairaalassa tuli käytyä latauksella parikin kertaa. Kun reilu parikymppinen sai tittelin eläkeläinen, se oli se viimeinen pisara. Lopullisen ratkaisun taisi tehdä, kun sukulaisensa omistamaan metsikköön ilmestyi valkoisia ristejä (maanmittauspiirin hemmot kävivät sellaisia asettelemassa), ahdistui niistä (tätä oli sattunut ennenkin, sain kuulla myöhemmin) ja haki haulikon enonsa talosta. Eno hänet sitten löysikin metsästä.

Summa summarum: herkälle mielelle ahdasmielinen uskovaisuus ja synnintunnoissa rypeminen on myrkkyä. Montako sukulaispoikani kaltaista tapausta on mahtanut Suomessa käydä vuosikymmenien varrella?

Vierailija
142/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikassa oli aikoinaan lääkärinä, tai piti olla. Ei siitä työnteosta silloinkaan oikein mitään tullut. Mukava ja ystävällinen oli kaikille. Eli on noita ongelmia ollut jo pidempään, joskus ne vaan kulminoituu. 

En tiedä ao ihmisen työpaikkoja, mutta se kuka tietää, voisi tämän urpon mahdollisesti tunnistaa..

Tajusitko mitä teit? Rikoit vaitiolovelvotteesi, ja ilkeämielisesti vielä ja juoruilun haluisesti. Poista viestisi. Olet häpeäpilkku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikassa oli aikoinaan lääkärinä, tai piti olla. Ei siitä työnteosta silloinkaan oikein mitään tullut. Mukava ja ystävällinen oli kaikille. Eli on noita ongelmia ollut jo pidempään, joskus ne vaan kulminoituu. 

En tiedä ao ihmisen työpaikkoja, mutta se kuka tietää, voisi tämän urpon mahdollisesti tunnistaa..

Tajusitko mitä teit? Rikoit vaitiolovelvotteesi, ja ilkeämielisesti vielä ja juoruilun haluisesti. Poista viestisi. Olet häpeäpilkku!

Vaitiolovelvollisuushan on lääkärillä potilaistaan. Ja jos käytetään ilmaisua työpaikan lääkäri, niin saattaa tarkoittaa työterveyslääkäriä, eikä sitä, että kommentoija on itse terveydenhuollon työpaikassa. Siitä olen samaa mieltä, että ei tuo hyvien tapojen mukaista ole, mutta vaitiolovelvollisuus ei ole itsestään selvä asia.

Vierailija
144/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin uteliaisuuttani JulkiTerhikistä, ja Vesalla on psykiatrian erikoislääkärin ja laboratoriohoitajan oikeudet. 

Ei hemmetti jos on psykiatrian erikoislääkäri niin tämä taas tiputti ajttelemaan että paljon siinä on loppujen lopuksi perää että tuolle alalle menevät eivät ole itsekään täysin normaaleja. Ymmärtäisin enemmän jos olisi vain psykologi mutta että psykiatrian erikoislääkäri. Eikös se koulutuskin kestä tosi kauan erikoislääkäriksi. Aina olen ollut vähän epäilevät psykologiaan mutta tämä taas vähän vähensi luottamusta kyseiseen tieteenalaan. (nyt on siis tullut ilmi että oli piileskelämässä jossain kotinsa välikatossa, aikamoinen ahdistus ollut kai päällä) Toisaalta eihän ne lääkäritkään mitään yli-ihmisiä ole. Olen jo pitkään aikaan heittänyt sen harhakuvitelman romukoppaan että lääkärit olisivat jotenkin viisaampia tai kunnollisempia ihmisiä kuin me muut.

Joo ei ole lääkärit yli-ihmisiä. Entä jos kyseessä olisi vaikka syöpään sairastunut onkologi? Vähenisikö luottamuksesi kyseiseen tieteenalaan?

Vierailija
145/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, nyt kuuntelin tuon biisin ja niin ymmärrän, miksi en ole sitä aiemmin kuullut, vaikka moni väittää tunnetuksi biisiksi. Olen vm 1971, enkä todellakaan noihin aikoihin kuunnellut mitään sellaista kanavaa, missä olisi soinut tuollaista iskelmäpopin sekasotkua, iskelmäähän tuo on. Puistattava biisi silit. Nyt näin vanhana kuuntelen jopa iskelmääkin, tavallaan, mutta vain tiettyjen artistien :)

Vierailija
146/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan käsitä tämän palstan joitakin negatiivisella otteella kirjoittavia ihmisiä, jotka tuovat oman typeryytensä esiin loistokkaasti arvostelemalla ja panettelemalla Vesa Riihiluomaa ilman minkäänlaista tietämystä, millaisissa vaikeuksissa tuo henkilö on joutunut elämään, ja nyt sitten kävi noin, että katosi jne. etsittiin, kuten monia muitakin on etsitty ja toisia on löydetty, mutta yleensä kuolleena, mutta onneksi tämä Vesa löydettiin hengissä, ja minä ainakin olen niin empatiakyvykäs, että toivon hartaasti tuolle minulle tuntemattomalle henkilölle oikein hyvää loppuelämäänsä ja toipumista kaikessa rauhassa.  Hänelle nyt vaan varmaankin elämässä kävi niin, että oli liian monta rautaa tulessa, ja huolehtemisia sinne ja tuonne, ja tapahtui romahdus. 

Viisas ja älykäs lääkäri ja taiteellisen lahjakas oman musiikin alallaan, ja usein musikaaliset ihmiset ovat herkkiä, ja syvällisiä; ja ehkä hiukan narsismiin taipuvaisiakin, joten tuonkaltaisilla ihmistyypeillä voi olla vaikeuksia kestää pettymyksiä, jotka eivät vastaa unelmaelämää, jonka ovat mielessään luoneet, ja jo saavuttaneetkin, ja ehkä jotain siitä unelmaelämästään joutuneet luovuttamaan vastoin omaa tahtoaan esim. vaimo lähtenyt suhteesta tms. suuria pettymyksiä, jotka kaatavatkin kaiken nurin.

Vierailija
147/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää jotain lahkolaisia? Ei ihme jos sekoaa tommosessa seurassa,varmaan halunnut eroon niistä.

Vierailija
148/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuushan on lääkärillä potilaistaan. Ja jos käytetään ilmaisua työpaikan lääkäri, niin saattaa tarkoittaa työterveyslääkäriä, eikä sitä, että kommentoija on itse terveydenhuollon työpaikassa. Siitä olen samaa mieltä, että ei tuo hyvien tapojen mukaista ole, mutta vaitiolovelvollisuus ei ole itsestään selvä asia.

Oletin tosiaan, ehkä turhan nopsaan, että lääkärinä kollegiaalisesti. Tämä on täysin selvä jos työkamuna toiminut vaitiolovelvotteen kannalta. Antaa olettaa, että potilastyön hoidossa ( ..työn hoitamisesta mitään tullut..) puutteita. Jokainen voi tietenkin käyttää esim rekrytoinnin yhteydessä tietoja kollegoistaan, ja käyttääkin mutta, kommentti minusta oli, jos työkamu, selvästi vastoin vaitioloa. Pyykki pestään siellä minne kuuluu, ei juoruilemalla. Pitäisikö hänen potilaidensa nyt miettiä, että menikö hoitonsa metsään esim. Kommentti ei ollut mauton, kollegana, se oli laiton, minusta. Hyvää kesäistä lauantaita, kuunnellaan Vesan tekemää musiikkia vaikka:)! En halua vängätä.

T. Terveydenhuollon ammattilainen

Vierailija
149/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ensin kirjoittaa etten ole koskaan edes kuullut kyseisestä bändistä. Sitten kuuntelin tuon linkin ja tuli mieleen yksi vanha työpaikka, jossa kuunneltiin aina auran aaltoja. Soi kyllä usein, enkä tykännyt edes silloin. Vaikka Turun seudulta oli, niin ei mitenkään huippukuuluisa bändi Turussakaan ja sanoisin , että itselläni on todella laaja ja kattava musiikki tietämys. Jouduin kuuntelemaan radiota yli 8 tuntia päivässä siihen aikaan kun tuo julkaistiin+omat kuuntelut.

Vierailija
150/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletin tosiaan, ehkä turhan nopsaan, että lääkärinä kollegiaalisesti. Tämä on täysin selvä jos työkamuna toiminut vaitiolovelvotteen kannalta. Antaa olettaa, että potilastyön hoidossa ( ..työn hoitamisesta mitään tullut..) puutteita. Jokainen voi tietenkin käyttää esim rekrytoinnin yhteydessä tietoja kollegoistaan, ja käyttääkin mutta, kommentti minusta oli, jos työkamu, selvästi vastoin vaitioloa. Pyykki pestään siellä minne kuuluu, ei juoruilemalla. Pitäisikö hänen potilaidensa nyt miettiä, että menikö hoitonsa metsään esim. Kommentti ei ollut mauton, kollegana, se oli laiton, minusta. Hyvää kesäistä lauantaita, kuunnellaan Vesan tekemää musiikkia vaikka:)! En halua vängätä.

Menee ehkä ohi aiheen ENKÄ tarkoita vängätä, mutta kommenttisi herätti kysymyksen. Onko lääkäreillä siis kollegiaalinen vaitiolovelvollisuus keskenään.

Ja kiitos samoin hyvää viikonloppua

t. ihan muun alan ammattilainen

Vierailija
151/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin Eurooppa 3:sta 90-luvulla, itse olen vuonna -77 syntynyt. Mulla oli "Sateenkaaren alla" c-kasettina silloin. Oi noita aikoja. :)

Kovasti tsemppiä Vesalle ja perheelleen!

Vierailija
152/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ehkä ohi aiheen ENKÄ tarkoita vängätä, mutta kommenttisi herätti kysymyksen. Onko lääkäreillä siis kollegiaalinen vaitiolovelvollisuus keskenään.

Ei. Vaan velvoite suojata hoidossa olevat potilaat kaikelta turhalta stressiltä. Katsopa, mitä kirjoitin. Jos hoidossa virheitä jossain, ne ilmaistava ao paikassa, ja jos työ ei ole ok, esimies puuttuu. Ei ole tarkoitus, että hyysätään kollegaa, vaan että potilaan etu on turvattu.

Myös sinulle, mukavaa vkonloppua, lomamaisena luulin jopa perjantaita lauantaiksi:)!

Vierailija
153/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin lähdetään maastoon satojen ihmisten kanssa, helikopterin ja koirien, ehkä vois tsekata sen kotipiirin ja kodin tarkemmin.

Aina ensin tehdään lähietsintä.

Pitäiskö sun pyytää että pääsisit konsultoimaan poliisia ja Vapepaa?

Vierailija
154/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan velvoite suojata hoidossa olevat potilaat kaikelta turhalta stressiltä. Katsopa, mitä kirjoitin. Jos hoidossa virheitä jossain, ne ilmaistava ao paikassa, ja jos työ ei ole ok, esimies puuttuu. Ei ole tarkoitus, että hyysätään kollegaa, vaan että potilaan etu on turvattu.

Myös sinulle, mukavaa vkonloppua, lomamaisena luulin jopa perjantaita lauantaiksi:)!

Lomalaisena:)! Hyvä tavaton! Eli tarpeeseen tuli, se loma siis!

Vierailija
155/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsin tuon niin, että työn hoitamisesta ei tullut mitään koska oli sairaslomalla/poissa työstä jatkuvasti. Paikalla ollessaan kaikille ystävällinen ja hoiti työntä normaalisti.

Vierailija
156/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda minua -biisiä kuuli usein Radio Suomipopilta vielä kymmenisen vuotta sitten (jolloin itse kuuntelin kanavaa), ehkä ei enää nykyään, mutta tuolloin sen soittolistoilla olikin aika paljon 70- ja 80-lukujen musiikkia.

Itsellä liittyy yksi muisto Eurooppa 3:een sikäli, että olin armeijassa -94, ja alokasaikana samassa tuvassa sattui olemaan monta tyyppiä Turusta ja sieltä päin. Tuvassa oli usein radio päällä, ja kerran sieltä tuli joku Eurooppa 3:n biisi. Muistan että nämä turkulaiset selvästi innostuivat tästä, minkä takia olen ollut siinä käsityksessä, että se yhtye olisi myös ollut vähän suurempi juttu siellä päin.

Vierailija
157/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kuullut bändistä enkä oo ollut hoidossa. 

Vierailija
158/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppa3:sen "Pieni puutarha" on mielestäni yksi kauneudessaan haikeimpia kappaleita mitä tiedän

Vierailija
159/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kyllä todeta ettei siitä hirveän montaa vuotta ole ku E3 oli Turussa keikalla. Ja eikös se mahtanut DBTL ssakin olla viime tai ed vuonna. Ettei se nyt niiiiiiin mennyt bändi ole 😊 ite syntynyt -75 joten tiedän bändin, tykkään. Eli ei se tieto mistään syntymävuosista riipu.

Mä olen syntynyt myös -75 enkä tosiaan ole tiennyt koko bändistä ja tuo niiden hittikin on ihan outo. Ja olen kuitenkin mielestäni aina kuunnellut kotimaisia bändejä ihan kiitettävästi. En ymmärrä, miksen muka ole tuohon Eurooppa 3:een törmännyt. Sanoisin, että ei tuo nyt kyllä mikään kovin suosittu ole ikinä ollut eikä suuri nimi. Jos olis niin sen tietäs ihan kaikki.

Tosin kyllähän me tiedetään, että lööppilehdet aina vähän liioittelee. Pienestä julkimosta tulee hetkessä "huippu" tai "suosikki"

Kyllä todella outoa jos et ole kuullut koska oli pitkään hittilistojen kärjessä ja edelleen kun soitetaan kasarin suosituimpia niin tuo soi. Vai kuuntelitko vain kappaleen alun, siitä ei välttämttä heti tunnista, se kertosäe on oikea korvamato ja kun kerran kuulee niin luulisi muistavan.

Kuuntelin kyllä koko biisin eikä siltikään tule mitään muistikuvaa. Eikä kyllä ainakaan mun korvaan jäänyt korvamadoksi. Minusta se ei ollut kovin kummoinen, jotenkin sanat ja sävel ei sopineet yhteen, olivat kuin eriparia. Rytmitys pielessä. Eikä kertosäde ollut kummoinen, kaukana korvamadosta. Eikä laulajakaan kovin hyvä ole, aika hentoinen ja mitäänsanomaton ääni. Ehkä mä siksi olenkin tuon skipannut, on vissiin ollut niin huono ettei ole jäänyt mitään muistijälkeä. No, enpä ole ainakaan mitään menettänyt. Kuuntelin biisin myös neljänsuoran esittämänä, kuulosti paljon paremmalta. Tosin edelleen aika tusinakamaa.

Vierailija
160/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme jos sekoaa jos elelee uskovaisten porukoissa. Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme