Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo kadonnut Vesa Riihiluoma oli Eurooppa 3:n laulaja (nykyisin psykiatri)

Vierailija
07.07.2016 |

Moniko muistaa bändin?

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein psyk. alalle hakeutuville on itselläänkin (ollut) hoidon tarvetta. Seulotaanko tuota mitenkään hakuvaiheessa?

Ei seulota. Ikävä kyllä.

Ensin opiskellaan lääkäriksi, sitten voi erikoistua psykiatriaan. Opintoihin kuuluu myös oma psykoterapia tai miksi sitä kutsutaankaan.

Vierailija
122/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että kadonnutta etsiessä oli tämä "kadonnut"  etsimässä itseään, siis vahingossa.Yksityisyyteen liittyvien lakien vuoksi poliisi ei sanonut kadonneen nimiä. Tuntomerkitkiin tavanomaiset ja kyläläiset lähtivät Vapepan ja poliisin avuksi maastoetdintöihin.

Mieti ihan rauhassa pari minuuttia, tässä esimerkki sulle:

Minä, av-mamma, olen kadonnut, lehdissä julkaistaan kuvani ja nimeni kerrotaan. Sitten vielä tätä vaara-efektiä ja kapum! Moni lähtee mua etsimään ja minä muka mukana, ja kukaan ei tunnistaisi mua? Jep :) Ei edes mun tuttavat?

kaikkea kadonneita ei julkaista lehdess esim. muistisairaat, jotka ovat olleet vasta muutaman tunnin kadoksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten lääkäri ,tuomari, pankinjohtaja ,työtön,alepankassa...jokaiselle meille sattuu huonompiakin aikoja .myös psykiatri joutuu ehkä joskus käydä lääkärissä!

Vierailija
124/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä bändi esittämässä livenä biisiään 1989? https://youtu.be/Y7Q7kZVUW8c

Vierailija
125/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein psyk. alalle hakeutuville on itselläänkin (ollut) hoidon tarvetta. Seulotaanko tuota mitenkään hakuvaiheessa?

Ei seulota. Ikävä kyllä.

Ensin opiskellaan lääkäriksi, sitten voi erikoistua psykiatriaan. Opintoihin kuuluu myös oma psykoterapia tai miksi sitä kutsutaankaan.

Oma psykoterapia ei kuulu psykiatrian erikoislääkärin tutkintoon. Sen sijaan psykoterapeutin opintoihin se kuuluu.

Vierailija
126/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä bändi esittämässä livenä biisiään 1989? https://youtu.be/Y7Q7kZVUW8c

Juu, mutta ei livenä. On sama versio kuin levylläkin. Tuohon aikaan tv-ohjelmissa usein soitettiin ns. playbackina (tuo oli termi ainakin silloin), eli oltiin soittavinaan ja laulavinaan. 

Vierailija
127/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis E3:n jäsenet itse ladanneet hittibiisiään Youtubessa sen 1,2 miljoonaa kertaa :D

Vierailija
128/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seulota. Ikävä kyllä.

Oma psykoterapia ei kuulu psykiatrian erikoislääkärin tutkintoon. Sen sijaan psykoterapeutin opintoihin se kuuluu.

Paitsi jos psykiatri on myös terapeutti.

Vierailija
129/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olis E3:n jäsenet itse ladanneet hittibiisiään Youtubessa sen 1,2 miljoonaa kertaa :D

En usko, itsekin kävin katsomassa linkki taisi olla tässä ketjussa. Iltapäivälehtien lukijat ovat varmasti käyneet kuuntelemassa kappaleen. Ihmiset ovat uteliaita.

Vierailija
130/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda Vesaa kirjoitti:

Mitäs mää sanoin eilen täällä. Unohdetun muusikon pr-tempaus.

Sain muuten 110 alapeukkuakin veikkaukselleni.

Saitko nukuttua? 

Kiitos kysymästä. Sain erittäin hyvin. Ei tarvinnut jännittää Vesan puolesta.

Vierailija
131/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seulota. Ikävä kyllä.

Ei se silti siihen psykiatrian erikoislääkärin tutkintoon kuulu.

Vierailija
132/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seulota. Ikävä kyllä.

Aivan, mutta nuo ovat toisistaan erillisiä tutkintoja/pätevyyksiä. Usein unohdetaan, että psykiatri ei automaattisesti ole myös terapeutti.

Vierailija
133/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kyllä todeta ettei siitä hirveän montaa vuotta ole ku E3 oli Turussa keikalla. Ja eikös se mahtanut DBTL ssakin olla viime tai ed vuonna. Ettei se nyt niiiiiiin mennyt bändi ole 😊 ite syntynyt -75 joten tiedän bändin, tykkään. Eli ei se tieto mistään syntymävuosista riipu.

Mä olen syntynyt myös -75 enkä tosiaan ole tiennyt koko bändistä ja tuo niiden hittikin on ihan outo. Ja olen kuitenkin mielestäni aina kuunnellut kotimaisia bändejä ihan kiitettävästi. En ymmärrä, miksen muka ole tuohon Eurooppa 3:een törmännyt. Sanoisin, että ei tuo nyt kyllä mikään kovin suosittu ole ikinä ollut eikä suuri nimi. Jos olis niin sen tietäs ihan kaikki.

Tosin kyllähän me tiedetään, että lööppilehdet aina vähän liioittelee. Pienestä julkimosta tulee hetkessä "huippu" tai "suosikki"

Kyllä todella outoa jos et ole kuullut koska oli pitkään hittilistojen kärjessä ja edelleen kun soitetaan kasarin suosituimpia niin tuo soi. Vai kuuntelitko vain kappaleen alun, siitä ei välttämttä heti tunnista, se kertosäe on oikea korvamato ja kun kerran kuulee niin luulisi muistavan.

En minäkään muista koskaan kuulleeni, syntynyt -72

Vierailija
134/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Siis katosi kotiinsa? Oliko joku mainostemppu?

Vierailija
135/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!jokaisella on elämänsä aikana vaikeeta .menkää itteenne.

Vierailija
136/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me ollaan vaan samalla viivalla! kirjoitti:

Oli sitten lääkäri ,tuomari, pankinjohtaja ,työtön,alepankassa...jokaiselle meille sattuu huonompiakin aikoja .myös psykiatri joutuu ehkä joskus käydä lääkärissä!

Sen verran kommentoin ko. asiasta, että kun kyseessä on ilmeisesti psykoottisesti käyttäytyvä psykiatrian erikoislääkäri ja muutenkin melkoisen kuuluisa muusikko,  niin voi olla melkoisen vaikeaa saada ihmistä itseään menemään hoitoon, jos ja kun noihin joihinkin mielenterveyden sairauksiin ja huonoihin mielentiloihin kuuluu oireena juurikin sairauden tunnottomuus, eli sairastunut ihminen yksinkertaisesti ei mene itse hoitoon, vaikka hänen pitäisi kaikkien omaisten nähdessään henkilön tilan olevan aivan sekaisin, mutta pakkohoitoon saatteleminen omaistenkaan saatika sivullisten ihmisten taholta ei olekkaan niitä maailman helpoimpia juttuja!!!!!

Tätä tapausta en mediaa ja nettikeskusteluja pitemmältä tiedä, enkä tunne henkilökohtaisesti kyseistä V. Riihiluomaa, mutta olettaisin, että ei varmasti ole helppoa toimittaa itse alan asiantuntijaa toiselle alansa asiantuntijan pakeille, ja hoitoa saamaan, ja jos vieläpä itse itseään on yrittänyt lääkitä ajan saatossa, niin homma on vaan pitkittynyt pitkittymistään.

Vierailija
137/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, että tuo Eurooppa-yhtyeen solisti löytyi kotoaan, ja toivon mukaan nyt hän saa täsmähoitoa tolaansa, ja kuntoutuu taasen joku päivä.

On muuten hyvä kipale 'Älä unohda minua', jota itse olen tykännyt silloin tällöin kuunnella, ja jossain vaiheessa Ylekin soitti ahkeraan tuota kyseistä kappaletta.  En muuten olisi muutoin tiennytkään, että tämä Vesa Riihiluoma on psykiatrian erikoislääkäri toiselta ammatiltaan, eikä pelkkä muusikko, mutta tämän parin edesmenneen vuorokauden mittaisen mediajulkisuuden rummutellessa tulipahan nyt tuokin asia sitten tietooni.

Toivon oikein paljon toipumista Vesalle, ja kaikkea hyvää hänen elämäänsä. Elämä koettelee meitä kaikkia joskus raskain tavoin, mutta se kantaa kuitenkin, ja kaikki asiat selvenevät aikanaan, ja elämä jatkuu!  Toivon oikeaa asennoitumista elämän menoon, niin kyllä se siitä Vesallakin päivä vielä paistelee kirkkaanlaisesti.

Vierailija
138/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesku ❤️

Vierailija
139/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä soinut? Olen 31-vuotias mies enkä muista biisiä tai miestä. Kuuntelen joka päivä töissä ja automatkoilla radiota, enkä ole kuullut kertaakaan.

No ei ole soinut sitten ainakaan siinä radiossa ja sillä kanavalla mitä kuuntelet. Tää kappale tietää, koska sä kuuntelet radiota niin se sitten piruuttaankaan soita itseään. Ja tää kaikille muillekin, jotka hölmönä tunnustaa, että ei ole kuullut kyseistä biisiä. Maailmassa on varmaa monta miljardia ihmistä, jotka eivät ole kyseistä kappaletta kuullut.

Näinhän se on aina kaikenlaisen musiikin kanssa. Suomessa on ainakin yksi ihminen, joka ei ole koskaan kuullut yhtään ainutta Cheekin kappaletta: minä. Cheek kun ei soi Radio Nostalgialla, joka on ainoa radiokanava, jota kuuntelen. En ole törmännyt ko. herraan missään muuallakaan. Jos jossain kauppakeskuksessa on taustamusiikkina soinut, sitähän minä en voi tietää, koska kaikki räpätykset kuulostavat minusta yhden ja saman "artistin" tekemältä.

Vierailija
140/189 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikassa oli aikoinaan lääkärinä, tai piti olla. Ei siitä työnteosta silloinkaan oikein mitään tullut. Mukava ja ystävällinen oli kaikille. Eli on noita ongelmia ollut jo pidempään, joskus ne vaan kulminoituu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi