Tuo kadonnut Vesa Riihiluoma oli Eurooppa 3:n laulaja (nykyisin psykiatri)
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli huippuetsijät, huippupoliisit ja huippuadventistit etsimässä kotona välikatossa piileskellyttä huippumuusikkoa. Ja onneksi huippujournalistit kirjoittaa jutut huippulehteen. Ihan huippua.
Tää oli kaiken huippu, paras:D
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda Vesaa kirjoitti:
Mitäs mää sanoin eilen täällä. Unohdetun muusikon pr-tempaus.
Sain muuten 110 alapeukkuakin veikkaukselleni.
Saitko nukuttua?
Toimi ainakin minulle muistutuksena bändistä, sen hienoudesta! Soi 90-lukulaisesti mutta hyvin kauniisti, herkästi ja aidosti. En yhtään epäile, etteikö näiden biisien tekijä olisi taitava myös työssään. Melankolia on läsnä joo.. Hyvä että löytyi! Ehkä saamme uusia hienoja vetoja vielä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää kyllä todeta ettei siitä hirveän montaa vuotta ole ku E3 oli Turussa keikalla. Ja eikös se mahtanut DBTL ssakin olla viime tai ed vuonna. Ettei se nyt niiiiiiin mennyt bändi ole 😊 ite syntynyt -75 joten tiedän bändin, tykkään. Eli ei se tieto mistään syntymävuosista riipu.
Mä olen syntynyt myös -75 enkä tosiaan ole tiennyt koko bändistä ja tuo niiden hittikin on ihan outo. Ja olen kuitenkin mielestäni aina kuunnellut kotimaisia bändejä ihan kiitettävästi. En ymmärrä, miksen muka ole tuohon Eurooppa 3:een törmännyt. Sanoisin, että ei tuo nyt kyllä mikään kovin suosittu ole ikinä ollut eikä suuri nimi. Jos olis niin sen tietäs ihan kaikki.
Tosin kyllähän me tiedetään, että lööppilehdet aina vähän liioittelee. Pienestä julkimosta tulee hetkessä "huippu" tai "suosikki"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää kyllä todeta ettei siitä hirveän montaa vuotta ole ku E3 oli Turussa keikalla. Ja eikös se mahtanut DBTL ssakin olla viime tai ed vuonna. Ettei se nyt niiiiiiin mennyt bändi ole 😊 ite syntynyt -75 joten tiedän bändin, tykkään. Eli ei se tieto mistään syntymävuosista riipu.
Mä olen syntynyt myös -75 enkä tosiaan ole tiennyt koko bändistä ja tuo niiden hittikin on ihan outo. Ja olen kuitenkin mielestäni aina kuunnellut kotimaisia bändejä ihan kiitettävästi. En ymmärrä, miksen muka ole tuohon Eurooppa 3:een törmännyt. Sanoisin, että ei tuo nyt kyllä mikään kovin suosittu ole ikinä ollut eikä suuri nimi. Jos olis niin sen tietäs ihan kaikki.
Tosin kyllähän me tiedetään, että lööppilehdet aina vähän liioittelee. Pienestä julkimosta tulee hetkessä "huippu" tai "suosikki"
Nyt on ainakin tunnettu kun kaikki kävivät youtubessa sen biisin kuuntelemassa. Olin aivan varma että mies löytyy kuolleena kun usein tällaisissa tapauksissa niin käy. Onneksi Vesa on kunnossa. Onko hän töissä, voi olla hieman noloa mennä töihin lööppijulkisuuden jälkeen mutta uskon että ihmiset ymmärtävät ja toivon että käyttäytyvät asiallisesti Vesaa kohtaan.
E3 on hieno marginaalibändi! Tuo muutaman vuoden takainen Turun keikkakin ollut tosi magee tanssijoineen päivineen. "Älä unohda minua" on soinut niiiiin paljon 90-luvulla joka kanavalla ja tanssipaikoissa, että kaikki musiikista vähänkin kiinnostuneet sen ovat väistämättä bonganneet.
Movetron feat Poju teki kyseisestä biisistä viime vuonna melko kelpo diskorenkutuksen, löytyy You tubesta.
Toivottavasti Vesa tulee kuntoon ja saadaan vielä E3 nähdä keikoilla!
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että kadonnutta etsiessä oli tämä "kadonnut" etsimässä itseään, siis vahingossa.Yksityisyyteen liittyvien lakien vuoksi poliisi ei sanonut kadonneen nimiä. Tuntomerkitkiin tavanomaiset ja kyläläiset lähtivät Vapepan ja poliisin avuksi maastoetdintöihin.
Mieti ihan rauhassa pari minuuttia, tässä esimerkki sulle:
Minä, av-mamma, olen kadonnut, lehdissä julkaistaan kuvani ja nimeni kerrotaan. Sitten vielä tätä vaara-efektiä ja kapum! Moni lähtee mua etsimään ja minä muka mukana, ja kukaan ei tunnistaisi mua? Jep :) Ei edes mun tuttavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todella outoa jos et ole kuullut koska oli pitkään hittilistojen kärjessä ja edelleen kun soitetaan kasarin suosituimpia niin tuo soi. Vai kuuntelitko vain kappaleen alun, siitä ei välttämttä heti tunnista, se kertosäe on oikea korvamato ja kun kerran kuulee niin luulisi muistavan.
Vierailija kirjoitti:
Mies löytyi tänä aamuna hengissä!
On muuten aika jännä, että hänen ammattiaan ei yleensä mainittu lainkaan, ainoastaan se, että oli tuon bändin laulaja ja että on elvyttänyt bändin taas toimintaan.
En tiedä oisko jotenkin hienotunteisuutta tai jotain kun ei haluta kertoa että psykiatrian erikoislääkäri on psyykkisesti sairas. Tosin hänelle ei itselleen taatusti nuo sairaudet ole mikään tabu.
Veli kuitenkin kertoi MTV:lle asian laidan eli ei yritetä pitää salassa. Ja miksi pitäisi?Mielenterveysongelmia voi olla ihan kellä tahansa, myös psykiatrian erikoislääkärillä.
– Vesa oli piiloutunut välikatolle ja sielläkin aika pieneen koloon. Ahdistus ollut sen verran suuri. Naapuri oli keksinyt paikan, oli ajatellut ääneen, että jos hän olisikin siellä. Sitten asia tarkastettiin, ja hän oli siellä, kertoo helpottunut veli.
Poliisi ilmoitti etsintöjen alussa, että miehen henki tai terveys saattoi olla vaarassa. Panu Riihiluoma kertoo, että veli on nyt sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies löytyi tänä aamuna hengissä!
On muuten aika jännä, että hänen ammattiaan ei yleensä mainittu lainkaan, ainoastaan se, että oli tuon bändin laulaja ja että on elvyttänyt bändin taas toimintaan.
En tiedä oisko jotenkin hienotunteisuutta tai jotain kun ei haluta kertoa että psykiatrian erikoislääkäri on psyykkisesti sairas. Tosin hänelle ei itselleen taatusti nuo sairaudet ole mikään tabu.
Suutarin lapsilla ei ole kenkiä. On ihme, jos joku ei jossain vaiheessa elämäänsä masennu tai ahdistu enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uteliaisuuttani JulkiTerhikistä, ja Vesalla on psykiatrian erikoislääkärin ja laboratoriohoitajan oikeudet.
Ei hemmetti jos on psykiatrian erikoislääkäri niin tämä taas tiputti ajttelemaan että paljon siinä on loppujen lopuksi perää että tuolle alalle menevät eivät ole itsekään täysin normaaleja. Ymmärtäisin enemmän jos olisi vain psykologi mutta että psykiatrian erikoislääkäri. Eikös se koulutuskin kestä tosi kauan erikoislääkäriksi. Aina olen ollut vähän epäilevät psykologiaan mutta tämä taas vähän vähensi luottamusta kyseiseen tieteenalaan. (nyt on siis tullut ilmi että oli piileskelämässä jossain kotinsa välikatossa, aikamoinen ahdistus ollut kai päällä) Toisaalta eihän ne lääkäritkään mitään yli-ihmisiä ole. Olen jo pitkään aikaan heittänyt sen harhakuvitelman romukoppaan että lääkärit olisivat jotenkin viisaampia tai kunnollisempia ihmisiä kuin me muut.
Psykiatria on rankkaa hommaa. Jo psykologia vaatii henkisesti normaalia kovempaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli huippuetsijät, huippupoliisit ja huippuadventistit etsimässä kotona välikatossa piileskellyttä huippumuusikkoa. Ja onneksi huippujournalistit kirjoittaa jutut huippulehteen. Ihan huippua.
Ja nyt huippusairaalassa saamassa huippuhoitoa huippulääkäreiltä. Kohta on taas huippumuusikko huippusuosiossa.
Älkäämme unohtako meitä huippuälykkäitä huippukommentoijia. Suoraan internetin huipulta.
Kaikki tämä alkoi hui-, ei huippu-kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uteliaisuuttani JulkiTerhikistä, ja Vesalla on psykiatrian erikoislääkärin ja laboratoriohoitajan oikeudet.
Ei hemmetti jos on psykiatrian erikoislääkäri niin tämä taas tiputti ajttelemaan että paljon siinä on loppujen lopuksi perää että tuolle alalle menevät eivät ole itsekään täysin normaaleja. Ymmärtäisin enemmän jos olisi vain psykologi mutta että psykiatrian erikoislääkäri. Eikös se koulutuskin kestä tosi kauan erikoislääkäriksi. Aina olen ollut vähän epäilevät psykologiaan mutta tämä taas vähän vähensi luottamusta kyseiseen tieteenalaan. (nyt on siis tullut ilmi että oli piileskelämässä jossain kotinsa välikatossa, aikamoinen ahdistus ollut kai päällä) Toisaalta eihän ne lääkäritkään mitään yli-ihmisiä ole. Olen jo pitkään aikaan heittänyt sen harhakuvitelman romukoppaan että lääkärit olisivat jotenkin viisaampia tai kunnollisempia ihmisiä kuin me muut.
Kukaan ei oo niin viisas ku insinööri :)
Toivottavasti Vesa saa nyt parasta mahdollista hoitoa itelleen ja voittaa mörkönsä. Kaikkea hyvää hänelle ja läheisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Veli kuitenkin kertoi MTV:lle asian laidan eli ei yritetä pitää salassa. Ja miksi pitäisi?Mielenterveysongelmia voi olla ihan kellä tahansa, myös psykiatrian erikoislääkärillä.
– Vesa oli piiloutunut välikatolle ja sielläkin aika pieneen koloon. Ahdistus ollut sen verran suuri. Naapuri oli keksinyt paikan, oli ajatellut ääneen, että jos hän olisikin siellä. Sitten asia tarkastettiin, ja hän oli siellä, kertoo helpottunut veli.
Poliisi ilmoitti etsintöjen alussa, että miehen henki tai terveys saattoi olla vaarassa. Panu Riihiluoma kertoo, että veli on nyt sairaalassa.
Onneksi hänellä oli välittävä ja rakastava veli, joka huolestui ja halusi löytää veljensä.
Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lainkaan ihmettele, että joku menee ahdistuksissaan johonkin välikaton lokeroon piiloon. Tai mitä vaan. Omien ahdistusteni perusteella ymmärrän hyvin niin psykiatria kuin ketä tahansa muutakin, jolla on tuollainen tuska. Mutta totta on sekin, että psykiatrien ja psykologien piirissä on ihmisiä, joiden ei todellakaan pitäisi olla muiden auttajana. Sen verran pahaa jälkeä voi sekopää tai piittaamaton idiootti tuolla alalla saada aikaan. Senkin tiedän omasta kokemuksesta. Eivätkä mitään puhtaita pulmusia ole, sen enempää kuin ihmiset muissakaan ammatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehtikin kirjoittaa jo "suosikkilaulajasta", vaikka radiosoitostakin on kulunut jo, mitä 20 vuotta?
Kyllä tuon kaikki 80-luvulla nuoruuttaan eläneet tietää, "Älä unohda" oli iso hitti. Se että 90-luvulla tai myöhemmin syntyneet ei tunnista, niin ei se silti laulajasta tuntematonta tee. Olihan täällä jopa sellaisiakin nuorempia henkilöitä jotka eivät tunnistaneet David Bowieta, eivätkä edes hänen biisejään.
Btw tiesin Bowien ennen sitä noussutta uutishässäkkää, mutta tätä en. Olen -00.
Huippumuusikko löytyi piiloutuneena talon huipulta. Löytymisensä jälkeen hän palasi musiikkimaailman huipulle.