Uudesta ÄP:sta poistettu body&potkuhousut KESTOVAIPPOJEN takia!!!!!???
Älytöntä, nyt ne kestoilijahörhöt on saanu tahtonsa läpi ja äitiyspakkaukseenkin kestot. Body ja potkarit saivat mennä kun kestot niin kalliita, kela ilmoittaa.
Noita kestoja on älyttömän helppo tehdä itse ja halvalla. Minkä helvetin takia niitä pitää olla pakkauksessa. Monella jää kuitenkin käyttämättä ja yrittävät sitten raukat myydä niitä huutiksessa ;)
Oikeesti, en tajuu.
Kommentit (170)
Vierailija:
ei se yksi kestopaketti paljon mieltä lämmitä, kun jatkuvasti saa olla pyykkäämässä. Sähköä kuluu, vettä kuluu ja pesuaineethan ne vasta luontoa saastuttavatkin. Että se siitä sitten.
Ei sitä tarvitse jatkuvasti pyykätä. Lapsiperheessä tulee kyllä puklurättejä, lakanoita, pyyhkeitä ja vauvanvaatteita sen verran pesuun muutenkin, että 3-4 päivän välein saa vähintään pestä 60 asteen pyykkiä. Se väli riittää ihan hyvin kestovaipalle, ei tarvitse pestä useammin. Kestovaippa ei myöskään tarvitse keittopesua vaan se 60 asteen pesu on ihan riittävä. Pari kestovaippaa ei juuri tilaa koneessa vie, joten ne mahtuvat varmasti siihen samaan koneelliseen missä muutkin vauvan vaatteet pyörivät. Ei siis tarvitse pestä useampia koneellisia kestovaipan takia. Sähköä ei kulu yhtään enempää, vettä ei kulu yhtään enempää ja pesuainettakin menee ihan vain se tavallinen määrä. Ja sitten kun se vaippa on taas kuiva, sen voi laittaa lapselle.
Jos ei muuten välitä kestoilla, niin kestovaippa on tosi kätevä esim. silloin, jos tietää että kohta pitää kuitenkin taas vaihtaa vaippa ja ei halua laittaa kertistä (joka maksaa rahaa). Esim. jos lapsi tekee kakat iltaunilta herätessä ja vaippa pitää vaihtaa, mutta ei kehtaa laittaa siinä vaipassa yöunille, koska siihen on ehtinyt tulla jo 1-2 pissat. Eli sen vaipan kun korvaa kestolla ja sitten ennen yöunia vaihtaa taas kertiksen, niin säästää rahaa. Ja tietty luontoakin. :)
Vierailija:
Joo, mäkin toivon, että ne pullot palautetaan. Ja vois niitä olla vaiks viisikin. Ja vois siinä tulla ekan vuoden tuttelipakkauksetkin. Tai ekan kuuden vuoden maidot. Muutenhan kaikki joutuisivat imettää lastansa siis niinku kouluikään asti.Yök, miten pervoa hommaa! Kun mä olen ihan aikuisten oikeesti nähnyt, kuinka noi vauvojen ja taaperoiden imettäjät saavat siis ihan mielettömiä kicksejä niistä imetyssessioneistaan. Ja siis haloo, nehän imettää tissit paljaana, siis molemmat samaan aikaan, ihan niinku esmes jossain kauppakeskuksessa tai silleen. Ja kerrankin yks äiti nosti paitansa korviin, kun sen muksu huusi, ja mun mies siis katsoi silmät tapillaan ja kuolaten sen muijan ryntäitä. Ihan niinku se ei olis voinut mennä vaix invavessaan jonottaan.
Ja sit olis paljon parempi jos siihen pakkauskeen sais niinku vuoden liberot tai pamperssit mukaan. Ja kyl mun mielestä sellanen roskiskin oli ältsin hyvä, joka pakkaa HAJTTOMASTI ne kertisvaipat jokaisen ihan oman pienen muovipussin sisään. Ajatelkaa, kuin siistii se on. Pysyyhän ne siellä kaatiksellakin sit niinku jotain pari vuosikymmentä ainaskin ihan siististi ja haluttomasti.
Entäs sellaiset kertakäyttövaatteet. Nehän olis aivan upea ratkaisu. Ei kuluis pesuainetta eikä vettä. Eikä niissä olis mitään hitaasti hajoavia froteita. Ehdottakaamme KELAlle tällaista. Eikö olisi iiihanan vaivatonta.
Vierailija:
ja mun mies siis katsoi silmät tapillaan ja kuolaten sen muijan ryntäitä. Ihan niinku se ei olis voinut mennä vaix invavessaan jonottaan.
Olisit ohjannut miehesi vessan suuntaan ellei hän itse tajunnut mennä...
Voi kauhistus mitenhän minulla olisi aikaa vaipattaa kestoilla kaksoset, kun on neljä pientä lasta, joista vanhin juuri täytti 4v.
Oonpa huomannu, että hyvin on aikaa. Eipä tuota vaippailuun kulu aikaa yhtään liikaa. Nykyisin kestot on ihania!!!
Miksi ei ollut kestoja jo esikoisen aikaan äitiyspakkauksessa? Kyllä harmittaa, että vasta kaksosten aikaan sivistyin ekohörhöksi.
Enpä haluaisi pihalleni sitä vaippakasaa, joka ehti tulla ennen kestojen löytämistä. No parempi, että edes tämänkin verran maailma pelastuu.
yli 4,5-vuoden palkoistani veroa ennen kuin verottaja jää plussalle. -119-
Ostan muutenkin kaikki lastenvaatteet kirppareilta, ja valitsen halvimmat kirpparit ostopaikoikseni. En maksa bodeista kahta euroa, kun niitä - aivan samanlaisia ja samankuntoisia - saa halvemmallakin.
Samaa systeemiä käytän vaipoissa. Pakkoko sitä on ostaa niitä kaikkein kalleimpia kestovaippoja, toki jotkut ovat kehittäneet siitä itselleen mukavan harrastuksen - kokeilevat erilaisia vaippoja ja osa niistä kokeiluvaipoista on aika hinnakkaitakin. Niitä aiemmin äitiyspakkauksissa olleita kestovaippoja olen kirppareilta ostanut tosi halvalla ja ollut iloinen, että niitä on siellä ollut myynnissä.
Suurin syy omaan kestoiluuni on siis se rahansäästö. Seuraava syy on se, että oman lapseni iho ei kestänyt äitiyspakkauksen muumivaippoja eikä pamperseja, liberoita kesti ja näytevaipat käytinkin - ostin isompiakin vaippoja hätävaraksi, kun lapsi kasvoi. Mutta sittenpä alkoivat falskaamaan maitokakkoja, minkä vuoksi lopulta siirryin kokonaan kestovaippoihin. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kakkavaippoja vaihtaessa vaihtaa koko vaatekertaa.
Sivuvaikutuksena tulee se, että vaipparoskis on meillä tyhjä koko ajan eli jätettä ei tule niin paljon. Se ei ollut minulla syy aloittaa kestoilua, mutta tuleepahan se hyvänä lisänä näitten itsekkäämpien syitten sivussa.
Vierailija:
Vierailija:
ja mun mies siis katsoi silmät tapillaan ja kuolaten sen muijan ryntäitä. Ihan niinku se ei olis voinut mennä vaix invavessaan jonottaan.Olisit ohjannut miehesi vessan suuntaan ellei hän itse tajunnut mennä...
Mut onneksi oli pammppersit mukana, niin sai niihin sen kuolan imeytettyä!!!!
Aatteles mua, kun mä maksan ja ihan älyttömästi veroja - tienaan hyvin ja just maksoin myyntivoitoista lähes 20000 euroa, ja mulla ei oo lapsia ollenkaan! Eli ei tuu kestoja eikä potkareita!
Ja jos vaan saisin päättää, niin ei tulisi teillekkään!
kyllä täytyy taas todeta, että kaiken maailman idiootteja sitä onkin taas liikkeellä.
Kukaan ei voi sitä tosiasiaa muuttaa, että kestovaipat ovat PAREMPI valinta. Piste. On sitten eri asia, ottaako aivot käyttöön ja kokeilee niitä avoimen ennakkoluulottomasti, vai räksyttääkö kuin kiimainen rakki täällä kaiken maailman keskustelupalstoilla kestovaippoja vastaan omien luulojensa pohjalta?
Eipä paljon kantti kestäis vaahdota sellasesta mistä ei omaa kokemusta ole.
terveisin yhden kertislapsen (esikoinen) ja yhden kestolapsen (kuopus) äiti. Ja kestovaipat TODELLAKIN helpompia, uskokaa tai älkää.
Vierailija:
Sortavalan kaupungissa. Tiesitkö, että Suomen ja Karjalan välillä on maailman jyrkin elintasokuilu. Äitiyspakkausvaatteiden tekeminen on aivan mieletön onni Sortavalalle! Lisäksi siitä seuraa " työpaikkaetuja" . Olen kuullut ainakin vahvana huhuna, että Sortavalassa tämä tehdas jakaa kaikille synnyttäjille (tai siis vauvoille) omat makuupussit ja toppikset. Aivan mieletön lahja perheille joilla ei ole melkein mitään!! (Tosin Sortavalan vauvojahan tukee myös Vaaka ry).
Minä kyllä melkein tuen mielummin Sortavalaa kuin suomalaista työtä...
Liittymättä nyt siihen vaippaan. Se taisi olla Unkarista (ei taida olla rikas maasekään).
Aivan totta, kun vakavasti puhutaan. Itse en kuitenkaan ole niin jalo, että ottaisin pakkauksen vain tukeakseni sortavalaisia, valitettavasti, koska emme toista pakkausta tarvitse (ensimmäisen pakkauksen käyttämättä jääneet tarvikkeet lahjoitamme ilolla vaikkapa SPR:lle).
Missä kulkee se raja, että voi olla varma, että tukee eettisesti kestävää ulkomaalaista työtä? Pakkauksen kohdalla varmasti tämäkin asia on kunnossa, mutta yleisesti ottaen minusta on turvallisempaa tukea suomalaista työtä, jota tekevät nauttivat sellaisista asioista kuin sosiaaliturva, minimipalkka, työaikalaki ja työtapaturmavakuutus.
Tulin aika surulliseksi lukiessani tätä ketjua. Miten jokin noin merkityksetön asia voikin olla niin tärkeää joillekin? Onko sillä ihan oikeasti väliä, jos ei saakaan ilmaiseksi paria vaatetta? Uskoisin, että lähes kaikilla suomalaisilla vanhemmilla olisi varaa vaatettaa lapsensa ilman Kelaakin, ostipa ne sitten uutena tai kirppiksiltä.
Samaan aikaan rajan takana on vauvoja, joilta puuttuu jopa rakastavat vanhemmat.
Eipä tarvi muita kestovaipattajia paskapäiksi kutsua :D
Vierailija:
Noita kestoja on älyttömän helppo tehdä itse ja halvalla. Minkä helvetin takia niitä pitää olla pakkauksessa. Monella jää kuitenkin käyttämättä ja yrittävät sitten raukat myydä niitä huutiksessa ;)Oikeesti, en tajuu.
Sen lisäksi, että kirppareilta ja alennuksista niitä saa puoli-ilmaiseksi joka paikasta. Jos noin koville ottaa, niin tule meiltä hakemaan body ja potkarit.
Ei kaikki käytä muutenkaan kaikkia äp:n vaatteitakaan ja haalareita sun muita hirvityksiä on Huutis pullollaan, tiesitkö sitä?
Ei uskoisi, että aikuiset ihmiset viitsii käyttää energiaansa tämän tasoiseen kirjoittamiseen. Onhan ä.pakkauksessa paljon muutakin sellaista, mitä kaikki ei käytä. Eipä ole tullut mieleeni itkeä missään foorumilla, että en olis halunnut sitä patjaa,ruokalappujakin on jo tarpeeksi tms. Tai,että olisin halunnut jotai niiden tilalle, joita ei meillä tarvittu.
Pikkuisen lapsellista on myös ajatella,ettei maailma pelastu, jos minä vain käytän lapsellani kestovaippoja.
Tai se, että joku valittaa,ettei jaksa pyykätä,ettei ole hänen juttunsa. Kukahan tämän äidin vauvan vaatteet pesee, vai onko kertakäyttöisiä nekin..
Jaa että pakkokestoiluyritys?? Haloo mitä on nämä ilmaiset Pampers ja Libero näytteet joita pursuaa postiluukusta melkein päivittäin ja on vielä isot paketit äitiyspakkauksessakin. Jos jätettäisiin kertis paketitkin pois niin saatais varmaan useampikin body pakkaukseen lisää.
Ensinnäkin Kestoilijat eivät ole hörhöjä sen enenpää kuin kertisten käyttäjätkään. Kestovaipat eivät täytä maapalloamme jätteillä joten jos pidätte " hörhöilynä" sitä että välittää luonnosta ja lapsen ihosta niin jumankauta ihan sama...
Kiittämättömiä te kyllä ootte ei voi muuta sanoa, kehtaattekin aikuiset ihmiset!!
Yhtäkään kertistä äitiyspakkauksesta tai postissa tulleista näytteistä EI olla käytetty. Kaikki menee samaan pussiin ja jossain vaiheessa Srk:n kautta Karjalaan.
Huvittavaa tässä on tuokin, että niin moni puhuu kestohörhöistä ja jostain kestobuumista. Eihän kestovaipat kovin uus juttu ole.. Jos yhtään on asioihin perehtynyt, niin tietää kyllä, että kertikset on vähän uudempi keksintö. Että se siitä uutuuden viehätyksestä..
Kestoääliöt saivat kestoääliöideansa läpi.
sponssaamia!
Hankkikaa kestoilijat myös kestovaippojen valmistajat ä-pakkaukseen sponssaajiksi...
äitiyspakkaus kevyesti, jos niin lasketaan.
Laskin kerran, että maksan niin paljon veroja, että sillä elättää hyvin kaksi työtöntä.
terv. yksi nettomaksaja