Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudesta ÄP:sta poistettu body&potkuhousut KESTOVAIPPOJEN takia!!!!!???

Vierailija
27.02.2006 |

Älytöntä, nyt ne kestoilijahörhöt on saanu tahtonsa läpi ja äitiyspakkaukseenkin kestot. Body ja potkarit saivat mennä kun kestot niin kalliita, kela ilmoittaa.

Noita kestoja on älyttömän helppo tehdä itse ja halvalla. Minkä helvetin takia niitä pitää olla pakkauksessa. Monella jää kuitenkin käyttämättä ja yrittävät sitten raukat myydä niitä huutiksessa ;)

Oikeesti, en tajuu.

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista. Olen ostanut kestoni kirpparilta ja tuttavilta. Yhden vaipan olen ostanut uutena. Meillä käytetyt vaipat ovat olleet ainakin neljällä lapsella takuulla.

Vierailija
82/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoja ensinnäkin kierrätetään paljon, samat vaipat kyllä kiertävät lapselta toiselle. Niitä näes myydään kirppiksilläkin todella paljon.

Sitten niitä ainakin meidän perheessä pestään ihan muun pyykin seassa-. Keskimäärin pesen ne kerran viikossa erikseen 90 asteessa. Ja pesuainettahan ei juurikaan kulu, koska sitä käytetään tavallista vähemmän.

Ja mitäpä siitä sanot, että iso osa kestoilijoista tekee suuren osan vaipoista itse? Mäkin tein paljon vaippoja vanhoista pyyhkeistä, hyviä tuli. Noissa sun kertakäyttövaippojen valmistajien teettämissä tutkimuksissasi katsos aina lasketaan kesovaipoille se maksimirakka-aine, energia- ym kulutus, mikä pitää ehkä promillen kestoilijoista kohdalla paikkaansa. Kertiksistä taas ei saa sitä kulutusta nipistettyä pois millään.

Mutta sä varmaan heität vaatteetkin pois yhden käytön jälkeen, koska luonnollisestihan vaatteiden peseminen kuluttaa luontoa enemmän, kuin jatkuvasti uusien vaatteiden tekeminen? Kyllähän sen järkikin jo sanoo, eiks niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi asenne ottaa päähän. " Ei mun tarvi tehä mitään, kun ei siitä kuitenkaan ole mitään hyötyä."

Laskepa kuinka monta vaippaa se olisi vähemmän kaatopaikalle, jos jokainen vauva käyttäisi kerran viikossa yhden keston yhden kertiksen sijaan ensimmäisen elinvuotensa ajan.

Oletkos kuullut sanontaa pienistä puroista kasvaa suuri virta...

Vierailija
84/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla on vaatteita pullollaan ja halvalla.

Jos kestovaippa inhottaa niin myykää muutamalla eurolla pois ja ostakaa kirpparilta ne muutamat vaatteet jotka nyt uupuu.

Ja siis... se tuttipullo oli huono. Emme sitä käyttäneet vaan kaupasta haimme ihan uusia tilalle. Ei niin pientä ja kummallista pulloa oikein kunnolla voi käyttää vaikka meillä siis tuttelilla mentiin aika aikaisin.

Onko aina pakko olla niin negatiivinen? Kokeillaan nyt tätä ilman mitään kauheaa huuto asiasta. Mulla riittä teille kaikille yksi body tuolta laatikosta antaa. On meinaan kertynyt niin ettei pakkauksia meille enää tuu.

Kestovaipat alkavat tehdä tuloaan meidän tavistenkin joukkoon. (minä vuosi sitten vannoin kaikkea muuta voin kokeilla paitsi kestoja)

Mutta ehkä silti pakkaukseen olisi paremmin sopinut ne vaatteet. Kun suurin osa ihmistä taitaa oikeasti olla tosi suvaitsemattomia eikä kestä tällaisia asioita. Tulee negatiivinen kuva kestoilusta kiitos teidän!

Ja ihan vaan tiedoksi, kestovaippa ei ole iso, liikkuminen onnistuu vallan mainiosti jne. Kunhan on siis oikeanlainen vaippa. Jos yksi vaippa ei sovi, voi toinen olla oikein mainio. Ja jos ei kuitenkaan onnistu niin ainakin on kokeillut eikä vaan haukkunut asiaa josta ei tiedä mitään.

Vierailija
85/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin toivon, että ne pullot palautetaan. Ja vois niitä olla vaiks viisikin. Ja vois siinä tulla ekan vuoden tuttelipakkauksetkin. Tai ekan kuuden vuoden maidot. Muutenhan kaikki joutuisivat imettää lastansa siis niinku kouluikään asti.

Yök, miten pervoa hommaa! Kun mä olen ihan aikuisten oikeesti nähnyt, kuinka noi vauvojen ja taaperoiden imettäjät saavat siis ihan mielettömiä kicksejä niistä imetyssessioneistaan. Ja siis haloo, nehän imettää tissit paljaana, siis molemmat samaan aikaan, ihan niinku esmes jossain kauppakeskuksessa tai silleen. Ja kerrankin yks äiti nosti paitansa korviin, kun sen muksu huusi, ja mun mies siis katsoi silmät tapillaan ja kuolaten sen muijan ryntäitä. Ihan niinku se ei olis voinut mennä vaix invavessaan jonottaan.

Ja sit olis paljon parempi jos siihen pakkauskeen sais niinku vuoden liberot tai pamperssit mukaan. Ja kyl mun mielestä sellanen roskiskin oli ältsin hyvä, joka pakkaa HAJTTOMASTI ne kertisvaipat jokaisen ihan oman pienen muovipussin sisään. Ajatelkaa, kuin siistii se on. Pysyyhän ne siellä kaatiksellakin sit niinku jotain pari vuosikymmentä ainaskin ihan siististi ja haluttomasti.

Vierailija
86/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan osaa lukea. Kelan sivuilla lukee, että kestovaippojen takia jouduttiin vähentämään yksi body ja yhdet potkuhousut.

Yleensäkin täällä näköjään pitää kärjistää ja yleistää asioita. Leimataan kaikki kestovaippoja käyttävät ekohömppää harjoittaviksi hörhöiksi. Tosi asia on, että minä ainakin siirryin kestoiluun taloudellisista syistä, allergian vuoksi ja viimeisenä ekologisista syistä.

Vierailija
87/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää pyykin kanssa vehtaamista edes nytkään. Ei ole mun luonteelle käypiä juttuja. Tuolla ne makaisi viikon pari ennenkuin olisi pakko pestä. Pyykkivuori on meillä alituiseen kodinhoitohuoneen nurkassa kasvava keko. Ei mieskään ole sen ahkerampi tuon pyykinpesun suhteen.

Mutta bodyt ovat olleet ihania. Mulla on kaksi kesän alussa syntynyttä tyttöä nuo edelliset ja kesällä ei ole muuta tarvittu kuin bodyt ja pitsinen lierihattu sekä niitä harsoja peitoksi.

Jos saisi valita, niin ottaisin bodyn ja potkarit mielummin. Täytyy vaan ensin saada tuo vauva alulle, yritys vasta alussa. :) Olisivat karsineet vaikka niistä kortsuista.

Vierailija
88/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei se yksi kestopaketti paljon mieltä lämmitä, kun jatkuvasti saa olla pyykkäämässä. Sähköä kuluu, vettä kuluu ja pesuaineethan ne vasta luontoa saastuttavatkin. Että se siitä sitten.

Vai laittaisitko sittenkin muun pyykin sekaan?

Ei muuten haittaa, jos värjääntyy...

Vierailija
89/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 105

Ps. Alankin harkitsemaan sen rahan ottamista. Mutta pitänee tosiaan ensin keskittyä noihin petipeuhuihin.

Vierailija
90/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitys kehittyy.

Vierailija
91/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Keskimäärin pesen ne kerran viikossa erikseen 90 asteessa.

Minä taas pesen kerran 3kuukaudessa 90asteessa vaipat.

Kummalliseksi on mennyt äitien jaksaminen jos ei enää pyykkiä jakseta pestä (meillä kolme koneellista enemmän viikossa). Mutta kyllä sen kommenteistakin näkee että nykyäidit voi pahoin.

Kohta te kaikki varmaan käytätte kertakäyttöastioita ja ihan kirkkain silmin väitätte että ne ei oo sen pahempi vaihtoehto kuin pestävätkään astiat. Kun kestoastiat on niiiin hankalia kun niitä pitää pestä, ja ei se kuitenkaan nyt niin paljoa luontoystävällisempää ole kuitenkaa vaikka kaikki astiat pesisikin kun siihen sitten menee vettä ja pesuainetta ja...

Ja niistä tulee taaaaas vaan lisää työtä.

Eli parempi roskata kaiken mahdollisen kohdalla niin paljon kuin mahdollista. kuitenkaan ei voi omilla teoillaan mitään vaikuttaa... Paitsi monta tuhatta vaippaa ja tulevaisuudessa vissiin sitten ne kaikki astiat jotka surutta heitetään käytön jälkeen roskiin.

Kertikset eivät ole mitenkään paha asia mutta se älyn puuhte siellä niiden käyttäjien korvien välissä on...

Vierailija
92/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on kestovaippa lähellä helpottamaan tilannetta.

Vierailija
93/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 kk vaunha vauva ja tosi paljon ollaan tykätty äp:n vaatteista ja paljon niitä pidetty, niin bodeja kuin potkareitakin vaikka " ostovaatettakin" on kaapit täynnä.

Vierailija
94/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas jäisi ne kertakäyttövaipat käyttämättä!

Kestovaippailu on nykyajan trendejä ja yleistynyt tosi paljon. Kaikissa vauvamuskareissa ja muissa harrastuksissa törmään usein siihen et puolilla porukasta on kestovaipat käytössä. Kela pyrkii seuraamaan ajan suuntauksia ja kannustamaan ympäristöäkin säästäviin ja taloudellisempiin ratkaisuihin.

Vai käytättekös te " ei-eko-hörhöt" kertakäyttöisiä lakanoita, astioita, alusvaatteita? Mielummin vauvan pepulole puuvillaa kuin kosteutta hautovaa muovia.

Vierailija
95/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte ihmiset tyytyväisiä, että saatte noin hienon pakkauksen ihan ilmaseksi. Meille tuli ensimmäinen pakkaus kahdeksan vuotta sitten. Silloin oli pakkauksessa sellainen muovinen vaippahousu ja harsoja tietysti. Mä kokeilin sitä muovihousua ja myös joitain kirpparilta ostamiani kestovaippoja. Silloin ei vielä ollut nettiä, eikä muutenkaan saanut tietoa kestovaipoista niin paljon kuin nykyisin.

En ole mikään eko-ihmien, mutta minusta pienissä asioissa voi jokainen vaikuttaa. Jos ei ympäristöä säästäkään, niin ainakin säästäisin mielellään jonkun sentin omaa rahaa. Kokeilin kestovaippoja sillä ajatuksella, että olisin säästänyt vaikka yhden vaipan päivässä. Kokeiluni ei valitettavasti oikein onnistunut. Aluksi varmaankin säästin jotakin, kun kotioloissa yritin kestoja käyttää, mutta aina ne päästivät läpi ja joka paikka oli märkänä. Vika oli siis vaipoissa tai minussa tai tiedon puutteessa. Eivät pitäneet kosteutta sisällään.

Jos nyt olisi ilo saada vauva ja sen myötä uusi pakkaus, olisin kiitollinen tuosta vaippakokeilusta. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten hyvä kestovaippa siihen on saatu mukaan ja miten hyvin se nykyaikana toimii. Jos toimisi hyvin, saattaisin ostaa muutaman lisää. Tuskin kokonaan kestoilijaksi ryhtyisin.

Mitä niihin pariin vaatekappaleeseen tulee, niitä en surisi. Kahdessa edellisessä pakkauksessakin on mielestäni ollut ihan turhia potkuhousuja ym, jotka meiltä jäivät lähes käyttämättä.

Jos taas joku ei ehdottomasti halua niitä vaippoja käyttää, löytyy ostajia varmasti ja niistä saa varmaankin enemmän rahaa kuin, mitä pari potkuhousua kirpparilla maksaa.

Vierailija
96/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisitte ihmiset tyytyväisiä, että saatte noin hienon pakkauksen ihan ilmaseksi..

Vierailija
97/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin halunnut tuon 2006 pakkauksen juuri noiden kestojen takia. sillain olisin voinut rahattomasti tutústua niihin, eli ei olisi tarvinnut ostaa.

Mutta nytpä jää tutustumatta sillä sain 2005 pakkauksen.

Ideana hyvä, mutta onko loppupeleissä kovin järkevä.

Vierailija
98/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kestojen valmistus, materiaali ja lopputuotteeksi jalostus, pesu, energia, vesi ym ja lopullinen hävittäminen tulee kalliimmaksi ELLET sitten käytä samoja kestoja viidellä lapsellasi kaikilla vähintään vuoden. (yhdellä ei voi 5-vuotta käyttää, kun ovat eri kokoisia.)

Etkö tosiaan tiennyt??? ..ja mitenkäs noi sun kestot sitten maatuu ja hajoaa. Kyllä se kuori ja jopa frotee on sellaisiksi jalostettu, etteivät heti maadu mullaksi.

???????????????????????????????????????????????????????

" Kestovaippojen käyttöä voidaan perustella taloudellisilla, terveydellisillä ja ekologisilla syillä" (Opas uuteen vaippakulttuuriin, YTV jätehuolto, s.6) www.ytv.fi

Vierailija
99/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisivat kirppareilla myytävien vaippojen hinnat sitten pikkuhiljaa alemmaksi. Niinhän nytkin kirppareilla on paljon äitiyspakkausten tavaroita myynnissä, on suojapukuja, makuupussia, bodeja ja potkareita.

Sillä tavallahan niitä on hyvä kierrättää - myy pois ne, joille ei ole itsellä käyttöä ja ostaa sitten niitä, joita tarvitsee. Ja tosi halvalla minä olen ostanut niitä äitiyspakkausten potkareita kirppareilta, niitä meillä käytetään paljon. Puolipotkareita taas käytetään tosi vähän, joten ne ovatkin joutilaita kiertoon.

Kun jäähän sinne äitiyspakkaukseen niitä potkareita ja bodeja edelleen. Kiertoon vaan tarpeettomat ja tarpeellisia tilalle, ei se sen kummallisempaa ole!

Tarviiko sitä nyt ilmaistavaroista tällaista mekkalaa nostaa? Äitini opetti opetti aikoinaan: Järki kerjätessäkin. Tarviiskohan tän päivän äitit hiukan sitä suhteellisuudentajua kerjuuseen?

Vierailija
100/170 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli kaksi sellaista kummallista ohutta muovista " housua" . Roskiin menivät. Muumi-vaippaa (kertakäyttö) kokeilin yhden ja vuosi ihan kamalasti reunoista. Meni koko se avattu pakettikin roskiin sen jälkeen. Kaverini yritti lahjoittaa omaa yhden vaipan vajaata avattua Muumi-pakettia mulle, mutta käskin sen viskata vaan roskiin ne. Ei varmaan ole noiden kertiksienkään ilmaisnäytteet tuosta parantuneet.

Kuinka moni oikeasti viitsii edes mitään äitiyspakkauksesta tai mistään muustakaan ilmaiseksi tai lahjaksi saadusta tai vähemmän ilmaisesta myydä kirppareilla. Eiköhän äitiyspakkauksen turhat tavarat päädy roskalaatikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi