Feissarit on todella syvältä (Helsinki)
Olin äsken Ruoholahden kauppakeskuksessa, feissarit olivat valloittaneet tietysti koko keskuksen pääsisäänkäynnin SISÄPUOLELTA. Tein kävelyliikkeelläni hyvin selväksi etten ole kiinnostunut heidän jorinoistaan, mutta nämä tollot vain lähestyivät ja eivät tajunneet, olisko pitänyt näyttää keskisormea vai mitä?.Pitäsi varmaan tehdä valitus Planille ja Ruoholahden kauppakeskukselle noista. Helsingin keskustaahan nämä tyypit ovat terrorisoineet jo vuosikausia. Paljon pahempaa kuin puhelinmyynti, puhelinmyyjän soittama puheluhan on helppo vain katkaista. Talvella ei onneksi ole näitä tyyppejä niin paljon.
Kommentit (341)
Vedä turpaan niitä mulkkuja jos eivät vähemmällä ymmärrä.
Jostain syystä ne harvat feissarit eivät ole nyt lähestyneet minua, vaikka olen komeampi kuin ennen ja tarpeeksi nuori mies. Itsekin yritän vähän flirttailla heille joskus ohikulkiessa. Ehkä he jotenkin vaistoavat yksinäisen miehen, joka voi tarjota myös heille jotakin sosiaalista sopimusta.
Mulla paloi tänään päreet, en ehtinyt olla kuin tunnin niin jatkuvasti nämä oli iholla. Sanoin Haista ......, en ole koskaan sanonut kenellekään ulkopuoliselle noin ja erittäin harvoin muutoinkaan koko elämäni aikana. Kerta kaikkiaan paloi hihat, paljon rasittavampia kuin kerjäläiset.
Vierailija kirjoitti:
Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.
Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.
T. 19v feissari
Haista pska.
Todellakin ärsyttää! Varsinkin Kampin keskus ja Narinkkatori (Helsingissä) on täynnä näitä! Itsekin kävelen aina niistä poispäin, en katso heitä, saati ota katsekontaktia. Siitä huolimatta lähtevät kävelemään kohti, vaikka on erittäin selvää, että yritän vältellä heitä. Usein pitää oikein suunnitella reitti, kuinka puikkelehtia feissareiden välistä ilman että alkavat häiriköimään.
Joo, kyllä osaan sanoa EI, ja sanonkin, mutta on todella rasittavaa, että eivät MUKA huomaa, että yritän kävellä heistä poispäin.
Se tuntuu ahdistelulta.
Ja just tuo "kiinnostaako lasten oikeudet", mitä siihen voi nopeasti vastata muuta kuin "ei kiitos"...Kyllä kiinnostaa, mutta ensisijaisesti omien lasteni oikeudet, joiden elättämiseen laitan rahani mieluummin, kuin jonkun järjestön omistajan ökyhuvilaan...
Vierailija kirjoitti:
Tuo "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" ei kyllä pidä paikkaansa. Itse olen aina ystävällinen feissareille, mutta silti saan haukkuja, jäädään vierelle kävelemään ja syyllistämään ja jopa roikkumaan hihassa kirjaimellisesti!
Nuo menisi vielä satunnaisesti, mutta asun Kampissa ja kävelen siitä läpi joskus useaan kertaan päivässä. Todella ahdistavaa, kun metrin välein on joku siinä roikkumassa eikä usko nättiä kieltoa.
Ja se syyllistäminen; joko joudut sinne kuumaan paikkaan, jos et osta jotain lahkon lehteä tai syyllistetään lasten nälästä yms. - Kerran puhelinmyyjä soitti heti takaisin minulle uudelleen, kun olin kieltäytynyt ostamasta lehteä ja sanoi: 'haista vittu' ja läväytti luurin kiinni. Oli tyttö, en muista esittelikö eka kerralla itsensä. Että näin.
Jos mulla olisi kauppa esim. Tampereen keskustassa niin tää touhu ottaisi pattiin vielä enemmän. Jotenkin tämä homma pysyi hanskassa vielä muutama vuos sitten, muttei enää. Järjestöfeissareiden lisäksi on lehdenmyyjät, siihen kerjäläiset ja hörhöt. Eli maksavia asiakkaita menee muualle, ei jaksa, kun koko ajan joku tulee kerjämään tai kauppaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Feissarit vielä kestän, mutta Jyväskylässä fortumin myyjät ovat ihan mahdottomia. Ei minkäänlaista naamamuistia, vaikka kävelee päivittäin pari kertaa ohi. Vaihdoin yhtiötä, kun aggressiivinen tyyli alkoi ärsyttää. Eivät suostuneet uskomaan, että jostain saa halvemmalla sähköä. Olisin tosin valmis maksamaan enemmän, että pääsin ko firmasta eroon. Erittäin huonoa mainosta. Lisäksi juuri jyväskylässä työntekijät ovat erittäin kärkkäitä ja epämiellyttäviä. Jossain vaiheessa menivät viereisen Arnold'sin pöytiin häiritsemään asiakkaita, mutta onneksi he pistivät stopin moiselle.
Haha. Totta. Menin pikaisesti käymään Jyväskeskuksessa, Fortumin myyjä nappasi siitä hampaisiin, sanoin ei, ei ja ei, ja karkasin nopeasti käymään Ekolossa. Meni ehkä maksimissaan 5 minuuttia, kun tulin takaisin niin ne samat hyenat hyökkäsivät kimppuun :D Totesin vain että en ole vieläkään muuttanut mieltäni ja lähdin koko keskuksesta
Noista kauppakeskustyrkyttäjistä on ollut täällä ketju aiemmin. Joku yrittäjä kertoi joutuneensa sulkemaan liikkeensä, kun liikkeen edessä parveilevat myyjät karkoittivat asiakkaat pois.
Kamppi, huoh. Tue sitä, tue tätä. Kiinnostaisko "ilmainen" se tai tuo. Lappu, lärpäke, kuponki. Anteeks, oisko heittää yks savuke. Mullon luuri rikki voisko rouva antaa pari euroo bussiin kun vanhemmatki on just Kiinassa. Ekskjyys mii blablaablaa. Missään ei saa hetkeekään hengähtää ja rauhassa katsella ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jukka teksasista moi, meilla taalla USA:ssa on katukuvassa paljon kodittomia kerjalaisia mutta he eivat ole agressiivisia.
Oletko se Juoppo-Jukka? Kiva, jos Helsinki ja Suomi ovat päässeet susta eroon :)
"Kiinnostaako ihmisoikeudet?"
"Olen asehullu satanisti-natsi, mitäs luulet?"
Siihen jääpi feissari katsomaan suu auki :)
Nej tack ja hymy päälle, ei ole koskaan jäänyt kukaan riivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi toimiva tapa on pitää älypuhelinta kädessä ja tuijottaa tiukasti sitä.
Sitten sieltä hyökkää joku semmoinen taas sanomaan että "jaa on sulla varaa tollaseen muttet voi auttaa kehitysmaalaisia"!
Tämän vuoksi maksavat TURISTIT eivät enää tykkää käydä Helsingissä! Kun kokevat että heitä ahdistellaan näiden toimesta sama missä liikkuvat!
Turistit toisivat tänne sentään rahaa.
Feissaaminen, kerjääminen ja puhelinmyynti ovat lailla kiellettyjä jo aika monessa EU-maassa. Saisi olla laitonta Suomessakin.
Ne Planin ylimieliset feissarinuoret juoksivat Konalan Ristikossakin asiakkaiden perässä pitkin aulaa ja kailottivat ääneen kaikkea epämiellyttävää, joten minä ja moni tuttu ja työkaveri lakkasimme käymästä siellä. Kuka jaksaa tuommoista, varsinkin raskaan työpäivän jälkeen?
Kyllä paikallisiakin ahdistellaan. Kun menet rautatieasemalle, kompastut ensin kerjäläiseen ja sitten törmäät feissariin. Sen jälkeen törmäät pariin huumehörhöön ja polkupyöräilijään. Hyvä jos Stokkan kellon alle selviää.
Vierailija kirjoitti:
Ne Planin ylimieliset feissarinuoret juoksivat Konalan Ristikossakin asiakkaiden perässä pitkin aulaa ja kailottivat ääneen kaikkea epämiellyttävää, joten minä ja moni tuttu ja työkaveri lakkasimme käymästä siellä. Kuka jaksaa tuommoista, varsinkin raskaan työpäivän jälkeen?
Ihan totta, jos tapaatte OIKEASTI epäkohteliaan ja rumasti puhuvan feissarin, ILMOITTAKAA JÄRJESTÖLLE. Ruma käytös ei kuulu yhdenkään järjestön työntekijän työnkuvaan!
Feissarin on oltava toki myyvä, mutta AINA kohtelias. Aina.
T. 8 vuotta feissannut
"Kiinnostaako ihmisoikeudet???" "Ei kiitos, mulla on jo"