Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feissarit on todella syvältä (Helsinki)

Vierailija
05.07.2016 |

Olin äsken Ruoholahden kauppakeskuksessa, feissarit olivat valloittaneet tietysti koko keskuksen pääsisäänkäynnin SISÄPUOLELTA. Tein kävelyliikkeelläni hyvin selväksi etten ole kiinnostunut heidän jorinoistaan, mutta nämä tollot vain lähestyivät ja eivät tajunneet, olisko pitänyt näyttää keskisormea vai mitä?.Pitäsi varmaan tehdä valitus Planille ja Ruoholahden kauppakeskukselle noista. Helsingin keskustaahan nämä tyypit ovat terrorisoineet jo vuosikausia. Paljon pahempaa kuin puhelinmyynti, puhelinmyyjän soittama puheluhan on helppo vain katkaista. Talvella ei onneksi ole näitä tyyppejä niin paljon.

Kommentit (341)

Vierailija
121/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja usein feissarit ovat vielä todella tahdittomia kaiken päälle. Minut pysäytti kerran töistä tullessani Amnestyn feissari, joka mainosti, että "kuukausimaksu on vain viis euroo mutta jos sä tuhlaat sen mieluummin kaljatuoppiin niin ok." Ystävälleni kävi kerran niin, että kun hän torjui erään lasten asialla olevan järjestön feissarin (olisko ollut juuri Plan, en enää muista), niin feissari oli lähtenyt juoksemaan hänen peräänsä ja karjunut, että "mikä on, kun ei lasten asiat jaksa koskettaa!" Oli kuitenkin lähtenyt pois, kun ystäväni oli bongannut parkissa olevan poliisimaijan ja lähtenyt sitä kohden. Näiden kokemusten perusteella kiinnostaisi erittäin paljon tietää, millaisen valmennuksen/koulutuksen järjestöt tarjoavat feissareilleen vai heitetäänkö heidät suoraan kentälle ihmisiä ahdistelemaan.

"Kiinnostaako ihmisoikeudet???" Mitä tuohon voi sanoa muuta kuin että kiinnostaa mutta ei teidän toimintanne. Amnestylle lahjoitin kuukausittain 10€ muutaman vuoden ajan, olin opiskelija ja todellakin välissä rahalle olisi ollut parempaa käyttöä. Sitten lopetin kun alkoi olla kuukausittaista se "haluaisitko lahjoittaa lisää" -soittelu. Nyt sanon aina feissareille että ei teitä ennenkään minun 10€/kk kiinnostanut joten kiitos en taida lähteä mukaan.

"Kiinnostaako ihmisoikeudet???"  "Ei kiitos, mulla on jo"

Vierailija
122/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä turpaan niitä mulkkuja jos eivät vähemmällä ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi vittuun tehoaa aina!

Vierailija
124/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ne harvat feissarit eivät ole nyt lähestyneet minua, vaikka olen komeampi kuin ennen ja tarpeeksi nuori mies. Itsekin yritän vähän flirttailla heille joskus ohikulkiessa. Ehkä he jotenkin vaistoavat yksinäisen miehen, joka voi tarjota myös heille jotakin sosiaalista sopimusta.

Vierailija
125/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paloi tänään päreet, en ehtinyt olla kuin tunnin niin jatkuvasti nämä oli iholla. Sanoin Haista ......, en ole koskaan sanonut kenellekään ulkopuoliselle noin ja erittäin harvoin muutoinkaan koko elämäni aikana. Kerta kaikkiaan paloi hihat, paljon rasittavampia kuin kerjäläiset.

Vierailija
126/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.

Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.

T. 19v feissari

Haista pska.

Vierailija
127/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ärsyttää! Varsinkin Kampin keskus ja Narinkkatori (Helsingissä) on täynnä näitä! Itsekin kävelen aina niistä poispäin, en katso heitä, saati ota katsekontaktia. Siitä huolimatta lähtevät kävelemään kohti, vaikka on erittäin selvää, että yritän vältellä heitä. Usein pitää oikein suunnitella reitti, kuinka puikkelehtia feissareiden välistä ilman että alkavat häiriköimään.

Joo, kyllä osaan sanoa EI, ja sanonkin, mutta on todella rasittavaa, että eivät MUKA huomaa, että yritän kävellä heistä poispäin.

Se tuntuu ahdistelulta.

Ja just tuo "kiinnostaako lasten  oikeudet", mitä siihen voi nopeasti vastata muuta kuin "ei kiitos"...Kyllä kiinnostaa, mutta ensisijaisesti omien lasteni oikeudet, joiden elättämiseen laitan rahani mieluummin, kuin jonkun järjestön omistajan ökyhuvilaan...

Vierailija
128/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" ei kyllä pidä paikkaansa. Itse olen aina ystävällinen feissareille, mutta silti saan haukkuja, jäädään vierelle kävelemään ja syyllistämään ja jopa roikkumaan hihassa kirjaimellisesti!

Nuo menisi vielä satunnaisesti, mutta asun Kampissa ja kävelen siitä läpi joskus useaan kertaan päivässä. Todella ahdistavaa, kun metrin välein on joku siinä roikkumassa eikä usko nättiä kieltoa.

Ja se syyllistäminen; joko joudut sinne kuumaan paikkaan, jos et osta jotain lahkon lehteä tai syyllistetään lasten nälästä yms.  -  Kerran puhelinmyyjä soitti heti takaisin minulle uudelleen, kun olin kieltäytynyt ostamasta lehteä ja sanoi: 'haista vittu' ja läväytti luurin kiinni.  Oli tyttö, en muista esittelikö eka kerralla itsensä.  Että näin.

Vierailija
129/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi kauppa esim. Tampereen keskustassa niin tää touhu ottaisi pattiin vielä enemmän. Jotenkin tämä homma pysyi hanskassa vielä muutama vuos sitten, muttei enää. Järjestöfeissareiden lisäksi on lehdenmyyjät, siihen kerjäläiset ja hörhöt. Eli maksavia asiakkaita menee muualle, ei jaksa, kun koko ajan joku tulee kerjämään tai kauppaamaan.

Vierailija
130/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feissarit vielä kestän, mutta Jyväskylässä fortumin myyjät ovat ihan mahdottomia. Ei minkäänlaista naamamuistia, vaikka kävelee päivittäin pari kertaa ohi. Vaihdoin yhtiötä, kun aggressiivinen tyyli alkoi ärsyttää. Eivät suostuneet uskomaan, että jostain saa halvemmalla sähköä. Olisin tosin valmis maksamaan enemmän, että pääsin ko firmasta eroon. Erittäin huonoa mainosta. Lisäksi juuri jyväskylässä työntekijät ovat erittäin kärkkäitä ja epämiellyttäviä. Jossain vaiheessa menivät viereisen Arnold'sin pöytiin häiritsemään asiakkaita, mutta onneksi he pistivät stopin moiselle.

Haha. Totta. Menin pikaisesti käymään Jyväskeskuksessa, Fortumin myyjä nappasi siitä hampaisiin, sanoin ei, ei ja ei, ja karkasin nopeasti käymään Ekolossa. Meni ehkä maksimissaan 5 minuuttia, kun tulin takaisin niin ne samat hyenat hyökkäsivät kimppuun :D Totesin vain että en ole vieläkään muuttanut mieltäni ja lähdin koko keskuksesta

Vierailija
131/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kauppakeskustyrkyttäjistä on ollut täällä ketju aiemmin. Joku yrittäjä kertoi joutuneensa sulkemaan liikkeensä, kun liikkeen edessä parveilevat myyjät karkoittivat asiakkaat pois.

Vierailija
132/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppi, huoh. Tue sitä, tue tätä. Kiinnostaisko "ilmainen" se tai tuo. Lappu, lärpäke, kuponki. Anteeks, oisko heittää yks savuke. Mullon luuri rikki voisko rouva antaa pari euroo bussiin kun vanhemmatki on just Kiinassa. Ekskjyys mii blablaablaa. Missään ei saa hetkeekään hengähtää ja rauhassa katsella ympärilleen.

Vierailija
133/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jukka teksasista moi, meilla taalla USA:ssa on katukuvassa paljon kodittomia kerjalaisia mutta he eivat ole agressiivisia.

Oletko se Juoppo-Jukka? Kiva, jos Helsinki ja Suomi ovat päässeet susta eroon :)

Vierailija
134/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiinnostaako ihmisoikeudet?"

"Olen asehullu satanisti-natsi, mitäs luulet?"

Siihen jääpi feissari katsomaan suu auki :)

Vierailija
135/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej tack ja hymy päälle, ei ole koskaan jäänyt kukaan riivaamaan.

Vierailija
136/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi toimiva tapa on pitää älypuhelinta kädessä ja tuijottaa tiukasti sitä.

Sitten sieltä hyökkää joku semmoinen taas sanomaan että "jaa on sulla varaa tollaseen muttet voi auttaa kehitysmaalaisia"!

Vierailija
137/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi maksavat TURISTIT eivät enää tykkää käydä Helsingissä! Kun kokevat että heitä ahdistellaan näiden toimesta sama missä liikkuvat!

Turistit toisivat tänne sentään rahaa.

Feissaaminen, kerjääminen ja puhelinmyynti ovat lailla kiellettyjä jo aika monessa EU-maassa. Saisi olla laitonta Suomessakin.

Vierailija
138/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Planin ylimieliset feissarinuoret juoksivat Konalan Ristikossakin asiakkaiden perässä pitkin aulaa ja kailottivat ääneen kaikkea epämiellyttävää, joten minä ja moni tuttu ja työkaveri lakkasimme käymästä siellä. Kuka jaksaa tuommoista, varsinkin raskaan työpäivän jälkeen?

Vierailija
139/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paikallisiakin ahdistellaan. Kun menet rautatieasemalle, kompastut ensin kerjäläiseen ja sitten törmäät feissariin. Sen jälkeen törmäät pariin huumehörhöön ja polkupyöräilijään. Hyvä jos Stokkan kellon alle selviää.

Vierailija
140/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Planin ylimieliset feissarinuoret juoksivat Konalan Ristikossakin asiakkaiden perässä pitkin aulaa ja kailottivat ääneen kaikkea epämiellyttävää, joten minä ja moni tuttu ja työkaveri lakkasimme käymästä siellä. Kuka jaksaa tuommoista, varsinkin raskaan työpäivän jälkeen?

Ihan totta, jos tapaatte OIKEASTI epäkohteliaan ja rumasti puhuvan feissarin, ILMOITTAKAA JÄRJESTÖLLE. Ruma käytös ei kuulu yhdenkään järjestön työntekijän työnkuvaan!

Feissarin on oltava toki myyvä, mutta AINA kohtelias. Aina.

T. 8 vuotta feissannut