Feissarit on todella syvältä (Helsinki)
Olin äsken Ruoholahden kauppakeskuksessa, feissarit olivat valloittaneet tietysti koko keskuksen pääsisäänkäynnin SISÄPUOLELTA. Tein kävelyliikkeelläni hyvin selväksi etten ole kiinnostunut heidän jorinoistaan, mutta nämä tollot vain lähestyivät ja eivät tajunneet, olisko pitänyt näyttää keskisormea vai mitä?.Pitäsi varmaan tehdä valitus Planille ja Ruoholahden kauppakeskukselle noista. Helsingin keskustaahan nämä tyypit ovat terrorisoineet jo vuosikausia. Paljon pahempaa kuin puhelinmyynti, puhelinmyyjän soittama puheluhan on helppo vain katkaista. Talvella ei onneksi ole näitä tyyppejä niin paljon.
Kommentit (341)
Minkä verran feissariy tienaavat? Eivät kovin paljon mutta feissareita on paljon ja se yhdistettynä järjestöjen pomojen älyttömiin palkkoihin tekee paljon. Briteissä tutkittiin joskus kuinka joidenkin järjestöjen rahat menevät suurimmilta osin palkkoihin ja avustustyöhön jää roposia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole näköjään mitään käsitystä, paljonko rahaa järjestöt saavat kiitos feissareiden hankkimien kuukausilahjoittajien.
Siellä on muuten monia nuoria ekassa kesätyössään. Jos lahjoittajia ei saa, sopimusta ei jatketa. Vähän armoa, se on monelle viimeinen vaihtoehto. Oma tyttäreni oli viime kesänä, tosin ei Helsingissä.
Kiitos samaa mieltä. Feissarit tekevät työtään. Toisin kuin ne nuoret, jotka losoaa siellä kauppakeskuksessa. On se niin vaikea jurnu-suomalaisille sanoa, että "kiitos ei." Ei vie kauan aikaa sanoa, että anteeksi, ei ole varaa tukea nyt mitään järjestöä.
Nuo nyt huikkaa ohimennen. Planin tyypithän päivystävät asemalla koko ajan. Joka päivä kykenen heidät kohteliaasti torjumaan.
kiitos samoin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole näköjään mitään käsitystä, paljonko rahaa järjestöt saavat kiitos feissareiden hankkimien kuukausilahjoittajien.
Siellä on muuten monia nuoria ekassa kesätyössään. Jos lahjoittajia ei saa, sopimusta ei jatketa. Vähän armoa, se on monelle viimeinen vaihtoehto. Oma tyttäreni oli viime kesänä, tosin ei Helsingissä.
Kiitos samaa mieltä. Feissarit tekevät työtään. Toisin kuin ne nuoret, jotka losoaa siellä kauppakeskuksessa. On se niin vaikea jurnu-suomalaisille sanoa, että "kiitos ei." Ei vie kauan aikaa sanoa, että anteeksi, ei ole varaa tukea nyt mitään järjestöä.
Nuo nyt huikkaa ohimennen. Planin tyypithän päivystävät asemalla koko ajan. Joka päivä kykenen heidät kohteliaasti torjumaan.
Kiva, että saatiin tänne positiivisempi kommentti :) Piristi feissarin iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Turussa joskus kierrän kävelykadun, kun ei sitä vaan jaksa että pienellä kadunpätkällä on kolmen eri järjestön feissareita ja kustakin järjestöstä kolme eri henkilöä. Levittäytyvät kadulle siten että ohi ei pääse ilman kontaktia kulkemaan kun feissareita on oikealla ja vasemmalla.
Kävelykatu on kyllä pahin! Varsinaista urbaaniurheilua yrittää pujotella sitä pitkin niin,että kukaan ei tunge vinkumaan lahjoituksia.Kerran olin tulossa töistä ja menossa seuraavaan paikkaan,istuin kiireessä kävelykadun penkillä haukkaamassa välipalaa.Joku Greenpeace-feissarin mielestä oli otollinen hetki kysyä,haluanko alkaa lahjoittajaksi.Todella tahdikasta porukkaa :D
Sellanen elämäntyylineuvokin on, että karsi elämästäsi kaikki ei-sanat. Ne kun tuovat elämääsi kuollutta energiaa.
Hyvin vaikeaa kyllä kulkea esim. Joensuun kävelykatu päästä tuomatta elämäänsä tuota negatiivista energiaa.
Mites sen nyt sanoisi ilman eitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.
Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.
T. 19v feissari
Olen nuori, ja minusta parempi tapa tukea nuoria on olla tukematta tuollaista hemmetin orjatyötä. Äänekäs EI puhelinmyynnille ja feissaukselle. Siinä kärsivät sekä työntekijät että "asiakkaat".
Mä oon feissannut 8 vuotta, olen nyt 26.
Ei valittamista, hyvä palkka, saan lahjoittajia. 95% ihmisistä ystävällisiä! Av-palstalla on se 5%. Aikamoista kärsimystä.
Muita ideoita, miten järjestöille pitäisi kerätä rahaa?
Olisko yksi idea olla keräämättä niille rahaa? Parikin innokkainta feissareita käyttävää järjestöä on nykyään saanut hyvin epämääräisiä mainetta niin, että niiden tukeminen tai edes olemassaolo on vähän kyseenalainen hyve. Kuten Greenpeace ja Amnesty International, joista ensimmäinen on aina ollut kyseenalainen ja jälkimmäinen sortunut kyseenalaisuuksiin viime vuosina vaikka tarkoitus alunperin oli hyvä.
Itse en ainakaan halua tukea millään tavoin enää kumpaakaan järjestöä, koska niiden toiminta on kyseenalaista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa toi feissarin työ muutenkin. Montakohan lahjoitusta/allekirjoitusta päivässä saavat? Hyväähän he vain ajattelevat ja yrittävät parantaa maailmaa, mutta tuputtamisesta ja väkisin iholle tunkeutumisesta ei pidä kukaan.
Itse suhtaudun niin, että se on nykyään bisnestä. Tarkoituksena saada mahdollisimman paljon rahaa järjestön omille työntekijöille ja hallintokustannuksiin.
Sen mukaisesti siis suhtaudun kyseisiin järjestöihin ja feissareihin. Minua ei kiinnosta maksaa kyseisen feissarin palkkaa ja vielä vähemmän hänen pomonsa.
kiitos samoin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asialliseen lähestymiseen voisikin vastata vain ei kiitos.Jos aloitus on "Kiinnostaako ihmisten/sademetsien/nälkälasten/vääräsääristen villakoirien oikeudet?" on vaikea vastata EI KIITOS ja olla tuntematta itseään sosiopaatiksi.Sillähän he saavatkin lahjoittajia,kun kaikilla ei ole pokkaa heittää esimerkiksi tuota "olen asehullu satanisti-natsi"-läppää,vaan syyllisyyden tunteesta alkavat lahjoittaa joka helkutin yhdistykselle.Puhelinmyyjätkin ovat rasittavia,mutta a)eivät syyllistä mahdollisia asiakkaita ja b)heistä pääsee eroon sulkemalla luurin,toisin kuin feissareista,jotka tunkevat iholle.Eli vaikka he ovat mahdollisesti hyvällä asialla,he ovat äärimmäisen ärsyttäviä.
viv010 kirjoitti:
Sellanen elämäntyylineuvokin on, että karsi elämästäsi kaikki ei-sanat. Ne kun tuovat elämääsi kuollutta energiaa.
Hyvin vaikeaa kyllä kulkea esim. Joensuun kävelykatu päästä tuomatta elämäänsä tuota negatiivista energiaa.
Mites sen nyt sanoisi ilman eitä?
Mä yleensä kerron iloisesti olevani jo kannattajajäsen(Jos feissari kysyy,kannatan jo entuudestaan jokaista ikinä keksittyä hyväntekeväisyysyhdistystä,muuten olisin toki oikein kiinnostunut alkamaan lahjoittajaksi!)Tai jos leikkisi kuuro mykkää?Puhuisi vieraita kieliä? Silloin ei tarvitaEI-sanaa.
Jos haluaa olla rehellinen,aika vaikeaksi menee feissareista selviämine ilman negatiivista energiaa :D
Itselläni yksi tökeröimmistä feissarikokemuksista oli, kun viime viikolla kiirehdin Rautatieaseman sisäpihan läpi bussille -puhelimessa puhuen.
Minusta varmasti näki että olin kiireinen, lisäksi puhuin tosiaan sitä puheluani siinä. Siihen väliin yritti nuori miesfeissari sitten tulla asiaansa minulle sanomaan! Oikeasti en edes pystynyt muuhun kuin katsomaan epäuskoisena ohi kiirehtiessäni! Mutta olisi kyllä tehnyt mieli sanoa hänelle jo aika ikävästi, olin kuitenkin siinä puhelimessa!
Aivan uskomatonta häirintää ja tilannetajuttomuutta!!
Menee melkein maku kyseisistä järjestöistä, vaikka kuukausilahjoittajana toiminkin!
Itse vain osoitan kädellä kieltävästi ja kuljen ohi sanomatta mitään.
Silti ovat tosi ärsyttäviä, varsinkin kun tietää että tekevät sitä vain palkkatyönä, eli hyväntekeväisyys on vain valheellista ja teennäistä kuorrutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.
Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.
T. 19v feissari
Mikä lama? Ei nyt ole sen erityisempää lamaa. Suomi on ihan normaalitilassa. Jos oma taloustilanteesi on huono ei se ole yleismaailmallinen ilmiö. Teen pitkää päivää, lamasta tietoakaan. Taitaa olla kyse siitä ettei osaamisesi/taitosi vastaa työelämän vaatimuksia. Rauhanhäiritsijöitä ja iholle tulevia kohtelen juuri kuten itse haluan
Mä valmistuin juuri ylioppilaaksi..... mistä kuvittelet että saisin töitä? Pankinjohtajana? Koulu alkaa syksyllä.
Riippuu osaamisesta. Fiksu hommaa osaamista jo lukioaikana. Itse suoritin lukioaikana myös opintoja kirjanpidosta, opiskelin oikeasti kunnolla Excelin käytön ja siinä se. Pääsin kirjanpitofirmaan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Asun Jyväskylässä ja kun lähden kotoa käymään ruokakaupassa, on matkan varrella yleensä:
- sähkösopimusten myyjiä (monikossa)
- joku feissari
- puhelinliittymän myyjiä (monikossa)
- sähkösopimusten myyjiä (monikossa)
- liikuntakeskuksen sopimusten myyjiä (monikossa)
Tämä siis yhteen suuntaan mennessä ja vaikka olisi lyhytkin kauppareissu ja olisi ihan nätisti kieltäytynyt kaikesta kauppaan mennessä, niin takaisin tullessa joku toinen saman puljun myyjä koittaa ruveta myymään. Viime aikoina olen joutunut ramppaamaan kaupassa pari-kolmekin kertaa päivässä ja rupesin jo miettimään vaihtoehtoisia kiertoreittejä, mutta sitten totesin että onhan mulla jumalauta nyt oikeus käydä kaupassa ilman että hihassa ja lahkeessa roikkuu muita tyyppejä kuin omat lapset. :/
Ja sitten niitä feissareita on vielä muutamalta eri järjestöltä, ni ei herranjumala. Koen hyvin ahdistavaksi nykyisin kulkea esimerkiksi kauppaan, koska syyllistäviltä kommenteilta ei voi välttyä ja sitten jos satut pääsemään onnistuneesti feissareiden ohi niin Fortumin myyjä tarttuu hihaan. Itsekin tullut siis kiertoreittejä mietittyä, mutta edelleen rohkeasti yritän ohi kulkea.
Laita palautetta Ruoholahden kauppakeskukselle. Viime talvena saman kauppakeskuksen alakerrassa Citymarketin edustalla oli aivan poikkeuksellisen häiritseviä SPR:n varankerääjiä. Yksikin nuori mies lähti seuraamaan minua kaupan porteille asti vaikka sanoin selvästi, että ei kiitos. Kun tulin kaupasta pois, niin sama äijä kuikuili ja huitoi minulle jo sieltä kaukaa ja sama homma uudestaan liukuportaille asti. Olisi varmaan seurannut kotiin asti. Laitoin palautetta Citymarketille ja niin vaan hävisivät eikä ole sen jälkeen näkynyt :)
Itse kuljen Pasilan feissariaseman (joskus kulkee nimellä juna-asema, mutta asemalla on enemmän feissaireita kuin junia joten juna-asema on hämäävä nimitys) läpi töihin koska menen junalla. Joka saatanan arkipäivä samat myyjät yrittävät myydä minulle sähkö- ja vesisopimuksia. Olenko minä oikeasti juna-asemalla sen takia että voisin ostaa sähköä tai vettä?
Ai kauheeta.Olit menossa shoppailemaan ja joku muistutti, että aika monella maailmassa menee aika huonosti.
No siirry kokonaan nettishoppailuun niin tarvitsee kohdata todellisuutta vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 19v feissari
Mikä lama? Ei nyt ole sen erityisempää lamaa. Suomi on ihan normaalitilassa. Jos oma taloustilanteesi on huono ei se ole yleismaailmallinen ilmiö. Teen pitkää päivää, lamasta tietoakaan. Taitaa olla kyse siitä ettei osaamisesi/taitosi vastaa työelämän vaatimuksia. Rauhanhäiritsijöitä ja iholle tulevia kohtelen juuri kuten itse haluan
Mä valmistuin juuri ylioppilaaksi..... mistä kuvittelet että saisin töitä? Pankinjohtajana? Koulu alkaa syksyllä.
Riippuu osaamisesta. Fiksu hommaa osaamista jo lukioaikana. Itse suoritin lukioaikana myös opintoja kirjanpidosta, opiskelin oikeasti kunnolla Excelin käytön ja siinä se. Pääsin kirjanpitofirmaan hommiin.
Mikset perustanut Facebookia? Tai Youtubea?
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta.Olit menossa shoppailemaan ja joku muistutti, että aika monella maailmassa menee aika huonosti.
No siirry kokonaan nettishoppailuun niin tarvitsee kohdata todellisuutta vähemmän
Silloin tällöin vielä menisi, mutta jotkut kun kulkevat noiden ohi vähintään pari kertaa päivässä, joten niitä muistutuksia saa joka ikinen päivä jotain 1-10. Jossain vaiheessa alkaa kypsyttämään. Vai saako sun perässäsi tulla kävelemään tai sulle soittelemaan kymmenesti päivässä joku tyyppi ja muistuttelemaan, kun maailmassa ihmiset kuolee nälkään ja niitä kidutetaan niin nyt saisit halpaa sähköä ja puhelinliittymän ja kuntosalillekin voisit tulla ja tässä kiva kasvovoidenäyte.
Ei se kerta tai toinenkaan vaan se on se noin 357 kerta, kun ei enää jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Laita palautetta Ruoholahden kauppakeskukselle. Viime talvena saman kauppakeskuksen alakerrassa Citymarketin edustalla oli aivan poikkeuksellisen häiritseviä SPR:n varankerääjiä. Yksikin nuori mies lähti seuraamaan minua kaupan porteille asti vaikka sanoin selvästi, että ei kiitos. Kun tulin kaupasta pois, niin sama äijä kuikuili ja huitoi minulle jo sieltä kaukaa ja sama homma uudestaan liukuportaille asti. Olisi varmaan seurannut kotiin asti. Laitoin palautetta Citymarketille ja niin vaan hävisivät eikä ole sen jälkeen näkynyt :)
Laitoin jo vihaisen palautteen Ruoholahden kauppakeskukselle. Aionkin tästä lähtien laittaa joka ikisestä päälletunkevasta feissarikokemuksesta palautteen.
Usein näennäistä kohteliaisuutta. Todellisuudessa aggressiivista, päällekäyvää myymistä.