Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feissarit on todella syvältä (Helsinki)

Vierailija
05.07.2016 |

Olin äsken Ruoholahden kauppakeskuksessa, feissarit olivat valloittaneet tietysti koko keskuksen pääsisäänkäynnin SISÄPUOLELTA. Tein kävelyliikkeelläni hyvin selväksi etten ole kiinnostunut heidän jorinoistaan, mutta nämä tollot vain lähestyivät ja eivät tajunneet, olisko pitänyt näyttää keskisormea vai mitä?.Pitäsi varmaan tehdä valitus Planille ja Ruoholahden kauppakeskukselle noista. Helsingin keskustaahan nämä tyypit ovat terrorisoineet jo vuosikausia. Paljon pahempaa kuin puhelinmyynti, puhelinmyyjän soittama puheluhan on helppo vain katkaista. Talvella ei onneksi ole näitä tyyppejä niin paljon.

Kommentit (341)

Vierailija
41/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte feissarista hyvällä eroon, valehdelkaa vaan suoraan päin naamaa olevanne jo kyseisen järjestön kuukausilahjoittajia, kehukaa vielä päälle miten tärkeällä asialla järjestö on. Feissari ilahtuu ja jättää heti rauhaan, usein toivottaa vielä hyvät päivänjatkot.

Jos ei niin kiinnosta olla kiltti, niin ainakin mun mielestä feissareille samoin kuin puhelinmyyjillekin voi sanoa ihan tylysti et ei kiinnosta samalla kun painaa vaan ohi. Ne on ne häiriköt siinä tilanteessa, sulla ei ole velvollisuutta kuunnella tai olla edes erityisen kohtelias.

Sit jos oikein vituttaa ja haluaa olla ilkeä niin keinot on monet. Moni feissari jää täysin sanattomaksi jos sanoo päin naamaa, että ei vois vähempää kiinnostaa kolmannen maailman lasten hätä, kuolisivat jo pois. Tai että kannatat täysin sydämin ilmastonmuutosta ja hankit juuri viime kuussa tätä asiaa edistääksesi isomman kaupunkimaasturin.

BTW, mä en ole edes täysin vakuuttunut että kaikki nämä feissarit työskentelevät niille organisaatioille joille sanovat työskentelevänsä. Mitä vakuuksia kadulta lahjoittaja saa sille, että se raha ei mene joillekin huijareille?

Poliisin keräyslupa on näkyvillä.

Ja noi "kuukausilahjoittajat" tiedetään.

Vierailija
42/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Jyväskylässä ja kun lähden kotoa käymään ruokakaupassa, on matkan varrella yleensä:

- sähkösopimusten myyjiä (monikossa)

- joku feissari

- puhelinliittymän myyjiä (monikossa)

- liikuntakeskuksen sopimusten myyjiä (monikossa)

Tämä siis yhteen suuntaan mennessä ja vaikka olisi lyhytkin kauppareissu ja olisi ihan nätisti kieltäytynyt kaikesta kauppaan mennessä, niin takaisin tullessa joku toinen saman puljun myyjä koittaa ruveta myymään. Viime aikoina olen joutunut ramppaamaan kaupassa pari-kolmekin kertaa päivässä ja rupesin jo miettimään vaihtoehtoisia kiertoreittejä, mutta sitten totesin että onhan mulla jumalauta nyt oikeus käydä kaupassa ilman että hihassa ja lahkeessa roikkuu muita tyyppejä kuin omat lapset. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ruotsi käyttöön näissä tilanteissa. Aina halutessani voin olla ymmärtämättä suomea. Eipä vielä kertaakaan ole osunut kielitaitoista tyrkyttäjää vastaan.. ehkä joskus. Saa nähä mitä sitten keksin...

Vierailija
44/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Jyväskylässä ja kun lähden kotoa käymään ruokakaupassa, on matkan varrella yleensä:

- joku feissari

- puhelinliittymän myyjiä (monikossa)

- liikuntakeskuksen sopimusten myyjiä (monikossa)

Tämä siis yhteen suuntaan mennessä ja vaikka olisi lyhytkin kauppareissu ja olisi ihan nätisti kieltäytynyt kaikesta kauppaan mennessä, niin takaisin tullessa joku toinen saman puljun myyjä koittaa ruveta myymään. Viime aikoina olen joutunut ramppaamaan kaupassa pari-kolmekin kertaa päivässä ja rupesin jo miettimään vaihtoehtoisia kiertoreittejä, mutta sitten totesin että onhan mulla jumalauta nyt oikeus käydä kaupassa ilman että hihassa ja lahkeessa roikkuu muita tyyppejä kuin omat lapset. :/

Saako mistään t-paitoja EI KIITOS FEISSAREILLE ?

Vierailija
45/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toimiva tapa on pitää älypuhelinta kädessä ja tuijottaa tiukasti sitä.

Vierailija
46/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon liian kärkkäille, että kiinnostaa juu, muttei sinun suustasi.

Vierailija
47/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.

Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.

T. 19v feissari

Olen nuori, ja minusta parempi tapa tukea nuoria on olla tukematta tuollaista hemmetin orjatyötä. Äänekäs EI puhelinmyynnille ja feissaukselle. Siinä kärsivät sekä työntekijät että "asiakkaat".

Vierailija
48/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sanoa seuraavalle aggressiiviselle feissarille, että aloitin juuri oma-aloitteisesti lahjoittamisen juuri tuohon kohteeseen, mutta sinun käytöksen vuoksi aion nyt peruuttaa lahjoituksen.

Vierailija
49/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisivät vaikka kukkaa ennemmin. Todennäköisesti tienaisikin paljon paremmin.

Vierailija
50/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte feissarista hyvällä eroon, valehdelkaa vaan suoraan päin naamaa olevanne jo kyseisen järjestön kuukausilahjoittajia, kehukaa vielä päälle miten tärkeällä asialla järjestö on. Feissari ilahtuu ja jättää heti rauhaan, usein toivottaa vielä hyvät päivänjatkot.

Jos ei niin kiinnosta olla kiltti, niin ainakin mun mielestä feissareille samoin kuin puhelinmyyjillekin voi sanoa ihan tylysti et ei kiinnosta samalla kun painaa vaan ohi. Ne on ne häiriköt siinä tilanteessa, sulla ei ole velvollisuutta kuunnella tai olla edes erityisen kohtelias.

Sit jos oikein vituttaa ja haluaa olla ilkeä niin keinot on monet. Moni feissari jää täysin sanattomaksi jos sanoo päin naamaa, että ei vois vähempää kiinnostaa kolmannen maailman lasten hätä, kuolisivat jo pois. Tai että kannatat täysin sydämin ilmastonmuutosta ja hankit juuri viime kuussa tätä asiaa edistääksesi isomman kaupunkimaasturin.

BTW, mä en ole edes täysin vakuuttunut että kaikki nämä feissarit työskentelevät niille organisaatioille joille sanovat työskentelevänsä. Mitä vakuuksia kadulta lahjoittaja saa sille, että se raha ei mene joillekin huijareille?

Eli kukaan ei todellisuudessa ole kuukausilahjoittaja tai niin väittävä ei näytä edes potentiaaliselta lahjoittajalta? Vai kokevatko lahjoittajat poikkeuksetta jonkun valaistumisen suurellisen almunsa jäljiltä, ja muuttavat jonnekin Intiaan rakentamaan kouluja/joogaretriitille, jolloin feissari ei voi mitenkään tulla häiriköimään heitä uudestaan?

Vierailija
51/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sou? Vaikka feissari arvaisi että valehtelet, niin mitäs se sille mahtaa? Alkaa syyttää ventovierasta valehtelijaksi päin naamaa keskellä katua?

Mulla ei ole aavistustakaan miltä poliisin keräyslupa näyttää eikä kukaan feissari sellaista ole mulle koskaan esitellyt.

Vierailija
52/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.

Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.

T. 19v feissari

Olen nuori, ja minusta parempi tapa tukea nuoria on olla tukematta tuollaista hemmetin orjatyötä. Äänekäs EI puhelinmyynnille ja feissaukselle. Siinä kärsivät sekä työntekijät että "asiakkaat".

Mä oon feissannut 8 vuotta, olen nyt 26.

Ei valittamista, hyvä palkka, saan lahjoittajia. 95% ihmisistä ystävällisiä! Av-palstalla on se 5%. Aikamoista kärsimystä.

Muita ideoita, miten järjestöille pitäisi kerätä rahaa?

Vierailija
53/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa videokuvata noita aggressiivisia feissareita ja sanoa että pistää matskun eteenpäin.

Vierailija
54/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa videokuvata noita aggressiivisia feissareita ja sanoa että pistää matskun eteenpäin.

Kumma juttu, kun mua lähestyneet feissarit eivät koskaan ole olleet aggressiivisia :D On ne sosiaaliset kohtaamiset rankkoja!

Vierailija
55/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa romanikerjäläiset käy päälle enemmän kuin feissarit. Tekis mieli vetää nenuun niitä akkoja, kun käy iholle. Ehkä seuraavaksi jo teen sen. Kadunkulmissa istuvilta kerjäläisiltä kysyn aina, kun ne vinkuu give mi mani give mi mani ja näyttää jotain paskaista valokuvaa, kysyn aina käykö Visa. Feissarit liikkuu täällä onneksi vaan kävelykadulla ja torilla eikä kyllä ainakaan mun mielestä oo kauheesti haitaksi.

Vierailija
56/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, kun mua lähestyneet feissarit eivät koskaan ole olleet aggressiivisia :D On ne sosiaaliset kohtaamiset rankkoja!

En ole itse valinnut mitään sosiaalista kohtaamista kenenkään feissarin kanssa. Käsittääkseni elämme vapaassa maassa, mutta ehkä käsitykseni onkin väärä.

Vierailija
57/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällinen hymy ja ei kiitos, niin sillä selviää.

Vierailija
58/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta feissareihin tai puhelinmyyjiin ei tarvitse suhtautua henkilötasolla vihamielisesti. Inhoan silti syvästi sekä feissausta että puhelinmyyntiä toimintana, enkä koskaan anna rahojani mihinkään tätä kautta. Haluan miettiä ostopäätöksiäni rauhassa, enkä selkä seinää vasten.  

Vierailija
59/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ärsyttävintä on se, että ne majoittuvat sinne rautatieaseman sisäpihalle, jonka läpi juoksen päivittäin ehtiäkseni junaan ja kotiin. Ei varmaan siinä vaiheessa löydy sitä "minuuttia" heidän kanssaan höpisemiseen.

Vierailija
60/341 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näitä viestejä lukee tässä ketjussa, niin kyllä siitä voi päätellä että monia häiritsee oikeasti nuo feissarit. Vaikka sitten palstan kävijäjakauma poikkeaisin jonkin verransiitä jakaumasta, mikä kadulla kävelee päivittäin, niin silti.