Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feissarit on todella syvältä (Helsinki)

Vierailija
05.07.2016 |

Olin äsken Ruoholahden kauppakeskuksessa, feissarit olivat valloittaneet tietysti koko keskuksen pääsisäänkäynnin SISÄPUOLELTA. Tein kävelyliikkeelläni hyvin selväksi etten ole kiinnostunut heidän jorinoistaan, mutta nämä tollot vain lähestyivät ja eivät tajunneet, olisko pitänyt näyttää keskisormea vai mitä?.Pitäsi varmaan tehdä valitus Planille ja Ruoholahden kauppakeskukselle noista. Helsingin keskustaahan nämä tyypit ovat terrorisoineet jo vuosikausia. Paljon pahempaa kuin puhelinmyynti, puhelinmyyjän soittama puheluhan on helppo vain katkaista. Talvella ei onneksi ole näitä tyyppejä niin paljon.

Kommentit (341)

Vierailija
241/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin yhden ohi katsomatta ja hetken päästä se olikin jo ranteessa kiinni tyrkyttämässä jotain ranneketta

Kuulostaa pelottavalta! Ihan turha täällä on feissareiden inistä että "ei me niin kamalia olla",niitähän on niin järjettömän paljon,että joukkoon mahtuu yhtä lailla asiallisia kuin kamaliakin,jos joku ei itse harrasta agressiivista tuputtamista tai syyllistämistä,ei voi sanoa etteivätkö feissarit ollenkaan tekisi niin.

Vierailija
242/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken kaupassa lasten kanssa ja tuli sadekuuro. Siinä lykin rattaita ilman sadesuojaa, aisassa roikkuu nelivuotias ilman sadetakkia ja eipä minullakaan riitä kädet muuta kuin rattaiden työntämiseen, että päästäisiin äkkiä kotiin (onneksi lähellä sijaitsevaan sellaiseen). No, mitäs Fortumin myyntitykit? Sieltä ne punkivat teltastaan täysissä sadevarusteissa juttelemaan mukavia: "yks nopee kysymys, kuule nyt ois hyvä paikka jutella". NO EI VITTU OLLUT!!!!!!!111!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mahtoi liikkua taannoin feissaritytön päässä Aleksanterinkadulla; minä kauheassa kiireessä kaatosateessa ilman sateenvarjoa. No arvaa kiinnostiko? Ympärillä suunnilleen kaikilla oli sateensuojat paitsi minulla. Kuulosti jotenkin yllättyneeltä / pettyneeltä kun tuhahdin "ei kiitos".

Vierailija
244/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina samat feissarit työmatkan varrella niin opettele tuntemaan ne. Kysy mikä on nimi. Aina kun seuraavan kerran tulee sama tyyppi perään, niin hihkut vaan "MOII Pirkko tai Kalle!!! tms. Joko ne lopettaa tai moikkaa takasin. Kyllä ne sitten alkaa tuntea sut.

Sittehän sulla on kohta koko liuta uusia kavereita työmatkan varrella. Ja voit jäädä heille kertomaan kuulumisia ja valittamaan säästä jos ei ole kiire.

Vierailija
245/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei, suurimmassa osassa tapauksia ne järjestöt joille kerjäätte rahaa, eivät ole hyviä asioita.

Niinpä. Olen nimittäin kuullut monista muista maista, että suuri osa sellaisia joiden toiminta ei oikeasti kestä päivänvaloa......

Vierailija
246/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää pummiporukkaa. Lailla pitäisi kieltää tällainen ihmisten ahdistelu. Jos haluan antaa hyväntekeväisyyteen teen sen netissä senkin feissari-idiootit! Pysykää kaukana. Nyt nämä assholet ovat alkaneet kiertää asuntojakin.

Vierailija
247/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.

Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.

T. 19v feissari

Olen nuori, ja minusta parempi tapa tukea nuoria on olla tukematta tuollaista hemmetin orjatyötä. Äänekäs EI puhelinmyynnille ja feissaukselle. Siinä kärsivät sekä työntekijät että "asiakkaat".

Mä oon feissannut 8 vuotta, olen nyt 26.

Ei valittamista, hyvä palkka, saan lahjoittajia. 95% ihmisistä ystävällisiä! Av-palstalla on se 5%. Aikamoista kärsimystä.

Muita ideoita, miten järjestöille pitäisi kerätä rahaa?

Olet säälittävä tyhjäntoimittaja. Ilmeisesti joku humanisti ikuisuushaihattelijaopiskelija? Etkö häpeä? Mene oikeisiin töihin!

Vierailija
248/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että feissarit ovat usein erittäin nuoria kesätyöntekijöitä, parikymppisiä. Oma ihka ensimmäinen kesätyöni oli feissarina kun olin 19v. Ajattelin että jes, saa olla ulkona ja tavata ihmisiä!

Kuitenkin, totuus oli toinen. Otin lopputilin kuukauden kuluttua, sillä ihmisten tyly suhtautuminen ja ilkeät kommentit saivat minut usein itkun partaalle.

Älkää syyttäkö feissareita, syyttäkää heidän työnkuvaansa. Ilkeäkään ei koskaan tarvitse olla.

N25

Ilkeys johtuu siitä että ihmiset kokevat feissareiden toiminnan ahdistavana ja häiritsevänä. Eihän kellään ole tietenkään mitään henkilökohtaisesti jotain feissaria vastaan.

Oih, siinä vaiheessa, kun tunnin kuluessa on kohdannut viisi feissaria alkaa jo rasittaa. Yritän katsoa ohi ja kiirehtiä vauhtia ettei tarvitsisi vastata ei kysymykseen "kiinnostaako ihmisoikeudet?" Totta hemmetissä kiinnostaa, mutta en voi pätkätyöläisenä ryhtyä kaikkien mahdollisten järjestöjen kuukausilahjoittajaksi!

Minusta on ikävää, kun kaupungilla ei saa kävellä enää rauhassa. En voi vain säälistä alkaa pysähdellä joka feissarin luo ettei tälle nuorelle tulisi paha mieli. Entä minun hyvä mieleni? Vapaapäivä kaupungilla ilman lapsia...

Jos kaupunki kieltää kerjäämisen, ehdottomasti tämän pitää koskea myös feissareita!

Vierailija
249/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissareista selviää hyvin, kun vain jatkaa kävelyä pysähtymättä ja sanoo "ei kiitos". Tämä on ollut vuosia taktiikkani. Työtäänhän hekin vain tekevät, mutta jos pysähtyisin jokaisen kanssa juttelemaan, ei etenemisestä tulisi mitään. En myöskään tällä hetkellä aio ryhtyä lahjoittajaksi tai liittyä jäseneksi, joten koen toiminnallani säästäväni molempien osapuolten aikaa ja vaivaa. Amnestyn jäsen olen, se riittää toistaiseksi.

Vierailija
250/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsekontakti, muutama nopea askel päin (käsi taskussa) Toimii...

Vierailija
251/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pysähtyä, jos ei asia kiinnosta.

Vierailija
252/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti 3.11.2014

Näin järjestöpomot tienasivat:

Karjalainen Sakari, Syöpäjärjestöjen pääsihteeri, 109 460 e

Kumpula Kristiina, SPR:n pääsihteeri, 107 816 e

Kalland Mirjam, MLL:n pääsihteeri, 105 196 e

Markkula-Kivisilta Hanna, Pelastakaa Lapset pääsihteeri, 91 314 e

Pentikäinen Antti , Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjoht., 82 467 e

Yrjö-Koskinen Eero, Suomen Luonnonsuojeluliiton toiminnanj., 62 019 e

Johansson Frank, Amnesty Internationalin toiminnanj., 63 976 e

Remitz Kim, Suomen Pakolaisavun toiminnanj., 54 653 e

Hanna Markkulan palkka vuonna 2009 oli 74000 euroa ja SPR:n pomon noin 99000 euroa eli nopeasti näyttävät nousevan. Toinen asia on se että onhan järjestöillä muutakin henkilökuntaa eli pomojen palkat eivät ole ainoat palkkakulut järjestössä.

Noilla henkilöillä on korkeakoulutus ja lisäksi hyvä työkokemus ja osaamista. Siitä maksetaan. En kutsuisi noita jättipalkoiksi. Minun mieheni on ekonomi ja tienaa n. 200k vuodessa.

Moni kansanedustaja on mukana turvapaikkabisneksessä ja samoin istuvat erilaisissa hallituksissa. Kansanedustajantyön loputtua puuhastelevat erilaisten järjestöjen johdossa suurella palkalla takuueläkkeen juostessa. Tuntuu olevan suhteilla hankittu suojatyöpaikka usealle eduskuntauran jälkeen.

Takuueläke ei kyllä juokse jos on paljon palkkatuloja, pääomatuloja kyllä saa olla.

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/sopeutumiselaketta-nostavilla…

Vierailija
253/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aina samat feissarit työmatkan varrella niin opettele tuntemaan ne. Kysy mikä on nimi.

Narinkatorilla tein tuotakin. Otin valokuvan ja kysyin nimeä ja pyysin esittämään keräysluvan. Joillainkin oli nimilappu ja kirjoitin nimen paperille ylös. Riittävän uhkaavaan oloon kuin nimiä yms kyseli niin ainakin osa feissareista luikki karkuun kun näki ja tunnisti.

Vierailija
254/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jostain ostaa rintapieleensä jonkin VIP-pinssin, joka aiheuttaa sen ettei yksikään feissari lähesty? Olisin valmis maksamaan tuollaisesta 100e.

Vierailija
255/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti 3.11.2014

Näin järjestöpomot tienasivat:

Karjalainen Sakari, Syöpäjärjestöjen pääsihteeri, 109 460 e

Kumpula Kristiina, SPR:n pääsihteeri, 107 816 e

Kalland Mirjam, MLL:n pääsihteeri, 105 196 e

Markkula-Kivisilta Hanna, Pelastakaa Lapset pääsihteeri, 91 314 e

Pentikäinen Antti , Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjoht., 82 467 e

Yrjö-Koskinen Eero, Suomen Luonnonsuojeluliiton toiminnanj., 62 019 e

Johansson Frank, Amnesty Internationalin toiminnanj., 63 976 e

Remitz Kim, Suomen Pakolaisavun toiminnanj., 54 653 e

Hanna Markkulan palkka vuonna 2009 oli 74000 euroa ja SPR:n pomon noin 99000 euroa eli nopeasti näyttävät nousevan. Toinen asia on se että onhan järjestöillä muutakin henkilökuntaa eli pomojen palkat eivät ole ainoat palkkakulut järjestössä.

Noilla henkilöillä on korkeakoulutus ja lisäksi hyvä työkokemus ja osaamista. Siitä maksetaan. En kutsuisi noita jättipalkoiksi. Minun mieheni on ekonomi ja tienaa n. 200k vuodessa.

Moni kansanedustaja on mukana turvapaikkabisneksessä ja samoin istuvat erilaisissa hallituksissa. Kansanedustajantyön loputtua puuhastelevat erilaisten järjestöjen johdossa suurella palkalla takuueläkkeen juostessa. Tuntuu olevan suhteilla hankittu suojatyöpaikka usealle eduskuntauran jälkeen.

Takuueläke ei kyllä juokse jos on paljon palkkatuloja, pääomatuloja kyllä saa olla.

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/sopeutumiselaketta-nostavilla…

Sopeutumiseläke alenee asteittain kun ansiotulot nousevat, 4000 euron ansiotuloilla ei enää saa lainkaan sopeutumiseläkettä. Sen sijaan pääomatuloja saa olla ihan vapaasti.

Vierailija
256/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsekontakti, muutama nopea askel päin (käsi taskussa) Toimii...

Ilmeisesti tämä kuuluu nykyisen suomalaisen velvollisuuksiin sitten? On tää mennyt hulluksi.....

Vierailija
257/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen aina ihmetellyt feissareiden selkeää tilannetajun puutetta sekä kykyä löytää uhrit kuin pantteri saaliinsa. Olen usein yllättänyt itseni kiertämästä tai piiloutumasta feissareilta ihan alitajuisesti ilman että olen sitä edes tiedostanut. Esim kerran kulkiessani Elielin aukion vieressä aloin etsimään jotain laukustani, kun jotenkin tajusin siinä, etten voi missään nimessä jäädä siihen seisomaan paikoilleni. Menin muka ovelasti yhden nurkan taakse laukkuni kanssa mutten siinä ehtinyt kissaakaan sanoa kun yksi feissari oli jo löytänyt mut ja alkoi pommittamaan kysymyksillään. Oli varmaan huomannut mut jo kaukaa ja näki tilaisuutensa tulleen. Siinä sitten seisoin kirjaimellisesti selkä seinää vasten feissarin kanssa :D

Vierailija
258/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niillä olla tilannetajuakin mutta saalistushimo on vaan niin kova....

Vierailija
259/341 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun keskustassakin näkyy paljon feissareita. Onneksi suurin osa on näitä, jotka eivät tyrkytä eivätkä ole tulleet minua häiritsemään. Mutta sitten on nämä Amnestyn tyypit, joiden kanssa menee totaalisesti hermot. "Kiinnostaako ihmisoikeudet, kiinnostaako ihmisoikeudet" perässä juosten. Sitten kun en vastaa mitään, seuraaminen jatkuu ja alkaa "ai ei kiinnosta ihmisoikeudet, eikö sua kiinnosta ihmisoikeudet". Ensi kerralla saatan sanoa pahasti, tähän mennessä olen pyrkinyt ignooraamaan täysin.

Vierailija
260/341 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole näköjään mitään käsitystä, paljonko rahaa järjestöt saavat kiitos feissareiden hankkimien kuukausilahjoittajien.

Siellä on muuten monia nuoria ekassa kesätyössään. Jos lahjoittajia ei saa, sopimusta ei jatketa. Vähän armoa, se on monelle viimeinen vaihtoehto. Oma tyttäreni oli viime kesänä, tosin ei Helsingissä.

Eli siis mun pitäis ryhtyä lahjoittajaksi ihan vaan sun köyhän opiskelijatyttäres takia? Kuinka paljon olen velvollinen maksamaan hänen kesätöistään? Entäs seuraava feissari, pitääkö senkin kanssa tehdä sopimus että hänkin saa palkkaa? Ja seuraavan? Monenko eri firman toimintaan mun pitää ryhtyä kuukausilahjoittajaksi? Kaikkihan ne vaan työtään tekee ja koittaa elantoaan hankkia. Ihanko kaikkien kanssa pitää se sopimus tehdä, jotta on tarpeeksi hyvä ihminen? Ei saa sanoa ei, koska feissari tarvii rahaa ja on raukka varmaan ekassa kesätyössään ja kuolee nälkään jos sanon ei ja kävelen pois.

Mitäs jos sä ihan itse sponssaisit sitä tytärtäs? Ei kai se aikusten oikeesti ole tuntemattomien tehtävä?

En missää kohtaa sanonut, että jokaisen täytyisi alkaa lahjottamaan. Tarkoitin, että jokainen voi käyttäytyä ASIALLISESTI joka tapauksessa. Voi sanoa ei kiitos, ja kävellä pois. "Haista vittu" ei kuulu näihin.

Ai et sanonut vai?

"Siellä on muuten monia nuoria ekassa kesätyössään. Jos lahjoittajia ei saa, sopimusta ei jatketa. Vähän armoa, se on monelle viimeinen vaihtoehto." 

Kyllä sä tossa aika suoraan sanot, että ruvetkaa lahjoittajiksi tai muuten nuoren feissaussopimusta ei jatketa ja sitten nuorella ei enää kesätyötä eikä rahaa. Pitää olla armollinen. Kaupungilla on vaan yleensä niin paljon feissareita, että on mahdotonta olla armollinen kaikille. Siinä loppuu rahat aika äkkiä jos säälistä alkaa kaikille lahjoittajaksi.

Ja mä olen aina ollut asiallinen, en ole ikinä haistatellut feissareille. Joskus olis kyllä tehnyt mieli niin tehdä, mutta en voinut. Kiitos kotikasvatuksen.