Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feissarit on todella syvältä (Helsinki)

Vierailija
05.07.2016 |

Olin äsken Ruoholahden kauppakeskuksessa, feissarit olivat valloittaneet tietysti koko keskuksen pääsisäänkäynnin SISÄPUOLELTA. Tein kävelyliikkeelläni hyvin selväksi etten ole kiinnostunut heidän jorinoistaan, mutta nämä tollot vain lähestyivät ja eivät tajunneet, olisko pitänyt näyttää keskisormea vai mitä?.Pitäsi varmaan tehdä valitus Planille ja Ruoholahden kauppakeskukselle noista. Helsingin keskustaahan nämä tyypit ovat terrorisoineet jo vuosikausia. Paljon pahempaa kuin puhelinmyynti, puhelinmyyjän soittama puheluhan on helppo vain katkaista. Talvella ei onneksi ole näitä tyyppejä niin paljon.

Kommentit (341)

Vierailija
201/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No habla Finlandes toimii aina :D

Se on hablo. meksikossa oli kiva viime kesä. Espanja sujuu!

T. 19v

No hei jos yksi tuhannesta feissarista sattuu osaamaan vaikka juuri tuota espanjan kieltä, niin eipä sekään menoa haittaa.

Viittomakieli on hyvä idea :) Opetelkaa pari lausetta jostain eksoottisemmasta kielestä niin saatte olla taatusti rauhassa. Toimii myös lipuntarkastajiin ja muihin vastaaviin tapauksiin.

Vierailija
202/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa vain kädet korville ja ruvetaa ulisemaan: bälä bälä bälä bälä bälä bälä bälä bälä bälä... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole näköjään mitään käsitystä, paljonko rahaa järjestöt saavat kiitos feissareiden hankkimien kuukausilahjoittajien.

Siellä on muuten monia nuoria ekassa kesätyössään. Jos lahjoittajia ei saa, sopimusta ei jatketa. Vähän armoa, se on monelle viimeinen vaihtoehto. Oma tyttäreni oli viime kesänä, tosin ei Helsingissä.

Eli siis mun pitäis ryhtyä lahjoittajaksi ihan vaan sun köyhän opiskelijatyttäres takia? Kuinka paljon olen velvollinen maksamaan hänen kesätöistään? Entäs seuraava feissari, pitääkö senkin kanssa tehdä sopimus että hänkin saa palkkaa? Ja seuraavan? Monenko eri firman toimintaan mun pitää ryhtyä kuukausilahjoittajaksi? Kaikkihan ne vaan työtään tekee ja koittaa elantoaan hankkia. Ihanko kaikkien kanssa pitää se sopimus tehdä, jotta on tarpeeksi hyvä ihminen? Ei saa sanoa ei, koska feissari tarvii rahaa ja on raukka varmaan ekassa kesätyössään ja kuolee nälkään jos sanon ei ja kävelen pois.

Mitäs jos sä ihan itse sponssaisit sitä tytärtäs? Ei kai se aikusten oikeesti ole tuntemattomien tehtävä?

Kävelin äsken junalle ja feissareiden läpi ja ohikiitävän hetken harkitsin pitäiskö käydä antamassa jollekin niistä vaikka vitonen. Kun parhaansahan ne yrittää ja on tuo rankkaa. Jos me kaikki säälittäisiin niitä vähän ja heitettäisiin kolikko ohimennessämme, niin ehkä ne voisi lopettaa feissauksen kokonaan ja pääsisivät raukat takaisin opiskelemaan. Tai juomaan kaljaa uimarannalle tai jotain ihan mitä vaan.

Jätän vielä tän tähän:

http://kasperstromman.com/2015/04/15/selvitys-feissaustoiminnan-takana-…

Vierailija
204/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista miten nuo hyväntekeväisyys organisaatiot eivät suosi rakenteita ja metodeja jotka olisivat taloudellisia ? Niin että eninosa avusta menisi perille, eikä suinkaan järjestön kuluja kattamaan. 

Ihmisten painostaminen ja häiritseminen noiden katutyöntekijöiden avulla on vastenmielistä. Jokainen voi itse kotona päätteellään ottaa selvää ja tukea. Tai kaupan kassalla voi olla lipas. Mitä siihen ketään "selittäjää" ja hiasta nykijää tarvitaan? 

En anna koskaan mitään, sen verran ärsyttäviä ovat.

Vierailija
205/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole näköjään mitään käsitystä, paljonko rahaa järjestöt saavat kiitos feissareiden hankkimien kuukausilahjoittajien.

Siellä on muuten monia nuoria ekassa kesätyössään. Jos lahjoittajia ei saa, sopimusta ei jatketa. Vähän armoa, se on monelle viimeinen vaihtoehto. Oma tyttäreni oli viime kesänä, tosin ei Helsingissä.

Eli siis mun pitäis ryhtyä lahjoittajaksi ihan vaan sun köyhän opiskelijatyttäres takia? Kuinka paljon olen velvollinen maksamaan hänen kesätöistään? Entäs seuraava feissari, pitääkö senkin kanssa tehdä sopimus että hänkin saa palkkaa? Ja seuraavan? Monenko eri firman toimintaan mun pitää ryhtyä kuukausilahjoittajaksi? Kaikkihan ne vaan työtään tekee ja koittaa elantoaan hankkia. Ihanko kaikkien kanssa pitää se sopimus tehdä, jotta on tarpeeksi hyvä ihminen? Ei saa sanoa ei, koska feissari tarvii rahaa ja on raukka varmaan ekassa kesätyössään ja kuolee nälkään jos sanon ei ja kävelen pois.

Mitäs jos sä ihan itse sponssaisit sitä tytärtäs? Ei kai se aikusten oikeesti ole tuntemattomien tehtävä?

Kävelin äsken junalle ja feissareiden läpi ja ohikiitävän hetken harkitsin pitäiskö käydä antamassa jollekin niistä vaikka vitonen. Kun parhaansahan ne yrittää ja on tuo rankkaa. Jos me kaikki säälittäisiin niitä vähän ja heitettäisiin kolikko ohimennessämme, niin ehkä ne voisi lopettaa feissauksen kokonaan ja pääsisivät raukat takaisin opiskelemaan. Tai juomaan kaljaa uimarannalle tai jotain ihan mitä vaan.

Jätän vielä tän tähän:

Ei niille hilut kelpaa, ellei ole keräyslipasta (tai varmaan kelpaa suoraan omaan taskuun).

Kansio kädessä liikkuvat haluavat vain kuukausilahjoittajia.

Vierailija
206/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti 3.11.2014

Näin järjestöpomot tienasivat:

Karjalainen Sakari, Syöpäjärjestöjen pääsihteeri, 109 460 e

Kumpula Kristiina, SPR:n pääsihteeri, 107 816 e

Kalland Mirjam, MLL:n pääsihteeri, 105 196 e

Markkula-Kivisilta Hanna, Pelastakaa Lapset pääsihteeri, 91 314 e

Pentikäinen Antti , Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjoht., 82 467 e

Yrjö-Koskinen Eero, Suomen Luonnonsuojeluliiton toiminnanj., 62 019 e

Johansson Frank, Amnesty Internationalin toiminnanj., 63 976 e

Remitz Kim, Suomen Pakolaisavun toiminnanj., 54 653 e

Hanna Markkulan palkka vuonna 2009 oli 74000 euroa ja SPR:n pomon noin 99000 euroa eli nopeasti näyttävät nousevan. Toinen asia on se että onhan järjestöillä muutakin henkilökuntaa eli pomojen palkat eivät ole ainoat palkkakulut järjestössä.

Vierailija
207/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn aina feissarilta, annatko pillua. Keskustelu loppuu aina siihen.

Seksuaalista häirintää. Paljon pahempaa kuin facetus, vaikka se ärsyttävää onkin.

Vierailija
208/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missää kohtaa sanonut, että jokaisen täytyisi alkaa lahjottamaan. Tarkoitin, että jokainen voi käyttäytyä ASIALLISESTI joka tapauksessa. Voi sanoa ei kiitos, ja kävellä pois. "Haista vittu" ei kuulu näihin.

Vierailija
209/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti 3.11.2014

Näin järjestöpomot tienasivat:

Karjalainen Sakari, Syöpäjärjestöjen pääsihteeri, 109 460 e

Kumpula Kristiina, SPR:n pääsihteeri, 107 816 e

Kalland Mirjam, MLL:n pääsihteeri, 105 196 e

Markkula-Kivisilta Hanna, Pelastakaa Lapset pääsihteeri, 91 314 e

Pentikäinen Antti , Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjoht., 82 467 e

Yrjö-Koskinen Eero, Suomen Luonnonsuojeluliiton toiminnanj., 62 019 e

Johansson Frank, Amnesty Internationalin toiminnanj., 63 976 e

Remitz Kim, Suomen Pakolaisavun toiminnanj., 54 653 e

Hanna Markkulan palkka vuonna 2009 oli 74000 euroa ja SPR:n pomon noin 99000 euroa eli nopeasti näyttävät nousevan. Toinen asia on se että onhan järjestöillä muutakin henkilökuntaa eli pomojen palkat eivät ole ainoat palkkakulut järjestössä.

Noilla henkilöillä on korkeakoulutus ja lisäksi hyvä työkokemus ja osaamista. Siitä maksetaan. En kutsuisi noita jättipalkoiksi. Minun mieheni on ekonomi ja tienaa n. 200k vuodessa.

Vierailija
210/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän vielä tän tähän:

Ei niille hilut kelpaa, ellei ole keräyslipasta (tai varmaan kelpaa suoraan omaan taskuun).

Ei kun suoraan niille feissareille itselleen ajattelin vähän lahjoittaa. En järjestölle. Jos kerran ei ole vaihtoehtoja, kun muuta työtä ei ole, niin kai sitä voisi vähän tukea reippaita nuoria, että voisivat lopettaa moisen työn tekemisen.

Vierailija
211/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 19v

Hei huh huh... Että sä jaksat. Mee jo pois.

T. 20 v

Vierailija
212/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän vielä tän tähän:

Eiköhän kommentoijan pointti ollut se, että annetaan käteistä, niin feissarit saa omat rahansa siitä ja sitten ne voi lopettaa työt.

Vierailija
213/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä esim. UFF keräämistä vaatteista on ollut mm. kuningaskuluttajassa juttua, miten päätyvätkin myyntiin, eikä suinkaan köyhien päälle, kuten kuvitellaan. Paikalliset diilerit saavat ilmaiseksi ja meidän maksamana perille toimitettuna tavaran jonka sitten härskisti myyvät eteenpäin. 

Että sellaista hyväntekeväisyyttä.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2002/03/14/lahjoitusvaatteet-ovat-afrikass…

Tuolla paskalafkalla (Uff) ei ole mitään tekemistä kunnon järjestöjen kanssa. Esim. Pelastakaa lapset, HelsinkiMissio, SOS-lapsikylä, Plan, Unicef..

Vierailija
214/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missää kohtaa sanonut, että jokaisen täytyisi alkaa lahjottamaan. Tarkoitin, että jokainen voi käyttäytyä ASIALLISESTI joka tapauksessa. Voi sanoa ei kiitos, ja kävellä pois. "Haista vittu" ei kuulu näihin.

Ei kai täällä kovin moni ole sanonut,että haistattelee feissareille?Ainoastaan,että heidän käytöksensä on ärsyttävää.Kyllä ihmisen pitäisi saada kävellä kadulla normaalisti.Johan tässä on moneen kertaan todettu,että joissain paikoissa on laumoittain eri lafkojen feissareita.Satunnaiselle häirikölle voisikin sanoa ystävällisesti "Ei kiitos." Sitten kun kymmenen tyyppiä muutaman metrin matkalla on tullut vinkumaan rahaa,alkaa jo kyllästyttää.En silti haistattele feissareille,en edes vastaa tylysti.Olen vain sitä mieltä,että ne joilla on halua ja rahaa auttaa,tekevät sen oma-aloitteisesti.Eli feissaus on yhtä turha ja ärsyttävä työ kuin puhelinmyynti.

Vierailija
215/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntekeväisyysjärjestöjen johtajien jättipalkoista on keskusteltu ja kirjoitettu hyvin runsaasti viimeisten 6 vuoden aikana. Ei pitäisi olla mennyt ohi nuo uutisotsikot. Tuossa hyvä kooste:

http://annaleena.puheenvuoro.uusisuomi.fi/48741-hyvantekevaisyysjarjest…

Kehitysapua kun leikataan, niin se välittömästi iskee näihin organisaatioihin ja aiheuttaa yt-neuvottelut.

Ei vaan silloin ne aktivoituvat enemmän keräämään yksityisiltä ihmisiltä rahaa. Samalla muukin bisnes tämän ympärillä kasvaa, eli tulee näitä konsultteja joiden ainoa bisnes on neuvoa järjestöjä siinä, miten tehokkaimmin kerätä rahaa.

Kuten tämä "Valtteri jäi taas pysäkille" -adoptioäiti jonka firma tekee bisneksensä tällä konsultoinnilla.

Vierailija
216/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai täällä kovin moni ole sanonut,että haistattelee feissareille?Ainoastaan,että heidän käytöksensä on ärsyttävää.Kyllä ihmisen pitäisi saada kävellä kadulla normaalisti.Johan tässä on moneen kertaan todettu,että joissain paikoissa on laumoittain eri lafkojen feissareita.Satunnaiselle häirikölle voisikin sanoa ystävällisesti "Ei kiitos." Sitten kun kymmenen tyyppiä muutaman metrin matkalla on tullut vinkumaan rahaa,alkaa jo kyllästyttää.En silti haistattele feissareille,en edes vastaa tylysti.Olen vain sitä mieltä,että ne joilla on halua ja rahaa auttaa,tekevät sen oma-aloitteisesti.Eli feissaus on yhtä turha ja ärsyttävä työ kuin puhelinmyynti.

Onko kokemusta tai tietoa työn turhuudesta?Olen aiemmin kommentoinut, että olen feissannut 8 vuotta eri järjestöillä. Keräämäni lahjoittajien antama rahasumma yli miljoona euroa. Olen itse päässyt myös täällä Suomessa katsomaan, mihin rahaa menee. Esimerkiksi yhden perheen talo paloi ja järjestön avulla pääsi shoppailemaan vaatteita ja hygieniatuotteita. Toisen järjestön kanssa ostimme lukiolaistytölle (yh-äidin lapsi) lukiokirjat. Tyttö kirjoitti 2014 ylioppilaaksi, yksi L tuli ja loput E :)

Ymmärrän kyllä sen, että ärsyttää, jos samalla alueella on useita feissareita. Usko pois, se ärsyttää myös meitä. Monesti täytyy sopia alueista etukäteen.

Vierailija
217/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 19v

Hei huh huh... Että sä jaksat. Mee jo pois.

T. 20 v

Taisi iskeä pahaan paikkaan. Wow, olet vuoden vanhempi! Miten ikäsi liittyy tähän? Itselläni se oli vähän kuin nimimerkki.

19v

Vierailija
218/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua feissarina jotenkin naurattaa ihmiset, joiden päivä menee pilalle siitä, jos joutuu ekassa kesätyöpaikassaan olevalle nuorelle ihmiselle sanomaan kohteliaasti "ei kiitos". Siis ymmärrän, jos kärsii vaikka paniikkihäiriöstä tai on superujo, mutta kun tuntuu ihan normaaleille aikuisillekin olevan vaikeaa se toisen ihmisen kohtaaminen sen verran, että ilmaisee, ettei nyt halua jutella.

Moni näistä järjestöistä tekee kuitenkin arvokasta työtä eri asioiden puolesta ja ilmeisesti av-mammojen mielestä olisi parempi, että nuoret makaisivat kotisohvalla työttöminä. Itse ainakin hain kesätöitä kymmenistä eri yrityksistä kaupankassahommia myöten ja järjestö, jolle feissaan, oli ainoa, joka vaivautui edes vastaamaan työhakemukseeni. Feissaus on minusta kivaa ja arvokasta työtä tärkeän asian puolesta, eikä omaa palkkaani ainakaan rahoiteta järjestön saamista kuukausilahjoituksista, koska edustamani järjestö saa valtion tukea varainhankintaansa.

Feissarikollegoille on kyllä pakko antaa noottia siitä, että ihmisiä pitäisi lähestyä kohteliaammin ja antaa heidän olla, eikä jahdata heitä pitkin katuja, kuten parin nimeltä mainitsemattoman järjestön edustajat näyttävät koko ajan tekevän ja huonontavat siten meidän kohteliaasti feissaavienkin mainetta. Järjestö, jolle itse feissaan, on saanut hyvää palautetta siitä, miten kohteliaita meidän feissarit on, ja siihen on koulutuksessa panostettukin.

Meidän kanssa saa btw tulla juttelemaan, vaikkei kuukausilahjoittajaksi lähtisikään. ;)

Vierailija
219/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan häiritse, olen tasapainoinen aikuinen ihminen tosin. Sanon, että ei kiitos tai et on kiire.

Propsit siitä sinulle! Suurin osa aikuisista ihmisistä onkin tällaisia, ohitse ylimielisinä zombeina lipuvat ja törkeyksien suoltajat nyt lähinnä nolaavat itsensä. Kasvaisivat hekin pikku hiljaa aikuisiksi ja ymmärtäisivät, ettei siihen kuole, jos joku heille puhuu ja joutuu sanomaan esim. "Ei kiitos" tai "hyvä asia, mutten pysty tukemaan, pahoittelut" ihan vaikka vain sen nuoren kanssaihmisen päivää piristääkseen.

Vierailija
220/341 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te ihmiset säälittäviä. Miten hankalaa on sanoa feissarille, että kiitos mutta ei kiinnosta/ei ole aikaa/en pysty nyt/olen jo lahjoittajanne.