Feissarit on todella syvältä (Helsinki)
Olin äsken Ruoholahden kauppakeskuksessa, feissarit olivat valloittaneet tietysti koko keskuksen pääsisäänkäynnin SISÄPUOLELTA. Tein kävelyliikkeelläni hyvin selväksi etten ole kiinnostunut heidän jorinoistaan, mutta nämä tollot vain lähestyivät ja eivät tajunneet, olisko pitänyt näyttää keskisormea vai mitä?.Pitäsi varmaan tehdä valitus Planille ja Ruoholahden kauppakeskukselle noista. Helsingin keskustaahan nämä tyypit ovat terrorisoineet jo vuosikausia. Paljon pahempaa kuin puhelinmyynti, puhelinmyyjän soittama puheluhan on helppo vain katkaista. Talvella ei onneksi ole näitä tyyppejä niin paljon.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei niin kiinnosta olla kiltti, niin ainakin mun mielestä feissareille samoin kuin puhelinmyyjillekin voi sanoa ihan tylysti et ei kiinnosta samalla kun painaa vaan ohi. Ne on ne häiriköt siinä tilanteessa, sulla ei ole velvollisuutta kuunnella tai olla edes erityisen kohtelias.
Sit jos oikein vituttaa ja haluaa olla ilkeä niin keinot on monet. Moni feissari jää täysin sanattomaksi jos sanoo päin naamaa, että ei vois vähempää kiinnostaa kolmannen maailman lasten hätä, kuolisivat jo pois. Tai että kannatat täysin sydämin ilmastonmuutosta ja hankit juuri viime kuussa tätä asiaa edistääksesi isomman kaupunkimaasturin.
BTW, mä en ole edes täysin vakuuttunut että kaikki nämä feissarit työskentelevät niille organisaatioille joille sanovat työskentelevänsä. Mitä vakuuksia kadulta lahjoittaja saa sille, että se raha ei mene joillekin huijareille?
Juu. Siitä vaan rinta rottingilla kehuskelemaan, miten paskoja ihmisiä olette. Ei se meidän ongelma ole! :D
T. Feissari
Vierailija kirjoitti:
Feissari Helsingistä kirjoitti:
Mua feissarina jotenkin naurattaa ihmiset, joiden päivä menee pilalle siitä, jos joutuu ekassa kesätyöpaikassaan olevalle nuorelle ihmiselle sanomaan kohteliaasti "ei kiitos". Siis ymmärrän, jos kärsii vaikka paniikkihäiriöstä tai on superujo, mutta kun tuntuu ihan normaaleille aikuisillekin olevan vaikeaa se toisen ihmisen kohtaaminen sen verran, että ilmaisee, ettei nyt halua jutella.
Moni näistä järjestöistä tekee kuitenkin arvokasta työtä eri asioiden puolesta ja ilmeisesti av-mammojen mielestä olisi parempi, että nuoret makaisivat kotisohvalla työttöminä. Itse ainakin hain kesätöitä kymmenistä eri yrityksistä kaupankassahommia myöten ja järjestö, jolle feissaan, oli ainoa, joka vaivautui edes vastaamaan työhakemukseeni. Feissaus on minusta kivaa ja arvokasta työtä tärkeän asian puolesta, eikä omaa palkkaani ainakaan rahoiteta järjestön saamista kuukausilahjoituksista, koska edustamani järjestö saa valtion tukea varainhankintaansa.
Feissarikollegoille on kyllä pakko antaa noottia siitä, että ihmisiä pitäisi lähestyä kohteliaammin ja antaa heidän olla, eikä jahdata heitä pitkin katuja, kuten parin nimeltä mainitsemattoman järjestön edustajat näyttävät koko ajan tekevän ja huonontavat siten meidän kohteliaasti feissaavienkin mainetta. Järjestö, jolle itse feissaan, on saanut hyvää palautetta siitä, miten kohteliaita meidän feissarit on, ja siihen on koulutuksessa panostettukin.
Meidän kanssa saa btw tulla juttelemaan, vaikkei kuukausilahjoittajaksi lähtisikään. ;)
Et ilmeisesti ymmärrä, että on iso joukko ihmisiä, jotka päivittäin tapaavat lukemattomia feissareita työmatkoillaan, kauppamatkoillaan jne. Se, että matkan varrella joku nykii hihasta monta kertaa on ahdistelua. Ei tietenkään oleso vaiva sanoa ei kiitos, mutta kun sitä tapahtuu 5 minuutin matkalla monta kertaa, se on stressaavaa. Esim. narinkkatorin läpi olen mennyt niin, että kolme saman järjestön feissaajaa vuorotellen olisi tahtonut pysäyttää.
Minä teen ihmisten parissa aika intensiivistä ja henkisesti kuormittavaa työtä ja vapaa-ajallani ja työmatkoillani haluan olla hiljaa ja rauhassa. Se ei ole epäsosiaalisuutta, vaan ihan omasta jaksamisesta huolehtimista hetkisessä elämässä. Siksi feissarit ärysttää, vaikka sen ei kiitos-sanonkin.
Luuletko oikeasti, etten minä työmatkallani halki Rautatieaseman ym. kohtaa itse ikinä yhtäkään feissaria tai kaupustelijaa? Luuletko oikeasti, ettei feissarin työ ole intensiivistä ja henkisesti kuormittavaa työtä ihmisten parissa? Mietihän uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Myisivät vaikka kukkaa ennemmin. Todennäköisesti tienaisikin paljon paremmin.
Haluisin nähä kukkamyyjän, joka tienaa 12 euroa tunti 8)
Vierailija kirjoitti:
Mua feissarina jotenkin naurattaa ihmiset, joiden päivä menee pilalle siitä, jos joutuu ekassa kesätyöpaikassaan olevalle nuorelle ihmiselle sanomaan kohteliaasti "ei kiitos". Siis ymmärrän, jos kärsii vaikka paniikkihäiriöstä tai on superujo, mutta kun tuntuu ihan normaaleille aikuisillekin olevan vaikeaa se toisen ihmisen kohtaaminen sen verran, että ilmaisee, ettei nyt halua jutella.
Moni näistä järjestöistä tekee kuitenkin arvokasta työtä eri asioiden puolesta ja ilmeisesti av-mammojen mielestä olisi parempi, että nuoret makaisivat kotisohvalla työttöminä. Itse ainakin hain kesätöitä kymmenistä eri yrityksistä kaupankassahommia myöten ja järjestö, jolle feissaan, oli ainoa, joka vaivautui edes vastaamaan työhakemukseeni. Feissaus on minusta kivaa ja arvokasta työtä tärkeän asian puolesta, eikä omaa palkkaani ainakaan rahoiteta järjestön saamista kuukausilahjoituksista, koska edustamani järjestö saa valtion tukea varainhankintaansa.
Feissarikollegoille on kyllä pakko antaa noottia siitä, että ihmisiä pitäisi lähestyä kohteliaammin ja antaa heidän olla, eikä jahdata heitä pitkin katuja, kuten parin nimeltä mainitsemattoman järjestön edustajat näyttävät koko ajan tekevän ja huonontavat siten meidän kohteliaasti feissaavienkin mainetta. Järjestö, jolle itse feissaan, on saanut hyvää palautetta siitä, miten kohteliaita meidän feissarit on, ja siihen on koulutuksessa panostettukin.
Meidän kanssa saa btw tulla juttelemaan, vaikkei kuukausilahjoittajaksi lähtisikään. ;)
Et ilmeisesti ymmärrä, että on iso joukko ihmisiä, jotka päivittäin tapaavat lukemattomia feissareita työmatkoillaan, kauppamatkoillaan jne. Se, että matkan varrella joku nykii hihasta monta kertaa on ahdistelua. Ei tietenkään oleso vaiva sanoa ei kiitos, mutta kun sitä tapahtuu 5 minuutin matkalla monta kertaa, se on stressaavaa. Esim. narinkkatorin läpi olen mennyt niin, että kolme saman järjestön feissaajaa vuorotellen olisi tahtonut pysäyttää.
Minä teen ihmisten parissa aika intensiivistä ja henkisesti kuormittavaa työtä ja vapaa-ajallani ja työmatkoillani haluan olla hiljaa ja rauhassa. Se ei ole epäsosiaalisuutta, vaan ihan omasta jaksamisesta huolehtimista hetkisessä elämässä. Siksi feissarit ärysttää, vaikka sen ei kiitos-sanonkin.
Luuletko oikeasti, etten minä työmatkallani halki Rautatieaseman ym. kohtaa itse ikinä yhtäkään feissaria tai kaupustelijaa? Luuletko oikeasti, ettei feissarin työ ole intensiivistä ja henkisesti kuormittavaa työtä ihmisten parissa? Mietihän uudelleen.
Ehkä rankkaa työtä, mutta ei mitenkään hyödyllistä vaan haitallista. Suurin osa ihmisistä maksaisi teille mieluummin sossun avustuksen siitä hyvästä että pysyisitte poissa.
Suurin osa ihmisistä joita häiritsette ja ahdistelette kun taas oikeasti tekee hyödyllistä työtä.
Ja ei, suurimmassa osassa tapauksia ne järjestöt joille kerjäätte rahaa, eivät ole hyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisivät vaikka kukkaa ennemmin. Todennäköisesti tienaisikin paljon paremmin.
Haluisin nähä kukkamyyjän, joka tienaa 12 euroa tunti 8)
Hyvä pointti,kyllä huumeita myymällä tienaa huomattavasti paremmin.
Kaksi sanaa: mee vittuun. Oikeesti säälittävää, että ihmiset alkaa valitsemaan reittejään uusiksi tai feikkaamaan jotain kännykän räpellystä, eikä saa sanaa suustaan. Jos joku tulee eteen seisomaan, niin työntäkää pois ja jatkakaa matkaa. Ei kenelläkään ole oikeutta häiritä toisen kulkemista julkisella paikalla.
Jos motivaationne on aidosti hyvän tekeminen, se onnistuisi tuhatkertaisesti paremmin vapaaehtoistyön kautta.
Jos taas ehdottomasti haluat ansaita rahaa, niin mene vaikka Foodoralle pyörälähetiksi. Tai tee edes jotain, joka ei ole satojen ihmisten päivittäistä häiriköimistä.
Työnne ei ole hyödyllistä eikä se hyödytä mitään hyvää tarkoitusta, kuten itsellenne ehkä väitätte. Jos oikeasti uskoisitte tähän, tekisitte tuota häirintäänne ihan ilman palkkaa, pelkän hyväntekeväisyyden eteen.
POINTTIHAN JUURI ON, ETTÄ KUKAAN EI HALUA JUTELLA KANSSANNE!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole näköjään mitään käsitystä, paljonko rahaa järjestöt saavat kiitos feissareiden hankkimien kuukausilahjoittajien.
Siellä on muuten monia nuoria ekassa kesätyössään. Jos lahjoittajia ei saa, sopimusta ei jatketa. Vähän armoa, se on monelle viimeinen vaihtoehto. Oma tyttäreni oli viime kesänä, tosin ei Helsingissä.
Eli siis mun pitäis ryhtyä lahjoittajaksi ihan vaan sun köyhän opiskelijatyttäres takia? Kuinka paljon olen velvollinen maksamaan hänen kesätöistään? Entäs seuraava feissari, pitääkö senkin kanssa tehdä sopimus että hänkin saa palkkaa? Ja seuraavan? Monenko eri firman toimintaan mun pitää ryhtyä kuukausilahjoittajaksi? Kaikkihan ne vaan työtään tekee ja koittaa elantoaan hankkia. Ihanko kaikkien kanssa pitää se sopimus tehdä, jotta on tarpeeksi hyvä ihminen? Ei saa sanoa ei, koska feissari tarvii rahaa ja on raukka varmaan ekassa kesätyössään ja kuolee nälkään jos sanon ei ja kävelen pois.
Mitäs jos sä ihan itse sponssaisit sitä tytärtäs? Ei kai se aikusten oikeesti ole tuntemattomien tehtävä?
En missää kohtaa sanonut, että jokaisen täytyisi alkaa lahjottamaan. Tarkoitin, että jokainen voi käyttäytyä ASIALLISESTI joka tapauksessa. Voi sanoa ei kiitos, ja kävellä pois. "Haista vittu" ei kuulu näihin.
Ei kai täällä kovin moni ole sanonut,että haistattelee feissareille?Ainoastaan,että heidän käytöksensä on ärsyttävää.Kyllä ihmisen pitäisi saada kävellä kadulla normaalisti.Johan tässä on moneen kertaan todettu,että joissain paikoissa on laumoittain eri lafkojen feissareita.Satunnaiselle häirikölle voisikin sanoa ystävällisesti "Ei kiitos." Sitten kun kymmenen tyyppiä muutaman metrin matkalla on tullut vinkumaan rahaa,alkaa jo kyllästyttää.En silti haistattele feissareille,en edes vastaa tylysti.Olen vain sitä mieltä,että ne joilla on halua ja rahaa auttaa,tekevät sen oma-aloitteisesti.Eli feissaus on yhtä turha ja ärsyttävä työ kuin puhelinmyynti.
Juuri näin. Minä en näe ollenkaan feissareita, vaan ignooraan heidät täysin. Suosittelen tätä lähestymistapaa. Siitä on muutenkin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan häiritse, olen tasapainoinen aikuinen ihminen tosin. Sanon, että ei kiitos tai et on kiire.
Propsit siitä sinulle! Suurin osa aikuisista ihmisistä onkin tällaisia, ohitse ylimielisinä zombeina lipuvat ja törkeyksien suoltajat nyt lähinnä nolaavat itsensä. Kasvaisivat hekin pikku hiljaa aikuisiksi ja ymmärtäisivät, ettei siihen kuole, jos joku heille puhuu ja joutuu sanomaan esim. "Ei kiitos" tai "hyvä asia, mutten pysty tukemaan, pahoittelut" ihan vaikka vain sen nuoren kanssaihmisen päivää piristääkseen.
On ok että sama ihminen voi yhden kiireisen työpäivän aikana kohtaamaan kymmeniä feissareita jo jokaiselle jankuttamaaan päivittäin "ei kiitos"? Minusta tämä ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti 3.11.2014
Näin järjestöpomot tienasivat:
Karjalainen Sakari, Syöpäjärjestöjen pääsihteeri, 109 460 e
Kumpula Kristiina, SPR:n pääsihteeri, 107 816 e
Kalland Mirjam, MLL:n pääsihteeri, 105 196 e
Markkula-Kivisilta Hanna, Pelastakaa Lapset pääsihteeri, 91 314 e
Pentikäinen Antti , Kirkon Ulkomaanavun toiminnanjoht., 82 467 e
Yrjö-Koskinen Eero, Suomen Luonnonsuojeluliiton toiminnanj., 62 019 e
Johansson Frank, Amnesty Internationalin toiminnanj., 63 976 e
Remitz Kim, Suomen Pakolaisavun toiminnanj., 54 653 e
Hanna Markkulan palkka vuonna 2009 oli 74000 euroa ja SPR:n pomon noin 99000 euroa eli nopeasti näyttävät nousevan. Toinen asia on se että onhan järjestöillä muutakin henkilökuntaa eli pomojen palkat eivät ole ainoat palkkakulut järjestössä.
Noilla henkilöillä on korkeakoulutus ja lisäksi hyvä työkokemus ja osaamista. Siitä maksetaan. En kutsuisi noita jättipalkoiksi. Minun mieheni on ekonomi ja tienaa n. 200k vuodessa.
Missä hyväntekeväisyysjärjestössä miehesi työskentelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti 3.11.2014
Hanna Markkulan palkka vuonna 2009 oli 74000 euroa ja SPR:n pomon noin 99000 euroa eli nopeasti näyttävät nousevan. Toinen asia on se että onhan järjestöillä muutakin henkilökuntaa eli pomojen palkat eivät ole ainoat palkkakulut järjestössä.
Noilla henkilöillä on korkeakoulutus ja lisäksi hyvä työkokemus ja osaamista. Siitä maksetaan. En kutsuisi noita jättipalkoiksi. Minun mieheni on ekonomi ja tienaa n. 200k vuodessa.
Moni kansanedustaja on mukana turvapaikkabisneksessä ja samoin istuvat erilaisissa hallituksissa. Kansanedustajantyön loputtua puuhastelevat erilaisten järjestöjen johdossa suurella palkalla takuueläkkeen juostessa. Tuntuu olevan suhteilla hankittu suojatyöpaikka usealle eduskuntauran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti 3.11.2014
Rahoitusalalla, ei ikinä menisi järjestöhommiin kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti 3.11.2014
Moni kansanedustaja on mukana turvapaikkabisneksessä ja samoin istuvat erilaisissa hallituksissa. Kansanedustajantyön loputtua puuhastelevat erilaisten järjestöjen johdossa suurella palkalla takuueläkkeen juostessa. Tuntuu olevan suhteilla hankittu suojatyöpaikka usealle eduskuntauran jälkeen.
Takuueläke ei kyllä juokse jos on paljon palkkatuloja, pääomatuloja kyllä saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti 3.11.2014
Veronkierrossa konsultoivat pankkiiriliikkeet eivät ole mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä.
Vierailija kirjoitti:
Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.
Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.
T. 19v feissari
Jos et pääse pikaruokalaan, siivoamaan tai opiskelemaan, niin mene enemmin sossuun, kuin rupea feissariksi. Kaikkea muuta työntekoa arvostan, paitsi puhelinmyyntiä ja feissausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitte edes käyttäytyä, vaikka ei kiinnostaisi. Teen tätä työtä, jotta ei tarvitsisi sossun luukulle mennä. Tekisin mielelläni jotain muuta, mutta tiedätte varmaan että on lama.
Teidänlaisten takia haluaisin ottaa joka päivä loparit. Hienosti tuette nuoria. Ei me niin kamalia olla.
T. 19v feissari
Jos et pääse pikaruokalaan, siivoamaan tai opiskelemaan, niin mene enemmin sossuun, kuin rupea feissariksi. Kaikkea muuta työntekoa arvostan, paitsi puhelinmyyntiä ja feissausta.
Siivoamista arvostan itse ainakin ihan helv*tin paljon enemmän mitä feissausta. Terv. it-alan DI
Itse menin yhden ohi katsomatta ja hetken päästä se olikin jo ranteessa kiinni tyrkyttämässä jotain ranneketta