Mies pitää minua vankina kotona
En pääse kuin ehkä kerran kuussa baariin ja korkeintaan pari kertaa viikossa omiin harrastuksiin. Useammin ei mies viitsi lapsia hoitaa, kun sanoo että on iltaisin niin väsynyt. Minä sentään olen lapsien kanssa melkein joka päivä 24h ja minuakin väsyttää! Miten saisin miehen ymmärtämään, että minullakin saa olla elämää vaikka olenkin äiti?
Kommentit (66)
Tosiaan, mene töihin, niin sitten voitte jakaa miehesi kanssa illat tasan, ettei kumpikaan vaan joudu niitten kersojen kanssa olemaan yhtään liikaa.
PS. Oletko yhtään edes harkinnut mitään perheen yhteistä toimintaa? Vai pitääkö äidin päästä sinne BUBIIN (tuokin jo kertoo älykkyystasostasi, ettei osaa edes räkälää oikein kirjoittaa) kännäämään aina?
Kyse ei ole tuulettumaan lähdöstä vaan menen tapaamaan kavereita ja nostamaan vähän sykettä tanssilattialla. No voihan se toki olla tuulettumistakin! :) Mies ei käy baareissa, mut ymmärtää kyllä tän mun disco harrastuksen, en minäkään kiellä häneltä pesis harrastusta. Mies tykkää kyllä olla välillä kotona yksinkin niin kun haluan olla minäkin aina sillon tällön! Se on katsos ihan tervettä eittei olla 24/7 yhdessä!
Vierailija:
Et sitten viihdy miehesi kanssa ? Himasta on pakko päästä tuulettumaan maksoi mitä maksoi. Etkö halua mennä miehesi kanssa baariin . Miehesi jää sitten ihan innoissaan yksin kotiin kun sä lähet *kuuntelemaan musiikkia*.
millon te vietätte perheen yhteistä aikaa??
mutta vastaan silti. Onhan nyt jumpalla ja baari-illalla melkoinen ero!!! Jumpassa hoidetaan kuntoa ja mielen virkeyttä. Sehän tosi tärkeää, että ihmiset huolehtii omasta terveydestään liikkumalla. Baarissa sitä terveyttä tuhotaan....
Hei haloo... pistähän nyt jarrua niihin menojalkoihis ja biletä sitten kun lapsesi on isompia. Kerkeää sitä sittenkin. Älä vie lapsiltasi lapsuutta!!! Ja käsityksesi asioista on aika lapsellinen. Miehesi siis pitäisi hoitaa toinen lapsi, kun hänet halusikin. Sinäkö et sitä sitten halunnut? Miten se lapsi sitten alkunsa sai? Tietääkseni sun on täytynyt se lapsi sisälläsi kantaa ja synnyttää... Siis lapsen maailmaan saattamiseen tarvitaan kaksi. Miehesi ei ole lasta voinut alulle panna tietämättäsi. Toisin kuin meillä naisilla, mehän voidaan jättää vaikka salaa ehkäisy pois ja tulla raskaaksi, vaikka mies ei lasta haluaisikaan. Kanna siis vastuu lapsistasi, kun he ovat pieniä. Tuntuu niin surulliselta, että olet noin itsekäs. Unohdat lapsesi ja perheesi tarpeet ja laitat oman itsekkyytesi kaiken tärkeimmän edelle =(.
Ja kun puolustelet sitä, että miehet saa mennä, mutta naiset ei sais mennä. Ei sitä kuule moni puoliso kattele hyvällä sitä miehenkään menoa sinne baariin. Niistäkin on paljon saanut tälläkin palstalla lukea. Monesti näiden baareissa kävijöiden liitot on riitaisia (johtuen baari-illoista ja alkoholin käytöstä) ja sitten tuleekin ero. Mietihän vielä mitä sulla on ja mitä olet valmis menettämään... Ymmärrätkö sinä ollenkaan mitä voit menettää, kun miehesi kyllästyy sinun jatkuvaan baareissa hyppäämiseen. Pahimmassa tapauksessa jäät yksin tyhjän päälle... Sitäkö toivot??
59 on toimittaja, joka on tällä hetkellä äitiyslomalla, tekee tosin pienimuotoisesti töitä koko ajan. Ja seksiä sai viimeksi eilen, tänään lähtee illalla ystävän kanssa lenkille ilman lapsia. Hui ihan lenkille, en ole edes ylipainoinen.
Että hih hih vaan sulle, sä taidat sitten itse olla joku horoperse baariruusu, joka nylkyttää joka miestä siellä baarien vessoissa? Eiks nii?
Et tapaa kavereitasi sitten muualla kuin baarissa ? Ja ikää kavereillasi oli.......
Kyllä tapaan kavereita muuallakin kun baareissa, käyvät katsomassa kummilapsiaan viikoittain meillä kotona ja minä vierailen lastemme kanssa heillä ja näemme puistoissakin sillon tällön, käymme luistelemassa/hiihtämässä yhdessä. Ikää on 25.
Vierailija:
Et tapaa kavereitasi sitten muualla kuin baarissa ? Ja ikää kavereillasi oli.......
toiseen kirjoittelijaan. En ole missään vaiheessa kirjoittanut BUBIIN tms. enkä myöskään ole mikään teini. Tiedoksenne, että olen jo 24. Sen verran nuori ihminen kuitenkin, että tykkään käydä ulkona tapaamassa ystäviäni. Muut saavat puolestani jämähtää neljän seinän sisäpuolelle.
ap
Miksi ap on vankina KOTONA!? Siis mikä ap:ta estää kotoa lähtemästä? Ootko jossain todistajansuojeluohjelmassa? Kyllä mä reissaan lasten 3v ja 1,5v kanssa paljonkin päivisin ja oon reissannu esikoisen syntymästä lähtien. Yleensä ollaan aamupäivät puistossa, mutta välillä käydään kaupungilla kaupoissa, jätskillä, kirjastossa, uimahallissa, elokuvissa, teatterissa jne jne. Joskus mennään maatilalle katsomaan, esikoinen ratsastaa ja kuopus antaa hepoille heinää. Joskus mennään hampparibaariin ja syödään hampparit ja juodaan maidot, lapset saa touhuta pallomeressä. Joskus pyydetään äidin kavereita, joskus lasten kavereita ja joskus taas käydään kylässä. PALJON voi tehdä lasten kanssa, eikä tarvitse olla neljän seinän sisällä marttyyrina murjottamassa. NAUTIN aivan suunnattomasti tästä ajasta! Olen 25-vuotias ja paljon elämää edessä, sitä baareiluakin vielä jos huvittaa. Nyt nautin tästä elämänvaiheesta. Ja kun lapset nukkuvat illalla, lähden juoksulenkille...
Olen lasten kanssa melkein 24/7! Perheen kanssa joka ilta ollaan yhdessä siihen asti kun lapset menee nukkumaan! Sit kun lapset menee nukkumaan lähden liikenteeseen ja tätä tapahtuu 3-5kertaa kk! Mies pääsee 15.00 töistä on kotona 15.15 suunnilleen, siitä alkaa se perheen yhteinen aika, joilloin ulkoillaan, syödään, pelailllaan, urheillaan jne.!
Vierailija:
millon te vietätte perheen yhteistä aikaa??
Näyttää aina nyrpeää naamaa, VITUTTAA tuollainen käytös. Mähä sentään hoidan sen lasta. Sehän tämän nuorimmaisen lapsen halus, en mä. Vittu teidän kanssa, mä tykkään mennä ja bilettää ilman ukkoa. Haluan tavata uusia ihmisii. Helppoahan ukolla on töissä, kun saa chättäillä kaiket päivät töissä ja mä joudun paskavaippoja pesemään.
ap
Saathan itsekin äitiyspäivärahaa... mikset ota siitä?
Kyllä tällä elämänkokemuksella on tullut huomattua, että vinku baareihin ja bilitettämään on merkki siitä, että haku on taas päällä. Jostain syystä se aina on vain niin. Ei sitä ensin itse ajattelekaan, että tässä olisi toista miestä hakemassa. Sitä hakee vaan jotain... vaihtelua ja hetken päästä hoksaa, että haluaisikin olla vapaa. Miltei jokainen parisuhde, jossa toinen käy yksin jatkuvasti bilettämässä on päättynyt joko eroon tai megakriisiin. (sivusuhde)
Vierailija:
Näyttää aina nyrpeää naamaa, VITUTTAA tuollainen käytös. Mähä sentään hoidan sen lasta. Sehän tämän nuorimmaisen lapsen halus, en mä. Vittu teidän kanssa, mä tykkään mennä ja bilettää ilman ukkoa. Haluan tavata uusia ihmisii. Helppoahan ukolla on töissä, kun saa chättäillä kaiket päivät töissä ja mä joudun paskavaippoja pesemään.ap
ihme umpiossa elätte jos teille baari merkitsee vaan pettämistä jne.! Katselkaapa seuraavan kerran kun baariin menette, se on täynnä yhdessä hauskaa pitäviä ihmisiä ja pariskuntia.. Siellä tanssitaan ja pidetään hauskaa!
ihme umpiossa elätte jos teille baari merkitsee vaan pettämistä jne.! Katselkaapa seuraavan kerran kun baariin menette, se on täynnä yhdessä hauskaa pitäviä ihmisiä ja pariskuntia.. Siellä tanssitaan ja pidetään hauskaa!
Mutta jos perheellisen ihmisen on joka toinen vkl päästävä baariin, niin se on merkki jostain... Olette sinisilmäisiä, ellette usko. Kyllä näitä " menokenkä" tapauksia löytyy lähipiiristä useita ja yleensä siihen liittyy laihdutus ja kuntoilu. Hetken päästä lähteekin kumppani vaihtoon. Yhtään tapausta ei tule mieleeni, jossa edes reipas kriisi ei olisi ollut lopputulos!
Ja itsekin tiedän omalta kohdalta. Eksän kanssa alkoi baarit kiinnostaa kummasta, ja hetken päästä olikin jo viritykset muualla.
Vierailija:
Siis ihme juttuja.. Miten ne pariskunnat joitten mies juoksee baariessa monta kertaa kuussa? Oletteko onnettomia? Onko miehesi etsimässä uutta? uskon että täällä olijoitten miehistä 70% käy varmasti baareissa/bubeissa ottamassa pari olutta kavereitten kanssa.. Se on kumma et jos nainen käy baarissa niin se tarkoittaa automaattisesti sitä että etsii uutta. No ehkä minä olen sit poikkeus.. en tiedä, mut minulle ei baarit ole koskaan ollut uuden kumppanin etsimispaikka.
Oo sä onnellinen et pääset 2xviikos harrastamaan ja kerran kuus baariin! Mä en pysty harrastaan yhtää mitää, koska mies lähtee puol 7 aamulla töihin ja tulee takas 8-9 aikaan illalla. Mä oon koko sen ajan lasten kans kotona tai jos halun " omaa aikaa" nii laitan lapset vaunuihin nukkumaan ja kävelen vaunulenkin kauppaan. Siin on mun oma aika ja viikon harrastukset! Baariin ei oo asiaa, koska mies on raskaan työviikon jälkeen niin poikki ettei halu valvoo yötä myöten lasten kans (jos ne ei jostain syystä meekkään rutiinien muuttuessa ajoissa nukkuun) ja sen aikaa ku on viikonloppusin hereillä, puhuu suurimmaks osaks työpuheluita. Eli ei tosiaan tarvi valittaa ettei oo omaa aikaa tai et joudut oleen kaiken aikaa lasten kans! Tervetuloa viikoksi mun elämään!!!
Mä olisin onnellinen jos pääsisin edes kerran viikossa jonnekin omaan juttuun. Miehen työvuorot pitävät huolen siitä, etten voi aloittaa mitään säännöllisyyttä vaativaa harrastusta.
Minusta 2x viikossa on jo luksusta saati sitten vielä baari-illat päälle. Hyi häpeä valitustasi, ap, ja ole tyytyväinen mitä sinulla jo on.
Et sitten viihdy miehesi kanssa ? Himasta on pakko päästä tuulettumaan maksoi mitä maksoi. Etkö halua mennä miehesi kanssa baariin . Miehesi jää sitten ihan innoissaan yksin kotiin kun sä lähet *kuuntelemaan musiikkia*.