Mies pitää minua vankina kotona
En pääse kuin ehkä kerran kuussa baariin ja korkeintaan pari kertaa viikossa omiin harrastuksiin. Useammin ei mies viitsi lapsia hoitaa, kun sanoo että on iltaisin niin väsynyt. Minä sentään olen lapsien kanssa melkein joka päivä 24h ja minuakin väsyttää! Miten saisin miehen ymmärtämään, että minullakin saa olla elämää vaikka olenkin äiti?
Kommentit (66)
Menisittekö itse töihin, jos teillä olisi noin pieni lapsi??? Tuskin. Ihme syyttelyksi meni nyt tämäkin.
ap
Kyllä ne miehet kaikenlaisia ruikuttajia jaksaakin elättää ja katsoa sortumatta vieraisiin!!
olette niin hemmetin täydellisiä. Jos haluatte elää vaan lapselle, niin siitä vaan.. mutta turha moralisoida täällä niitä, jotka eivät halua elää elämäänsä niin kuin te. Ap:lle kerran kuussa on ihan hyvä määrä päästä irrottautumaan..mutta siltikin jos haluat muutosta asioihin, niin eiku ukkoa hihasta kiinni ja nostat asian pöydälle.Ei se ainakaan täällä valittamalla parane. Minä en muutenkaan ymmärrä asennetta, että naisten pitäs olla vahtina kotona kun mies saa tulla ja mennä miten tahtoo.
Jokainen teistä varmasti pitää hauskaa joskus? Ehkä jopa viikoittain? Tavalla tai toisella kai te rentoudutte/pidätte hauskaa sillon tällön? On se sit jumpassa käyntiä, kavereitten kanssa kahvittelua, shoppialua tai vaikka virkkaamista, mut kai teillä jokaisella on jotain muutakin kun lapset? Niin kertokaapa mitä eroa näillä harrastuksilla on esim. nyt sit baarissa käymiseen?? Jos joku on jumpassa tai shoppaa 2-3h viikossa niin miksei joku voisi olla baarissa sitä aikaa? MIkä siinä baarissa on niin kamalaa? Baariinkin voi mennä tanssimaan, tapaamaan ystäviä tai vetää perseet tai sitten vaan ottaa alkoholittomia ja nauttia ystävien seurasta.. Joillakin on tosi kumma käsitys baarissa käymisestä.. Mä olen baarissa ensinnäkin hyvin harvoin kännissä ja koskaan en ole baariin mennyt miehiä metsästämään.. Mies seuraa olen kyllä löytänyt ihan jostain muualta. Ei se baari ole = lihatiski(kaikille siis)! Mun kaveri porukalla on ainakin tapana tanssia ja ottaa drinksuja ja viettää aikaa yhdessä baareissa. Yleensä ollaan baarissa joskus 18-21 välillä, pelaillaan biljardia jne.! Joskus käyn iltaisin/öisin myös bilettämässä, mut sekään aika ei ole keltään pois. Miehen kanssa vietämme aikaa melkein joka ikinen ilta, sylikkäin! Jos lähden bilettämään niin lapset on nukkumassa ja aamulla olen niitä herättelemässä jo kotona. En näe eroa siinä jos joku käy vaikka kahvilassa tapaamassa kamujaan kun joku käy baarissa tapaamassa kavereitaan ja mahd. tutustumassa uusiin ihmisiin. Ihme synninpesän olette te tehneet mielessänne baareista!!??? Ja eikö teillä ole ystäviä? Jos te tykkäätte ystävienne kanssa istua iltaa kotona jne. niin mitä hemmetin eroa sillä on jos joku tekee sen baarissa?
Etkö pysty relaamaan missään muualla kuin baareissa. Mitä sä saat sieltä baarista ? Munaa vai mitä ?
Teillä on sitten useampikin lapsi, kun sanoit, että nuorimmainen 6 kk.
Jostain " kunnon" harrastuksen estämisestä suuttumisen vielä ymmärtäisin..
fiksumpaa kuin baariin pääseminen! Kasva aikuiseksi!
Vierailija:
Miksi käyt baareissa jos olet lapsia tehnyt plaa plaa plaa!!! TEillä ei ole muuta elämää!!! HANKKIKAA SE! JOs ette tykkää baareissa juosta niin hankkikaa nyt hemmetti muutakin elämää kun se lakanoitten vikkaus ja paskavaipanvaihto! Onnettomia olette ja huonossa suhteessa jos mies ei vaivaudu koskaan hoitaa lapsienne!Miten teidän ukot? Miksi miehet saa käydä baareissa olematta huonoja isiä? Miksi äiti ei voi käydä pelaamassa bilistä ja ottamassa pari olutta bubissa vaikka kerran viikossa olematta huono äiti?? HÄ??
Voi kuule on meillä muutakin elämää kuin notkua baareissa. Ja meillä muuten ei tosiaankaan käy mieskään siellä baarissa eikä se edes pelaa bilistä.
Mielellään mies hoitaa iltaisin lapsia ja itse saan iltaisin kyllä tehdä mitä lystään, mutta haluan olla miehen ja lasten kans. Nauttia siitä koko perheen yhdessä olosta. Mieitippä vielä uudelleen asioitas. Sulla on sentään pieni vauva!!! Etkö enää imetä? Kannattas kyllä. Ja jos susta on omien lasten hoito noin vaikeaa niin kannattaskohan jättää lapset miehelle, erota ja lähtä hakemaan sitä omaa elämää sieltä baareista. Ei ainakaan lasten tarttis kärsiä...
Et muuten ole vieläkään vastannut, kuinka usein miehesi pääsee sinne baariin tai muihin harrastuksiin?
t: 31
niin kyllä töihinkin meno olis fiksumpaa kuin baariin pääseminen! Kasva aikuiseksi!
Johan sillä on vapaa-aikaa, enemmän kuin monilla muilla jotka ei silti täällä vingu ja valita.
Vierailija:
Jokainen teistä varmasti pitää hauskaa joskus? Ehkä jopa viikoittain? Tavalla tai toisella kai te rentoudutte/pidätte hauskaa sillon tällön? On se sit jumpassa käyntiä, kavereitten kanssa kahvittelua, shoppialua tai vaikka virkkaamista, mut kai teillä jokaisella on jotain muutakin kun lapset?
Ap menee tälläkin hetkellä joka toinen viikonloppu baariin, nyt haluaisin mennä joka viikonloppu baariin.
Varmasti juuri tällaisten " mieheni vangitsee minut kotiiin" ja " hui, joudun hoitamaan ITSE omat lapseni" -tyyppisten avausten takia niin monien mielikuva teiniäideistä on varsin negatiivinen. On heissä vastuullisiakin, tottakai, mutta tällä palstalla käyvät avautumassa nämä ajatuksiltaan keskenkasvuiset. Heidän olisi oikeasti ollut paras jättää lastenteko muutaman vuoden päähän.
ap, kyllä se siitä, sinustakin vielä tulee aikuinen. Kasvatte yhdessä lapsesi kanssa. Toki olisi parempi jos olisit malttanut kasvaa hieman itse ennenkuin hänet hankit, mutta.. osanotot miehellesi ja lapsellesi.
Mitä sinä sieltä baarista haet jos sinulla on perhekin jo? Olisit juossut juoksusi ensin ennen kotis-leikkiä.
niin sais mun puolesta mennä niin usein kun haluais (kunhan minäkin pääsisin). Baareissa se ei paljon käy, koska ei oo tykänny käydä sen jälkeen kun me alettiin olla yhdessä. Meillä nyt vaan on erilaiset kiinnostuksen kohteet. Ja joku kysyi, että miten voi käydä baarissa, jos vauva vasta 6kk? Hei hyvää päivää, mistä se lapsi sen tietää missä mä oon? Sitäpaitsi, toinen lapsi oli miehen idea, joten saa sekin ottaa vastuuta tästä!
ap
Siksipä onkin kivampaa olla porukalla kotona, niin molemmilla aikuisilla on seuraa ja lapsetkin menee siinä sivussa kahdella käsiparilla. Itse koen aina huonoa omaatuntoa omista menoista, koska tiedän miehenkin olevan väsynyt työpäivän jälkeen kuten itsekin.
Ja kaksi kertaa kuussa baarissa on paljon! Siihen täytyy päälle laskea aina dagen efter, jolloin ei saa mitään aikaiseksi ja lojuu vaan. Kun kyse olisikin vain siitä illasta, mutta etkö ymmärrä, että miehesi tn. herää seuraavana aamuna aikaisin, päivystää lasten kanssa pitkälle iltapäivään ja sitten katsoo sun krapulaa. Ei kivaa! Itsekään en tykkäisi, jos mies pilaisi joka toisen viikonlopun surffailemalla baareissa.
JA sun vauva on 6kk! Miksi sinne baariin pitää päästä jatkuvasti? Kuinka vanha olet?
Vierailija:
niin sais mun puolesta mennä niin usein kun haluais (kunhan minäkin pääsisin). Baareissa se ei paljon käy, koska ei oo tykänny käydä sen jälkeen kun me alettiin olla yhdessä. Meillä nyt vaan on erilaiset kiinnostuksen kohteet. Ja joku kysyi, että miten voi käydä baarissa, jos vauva vasta 6kk? Hei hyvää päivää, mistä se lapsi sen tietää missä mä oon? Sitäpaitsi, toinen lapsi oli miehen idea, joten saa sekin ottaa vastuuta tästä!ap
Toine lapsi oli miehen idea ??? Raiskasko miehesi sut ? Vastuuta miehesi ottaakin enemmän kuin sä. Miehesi sentää käy töissä ja sä vaan valitat kun et pääsee baariin joka viikonloppu.
Minkä ikäinen toinen lapsesi on ? Jospa hän tajuaisi jo että äiti on poissa.
JOkainen pitää eriasioista, minä ainakin tykkään tanssia ja kuunnella musaa muitten ihmisten kanssa siksi käyn baareissa!
Mä en yhäkään käsitä tota teidän baari kammoksuntaa.. Jos se teistä on vaan kullin etsimis mesta niin kysymys kuuluukin että millaisissa räkälöissä te käytte? Ettekö koskaan käy kuuntelemassa live musaa jne? Mun harrastuksiin kuuluu musiikki ja niinkun sanoin se tanssiminen, sekö on kielletty äideiltä? Olen harrastanut disco tanssia ihan 12v. asti joten sekö olisi pitänyt lopettaa 3vuotta sitten kun sais vauvan? Outoa... Meillä ainakin jyväskylän baariessa on useinkin live musaa ja viimeksikin kävin kuuntelemassa Irinaa baarissa.. hui kamalaa! Se onkin kielletty kun mulla on lapsi!
isä joutuu hoitamaan lapset sekä yön että aamun, kun äippä nukkuu. Ja luultavasti koko seuraavan päivänkin iltaan, kun äidillä on huono olo!
Musta vaikuttaa oudolta, että jollekin baareilu voi oikeasti olla noin tärkeää. Etkö ap pysty rentoutumaan kotona ja miehen kanssa? Entä pari olutta ja kotiin? Tuskin mies siitä valittaisi. Kaksi harrastustakin viikossa on jo tosi hyvin, etkä tosiaan voi väittää miestäsi " vangitsijaksi" .
Ap:lle! Entä jos lapsi tehdään äidin toiveesta tai äidin valinnasta (ei aborttia), niin viekö se mieheltä vastuun???
Siis jos joku tykkää tanssia ja kuunnella musaa ja joku toinen käydä jumpassa tai vaikka käydä lenkillä niin onko siinä nyt jotain eroa sit?? Harrastuksia kaikki!
Ja niinkun minä sanoin aikaisemmin niin minä en ainakaan juo baareissa kun ehkä yhden tai kahden drinkin.. kotona olen aina viimeistään puolilta öin! Ja olen siis aamulla valveilla kun lapset herää, en makaa krapulassa. Kotona lähden klo. 21 kun lapset on nukutettu!
Itse käyn korkeintaan kerran vuodessa katselemassa, ja siinäkin on taas liikaa. Luulisi olevan parempaakin tekemistä vapaa-ajalle.