Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän luomudödö: kookosöljyä ja perunajauhoa, hyi kamala!

Vierailija
04.07.2016 |

Hyvä ystäväni on aina ollut luomu, bio, ei antibiooteille, ei eläinkokeille, ei kemikaaleille jne. No sepä on minulle ihan ok, hänellä on yleensä omat eväät mukana, kun tulee meille vaikka koko päiväksi. Toki syö ja juo meillä itselleen sopivaa muutakin, mutta on silleen huomaavainen, ettei minun tarvitsisi ottaa hänen erityisjuttujaan huomioon.

Tänä keväänä hän alkoi syventää luomuhenkisyyttään ja päätti mm. lopettaa hiusten pesun shampoolla kokonaan. En ole täysin selvillä, laittaako hän jotain etikkaa tai suolaa tms veden sekaan vai käyttääkö pelkkää vettä. Omasta mielestään hänen hiuksensa ovat nyt upeammat kuin koskaan. Minusta ne ovat haiseva, rasvainen liruletti.

Ei sekään haittaa, mutta viimeisin innostus on itsetehty deodorantti! Näillä helteillä vedetään kookosöljyä perunajauholla kainaloon. En muista varmasti, tuliko siihen vielä jotain leivinjauhetta tms. Ystävä kehuu tuotetta maasta taivaaseen, kuinka hienhaju on tiessään ilman kemikaaleja.

Minusta hän haisee vahvasti hieltä ja siksi hänen kanssaan on tuskallista olla. Shoppaillessa tuntuu, että myyjät katselevat ystäväni vaatteiden sovittelua karsaasti, koska haju tarttuu vaatteisiin.

Ja ystävän perässä leijailee tosiaan kookoksen (jota inhoan) ja hienhajun sekoitus. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että omatekemä dödö ei toimi, mutta hän ei huomaa hienhajua, on kai nenä tottunut siihen. Kehuu maasta taivaaseen terveellisen deodoranttinsa eikä käsitä, miksei kukaan oikein jaksa kuunnella.

Kuulemma lomalla ollessa ei käytä mitään ja hienhaju loppuu viikossa! Eli taas oma nenä tottuu, ja muut kärsivät.

Sinä, joka uskot tuollaiseen "kosmetiikkaan", lue tämä ajatuksella.

Kommentit (369)

Vierailija
41/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä muka omatekoiset kuukautissuojat haisevat? Ja haisevatko ne siis erilaiselta kuin kaupasta ostetut kestokuukautissuojat?

Mikä on kestokuukautissuoja? Missä kaupassa niitä myydään ja millä nimellä?

Niitä myydään nimellä kestoside. Omani olen ostanut kestovaippakauppa.comista. No, tietty kuukuppikin on kestokuukautissuoja, niitä saa esim. apteekista. Kestokuukautissuoja on kuukautissuoja, joka ei ole kertakäyttöinen.

Eli joku kangastuppo? Et kai ole tosissasi? Paluu to the 50's? Miksi? Se paperisidekin löyhkää hirveälle, sinäkö jemmailet kotona käytettyjä siteitäsi? Ei jumalauta, tuo ei ole enää totta.

Ei ole kyse kangastuposta. Paperisiteethän tosiaan haisevat, mutta kestositeet eivät. Ymmärräthän ystävä hyvä, että ne kestositeet pestään. 

Nyt haluan kyllä kuulla perustelun sille, että verinen kangastuppo ei muka haisisi! Lisäksi siinä on mukana pissaa, ehkä kakkaakin, jos on ilmavaivoja tai huonosti pyyhitty. Eikä haise! Mikä teidän friikkien hajuaistissa on oikein vikana?

Vierailija
42/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun ap pitäisi kertoa tämä asia suoraan kaverillesi. Tiedän, ettei ole mikään helppo asia mennä sanomaan toiselle, mutta muotoile se niin, etten töksäytä heti suoraan "sinä muuten haiset pahalle", vaan että "tuo luomudödö ei toimi". Parempi sinulle, ystävällesi ja aivan kaikille, että sanot kuin että et sano. Yrität vain sanoa sen mahdollisimman ystävällisessä hengessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki ei haise, vasn bakteerit oholla. Ap:n ystävä ei taida peseytyä kunnolla? Ei siis pese lainaloitaan saippualla? Olen kuullut, että kookosöljyä voi käytyää dödönäkin, mutta ihon tulee olla täysin puhdas. Vaatteetkon tilee pestä usein. Perunajauho sensijaan ei sovi talkin vaihtoehdoksi, koska se on eloperäistä ainetta, joka muhii vaikka miksi bakteeripesäksi iholla.

Shampoota ilman tukkansa pesevät käyttävät muita aineita päänahan rasvan puhdistukseen, pelkkä vesi ei riitä. Nämä muut aineet vain saattavat olla rankempia kuin shampoo ja kuivattavat enemmän. Tasapainon löytämiseen löytyy netistä paljon ohjeita.

Vierailija
44/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 jatkaa..

Perunajauhot toimii kuten talkki, eli vähentää sitä kosteutta. En kyllä välttämättä käyttäisi öljyn kanssa yhdessä.

Vierailija
45/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä muka omatekoiset kuukautissuojat haisevat? Ja haisevatko ne siis erilaiselta kuin kaupasta ostetut kestokuukautissuojat?

Niitä myydään nimellä kestoside. Omani olen ostanut kestovaippakauppa.comista. No, tietty kuukuppikin on kestokuukautissuoja, niitä saa esim. apteekista. Kestokuukautissuoja on kuukautissuoja, joka ei ole kertakäyttöinen.

Eli joku kangastuppo? Et kai ole tosissasi? Paluu to the 50's? Miksi? Se paperisidekin löyhkää hirveälle, sinäkö jemmailet kotona käytettyjä siteitäsi? Ei jumalauta, tuo ei ole enää totta.

Ei ole kyse kangastuposta. Paperisiteethän tosiaan haisevat, mutta kestositeet eivät. Ymmärräthän ystävä hyvä, että ne kestositeet pestään. 

Nyt haluan kyllä kuulla perustelun sille, että verinen kangastuppo ei muka haisisi! Lisäksi siinä on mukana pissaa, ehkä kakkaakin, jos on ilmavaivoja tai huonosti pyyhitty. Eikä haise! Mikä teidän friikkien hajuaistissa on oikein vikana?

Mistä ihmeen kangastuposta sä oikein jauhat? Tiedätkö sä, mikä tuppo edes on? Ei se haise samalla tavalla kuin kertakäyttöside. Mä huuhtelen kylmällä vedellä siteen käytön jälkeen ja pesen samana päivänä. Ilmeisesti sulla on jonkinlaista virtsa- ja ulosteinkontinenssia, mutta mulla ei ole. Mulla on jopa kiusallisen hyvä hajuaisti, haistan valitettavan hyvin kaikenlaiset hajut. Mä ostin kestositeen jälkivuotoa varten, koska saan ihottumaa kertakäyttöisistä, ja olen sitten käyttänyt niitä yöllä kuukupin kanssa ja muutoinkin. Voinko nyt kysyä sinulta kysymyksen? Miksi puhut minulle niin loukkaavasti?

Vierailija
46/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kainaloihin piimää ja silliä. Luonnonmukaista. :)

Vierailija
47/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun ap pitäisi kertoa tämä asia suoraan kaverillesi. Tiedän, ettei ole mikään helppo asia mennä sanomaan toiselle, mutta muotoile se niin, etten töksäytä heti suoraan "sinä muuten haiset pahalle", vaan että "tuo luomudödö ei toimi". Parempi sinulle, ystävällesi ja aivan kaikille, että sanot kuin että et sano. Yrität vain sanoa sen mahdollisimman ystävällisessä hengessä.

Kuten aloituksessa kerroin, olen yrittänyt sanoa hänelle, että deodorantti ei toimi. Hän ei ota kuuleviin korviinsa ja uskoo vain niitä palstan tyyppejä, joiden kanssa vaihtavat reseptejään luonnonkosmetiikkaan.

Ap

Vierailija
48/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas joku muu sanoi että perunajauhoja ei voikaan käyttää kuten talkkia. Voi olla, en ole itse nimittäin kokeillut.

Vierailija
49/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestositeet pestään, aha ja jaajaa, mutta tavalliset siteet vaihdetaan uuteen aina tarpeen vaatiessa, eivät varmasti kerkiä haista.

Vierailija
50/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ruohonjuuressa. Eri kokoisia ja värisiä. Myös värittömiä. Käytän. Tykkään.

Vierailija
51/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen kangastuposta sä oikein jauhat? Tiedätkö sä, mikä tuppo edes on? Ei se haise samalla tavalla kuin kertakäyttöside. Mä huuhtelen kylmällä vedellä siteen käytön jälkeen ja pesen samana päivänä. Ilmeisesti sulla on jonkinlaista virtsa- ja ulosteinkontinenssia, mutta mulla ei ole. Mulla on jopa kiusallisen hyvä hajuaisti, haistan valitettavan hyvin kaikenlaiset hajut. Mä ostin kestositeen jälkivuotoa varten, koska saan ihottumaa kertakäyttöisistä, ja olen sitten käyttänyt niitä yöllä kuukupin kanssa ja muutoinkin. Voinko nyt kysyä sinulta kysymyksen? Miksi puhut minulle niin loukkaavasti?

Anteeksi, että kiihdyin, ihan aiheesta sanoit. :)

Mitä materiaalia nuo kertsisiteet sitten ovat, jos eivät kangasta?

Vierailija
52/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestositeet pestään, aha ja jaajaa, mutta tavalliset siteet vaihdetaan uuteen aina tarpeen vaatiessa, eivät varmasti kerkiä haista.

No mun kokemus on se, että ne haisevat sekä ollessaan käytössä (kun niissä on sitä verta) että roskiksessa. Kestositeet taas eivät haise. Ehkä sulla on niin huono hajuaisti, ettet haista.

Vierailija
53/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs omatekemät kuukautissuojat kesähelteellä? Bussissa meinaa tulla oksennus.

Hetkinen - puuvillaiset kestositeet ja silikonikuukuppihan ovat suojista kaikkein hygieenisimpiä. Kaupan siteet ja tamponit ovat aivan kuvottavia: laitetaan housuihin paksu kemianteollisuuden tuote joka on lisäksi hajustettu ja jonka pohja on hengittämätöntä muovia? Sitten mennään hautomaan toosaa helteeseen, ehkä vielä tiukkojen keinokuituhousujen alla. Mainosten voima...

Vierailija
54/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että kiihdyin, ihan aiheesta sanoit. :)

Mitä materiaalia nuo kertsisiteet sitten ovat, jos eivät kangasta?

Ne ovat kangasta, mutta ne eivät ole tuppomaisia, vaan siteen mallisia kiinnityksineen. Tavallisin side on sellainen, jossa on pintamateriaali (joka voi olla esim. pintakuiva coolmax), sisämateriaali (hyvä imukyky) ja kosteussulku (vuoto ei pääse siteen läpi).

Vierailija
55/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, ettei dödöt ole mitään terveystuotteita, kyllä muakin niitten käyttö mietityttää ja olishan se kiva, kun ei tarvitsisi dödöä. Alumiinisuolatonta dödöä kokeilin jossain vaiheessa, mutta ei toiminut, joten se jäi. Koen, että hienhaju on sen verran inha, että mieluummin laitan aamuisin dödöä ja elän sen riskin kanssa, kuin plöffäyttelen hajuhaittoja omaan ja toisten nenään. Jos joskus keksivät toimivan ei-kemikaalisen keinon hikoilun/hienhajun ehkäisyyn, niin hieno juttu. On se tosi etovaa, jos joku ihminen haisee voimakkaasti hielle, ja tulee kuva, ettei tätä henkilöä kiinnosta hygienia muutenkaan. Itse olin töissä hoitoalalla pienessä firmassa, siellä oli kolme työntekijää, jotka ei käyttäneet dödöä, ja hyi hitto että haisivat välillä suorastaan kuin kissankuselle työvuoron päätteeksi..

Vierailija
56/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök! Poikakaveri on myös tuollainen kemikaalivastainen hihhuli,ei halua käyttää pesuaineita eikä muuta normaali-ihmisen hygieniaan kuuluvaa.Onneksi ei sentään ole keksinyt tuota tee-se-itse-dödöä :D Minusta markettituotteet on OK,mies ei käyttäisi mitään aineita.Kompromissina käytetään hippikauppojen luontaisia palasampoita yms. hömpötyksiä.

Hienoa,että kehtaat kuitenkin käydä kaupoilla yms. erikoisen ystäväsi kanssa,ap! Itse ehkä tapaisin haisevaa ja limahiuksista kaveria mieluusti vähemmän julkisilla paikoilla,vain jomman kumman kotona.

Vierailija
57/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

urpot suihkuttaa alumiinia kirjoitti:

Ja 40 v on rintasyöpä. vrt. Arja Koriseva ja Heidi Sohlberg yms. kaikki tuhannet joka vuosi.

Jos olisit esim. Heidi Sohlbergin tapausta yhtään seurannut, tietäisit, että se kävi geenitesteissä joissa sen todettiin kantavan geeniä joka altistaa rinta-ja munasarjasyövälle. Lisäksi sen äiti kuoli syöpään 38-vuotiaana.

http://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/heidi-sohlberg-menetti-o…

Niinpä. Vihaan tätä hippi-ihmisten tapaa syyllistää syöpään sairastuneita. Kyllä, on elämäntapoja jotka lisäävät riskiä sairastua joihinkin syöpiin - se ei silti tarkoita sitä, että sairastuminen olisi jonkun altistavan tekijän tulos, tai että terveellisesti elävät ihmiset eivät koskaan sairastu syöpiin.

Syöpiä on ollut myös luonnonläheinen keskuudessa, ne jotka eivät parantuneet spontaanisti, tappoivat vaan ihmisen, ja sitten ajateltiin, että tuli joku voodoo.

Vierailija
58/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun kaverini laittaa ihoteipillä tai laastarilla kainaloihin harsokankaanpalat kiinni, etteivät hänen kalliit puseronkainalonsa tahriudu hikeen!

Vierailija
59/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama kuka käyttää kesto- ja kuka kertakäyttösiteitä. Ihmettelen vain, että miten jonkun mielestä esim puuvillainen kertis voi haista enemmän kuin puuvillainen kesto? Kai nämä kestojen puolesta puhujat tajuavat, että kertissiteitäkin on muitakin kuin muovisia ja muutenkin side vaihdetaan vessakäyntien yhteydessä? (ei, ei ole pakko tässä vaiheessa ottaa esille kuukuppia)

Vierailija
60/369 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minun kaverini laittaa ihoteipillä tai laastarilla kainaloihin harsokankaanpalat kiinni, etteivät hänen kalliit puseronkainalonsa tahriudu hikeen!

Ennenhän käytettiin hikilappuja ihan yleisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi