Minkä ikäiselle kummilapselle ette enää anna synttäri- yms. lahjoja? Entä sisarusten lapsille?
Vai annatteko lahjat vielä aikuisillekin em. lapsille?
Kommentit (8)
Me sovimme, että rippijuhliin lopetetaan säännöllinen lahjominen. Toki muistetaan sitten esim. valmistumisissa, häissä, täysikäisenä jne.
Kummityttömme täytti juuri 17-v, eikä tullut kutsua synttärikahville, joten ilmeisesti 17-vuotiaana.
Perinteen mukaan rippijuhliin loppuu lahjat. Ainoastaan esim valmistusaineet tai häälahja jne annetaan.
No riippuu toki kuinka läheisissä väleissä on. Ite uskoisin et tuun antaan ihan pitkälle aikuisuuteen synttäri- ja joululahjat mun kummilapselle, mutta hänellä onkin ihan erityinen paikka mun sydämessä :) Jos tilanne ois se, että ei oltais läheisiä niin varmaan ainakin rippijuhliin saakka :)
Entä jos ei kutsuta juhliin? Meillä välimatkaa on niin paljon, ettei synttäreille ole yleensä kutsuttu. Tavataan noin kerran vuodessa. Sisarusten lapset alkavat olla aikuisia eivätkä juuri pidä oma-aloitteisesti yhteyttä. Ovat silti tärkeitä.
Ap
Meillä yksi kummilapsi, joka jo aikuinen, mutta tosi läheinen ja paljon ollaan tekemisissä koko ajan. On ihan luonnollista, että muistetaan jouluna ja välillä synttäreinäkin. Ei tosin aina synttärilahjaa anneta, jos ei ole erityisiä juhlia. Toinen kummilapsi on jäänyt paljon etäisemmäksi ja varmaan tulee rippijuhliin loppumaan lahjominen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei kutsuta juhliin? Meillä välimatkaa on niin paljon, ettei synttäreille ole yleensä kutsuttu. Tavataan noin kerran vuodessa. Sisarusten lapset alkavat olla aikuisia eivätkä juuri pidä oma-aloitteisesti yhteyttä. Ovat silti tärkeitä.
Ap
No en minuakaan ole aina kutsuttu juhliin, mutta aina olen lahjan ostanut :p + posti on keksitty :)
Aikuisillekin annan, olemmehan jatkuvasti tekemisissä muutenkin. Olisi outoa jos en olisi kutsuttu synttäreille ja näin ollen menisi ja veisi lahjaakin.