Vieraat lähti lähikauppaan ostamaan jugurttia ja muroja
Meillä on aamupalapöydässä maustamatonta jugurttia, siihen sekaan laitettavaksi marjoja, mysliä ja pellavansiemenrouhetta. Lisäksi oli nektariineja ja kiivejä, joita itse laitan jugurtin sekaan, sekä muitakin heldelmiä joita saa vapaasti syödä meillä myös vieraat: banaaneja, appelsiineja ja omenoita tällä kertaa. Näiden lisäksi keitettyjä kananmunia, kalkkunaleikettä, kylmäsavuhärkää, arkijuustoa, tuorejuustoa, oivariinia, voita, keijua ja vihanneksia, pikkutomaatteja, kurkkua ja paprikaa (meillä eri perheenjäsenet käyttävät eri rasvoja ja voita on lähinnä leivontaa varten) ja kysyin vielä, että haluavatko puuroa, löytyy neljää viljaa ja kauraa. Eivät halunneet. Jääkaapissa oli vielä jotain, joten sanoin, että ottakaan sieltä mitä haluatte, jos pöydässä ei löydy mieluista. No sieltä ei löytynyt mitään sokeripitoista jugurttia, rahkaa tai viiliä, jota ovat kuulemma aamuisin tottuneet syömään, joten lähtivät ostamaan itse. Kuulemma käy aamulenkki samalla. En viitsinyt lähteä mukaan. Juomana kahvia, teetä ja kaakaotakin saa meillä haluttaessa sekä omenamehua. Leipäosastolta löytyy sämpylöitä, reissumiestä, näkkäriä ja hapankorppuja. Niin ja maiitoa kanssa, itse emme käytä, mutta ostin vieraille.
Heistä oli outoa, ettei meillä ole kunnon jugurttia eikä muroja. En itse tykkää noista sokeroiduista tuotteista, mylsikin on vähän rajoilla, mutta sitä ostin nyt noita vieraita varten. Aikuisista on kyse.
Kommentit (59)
Miksi ei vierailta voi kysyä, mitä haluavat aamulla? Olen tehnyt tuon ihan saman kuin ap:n vieraat, tosin siksi, että tarjolla ei ollut mitään smoothiin (pelkät soseutetut hedelmät ei pidä pitkään nälkää poissa) eikä edes pähkinöitä. Kolme erilaista rasvalaatua ei paljoa ilahduta, jos ei rasvaa käytä.
PS. hunajaa ja sokeria on. siirappia kanssa. Nyt nainen huomasi, että jääkaapissa olisi ollut vaahterasiirappia ja sen kanssa hänellä olisi mennyt maustamatonkin jugurtti.
Turhan laaja tarjonta aapupalaksi. Mihin olet terveen järkesi jättänyt?
Sokerista riippuvainen henkilö on sairas. Sokerista vieroitus onnistuu mikäli sairastunut itse haluaa parantua.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisten tyttö on tottunut, aamulla pitää olla mansikkajugurttia. He tulivat meille mökille vierailulle ja olin osannut ostaa hänelle mansikkajugurttia... Mutta damn! Äiti ei ollut huomannut mainita mitä merkkiä!
Nyt oli sitten väärän valmistajan mansikkajugurttia aamupalapöydässä ja äiti väänteli käsiään jännän äärellä että kuinkahan käy, maistuukohan lapselle tämä uusi outo mansikkajugurtti.Lapselleen vielä selitti, että nyt on erilaista mansikkajugurttia tänä aamuna kuin mihin olet tottunut, katsopa tykkäätkö...
Maistui se ostamani mansikkajugurtti sit tytölle, mutta oikeasti kuka opettaa lapsensa tällaiseen?
Ja välillä ne ei edes kysy siltä lapselta tykkääkö vai ei, kun päättää vaan, että lapsi ei tykkää. Mun siskon lapsi tuli meille viikoksi ja sisko antoi listan, että näistä se ei tykkää. Meillä oli kuitenkin tarjolla, kun mun lapset tykkää ja siskon lapsikin veteli niitä ihan tyytyväisenä ääntä kohti. Esimerkiksi maustamaton jugurtti oli yks näistä.
Niin per***stä. Teen töitä kotitalouksissa ja sitä myöten myös kauppareissuja. Ja pitkällä kokemuksella sanon, että ihan sairasta on nykysin ihmisten käytös ja nirppamaisuus.
Saan yleensä kauppalistaan vain tuotteet, kuten "mehu", muttei sitten vaivauduta kertomaan, että mikä merkki ja maku.
Kerrankin arvoin kaupassa sitä mehua ja otin tavallista appelsiinituoremehua, kun sitä paljon käytetään. Noh, eipä kelvannut, ei, kun meillä juodaan VAIN kolmen hedelmän mehua.
Samoin oli "pastaa", mikä ei sekään osunut kohdilleen, vaikka järkeilin, että täysjyvää otan. Kun tuorepastaa pitää VAIN ja AINOASTAAN olla!
Ja niin, miksi en sitten kysy, että mitä se teidän suvaitsema tuotemerkki, haju ja väri on? Koska vastaus on "Kyllä sä nyt ammattilaisena tiedät, mikä on hyvää jne." Summa summarum: Vitt*ilua ja tahallista juoksuttamista vaihtotuotteen perässä!
Törkeät vieraat ap:llä! Mitähän muita ongelmia päivän mittaan ilmenee? Kyllä saavat vieraat ainakin liikuntaa :D Voisivat ihan hyvin hakea lounas-, välipala-, päivällis- ja illallisruokatarvikkeet kaupasta samalla reissullaan.
Kysyin illalla, että onko rajoitteita ja he sanoivat, että heille ihan tavallinen ruoka käy. Mutta heille oli kai itsestään selvää, että ihmisillä on muroja ja jugurttia.
No kysyn ennen lounasta vielä toiveet
Kyllä he toivat tullessaan paljonkin, mm. lempikahviaan, viiniä ja muutakin. Mutta meen nyt heidän seurakseen keittiöön ap.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on upeat aamutarjoilut ja moukkamaiset vieraat. Mitä tähän muuta voi sanoa.
No että keksitty juttu kuten suurin osa palstan jutuista. Jos palstan jutut on totta, niin ihmisrotu sais kuolla sukupuuttoon just nyt. Tämä ap : n juttu nyt on vaan pienen pieni juttu, mutta sai nyt vaan mut kiehuun.
Kivoja vieraita, toivat lempituotteitaan. Onko se nyt ongelma?
Miksi olette tollaisten ihmisten kanssa tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisten tyttö on tottunut, aamulla pitää olla mansikkajugurttia. He tulivat meille mökille vierailulle ja olin osannut ostaa hänelle mansikkajugurttia... Mutta damn! Äiti ei ollut huomannut mainita mitä merkkiä!
Nyt oli sitten väärän valmistajan mansikkajugurttia aamupalapöydässä ja äiti väänteli käsiään jännän äärellä että kuinkahan käy, maistuukohan lapselle tämä uusi outo mansikkajugurtti.Lapselleen vielä selitti, että nyt on erilaista mansikkajugurttia tänä aamuna kuin mihin olet tottunut, katsopa tykkäätkö...
Maistui se ostamani mansikkajugurtti sit tytölle, mutta oikeasti kuka opettaa lapsensa tällaiseen?
Ja välillä ne ei edes kysy siltä lapselta tykkääkö vai ei, kun päättää vaan, että lapsi ei tykkää. Mun siskon lapsi tuli meille viikoksi ja sisko antoi listan, että näistä se ei tykkää. Meillä oli kuitenkin tarjolla, kun mun lapset tykkää ja siskon lapsikin veteli niitä ihan tyytyväisenä ääntä kohti. Esimerkiksi maustamaton jugurtti oli yks näistä.
Kyllä munkin lapsi syö kylässä mitä tarjotaan vaikka kotona natisee
Mä syön aamulla aina jotakin sellaista mun vatsalle takuuvarmasti rauhallista. Eli maissimuroja soijajogurtin kanssa. Teillä ei olut sellaista tarjolla vaikka muuten hyvät tarjoilut olikin.
Ap:n vieraat taitaa olla niitä samoja ihmisiä, jotka kasvisruokaketjussa sanoivat, että vain liharuoka on normaalia ruokaa.
Ihan helpolla kun ei löydy niitä, jotka jugurttipurkin nähdessään kysyvät "eikö teillä ole jugurttia?"
Ihanat tarjoilut, voisin tulla teille syömään😍
Vierailija kirjoitti:
Mä syön aamulla aina jotakin sellaista mun vatsalle takuuvarmasti rauhallista. Eli maissimuroja soijajogurtin kanssa. Teillä ei olut sellaista tarjolla vaikka muuten hyvät tarjoilut olikin.
No varmaan noin erikoisen setin viet mukanasi kyläpaikkaan?
En ikinä osaisi ostaa soijajogurttia vierailleni. En ole edes ikinä kaupassa moista nähnyt. Onko maissimurot corn flakeseja?
Toki jos vieras etukäteen sanoisi, että syö vaan soijajogurttia, niin sitä etsisin. Jos mulle sanottaisiin, että maissimuroja, olisin aivan pihalla tai suuntaisisin corn flakes hyllylle.
Ihan yhtä outo aamupala kuin tämä yksi, joka halusi croissantteja ja nutellaa ("miksi ette tarjoa vierraillenne kunnon aamupalaa" -ketju)
Mieletön tarjoilu, oot ap huippuvieraanvarainen! Ihme tyyppejä kylässä teillä.
Me kerrotaan aina kyläpaikassa, että on totuttu käymään aamulenkillä ennen aamupalaa. Sitten omia aikojamme ostoksille tai johonkin kivaan paikkaan syömään ja palatessa voidaan sanoa, että hedelmät riittää hyvin.
Mä viihtyisin ap:n aamiaispöydässä liiankin hyvin! Kyllä kelpais!
Viiden tähden hotellin tarjoilut ja ei löytynyt korviketta jollekin purkkijukurtille?
Vähän epäilen tätä stooria nyt. Ihan jo senkin takia, että kuka nyt parin ihmisen takia laittaa tuollaisen arsenaalin esiin.
Rehellisesti. Onko niin vaikeaa myötäillä vieraiden mieltymyksiä (ja olla vieraanvarainen?)vai pitääkö jokaisen aterian olla jonkinlainen sokerinvastainen ja sokeroituja jugurtteja ym. paheksuva terveyspropaganda pläjäys? Jotain kertoo sinusta, että lähtivät pakoon... Ja tosiaan, jotkut tykkäävät niistä nopeista hiilareista aamupalalla.
Toivat makkaraakin..meillä ei syödä leikkeleenä. Eihän nuo tarjoilut pöydässä paljon ole, vaikka kirjoitettuna kuulostaa isolta. Onhan tää vähän moukkamaista kirjotella täällä piilossa kun muka katson nyt tulevan päivän säätä netistä.myönnän. Toivat kyllä aika paljon.
Nää on mukavia ihmisiä, mutta aika kranttuja ja saa nähdä kuinka meidän pihvit päivällä kelpaa.