miksi wt-naiset inhoavat muiden tyylikkäitä valkoisia koteja?
Kellään tietoa mikä tällä ihmisryhmällä on vialla?
Kommentit (67)
Ap ei mitenkään avannut millälailla inhoaminen ilmenee ja miten on kyse nimenomaan wt-naisista.
Äsyttääkö tai loukkaako häntä jos jo(t)ku(t) eliittinaiset inhoavat valkoista sisustusta?
Jos ajattelee vaikka vanhoja kartanoita joissa edelleen asutaan ja joissa on antiikkia, eivät ne kovin valkoisia ole värimaailmaltaan ja harvalla wt-naisella on varaa tai suhteita asua sellaisessa.
Mä olen taas mieltänyt, että kokovalkoinen koti korkeakiiltoineen (ja dc fixeineen...) mielellään valmistalo-paketissa on nimenomaan alemman keskiluokan/työväenluokan tunnusmerkki. Eri juttu on sitten kokovalkoiset kodit, jotka rakentuvat arkkitehtoonisesti kiinnostavan asunnon ympärille.
Koska haluavat, että heidän oma valkoinen kotinsa olisi ainoa.
Ap taisi vittuuntua siitä blogipostauksesta?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokovalkoisellahan sisustaa juuri WT, joka on fantasioissaan rikas skandinaavinen beibe. Eikös se yksikin valkosisustusbloggaaja siivoa työskeen? Siistiminen on tärkeä työ, mutta designilla täytetty yh-siivoojan lähiövuokrakämppä on sanalla sanoen falski.
Siistiminen on tärkeä työ. Mutta miksi jonkun koti on mielestäsi falski? (ja luulin, että okv:n asunto on oma, jos sillä nyt on väliä?). Tai miksi tarvitsee olla fantasioissaan mitään jos pitää jonkintyylisestä sisustuksesta?
Meillä on molemmat asunnot osittain sisustussuunnittelijan suunnittelemia ja minun mielestäni ihan hienoja. Olen tehnyt muutoksia tosin ihan rauhassa minne olen halunnut. Meillä ei ole "blogiesineitä" eikä edes "designia", olen ostanut esineitä, jotka mielestäni sopivat ja ovat laadukkaita. Pidän vaaleista väreistä, puusta, kivestä ja lasista. Jos se on vanhanaikaista, niin olkoon. Ja jos joku naureskelisi sisustukselleni, kohauttaisin olkiani ja pitäisin moukkana.
Eikä tulisi itselleni mieleen naureskella kenenkään sisustukselle, jos toinen siitä pitää. Enhän minä siellä asu.
Voitko mennä muualle pölisemään niistä asunnoistasi, kukaan ei kysynyt tai halua kuulla. Vai identifioitko itsesi niin vahvasti WT:ksi, että pitää tulla jokaiseen WT-keskusteluun kertomaan omasta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus on 2000-luvun trendi. Eli vanha, ehkä siksi sille virnuillaan.
Itse en kyllä ole kiinnostunut sisustuksesta enkä virnuilusta.
2000 -luvun trendi oli kylläkin kirsikanväriset lastulevykalusteet ja paneeliverhot, loppuvuosikymmenellä sisustustarrat, arkkupöydät ja maalaisromantiikka. 2010 -luvulla lisääntyi skandinaavinen simppeli trendi. Se ja maalaisromanttinen tyyli ovat oikeastaan toistensa vastakohdat vaikka molemmat saattavat olla valkoisia.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokovalkoisellahan sisustaa juuri WT, joka on fantasioissaan rikas skandinaavinen beibe. Eikös se yksikin valkosisustusbloggaaja siivoa työskeen? Siistiminen on tärkeä työ, mutta designilla täytetty yh-siivoojan lähiövuokrakämppä on sanalla sanoen falski.
Siistiminen on tärkeä työ. Mutta miksi jonkun koti on mielestäsi falski? (ja luulin, että okv:n asunto on oma, jos sillä nyt on väliä?). Tai miksi tarvitsee olla fantasioissaan mitään jos pitää jonkintyylisestä sisustuksesta?
Meillä on molemmat asunnot osittain sisustussuunnittelijan suunnittelemia ja minun mielestäni ihan hienoja. Olen tehnyt muutoksia tosin ihan rauhassa minne olen halunnut. Meillä ei ole "blogiesineitä" eikä edes "designia", olen ostanut esineitä, jotka mielestäni sopivat ja ovat laadukkaita. Pidän vaaleista väreistä, puusta, kivestä ja lasista. Jos se on vanhanaikaista, niin olkoon. Ja jos joku naureskelisi sisustukselleni, kohauttaisin olkiani ja pitäisin moukkana.
Eikä tulisi itselleni mieleen naureskella kenenkään sisustukselle, jos toinen siitä pitää. Enhän minä siellä asu.
Voitko mennä muualle pölisemään niistä asunnoistasi, kukaan ei kysynyt tai halua kuulla. Vai identifioitko itsesi niin vahvasti WT:ksi, että pitää tulla jokaiseen WT-keskusteluun kertomaan omasta elämästä?
Oletkohan ymmärtänyt sanan keskustelu idean jotenkin väärin? En identifoidu wt:ksi, enkä usko sellaisen olemassaoloon Suomessa muutenkaan. Minua vain jaksaa huvittaa ihmisten kauhistelu toisten kodeista/vaatteista/töistä yms.
Ja lisäksi kuvasin omat kotini, joita usea on kuvaillut sanoilla valkoinen sisustus, jotta saatte jotain tietoa siitä, miksi joku saattaisi kotinsa sellaiseksi laittaa tai olla laittamatta.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Vierailija kirjoitti:
Oma koti kaaoksessa, pienipalkkainen työ jne., harmitellaan kun muilla on varaa sisustaa tyylikkäästi.
Kyllä minä osaan sotkea valkoisenkin kodin. Ei värillä ole mitään tekemistä sen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus on 2000-luvun trendi. Eli vanha, ehkä siksi sille virnuillaan.
Itse en kyllä ole kiinnostunut sisustuksesta enkä virnuilusta.2000 -luvun trendi oli kylläkin kirsikanväriset lastulevykalusteet ja paneeliverhot, loppuvuosikymmenellä sisustustarrat, arkkupöydät ja maalaisromantiikka. 2010 -luvulla lisääntyi skandinaavinen simppeli trendi. Se ja maalaisromanttinen tyyli ovat oikeastaan toistensa vastakohdat vaikka molemmat saattavat olla valkoisia.
Ehkä kirsikanvärinen lastulevykalusto oli sun trendi 2000-luvulla, mutta muu maailma harrasti sitä trendiä tukevasti 90-luvulla.
Mitä tunnen kulttuurikoteja, niille kaikille on tyypillistä tietty kerroksellisuus ja runsauskin. On perintöhuonekaluja, runsaasti kirjoja, arvotauluja. Voi olla Artekia ja valkoisia seiniä ja modernia taidetta. Kodista kuitenkin näkee, että sen asukkaat ovat kiinnostuneita maailmasta ja myös sen esineistä.
Tällaisen kodin vastakohta on yksiulotteinen kokovalkoinen blogikoti. Tai voi se olla kokopunainenkin, sama asia.
Ei mua ainakaan kiinnosta mitä muut ajattelee mun kodista eikä mua kiinnosta miten muut kotinsa sisustaa.
Mun koti on mun näköinen ja jos jonkun silmää särkee, ovi löytyy hyvin pian
Pöljä kirjoitti:
Mikä on wt-nainen?
Sellainen joka inhoaa valkoisia koteja. Ainakin jos ne ovat tyylikkäitä ja muiden.
http://arjenavautumista.blogspot.fi/2016/07/asiaa-valkoisesta-sisustuks…
Tästäkö ap suivaantui?
Teit niin tai näin, ei ole koskaan kaikkien mieleen. Meillä oli ennen valkoinen koti ja muistan sille nyrpistelleen naapurin joka teki selväksi että hän tykkää kodikkaammasta, värikkäästä kodista. Kun meillekin sitten hiipi värejä, toinen nirppanokka märisi että neutraalit värit on enemmän hänen mieleensä. Jokainen vain omalla tyylillään ja fiiliksellään!
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan ymmärtänyt sanan keskustelu idean jotenkin väärin?
Niin, no kaikilla meillä on varmaan ainakin yksi kaveri joka onnistuu kehittämään mistä tahansa aasinsillan omaan elämäänsä: minä, minun, meillä, minusta, minä, minä, minä. Monien mielestä keskusteluun kuuluisi muutakin...
En pidä oikein mistään sellaisesta mikä on trendikästä, muodikasta ja KAIKILLA.
Arvostan persoonallisuutta, erilaisuutta ja rohkeutta.
En ole wt, mutta en silti tykkää vitivalkoisista kodeista. Olen labrassa töissä ja tulee aina työpaikka mieleen niistä keittiöistä - ei hyvä juttu. Pidän rohkeista väreistä muutenkin ja haluan että kodissani on väriä - tyylikkäästi tietenkin.