miksi wt-naiset inhoavat muiden tyylikkäitä valkoisia koteja?
Kellään tietoa mikä tällä ihmisryhmällä on vialla?
Kommentit (67)
En ole wt, mutta valkoisessa kodin sisustuksessa on yleensä aina se sama teema, kodit ovat kuin kopioita toisistaan. Tuntuu, että valkoiseksi sisustavalla ei ole omaa makua vaan jäljittelee. Vaatii enemmän taitoa sisustaa värikkäästi ja tyylikkäästi.
Piti oikein katsoa koska tämä aloitus on tehty, nyt on aavemamma jälkeen jäänyt, ei sisustuslehdissä enää näe valkoisia koteja.
Ihan samaa aioin sanoa kuin kommentoija 22.
Naurattaa ihmiset jotka selittää kaiken kateudella. Ilmeisesti teillä on niin suppea tunneskaala itsellänne ettette mitään muita tunteita tiedäkään kuin kateus? :-D
Oma koti kaaoksessa, pienipalkkainen työ jne., harmitellaan kun muilla on varaa sisustaa tyylikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Kognitiivinen dissonanssi.
Siis mitenpäin? Näillä inhoajilla vai valkoisilla?
Vaatii luonnetta luopua turhasta roinasta, että kodista saisi turvallisen, rauhallisen ja helposti siivottavan. Ehkä myös köyhyys estää heittämästä kaikkea rojua pois, jos sitä vielä tarvitsee. Shoppaillaan halpaa ja kirppareilta, jolloin materiaa on ihan liikaa, tyyli on sekava eikä mikään pysy ojennuksessa. Mutta koska niistä on maksettu tai jos on saatu lahjana, niin ei voi laittaa kiertoonkaan. Kun millekään ei ole paikkaa, asuntoon jää paljon ihan pelkkää roskaakin. Saavutetaan sellainen lamaannus tavarapaljouden seurauksena, ettei nähdä enää selkeästi koko kuvaa. Koti on ahdas varasto, jossa siivoaminen stressaa eikä olo ole kovin levollinen.
Kun tilanne on nujertanut ihmisen täysin, on tietysti helpompi uskotella, että tilanne on parempi kuin heillä, joiden koti on neutraali ja jopa askeettinen.
Itse olen sitä mieltä, että hyvä koti on juuri niin runsas, kuin mistä jaksaa huolehtia. Hyvä tavaramäärä on sellainen, ettei muutto ahdista. Hyvät tavarat on sellaisia, että ne tuottavat iloa ja tulevat käytetyksi, eivätkä ole taakka. Hyvä sisustus miellyttää omaa silmää ja tuo hyvän olon.
Vierailija kirjoitti:
Oma koti kaaoksessa, pienipalkkainen työ jne., harmitellaan kun muilla on varaa sisustaa tyylikkäästi.
Tottakai rahalla saa helpolsti laatua jne.
Mutta jos oikeasti omaa tyylitajua ja visuaalista silmää onnistuu edullisestikin tekemään kauniin ja tyylikkään kodin.
Kalleus (kuten valkoisuuskaan) ei ole mikään tae onnistuneesta sisutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kognitiivinen dissonanssi.
Siis mitenpäin? Näillä inhoajilla vai valkoisilla?
Inhoajilla. Wt:stähän tässä oli kyse.
Valkoinen sisustus on 2000-luvun trendi. Eli vanha, ehkä siksi sille virnuillaan.
Itse en kyllä ole kiinnostunut sisustuksesta enkä virnuilusta.
Miten mulle tuli fiilis, että kaikki tämän keskustelun aloittajaa tulevat viestit on samalta henkilöltä? Jokaisessa toistuu sama kirjoitustyyli, samat fraasit ja sama kyseenalainen argumentti. Ja siitä huolimatta, että joka toinen viesti ylistää valkeita koteja ja moittii muita siivottomiksi, viestejä on vain alapeukutettu? Jos suunnilleen joka toinen olisi tuota mieltä, eikö yläpeukkuja olisi enemmän? :D
Mutta tosiaan, ei tyylikkään tai siistin kodin määritelmä ole valkoinen sisustus. Oma kotini ainakin on äärimmäisen huolella sisustettu, eikä silti valkoinen. Valkoinenkin voi olla mielestäni kiva, mutta turha nostaa itseään jalustalle perusteluna, että muut eivät osaa sisustaa kun eivät pue kotiaan kokovalkoiseksi. Kuten joku jo sanoikin, vaatii enemmän taitoa sisustaa värien kera kuin kopioida esineet sisustusblogista ja valita YKSI väri - valkoinen.
Vaikkei omaa silmää miellyttäisi muu kuin se valkoinen, on lapsellista kuvitella olevansa ainoa tyylitajuinen. Ei me muutkaan täällä tehdä niin. Mielipiteensä saa ilmaista toki, perusteluiden kanssa se vain on fiksumpaa ja ystävällisempää.
Miksiköhän usein, melkein aina kun on tällaisesta ilkeämielisestä ihmisiä luokittelevasta kiusaamisaloituksesta kyse, niin heti ekana vastaajana tai lähes ekana on tuo tietty nimimerkki. Kuinka sattuukin olemaan...
Kokovalkoisellahan sisustaa juuri WT, joka on fantasioissaan rikas skandinaavinen beibe. Eikös se yksikin valkosisustusbloggaaja siivoa työskeen? Siistiminen on tärkeä työ, mutta designilla täytetty yh-siivoojan lähiövuokrakämppä on sanalla sanoen falski.
Valkoinen sisustustyyli sopii heille, joilla ei ole minkäänlaista värisilmää, eikä omaa henkilökohtaista sisustusmakua. Asunto on helppo sisustaa valkoisella, senhän osaa jokainen, ja siksi se on niin yleinen tapa sisustaa.
Minusta vielä hirvittävämpi väriyhdistelmä asunnossa on musta/valkoinen/tummanharmaa. Lattiakin voi olla jotakin epämääräisen harmahtavan väristä LAMINAATTIA, siihen joka huoneeseen isokuvioinen rumanharmahtava TEHOSTESEINÄ, valkoiset ja kiiltävät keittiön kaapit (matala yläosa korkeassa huoneessa, hui!), musta ja kiiltävä työtaso.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän usein, melkein aina kun on tällaisesta ilkeämielisestä ihmisiä luokittelevasta kiusaamisaloituksesta kyse, niin heti ekana vastaajana tai lähes ekana on tuo tietty nimimerkki. Kuinka sattuukin olemaan...
No miten olisi vaikka se tosiasia, että en pidä kiusaamisesta? Tässä tapauksessa toki kiusaaja oli kyseenalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kokovalkoisellahan sisustaa juuri WT, joka on fantasioissaan rikas skandinaavinen beibe. Eikös se yksikin valkosisustusbloggaaja siivoa työskeen? Siistiminen on tärkeä työ, mutta designilla täytetty yh-siivoojan lähiövuokrakämppä on sanalla sanoen falski.
Siistiminen on tärkeä työ. Mutta miksi jonkun koti on mielestäsi falski? (ja luulin, että okv:n asunto on oma, jos sillä nyt on väliä?). Tai miksi tarvitsee olla fantasioissaan mitään jos pitää jonkintyylisestä sisustuksesta?
Meillä on molemmat asunnot osittain sisustussuunnittelijan suunnittelemia ja minun mielestäni ihan hienoja. Olen tehnyt muutoksia tosin ihan rauhassa minne olen halunnut. Meillä ei ole "blogiesineitä" eikä edes "designia", olen ostanut esineitä, jotka mielestäni sopivat ja ovat laadukkaita. Pidän vaaleista väreistä, puusta, kivestä ja lasista. Jos se on vanhanaikaista, niin olkoon. Ja jos joku naureskelisi sisustukselleni, kohauttaisin olkiani ja pitäisin moukkana.
Eikä tulisi itselleni mieleen naureskella kenenkään sisustukselle, jos toinen siitä pitää. Enhän minä siellä asu.
Eikö nykyään ole mutia vaihtoehtoja kuin täysvalkoinen tai kirkkaat värit?
Nimimerkillä, tykkään suosia luonnonsävyjä, riippumatta siitä, ovatko muotia vai ei, ts. puu mieluiten vain pintakäsitelty, mutta alkuperäinen väri saa säilyä.
Pitävät pröystäilyä vastenmielisenä?
Valkea sisustus maksaa siis enemmän kuin värikäs?
Tai on osoitus menestyksestä ja tyylitajusta?