Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista - Ahneat äidit, hävetkää!

tuutupappa
30.06.2016 |

Kyllä, nyt menee tunteisiin, kun miehen exä vaatii lapsesta lisää elatusmaksuja - syystä että olemme nyt avoliitossa ja miehellä enemmän rahaa maksaa. Really?
Exä on sairaslomassa viikosta toiseen, pieni lapsi hoidossa ties missä ja milloin useamman kerran viikossa ja joka viikonloppu (jos ei meillä, niin jossain muualla). Vaatteita ei suostu pakkaamaan mukaan, vaan kaikki joudumme meille ostamaan itse - eikö nämä ole sisällytetty elareihin? Vaatteet vaihdetaan vietäessä ja tuotaessa. Exän mukaan "esimerkiksi kaksi paitaa riittää viikonlopun vierailuun". Riittääkö? Ihan oikeasti? Siinäkin tilanteessa, kun lapsi tyrkätään meille hoitoon kertomatta, että "hei... on sitten oksennustauti"?

Miten KUKAAN voi sen perusteella vaatia suurempia elareita, kuin mitä lapsi oikeasti tarvitsee, syystä että taloudessa on kaksi maksajaa (mieheni ja minä)?! Miehellä ei nytkään varaa ostaa lapselle vaatteita, joten minä ostan vaatteet ja ämmä vaatii lisää elareita, vaikka lapsen elatuksen tarve ei ole noussut - pikemminkin laskenut!

Mies ei ole hyvätuloinen, keskituloa alempana. Keskituloihin pääsee tekemällä PALJON ylitöitä. Itsekin olen keskituloinen. Miehen exä huonotuloinen, kun ei jaksa töissä käydä, vaan pitää sossun&kelan tuella elää. Minun exäni taas hyvätuloinen.
Vaikka exäni, jonka kanssa meillä on yhteinen lapsi, on hyvätuloinen, ei tulisi pieneen mieleenikään vaatia enempää elareita - vaikka laskuri kuinka näyttäisi useampaa satasta enempi. Exäni saa omantuntonsa mukaan ostella sitten lapselleen mitä tykkää. Kun elatuksesta sovittiin, en ottanut huomioon exän tuloja, vaan lapsen elatuksen tarpeen. Yhdessä laadittiin, kuinka paljon lapsi vie vuodessa - ja ainoastaan ruokakustannukset meidän luona laskettiin, ei muita kuluja, koska kyllä isälläkin se oma huone lapselle on olemassa 247, vaikka lapsi siellä vain jokatoinen viikonloppu on. Lastenvalvojalla tehtiin sopimukset 45 minuutissa ja aika suurimmaksi osaksi meni siihen, että lv näpytteli tiedot koneelle ja tulosti laput allekirjoitettavaksi.
Kyllä, minulla ja exällä on täydellinen soppari, johon molemmat ovat tyytyväisiä. Huom! MOLEMMAT. Yhessä se lapsi on pykätty, eikä tulisi pieneen mieleenikään vaatia isompaa elatusmaksua, koska exäni tulot on suuret.

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hankkiutua tuollaisesta ukosta eroon mitä pikimmin. No, sen siitä saa kun ottaa muiden hylkäämät jämät ja vielä menee lisääntymäänkin tuon jämäaineksen kanssa.

Vierailija
2/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ahnea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali<3

Vierailija
4/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla arviolla, valinnoilla ja päätöksillä olet tilanteessasi, joten opi elämään sen kanssa.

Voimia<3

Vierailija
5/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahnea... pakko tykätä omasta kirj virheestä. Peukku sille.

Eihän se miehen vika ole, että exä on idiootti? Miehen exä on miehen hylkäämä, joten säästä kommenttisi ei tähän päde.

Vierailija
6/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus taas näitä exiä ja nyxiä ja lapset kärsii. Kasvakaa aikuisiksi, ihan joka ikinen.

Vierailija
7/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omilla arviolla, valinnoilla ja päätöksillä olet tilanteessasi, joten opi elämään sen kanssa.

Voimia<3

Minä opin kyllä. Ottaa päähän miehen puolesta.

Vierailija
8/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa 160 euroa eli itse "maksan" noin 140 euroa, lapsen elatuksen tarve noin 300 euroa.

En koe itseäni kovin ahneeksi, etenkin kun omat asumiskuluni ovat isommat kuin exällä (heitä siis taloudessa kaksi aikuista, eli asumiskulut tietty puolittuu ns. lain silmin) ja olen itse opiskelija.

Ex kuitenkin ostaa kotiinsa lapselle kaiken, mitä lapsi siellä tarvitsee, meillä siis ei tavara vaihda kotia (pl. ulkovaatteet tulee aina minulta), lapsi viettää kahden viikon aikana 2-5 yötä isällään eli kuitenkin on valtaosan kanssani kotona, siitä syystä olemme päätyneet siihen, että mies maksaa himpun yli puolet lapsen elatuksen tarpeesta.

Vierailija
9/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap11 kirjoitti:

Eihän se miehen vika ole, että exä on idiootti? Miehen exä on miehen hylkäämä, joten säästä kommenttisi ei tähän päde.

Ja valehtelijakin vielä, se sun ukkos, ainahan ne väittää, että ovat itse lähteneet. Jämä mikä jämä, kosahti nyt omaan nilkkaasi tämä typetä provoyritys.

Vierailija
10/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huokaus taas näitä exiä ja nyxiä ja lapset kärsii. Kasvakaa aikuisiksi, ihan joka ikinen.

Aikuiseksi kasvamista on hyväksyä, että miehen exä haluaa lisää elatusta, koska nykyinen määrä hänen mielestään ei ole riittävä? Nyt meni jotain ohi....

Lapsi kärsii kyllä, mutta ei meidän toimesta tai nykyisen elatuksen määrän takia - tai hyödy, jos exä saa suuremman elatusmaksun.

Vierailija
11/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä ja nyksä ja nyksä ja eksä ja eksän nyksä ja nyksän eksä ja eksän nyksän eksä ja nyksän eksän nyksä.

Eka riidellään elatusmaksuista (kukaan ei halua elättää omia lapsiaan, vaan vaativat muita elättämään niitä) ja lopuks sitten perinnöistä (jos nyt mitään sattuu jäämään).

Tyypillistä alimman yhteiskuntaluokan sekoilua, jossa naidaan ristiin ja rastiin sen kummempia miettimättä ja sitten huudetaan rahan perään ja ihmetellään, miten niin tämä muka on jotenkin outoa ja miten niin muka ei voi maksaa.

Vierailija
12/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa 160 euroa eli itse "maksan" noin 140 euroa, lapsen elatuksen tarve noin 300 euroa.

En koe itseäni kovin ahneeksi, etenkin kun omat asumiskuluni ovat isommat kuin exällä (heitä siis taloudessa kaksi aikuista, eli asumiskulut tietty puolittuu ns. lain silmin) ja olen itse opiskelija.

Ex kuitenkin ostaa kotiinsa lapselle kaiken, mitä lapsi siellä tarvitsee, meillä siis ei tavara vaihda kotia (pl. ulkovaatteet tulee aina minulta), lapsi viettää kahden viikon aikana 2-5 yötä isällään eli kuitenkin on valtaosan kanssani kotona, siitä syystä olemme päätyneet siihen, että mies maksaa himpun yli puolet lapsen elatuksen tarpeesta.

Ja lisään tähän vielä, että lastenvalvojan laskurin mukaan exän tulisi maksaa yli 200 euroa kuukaudessa, jopa omastakin mielestäni se menisi jo epäreiluksi, eli vielä vähemmän koen itseäni ahneeksi :D

Vierailija
13/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap11 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia<3

Minä opin kyllä. Ottaa päähän miehen puolesta.

Sama pätee mieheesi. 

Vierailija
14/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin sen pitäisikin mennä... lapsen elatuksen tarpeen mukaan. Ei äidin menojen mukaan.

Vierailija
15/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee sanoo mitään kun ei tiedä miten paljon mies maksaa nyt ja mitä exä vaatii.

Vierailija
16/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt siis oikein, että  miehesi exän mielestä miehesi kuuluisi maksaa nyt enemmän elatusmaksuja, koska hän on kanssasi avoliitossa? Eli suomeksi sanottuna sinun tulisi osallistua elatusmaksuun? Ja jos hän olisi edelleen yksinasuva sinkku, ei elatusmaksuja tarvitsisi nostaa? Ahneelta miehesi exä kieltämättä kuulostaa. Minusta sinun tulojesi ei pitäisi liittyä tuohon kuvioon mitenkään, sinullahan ei elatusvelvollisuutta kyseisen naisen lapsesta ole.

Vierailija
17/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole mitään muuta, kuin yhteiskunnan tukemaa rasismia. Näissä asioissa se on 100% tapauksista mies, jota kidutetaan. Tähän ei sitten kukaan päättäjä uskalla puuttua. Joskus kuullut, jotka elareita joutuu maksamaan, niin ei ole millään muotoa tätä päivää.

Vierailija
18/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap11 kirjoitti:

Ja valehtelijakin vielä, se sun ukkos, ainahan ne väittää, että ovat itse lähteneet. Jämä mikä jämä, kosahti nyt omaan nilkkaasi tämä typetä provoyritys.

Niin tietysti mies valehtelee..... keksi nyt jotain muuta

Vierailija
19/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt siis oikein, että  miehesi exän mielestä miehesi kuuluisi maksaa nyt enemmän elatusmaksuja, koska hän on kanssasi avoliitossa? Eli suomeksi sanottuna sinun tulisi osallistua elatusmaksuun? Ja jos hän olisi edelleen yksinasuva sinkku, ei elatusmaksuja tarvitsisi nostaa? Ahneelta miehesi exä kieltämättä kuulostaa. Minusta sinun tulojesi ei pitäisi liittyä tuohon kuvioon mitenkään, sinullahan ei elatusvelvollisuutta kyseisen naisen lapsesta ole.

Aivan oikein ymmärretty, valitettavasti

Vierailija
20/133 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap11 kirjoitti:

Oliko kyseessä siis järjestettyliitto? Minkä maalainen mies sinulla on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi